23 v poika asuu vielä kotona
Onko normaalia että 23 v poika asuu vielä kotona. Tosin opiskelee vielä, mutta ei aikomustakaan muuttaa omilleen, vaikka kyllä taloudellisesti pärjäisi.
Vanhemmat kuljettelevat kouluun ja asioille ja kesätyöpaikalle. Olisiko tässä kasvamassa mukavuudenhaluinen passattu pullamössö, joka vielä viisikymppisenä huutelee "pyyhkimään".
Kommentit (82)
Yhdellä puolitutulla asuu kotona kolme täysi-ikäistä töissä käyvää kloppia.
Itse taisin muuttaa pois just 23-vuotiaana. Mielestäni mennyt siitä huolimatta ihan hyvin. Vaimo, pari lasta, johtavassa asemassa. Välit vanhempiin yhä läheiset.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt. Missä ihminen asuu jos ei kotonaan?
Asumistuen leikkauksen jälkeen todennäköisesti katuojassa.
Monilla suomalaisilla pakkomielle heti päästä eroon omasta perheestä. :D Kummallista tosiaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärtänyt. Missä ihminen asuu jos ei kotonaan?
Mamman helmoissa 😂😂😂😂
Sanoisin että vasta ongelma, jos poika on 29 v työtön kelapummi, joka pelaa videopelejä päivät pitkät.
Ap. Tuo ei ole mikään ongelma. Ongelmat on ihan muualla ja muunlaisia.
Vierailija kirjoitti:
yo tulon jälkeen armeija, heti pääsi opiskelemaan Hgin yliopistoon nk hakupaineala, kotoa lähti n 22 v ja multa pääsi ISO itku.
miten tuo nk hakupaineala liittyy aloittajan kysymykseen? mitä lie tarkoittanee
Etelä-Euroopassa on normaalia asua kotona 30v, vasta 40v pitää alkaa suunnitella poismuuttoa.
Mulla on yksi sukulaine, missä poika käy vakituisesti töissä, mutta asuu ilmaiseksi vanhempiensa luona. Mlekoinen säästö, kun ei tarvitse maksaa asumisesta mitään. Ainuyt lapsi kaiken lisäkis. Hemmoteltu pilalle.
Mää varmaan olisin niin hirveä ihminen , että heittäisin pentuni pihalle jos tulee jo itse toimeen . S###tana
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yksi sukulaine, missä poika käy vakituisesti töissä, mutta asuu ilmaiseksi vanhempiensa luona. Mlekoinen säästö, kun ei tarvitse maksaa asumisesta mitään. Ainuyt lapsi kaiken lisäkis. Hemmoteltu pilalle.
Mää varmaan olisin niin hirveä ihminen , että heittäisin pentuni pihalle jos tulee jo itse toimeen . S###tana
Se joka sanoo, ite on.
Jos se on molemmille osapuolille hyvä ratkaisu niin mikäs siinä.
Ei siinä kotona asumisessa mitään, se voi olla järkevääkin, mutta jos vanhemmat passaa ja kuskailee joka paikkaan niin kyllähän tuo aika avuttomalle ikäisekseen kuulostaa.
Itse muutin vasta 27 vuotiaana kun olin opiskellut/työllistynyt tienannut omaan kämppään käsirahan.
Vierailija kirjoitti:
Niin no tiedän 16-17v kotoa muuttaneita, jotka todellakaan eivät itsenäistyneet yhtään sen enempää/nopeammin kuin moni muu nuori. Useimmiten syynä on ollut joko sietämättömät kotiolot tai opiskelu toisella paikkakunnalla. Yhdessä tapauksessa kyse oli teiniraskaudesta ja perheen perustamisesta, jolloin muuttivat poikaystävän kanssa yhteen. He itseasiassa pärjäsivät elämässä oikein hyvin, vaikka vauva vähän viivytti opintoja.
Minusta kotoa muuttaminen on parhaimmillaan loppuun mietittyä ja järkevää itsenäistymistä. Enkä tällä tarkoita sitä, että lapsi osaa itse täyttää toimeentulotukihakemukset, vaan sitä, että muutto joko helpottaa arkea (lähempänä koulua tai työpaikkaa) tai nuori pärjää jo itsekseen eli on säästänyt takuuvuokran ja osaa maksaa omat laskut, pestä pyykit ja huolehtia muut aikuisen ihmisen vastuut. Jotkut on kypsiä jo silloin 16v ja toisilla voi mennä pidempään. Jotkut muuttaa kotoa ja jou
23-vuotiaan olisi kyllä syytä osata maksaa omat laskut, siivota, laittaa ruokaa ja pestä pyykkinsä jne., asui sitten vanhempiensa luona tai omillaan. Olisi ainakin korkea aika opetella.
Sehän on selvästi parempi vaihtoehto, kuin jos asuisi veneen alla tai yhteismajoituksessa.
Kakarat pihalle vaan sinä päivänä kun täyttävät 18. Ei ole mitään syytä alkaa elättämään aikuista ihmistä nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Veljeni on 48v ja on koko ikänsä asunut vanhempien kanssa ja vielä samassa talossa. Käy töissä normaalisti, ei tosin maksa mitään asumisesta, joten lokki ainakin on
Varmaankin auttaa siellä talossa ja arjessa ja remonteissa ym.
se on usein molemmille hyvä ratkaisu. Ei aina tarvi liikutella rahaa.