Onko teillä muilla haaveena tai tavoitteena se että voit jättäytyä työelämästä pois ennen eläkeikää?
Minulla on tämä haave, olen itse ajatellut että 50 vuotiaana jättäisin työelämän. Minulla on muutaman vuoden sisään maksettu oma asunto, minulla on velaton kesämökki jonka voin myydä pois ja minulla on sijoituksia jonkin verran.
Kun olen maksanut asuntolainan pois niin voin sijoittaa enemmän eli vähintään 1000e joka kuukausi, minulla on pienet menot koska tienaan nyt nettona noin 2400e/kk.
Miten se menee jos sulla on osakkeita niin vaikuttaako se mahdollisiin tukiin? Töitä tietenkin pitäisi hakea jos on työtön mutta hakisin vain niitä hyviä virkoja mistä maksetaan tosi paljon mutta tiedän etten niihin virkoihin pääse.
Tunnetteko ketään jotka on jättäytyneet pois työelämästä? Miten heillä menee?
M34
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Mie jäin poijes tyäelämäst jo kakskymppisen.
Jää siekii !
Eläkepaperit tippu postilaatikost.
Miten olet päässy eläkkeelle? Olet onnekas ja olen kateellinen sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Ok eli viesteistä päätellän siis mun pitää vaan entistä enemmän kiristää vyötä jotta voin sijoittaa entistä enemmän rahaa jotta pääsen pois työelämästä 50 vuotiaana. Olen nuuka muutenkin enkä käy missää ravintoloissa tai yleisötapahtumissa, käytän rahaa vain pakollisiin menoihin. Näin olen tehnyt jo varmaan 10 vuotta.
Nyt pitää kiristää vyötä entisestään.
M34
Me eletään maailmanpoliittisesti niin epävakaata aikaa, että sun on turha laskea niiden sijoitustesi varaan yhtään mitään. Ne on vain lukuja tietojärjestelmässä ja niiden arvo voi nollaantua yhdessä yössä, kun tarpeeksi horjutetaan.
Kaikki me ollaan kusessa tämän työelämän suhteen, jotka ollaan tähän leikkiin lähdetty ja erehdytty säästämään/omistamaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää siekii !
Köp kantbyxor och en chaufförshatt.
Vierailija kirjoitti:
Jep, 60v on suunnitelmissa hypätä oravanpyörästä. Ja ei aiota elää tukien varassa, vaan säästöillä eläkeikään asti.
Minä pääsin alle 60-v. pois työelämästä kun jäin työttömäksi ja anssin jälkeen eläkeputkeen. Hyvin pärjään.
Minä jäin isolle eläkkeelle jo 30-vuotiaana. Oli varmaan minulle hyvä ratkaisu ottaa elämä helpomman kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, 60v on suunnitelmissa hypätä oravanpyörästä. Ja ei aiota elää tukien varassa, vaan säästöillä eläkeikään asti.
Minä pääsin alle 60-v. pois työelämästä kun jäin työttömäksi ja anssin jälkeen eläkeputkeen. Hyvin pärjään.
No putkeahan ei enää ole, eikä uusille anssille jääville kuin 2 kk täyttä anssiakaan.
Mitä vähemmän ihmisillä on resilienssiä ja huumorintajua niin sen raskaampaa heillä tulee olemaan. Ainainen stressi ja uupumus vievät heiltä ilon työn tekemiseen. Heikko kunto, huonot unenlahjat, ruokaillaan miten sattuu, ei anneta arvostusta ja tukea. Ihmiset ovat yksinään itseohjautuvia puurtajia, pahimmassa tapauksessa heitä johdetaan ylhäältä alas niin että johtaja ei tunnu tietävän miten ryhmädynamiikka töissä toimii, miten tavoitteet eri työntekijöiltä soljuvat yksiin. Revitään vain tulosta ihmisten selkänahasta välittämättä työhyvinvoinnista ja jaksamisesta. Taitaa olla hyvät työpaikat kivenalla. Luulisi nykyisellään kun tieto on lisääntynyt että sitä kyettäisiin myös paremmin hyödyntämään. Ruumiillinen työ ja työnergonomia ovat välineitä joilla työntekijät saadaan pysymään terveempinä, mikäli sitä ei noudateta ja suhtauduta siihen vakavuudella, on vaikea nähdä kuinka tullaan selviämään yhä väestön pienevässä yhteiskunnassa. Tulisi palata perusteisiin jotka palvelevat työntekijöitä heidän arjessaan tuoden merkityksellisyyttä, kunnioitusta ja arvostusta työpaikoille. Riittää että joku näkee epäkohdat ja tahollaan muuttaa ajatusmallejaan, levittää tätä ympäristöönsä ja näin ollen tuloskin paranee kun asiakasmyönteisyys paranee myös mikä heijastuu omalta osaltaan siihen ja työpaikasta tulee muiden rinnalla haluttavampi jonne halutaan töihin ja jossa viihdytään. Emme saa antaa negatiivisten asioiden vain olla vaan on tehtävä järkiperäisiä ratkaisuja parantaakseen sekä työnilmapiiriä että tulosta. Ruotsissa pärjätään paremmin sillä siellä keskustellaan ja suunnitellaan enemmän ja työnantaja on ennemminkin valmentaja kuin johtaja.
Kyllä. Suunnitelmissa jäädä pois työelämästä pian, 30 vuoden ura takana ja toivon olevani 57 vuotiaana vapaa. Talon myynti, downshiftaus pieneen asuntoon ja kesämökin remontti, ehkä myös talveksi saunamökki. Toivon että työmarkkinatuki säilyy saatavana tukena, olen luopunut toivosta työelämän suhteen 50+ vuotiaana. Parempi lähteä laatuajalle omilla ehdoillaan kuin jatkuvien YT-neuvotteluiden uhrina.
63-vuotiana jään eläkkeelle. Varsinainen vanhuuseläkeikä olisi 68. Tukien varaan en terveenä heittäydy. Se tuntuisi moraalittomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavallaan tehnyt tällaisen vapaaehtoisen osa-aikaeläkeläisyyden itselleni. Eli 47-vuotiaana aloitin tekemään vain 2-3 päivää viikossa töitä.
Saako mitään tukia tuon lisäksi? Minä voisin tehdä vaikka 2 päivää töitä viikossa jos tuet olisi sitten mahdollisimman hyvät.
Aina vain pitää saada tukia ja tukia.
Mun äiti teki noin. Oli vuoden pois työelämästä ja palasi takaisin, tosin toiseen työpaikkaan. Oli kuulemma liian tylsää olla vain kotona, vaikka meidän muiden mielestä hän reissasi koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jopa ajatellut sitä että pyrkisin jollakin tapaa sairaseläkkeelle mahdollisimman pian. En vain tiedä millainen prosessi se on ja kuinka vaikea on sairaseläkkeelle päästä.
M34
No ainakin sulla pitäisi olla joku oikea sairaus, ei sairaseläkkeelle feikkaamalla voi päästä.
No sillä on ainakin korvien välissä vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jopa ajatellut sitä että pyrkisin jollakin tapaa sairaseläkkeelle mahdollisimman pian. En vain tiedä millainen prosessi se on ja kuinka vaikea on sairaseläkkeelle päästä.
M34
No ainakin sulla pitäisi olla joku oikea sairaus, ei sairaseläkkeelle feikkaamalla voi päästä.
Mikä olisi se helpoin sairaus miten pääsee sairaseläkkeelle?
M34
Mielenterveyden ongelmat.
No kyllä mua ainakin hävettäisi, jos olisi F-diagnoosin pohjalta eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää siekii !
Ei romaneja kannata kadehtia, ne on luopioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jää siekii !
Emmietiijä. Ne Paprut vaa tuli Postiss. Kai mie vaa oon nii pätevä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No putkeahan ei enää ole, eikä uusille anssille jääville kuin 2 kk täyttä anssiakaan.
Niin se on niiden murhe mutta minä ehdin päästä.
Miten sen nyt ottaa...ajattelin jättäytyä ulkopuolisten hommista pois kun täytän 55v eli 7 vuoden päästä. Siirryn hoitelemaan omaa omaisuuttani, eli 110ha:n metsiäni, sijoitusasuntojani. Kolme asuntoa on, mutta voisi hankkia jokusen remontoitavan kohteen ja rempata ne itse. Eläkettä ehtii kertyä sen 3000€/kk, jos sitä nyt koskaan tulee saamaan, mutta metsä ja vuokratuloilla kuitenk7n elelee kohtuullisesti.
"Ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä"
Vierailija kirjoitti:
"Ken ei työtä tee, ei sen syömänkään pidä"
Koskee myös eläkeläisiä.
Jää siekii !