23 v poika asuu vielä kotona
Onko normaalia että 23 v poika asuu vielä kotona. Tosin opiskelee vielä, mutta ei aikomustakaan muuttaa omilleen, vaikka kyllä taloudellisesti pärjäisi.
Vanhemmat kuljettelevat kouluun ja asioille ja kesätyöpaikalle. Olisiko tässä kasvamassa mukavuudenhaluinen passattu pullamössö, joka vielä viisikymppisenä huutelee "pyyhkimään".
Kommentit (82)
Itse pääsin töihin 22v, elin tuolloin vanhempien luona. Vasta 26v muutin pois kun olin saanut säästettyä tarpeeksi ja ostin nykyisen asuntoni.
Vanhempien luona otin osaa siivoamiseen, pihatöihin yms, hoidin ne muutamat omat laskuni mitä oli ja maksoin heille "vuokraa" jolla katoin oman osani sähköstä, netistä ja ruokakuluista jne. Turha hommata kahta nettiyhteyttä tietokoneille tai kahteen kertaan käydä kaupassa ostamassa ruokaa. Ja jos sain auton lainaan niin kävin välillä tankkaamassa.
Mun poika asui kotona lähes kolmekymppiseksi. Säästi omaa asuntoa varten minkä sitten ostikin. Meillä asuessaan osallistui kotitöihin, osti säännöllisesti kassillisen ruokaa ja kokkasi sen koko perheelle. Maksoi meille hieman joka kk kattamaan sähköä, lämpöä jne. Oli ihan hyvä järjestely jokaiselle. Pääsi hyvin kiinni omaan ensiasuntoon.