Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä muilla haaveena tai tavoitteena se että voit jättäytyä työelämästä pois ennen eläkeikää?

Vierailija
03.11.2024 |

Minulla on tämä haave, olen itse ajatellut että 50 vuotiaana jättäisin työelämän. Minulla on muutaman vuoden sisään maksettu oma asunto, minulla on velaton kesämökki jonka voin myydä pois ja minulla on sijoituksia jonkin verran. 

Kun olen maksanut asuntolainan pois niin voin sijoittaa enemmän eli vähintään 1000e joka kuukausi, minulla on pienet menot koska tienaan nyt nettona noin 2400e/kk.

Miten se menee jos sulla on osakkeita niin vaikuttaako se mahdollisiin tukiin? Töitä tietenkin pitäisi hakea jos on työtön mutta hakisin vain niitä hyviä virkoja mistä maksetaan tosi paljon mutta tiedän etten niihin virkoihin pääse. 

Tunnetteko ketään jotka on jättäytyneet pois työelämästä? Miten heillä menee?

M34

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kesämökki pitää myydä pois koska tukia tuskin heruu jos on kesämökki. 

Vierailija
2/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mutta haaveilen siitä, että tulevaisuudessa ei eläkkeelle enää pakoteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta työttömyystukiin tai asumistukiin.

Vierailija
4/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites vaikuttaa tukiin se jos on osakesalkku vaikka 300 000e? Saako tukia jos on tuollainen salkku? 

Kesämökin tosiaan myyn pois ja siitä saan noin 100 000e. 

M34

Vierailija
5/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, 60v on suunnitelmissa hypätä oravanpyörästä. Ja ei aiota elää tukien varassa, vaan säästöillä eläkeikään asti.

Vierailija
6/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. En ole koskaan suhtautunut työntekoon rangaistuksena, vaan elämäntapana ja sosiaalisena osana elämää.

Vierailija
7/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko jäi pois töistä jo 58-vuotiaana, sen nuorempia en tiedä. Tuokin on nykymittapuulla todella varhain, ja kohta hän onkin viettänyt vapaaherran eloa 30 vuotta. Silloin pääsi vielä putkeen, eli jättäytyi työttömäksi ja siitä eläkeputkeen varhaiseläkkeelle. Sillon vielä annettiin nuorille tilaa työelämässä. Itse olisin valmis pois jo oravanpyörästä, mutta ihan vielä en pääse. Ikää on vasta 45.

Vierailija
8/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. En ole koskaan suhtautunut työntekoon rangaistuksena, vaan elämäntapana ja sosiaalisena osana elämää.

Olet varmaan tylsä ja rasittava ihminen

Vierailija
9/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appiukko jäi pois töistä jo 58-vuotiaana, sen nuorempia en tiedä. Tuokin on nykymittapuulla todella varhain, ja kohta hän onkin viettänyt vapaaherran eloa 30 vuotta. Silloin pääsi vielä putkeen, eli jättäytyi työttömäksi ja siitä eläkeputkeen varhaiseläkkeelle. Sillon vielä annettiin nuorille tilaa työelämässä. Itse olisin valmis pois jo oravanpyörästä, mutta ihan vielä en pääse. Ikää on vasta 45.

Mut heitettiin juuri ulos tuonikäisenä. En odota enää pääseväni takaisin Suomessa.

Vierailija
10/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työ on prioriteetti ja elinehto; niin opetettiin kotona, ja siihen olen kasvanut. Ja joo, tiedän, että olen luultavasti se stereotyyppinen äijä, joka kuolee puolen vuoden sisään eläköidyttyään, mutta sitten olen. Jotkut uskoo jumalaan, minä uskon työhön ja varallisuuteen. Elintasosairauksia löytyy jo nyt nelikymppisenä. Olen aikani lapsi; tällaisia meistä tuli. 

Vierailija
11/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnteko on rangaistus jos tienaat alle 5000e/kk bruttona ja jos työsi ei ole istumatyötä jota tehdään pääosin tietokoneella.

Vierailija
12/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyystukien varaan ei kannata paljon laskea leikkausten jälkeen. Toimeentulotukea ei saa, jos on muuta omaisuutta. Tarvitset siis niin paljon sijoituksia, että pärjäät niiden tuotoilla.

Vierailija
13/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt 50, ja haave on että edes eläisin niin pitkään että voisin päästä eläkkeelle. Mun eläkeikä on 68 ja risat, todennäköisesti näillä spekseillä mitä mun terveys on, en tule elämään niin vanhaksi. En juo enkä polta, mutta olen ollut koko ikäni raudanpuutteinen ja muitakin puutoksia, ylipainoa on ollut koko aikuisikä kun ei jaksa mitään tehdä kuin ihan välttämättömimmät asiat, kun on jatkuva uupumus, luultavasti vitamiinien puutokset on vaurioittaneet elimistöä pysyvästi. Tunnen jo nyt itseni kasikymppiseksi, voin vain kuvitella miten kauheaa on kymmenen vuoden päästä.

Vierailija
14/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites vaikuttaa tukiin se jos on osakesalkku vaikka 300 000e? Saako tukia jos on tuollainen salkku? 

M34

Asumistukeen vaikuttaa ensi vuoden alusta alkaen. Omaisuus siis. Eli et saa asumistukea. Paitsi tuottamaton omaisuus kuten kesämökki ei vaikuta.

Vierailija
15/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ja hyppään heti tästä oravanpyörästä pihalle kun siihen tulee mahdollisuus. M 55

Vierailija
16/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko 30 vuotisen työurani ajan ollut hyväpalkkainen, nuuka ja sijoitusorientoitunut. Niinpä omaisuutta on nyt 930.000€ ja tulen vielä perimään 300.000€ lisää.

Nyt olen lopen kyllästynyt nykyiseen työpaikkaani. Aloitin tänään työpaikkahakemusten teon. Mutta jos mitään mielenkiintoista ei ala löytymään, voi olla, että otan lopputilin ja alan down-shiftaamaan. Rahat kyllä jo riittävät eläkkeelle saakka ja sitäkin on jo kertynyt 2350€/kk.

Vierailija
17/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työ on prioriteetti ja elinehto; niin opetettiin kotona, ja siihen olen kasvanut. Ja joo, tiedän, että olen luultavasti se stereotyyppinen äijä, joka kuolee puolen vuoden sisään eläköidyttyään, mutta sitten olen. Jotkut uskoo jumalaan, minä uskon työhön ja varallisuuteen. Elintasosairauksia löytyy jo nyt nelikymppisenä. Olen aikani lapsi; tällaisia meistä tuli. 

Saanko kysyä että mitä työtä teet ja paljonko palkkasi on? Ei suomessa nimittäin työllä rikastu. 

Vierailija
18/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään pois muutaman vuoden kuluttua 58-vuotiaana kuten vanhempani aikoinaan. 

Vierailija
19/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M34

Ei nykyään saa omistusasuntoon mitään tukia, eikä vuokra-asuntoonkaan jos on kymppitonni omaisuutta, rahaa tai osakkeita, eli jotain säästöjä.

Ja tietenkään et saisi toimeentulotukea. Pelkän Kelan työttömyysetuuden saisit, ja senkin eteen pitää tehdä temppuja, osallistua työllistämistoimiin jne. Ja työmarkkinatukeen vaikuttaa muut tulot, kuten jos saat osakkeista tuloja.

Vierailija
20/69 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen jopa ajatellut sitä että pyrkisin jollakin tapaa sairaseläkkeelle mahdollisimman pian. En vain tiedä millainen prosessi se on ja kuinka vaikea on sairaseläkkeelle päästä. 

M34

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän