Kultainen 60-LUKU: Viikko 8 ja Uudet kujeet -
Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille !!! En nyt noista uusista kujeista tiedä, mutta toivotaan, että hyviä uutisia tulisi paljon. Palstautukaa kaikki !!!
t. emmi
Kommentit (88)
Huukoa käytiin kurkkaamassa aamusella. Kaikki hyvin, koko vastasi viikkoja (18+4). Kyselin, että kumpikohan siellä mahtaa olla, niin lääkäri sanoi, että näyttäisi pojalta mutta saattaa yhtä hyvin olla tyttökin...
Itse olen kyllä tyttöä mielestäni odottanut, mutta katsotaan. Seuraavalla lääkärikäynnillä kun ultraa niin ehkä sitten voi jo varmemmin sanoa.
Ankkis, olin jo itselleni viime syksynä lääkäriaikaa tilaamassa, että oisin hakenut apuja siihen lyhyeen luteaalivaiheeseen, mutta eipä sitä sitten tarvittukaan, eli toivoa on! Siis sä kuulut ja siihen kastiin joka on ihan kuutamolla kun kuume nousee vähänkään yli 37! Mulla on ja niin harvoin kuumetta, että jos menee yli 38 olen ihan kanttuvei ja näen jo harhoja. Onneksemme olemme sairastelleet tosi vähän ja milloin flunssa on kaatanut niin siitäkin ollaan selvitty muutamassa päivässä! Nyt vähän pelottaa toi noro-virus, kuulostaa aika ärhäkältä ja sitkeeltä taudilta.
Tikuttajilla alkaa olla hetelmälliset päivät??!! Lykkyä pyttyyn!
Joko Teti on lähtenyt synnyttämään?
Ja Emmi oli saanut vauvalle lahjoja! Ihanaa! Mä eilen hypistelin sellasia nalle puh -bodeja. Vielä maltoin jättää ne kauppaan. Meillähän ei enää pieniä vaatteita ole kun annoin kaikki pois! Ihan muutamia kappaleita jätin mitä pojat itse halusivat säästää, jotain pieniä farkkuja, ja huppareita etc.
Joko Elsamarja on testannut?
Missä muuten Senniina on? Joko aloitit työt vai hiihtolomalla?
Nyt pitää jatkaa töitä - tää riippuvuus on mennyt pahaksi täälläkin!
-valdevina-
Mä yrittelen nyt kolmatta kertaa jotain raapustella, kun tuo ukko on koko ajan tullut jotain häiriimään.. HÖH!!
Elsamarjalla on ollut hurja teatterireissu... tai siis sinne pääseminen. Toivottavasti oli hyvä kappale, eikä mikään hervoton komedia kun sua jo valmiiksi itketti :) Oireet tosiaan kuulostaa lupaavalta. Peukutuksia!!
Ankkis: taitaa nuo lastenohjelmatkin mennä sukupuolen mukaan: meidän neiti vajaa 2 vee on ihan titinalle fani, tom the tractor ei tulis kysymykseenkään :) Toivottavasti täti ei sun luo tulekaan.. hushus -säteitä lähetän ~~~~~~~
Valdevina: Toivottavasti saatte ensi kerralla vähän paremman vastauksen sukupuoli -kysymykseenne :) Mulla on molemmilla kerroilla ollut niin poikafiilis, ettei ole tarvinnut kysellä. Tyttöjä ovat sitten molemmat olleet :))
Walo: pikkuisen osui nauruhermoon tuo " ennenkuin päästetään mirri ulos ilman sadetakkia" :)) Hyvin on sulla kultaisten termit hanskassa!!!
Pahoittelut tätsyn tulosta :( Se on paska akka, kuten jo niin monasti on täällä tullut todettua!! Tsemppiä uuteen kiertoon ja on varmaankin hyväksi varmistaa se kohjujuttu gyneltä.
Iiiiiihania vaatteita olit Emmi rapakon takaa saanut!!! Älä nyt kuitenkaan hipellä niitä puhki :)) Olipas ystävällinen tullityttö kun ei laskuttanut sulta mitään.
Vm:lle: yskä on vielä aika paha eli ukko pysyy kaukana :) Tänä aamuna vuosi nokkakin, joten perusteellisen flunssan olen sitten tainnut saada. No, ei kait tämä pelejä haittaa.. toivottavasti ;) Jos me nyt kuitenkin jätetään ne SM-temput tekemättä ja panostetaan ihan perinteiseen tyyliin ;)) Mukavaa, että olet hyvällä tuulella tädin tulosta huolimatta :)))
Minea: eiks olekin tikut kätsiä??!! Kyllä niistä apua on, jos kropan omat merkit ovat vähän niin ja näin (kuten mulla). Itellä vielä tänään oli haalea haamu (siis tuskin havaittava), eli sen vahvistumista odottelen. Tärppionnea teille!!
Teti on tosiaan tainnut päästä tositoimiin!! Tuskin maltan odottaa uutisia *tärisee jännityksestä*. Mutta missä on Senniina??? Muistaakseni hänen työt alkoi maaliskuun alussa, tai sitten ei... Toivottavasti hänellä ja vauvalla on kaikki hyvin!!
Pietulla taitaa olla o-hetki käsillä ;)) Mitäs ne sun tikut on kertoneet??
Mulla tosiaan tänään tuskin silmillä havaittava haamu tikussa, eli vahvistumista odottelen. Olen laskenut, että la-su tienoilla voisi olla tasavahvat. Nyt pitää päästää tuo ukko koneelle, ennenkuin tääkin viesti häviää jonnekin.
Voikaa hyvin!!
ANI
Elsamarjalla ollut vauhdikas teatteri-ilta,onneksi pääsitte kuitenkin katsomaan itse esitystä. Ja tosi lupaavat oireet,koska aiot testata? Peukut sulle!
Ankkis,toivotaan että pikkumies paranee. Nuo lasten sairastelut syö vanhempiakin. Huoli pienen terveydestä on 24 tuntista.
Anille onnea oviksen metsästykseen.
Valdevinalla ihania ultrakuulumisia ja mukava että kaikki masussa hyvin.
Walo kyselit kohdun suonikohjuista; itse en ole koskaan kuullutkaan mutta kannattaa lääkäri kanssa niistä jutella.
Voi emmi miten ihanalle kuulosti nuo pienet vaatteet,siis ihan syötäviä. Mukava käly sulla muuten. Ja ihana oli tullihenkilökin, vähän balsamia kelan jälkeen.
Teti on varmaan ponnistukset tehnyt,toivotaan niin. Voi jukrapojat kun täällä odotellaan kuumeisena kuulumisia....
Ja vm,ihana että uudet kujeet on jo mielessä. Johan sulla kohta on taas h-hetket lähellä. Mulla kun nuo kierrot on niin pitkiä niin melkein kaksi kertaa sinä ovuloit samassa ajassa kuin minä,ihan epistä....
Vanhempi lapsi oli illalla jo ihan ok, eikä oksutauti ainakaan vielä nuorempaan tullut. Mies alkoi illalla katsoa jalkapallo-ottelua ja lueskelin kirjaa sängyssä. uni alkoi painamaan silmiä, kävin ottamassa miestä kädestä ja taluttelin ilman sanoja sängyn pohjalle. Jälkeen päin huvitti kun ei sanoja tarvita,mieskin tietää sanomatta mitä teko tarkoittaa. Kyselin aamulla että oliko peli hyvä,hymyili vain. No toivotaan että pelit vielä ehti,tänä aamupäivällä tikutin jo haalenevan viivan,joten ovisplussa oli nyt sitten vain vuorokauden. Niin paljon kuukaudet heittelee,joskus kolme päivää,joskus yhden illan plussaa,ota noista sit selvää.
Minealle myös onnea plussanmetsästykseen.
Mitä sonjaemmalle ja senniinalle kuuluu?
Nyt taas tehtävä töitä välillä. Ai niin,pääsin muuten haastatteluun siihen paikkaan jota hain,en vain tiedä milloin haastattelut on.
-pietu-
Onnea Pietulle työpaikan saamiseen!! Ja tärppionnea vielä enemmän!!
Emmi: Kyllä tosi lähellä kävit. Lentsikka-alueella olen.
vm69
Mut ei se mitään.
Pietu, kyllä peliaika varmasti osui oikeaan kohtaan ja eikös tuo pikainen LH-huippu ole hyvä ennuste?
Täällä on ovista metsästelty urakalla, toivotaan että tärpittelijöillä. Ne Simpathan elää muutama päivän, joten voihan sitä hieman ennakkoa ottaa, niin ovat odottamassa siellä munatorvessa Oilia - ja eikun kimppuun ja nopein voittakoon!
Kiva kuulla että levinialla kaikki OK ja raskaus etenee. Ja Emmillä Kela-rääkin vastapainoksi mukaviakin virkailijakokemuksia, ihania lahjoja olitte saanut!
Valdevinalle onnittelut ultrakuulumisista, niin ne viikot etenee!
Ja pietulle työpaikkahaastatteluun onnea! Sillähän sitä tosiaan voisi " varmistella" tätä vauvahommaakin kun saisi uuden jobin, eikös se niin tahdo mennä?
Elsamarjakos se harmitteli kun ei muista ja osaa aina kommentoida kaikkia - tahtoo täälläkin aina mennä varsinkin kun on parin päivän palstataukoa ettei ehdi hirveästi nettiin niin ehtii täällä kertyä naisilla jo piiitkät keskustelut.
Walolle en osaa sanoa noista kohjuista, kannattanee tosiaan käydä gynellä kysymässä ja toivotaan että sattuu hyvä gyne joka osaa jotain kertoakin.
Täällä mennään rv 24+2, liikkeet on päivittäisiä ja jonkinlaista rytmiä olen ollut huomaavinani. Aamuisin on hiljaista eli siellä nukutaan tuonne klo 10-11 saakka, jolloin alkaa liikehdintä. Sitten taas on hetki tuossa lounaan aikaan hiljaisempaa ja nyt iltapäivisin taas meno jatkuu. Sama homma sitten illalla seitsemän aikaan alkaa kovempi jumppa. Vielä olen yhdentoista aikoihin tuntenut liikkeitä. Ei ole vertailukohtaa onko miten vilkas tyyppi, mutta minusta tuo ainakin tuntuu aika paljon liikkuvan. Vaikea välillä pitää pokkaa töissä kun joku tulee tuohon jotain selittämään ja mahassa käy sellainen pulina samaan aikaan, ei oikein osaa keskittyä välillä sitten kuuntelemaan.
Ai niin, sukupuolta ei ainakaan vielä tiedetä, mutta ehkä selviää tässä ennen synnytystä jos minulla on noita lisäultria sen tukostaipumuksen takia.
Töissä on kovasti kiireitä, iltaisin alkaa olla välillä aika väsynyt. Toissapäivänä oli sitten varmaan näitä paikkojen löystymisestä johtuvaa oireilua kun nivusissa tuntui niin että kävelin kuin ankka illalla kotona. Ja muutaman kerran on vetänyt kovaksi mahan koiran kanssa reippaillessa, taitaa olla niitä harjoitussuppareita. Yöt menee onneksi hyvin 1-2 heräämisellä, riippuu sekin miten paljon on litkinyt vettä.
Että tämmöistä päivä kerrallaan, työmotivaatio on välillä totaalisen hukassa, ja kun pakka on sekaisin niin on nämä minun sijaisuusasiatkin vielä vähän auki. Ei oikein voi sanoa että ei ole minun murhe kun ei halua jättää ihmisiä pulaankaan.
Mutta nyt ollaan taas viikon paremmalla puolella jo =)
Taas on rouvilla ollut niin paljon asiaa, ettei tahdo perässä pysyä.
Lapsen sairastaminen on kyllä vihoviimeistä. Jos jotenkin voisi siirtää taudin itseensä. Paitsi tietysti jos on jo itsekin sairaana...
Tässä samalla jonottelen Elisan asiakastukeen parin teknisen ongelman selvittämiseksi ja naputtelen konetta yhdellä kädellä.
Meinaan tehdä testin viikonloppuna, ettei tarvii töissä liikaa hihkua tai itkua vääntää, tuloksesta riippuen. Nämä tietyt oireet on saaneet minut sen verran toiveikkaalle mielelle, että aika korkealta putoan jos tulos on neg. Löysin Yliopiston apteekin sivuilta Early Detection -nimisen testin, jonka pitäisi nimensä mukaisesti antaa tulos jo ennen menkkojen oletettua alkamista. Onko kukaan kuullut/onko kokemuksia? Kun esikoinen plussasi, testasin samaisen apteekin omalla testillä, mutta sen voi tehda vasta kun menkkojen pitaisi alkaa, eli tässä tapauksessa arkena.
Eilinen esitys oli muuten aika hervoton komedia, joten kyyneleet kuivuivat nopeasti.
Nyt olen roikkunut jonossa vartin. Saa nähdä kuinka kauan vielä menee. Lauantaina pääsin heti läpi.
.. jaa minäkö nettiriippuvainen ;)
Pietu: jos ei noin kauniista ja herkästä hetkestä ole hedelmällistä lopputulosta, niin johan on ihme ;) Kädestä ottamisen " merkkipeli" taisi osua ihan hyvään aikaan, jos kerran aamulla oli jo haalenevat viivat. Ihanaa, että saadaan ainakin sinun osalta piinata :) Meillä nuo pelisessiot on vielä edessä.. saas nähdä miten käy ;)
Ai niin, onnea haastatteluun!! Se enteilee mun mielestä jackpottia ;))
Ankkikselle tätipahoittelut :( Mukavaa, kun et itse kuitenkaan ryve huonossa olossa :) Tsemppiä uuteen kiertoon!!
Sonjaemma: olipa mukava kuulla sinustakin :) Liikkeet senkun voimistuu, ja päivärytmiäkin jo löytyy. Sen ymmärtää, että työmotskari alkaa olla hakusessa.. koskas sun äippäloma alkaa?? Ja olet tainnut sitten päästä sisään liitoskipujen " ihanaan" maailmaan!! Se ei aina ole herkkua, mutta kestettävissä kun tietää mistä ne johtuu :)
Ja kait se vaan on sitten odotettava Elsamarjan testitulosta viikonloppuun *huoh* :)) Ei millään malttais...
Mä vähän pahaa pelkään, että tuo ukko juurtuu tuohon teeveen eteen: kävi ostaan digiboxiin kortin, jolla näkee jos jonkinmoiset kanavat... eikä vähiten ne mistä tulee jalkapalloo (EVVK). Pitää varmaan ottaa viikonloppuna käyttöön Pietun aseet, eli hakee ukko jalkapallon äärestä pelaan ihan oikeeta kolopalloo ;) Mä en käsitä mikä tuossa jaliksessa viehättää noita miehiä??? Onko teissä kultaisissa naisissa futiksen seuraajia?? Mua ei ihan oikeesti vois vähempää kiinnostaa!!!!
Noh, pitänee tyytyä osaansa..
Öitä!!
ANI
Tästä jalkapalloleskeydestä voisi kehkeytyä hyvinkin hedelmällinen keskustelu. Meidän mies on pelannut jalkapalloa varmaan kauemmin kuin on osannut kävellä, parhaimmillaan II-divisioonassa. Nyt on muutama vuosi sitten joutunut astumaan sivuun kun ei polvet ja nilkat enää kestä, pamahtaneet muutaman kerran liikaa. Meille ei onneksi mitään maksukanavia tule, kun laitetaan rahat mieluummin johonkin muuhun. Digiboksi saatiin muutama viikko sitten ja, auta armias, siellä näkyy urheilukanava, josta tulee jalkapalloa. Ja nyt taitaa jotain Mestareiden liigaa tulla ihan ylen kanaviltakin. Se on ihan sanomatta selvää, että silloin tietty meillä asuva henkilö liimaantuu telkkarin ääreen ja silloin ei nähdä eikä kuulla mitään muuta. Joskus joku kaveri pyytää porukan kattomaan jotain peliä kanalplussalta tai joltain ja siltä reissulta kotiudutaan epämääräisen myöhäisenä kellon aikaan, baarin kautta tai ilman. Kaveriporukka kun on melkein sataprosenttisesti jalkapallon tiimoilta hankittu, ja sen tietää mistä puhutaan kun tavataan. Sympatiseerataan me toisiamme tässä asiassa.
Taas koko muu perhe nukkuu, on hiljaista ja kas kummaa. Täytyi vielä kone avata ja käydä kuulumiset lukemassa. Veri vetää kultaisiin...
Toivottavasti Ankkiksella pysyy helmanheiluttaja kaukana tässä kierrossa. Täällä vähän sama homma noiden leikkien ajoitusten suhteen...pienemmät kyllä saa keskittymään hetkeksi vaikka lastenohjelmiin, mutta teini on skarppina ja tahtoo valvoakin pidempään kuin me " vanhukset" . Siinä sitä on sumplimista tärppipäivien aikaan.
Valdevinalle ja Huukolle vilkutukset. Mukavat kommentit sait lääkäriltä sukupuolen suhteen. Joko tyttö tai poika. Mikä todennäköisyys!
Voi harmitus Ani että flunssa on iskenyt. Meillä on nyt isäntä joka nenäänsä niistelee ja komealla viskibassolla koettaa puhua. Mittaria kainaloon tarjoo vähän väliä, mut toistaiseksi on vielä töihin lähtenyt. Ja jaksanut pelata emäntänsä kanssa.. Täytyy toivoa että pikku flunssa vaan herkistää kroppaa.
Mulla oli tänään tikussa jo tasavahvat ja peitot pöllysivät äsken. Sen verran on tikuttelusta selvinnyt että oikeilla jäljillä olen ollut oireitteni bongaamisessa, mutta ehkä liian myöhään on kuitenkin pelailut jääneet. Katsotaan nyt ainakin tää kierto, tullaanko viisaammiksi. Kätevät pelit noi tikut on, täytyy itteään kiittää että tuli tähän kiertoon hankittua.
Ja lopuksi. Pakko tunnustaa että olen fudis fani, eli otin lomanikin viime kesänä niin, että näin maksimaalisen monta jalkapallon MM-peliä. Ihan koukussa. Ja meillä niinpäin että ukkoa ei niinkään kiinnosta. Selviää hengissä vaikkei matseja näkisikään, mutta mulle viime kesän kisat oli mannaa. Ja älkää kysykö miksi. Se vaan jotenkin on vienyt mennessään, nuoresta tytöstä lähtien. Olisko kolmella veljellä ollut osuutta asiaan, pienestä likasta oon kisat seurannut joka kerta.
Että tällainen tunnustus.
Hyvää yötä!
-minea-
Täällä sitä jo ollaan hereillä ja odotellaan lähtöä Nlaan, mutta sekin on vasta puolelta päivin, joten ennen sitä kerkeää tehdä monta hyödyllistä asiaakin. Taidan kokeilla tänään kävelyä pidemmän kaavan mukaisesti, josko se toisi lisää niitä supistuksia. Eilenkin supsiteli, mutta ei siinä määrin, että mikään kiirus olisi mihinkään ollut, muutama tuli ja siihen se jäi .. Täytyy vissiin ottaa kaikki kolme ässääkin lauantaina ..
Minealle peukutusta, että miehen patistaminen vällyjen alle, toisi tulosta !!!
Ja sitten joudun ikäväkseni toteamaan, että mäkin olen fudis friikki :-//
Miehen kanssa katsotaan kaikki matsit yhdessä, eilenkin meni sinne 23.30, kun Barcelona ja Liverpool pelasivat .. Meillä on ollut tuo digiboxi jo 1.5v ja samoin on canalplus-paketti :-)) Me ollaan muutenkin urheilufaneja ja seurataan antaumuksella tennistäkin .. Nyt on juuri meneillään Dubai duty free :-)) Mutta jalkapallo on must !!!
Olen itsekkin pelannut muutaman vuoden silloin nuorena, mutta ei musta jalkapallonpelaajaa saa, kun ne tytöt/naiset on hieman ronskimpaa sorttia, mutta telkusta katson aina. Viime kesänä oltiin reissussa kun tuli MM- ja sielläkin löydettiin sellainen turistirysä paikka, missä näytettiin jalkapalloa oikein isolta screeniltä, ja mahtava meininki oli .. Koittaakan kestää Ani ja Elsamarja ;-))
Mua kyllä ihan oikeasti huolettaa Senniina, mutta saattaahan hän olla lomallakin, kun on hiihtis, mutta jotenkin pelottaa, jos jotakin on tapahtunut, ei saa ajatella .. Nyt vain odotellaan milloin hän ilmoittelee itsestään. Senniina täällä kaivataan jo sinua !!!
Ja tetiliini on varmasti jo ponnistuksensa käynnyt tekemässä, ja ihailee vauvaansa :-))
Sonajaemmallakin hurjasti viikkoja, miten tuo aika oikein kulkeekaan. Ja liikkeitäkin on kivasti. Meillähän liikeet ns. kunnon liikkeet alkoivat varsin myöhään, kun lapsukainen oli aina selkärankan päin eli potkut meni väärään suuntaan ja eteisistukka ja taaksepäin kallistunut kohtu, mutta viikoilla-27 alkoikin jumputus.
(.) Kaikki kuosissaan. Nukuin hyvin .. Tuntuu, että unenlahjat senkun paranee, mitä lähemmäs LA tulee .. Erikoista :-// Ruokahalu on jokseenkin vähentynyt tai EN voi syödä paljoa, koska silloin alkaa ahdistamaan, painaisiko tuo lapsi vatsalaukkua tms `??
Eilen tein ihanaa Lasagnea, tein sen Broiskun jauhetustalihasta ja se on muuten paljon parempaa kuin jauhelihasta tehty, ihan erimakuinen ja ei ainakaan närästänyt. Ja laitoinkin kunnolla valkokastiketta ja Broisku soossia sinne väliin, että Lasagne levyt oli sulaneet ihanan pehmeiksi. Mies söikin melkein koko vuuan (itse otin pienen palan) ja sen olisi pitänyt riittää ainakin kolmelle päivälle, nyt siitä syö vain tänään. Itse laitan yleensä ruokaa niin, että se riittää 2-3 päivälle, mutta iltaisin laitan jotakin nopeaa ja helppoa, kun mies syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, ja eihän sitä samaa ruokaa viitsi syödä koko ajan.
No niin arvon ystävät, josko keittäisi vielä kupillisen kahvia (pikakahvia) ja sitten alkaisi valmistautumaan lähtöön .. Hyvää torstaita kaikille ! Palailen illemmalla ..
t. emmi rv-35+
Mitään ihmeempää ei ole sitten viimevuoden tapahtunut.
Muille näyttää kyllä olevan tapahtunut/tapahtumassa kaikenlaista.
itse olen popsinut tammikuusta metformiinia,terolutteja ja clomeja (näitä vain 1 tabl/vrk). Huomenna ois ultra jossa katsotaan onkos tuolla sisuksissa mitään kasvanut.
Toisinaan tuntuu et tuolla muniksissa jotain tapahtuisikin,mutta taitaa olla toiveajattelua.
Nyt sitten jos on jotain kasvanut en saa aloittaa terolutteja ennen ovista. sen tarkistamiseksi pitää sit hommata ne ovistikut.
Noh,eipä ole pelkoa et tuola mitään ois tapahtunut - ainakaan tarpeeksi.
Muille toivotan tsemppiä ja onnea kuumeiluunne ja raskautuneille onnekasta jatkoa.
Käyn täällä siilloin tällöin lueskelemassa ja jos tapahtuu sellainen ihme et jotain jopa tapahtuisi, niin käyn sen kyllä ilmoittamassa.
Onpa ihanaa Elsamarja, että saan sinusta kohtalotoverin tähän jalkapalloleskeyteen :) Meillä on digiboxi ollut about kuukauden ja nyt mies kävi ostaan maikkarin kanavapaketin. Siihen tuli sitten kylkiäisenä semmoinen, että viikon ajan näkyy kaikki ilmaiseksi. Ja arvatkaapa käyttääkö mies sitä hyväkseen!!?? Menee ihan sekaisin, kun joltain monelta kanavalta tulee hyvä leffa ja toisaalla sitten sitä jalista. Huh huh, onneksi ei ole mun ongelma.... paitsi silloin jos pelit kärsii ;)) Mutta sympatiseerataan me Elsamarja toisiamme...
Ja Minea, olet käyttänyt sitten tikkujen tulosta hyväksesi ja kellistänyt ukon flunssasta huolimatta ;)) HYVÄ!! Varmistuspelit vielä tänään niin eiköhän se ole sitten siinä :) Sinä ja Pietu menette muuten aika samoissa... JÄNNÄÄ!!! Oikein paljon tärppionnea!!
Minä täällä vielä kröhäilen, yskä on aika kamala mutta kaippa tästä pelikuntoon tokenee ;))
Kyllähän tähän porukkaan mahtuu ihan _oikeitakin_ pelinaisia.. eli Minea ja Emmi, nauttikaa vaan jalkapallosta.. ei teitä sen takia lynkata :) Ja Emmiltä tulee noita viikon ruokaohjeita kuin liukuhihnalta :) Pitänee ensi kerralla koklata lasagnea tuosta broitsun jauhelihasta. NAM, kuulosti superhyvältä!!
Mulle on tullut yskän kamuksi hirvee hedari!! Tää on ihan kumma juttu, koska tämmöinen särky mulla on ennen menkkojen tuloa. Ennen (tai en ainakaan muista) ei ole ovisaikaan päätä särkenyt, mutta kaippa sekin on mahdollista.. mulla kun migreeni on hormonaalista. Tänään en ole vielä tikuttanut, mutta jos viiva yhtään on vahventunut, niin sitten saa syyn päänsäryllekin.
Turha kait on edelleen huhuilla Tetiä ja Senniinaa, mutta teen sen kuitenkin. Teti varmaankin ihailee vauvaansa, mutta toivon tosiaan että Senniinalla on kaikki hyvin.
Palaillaan!!
ANI
Hyrysysy,kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Älä nyt kaikkoa mihinkään vaan tule joukkoon turisemaan.
Tetin kuulumisia oikeastaan tulin kurkkaamaan näin päiväsaikaan mutta ei näy vielä mitään....Hyvää kannattaa odottaa vaikka vähän pitempään...
Ankkis,uutta peliä kehiin ja mukava ettei mieli ole apeana.
Sonjaemman raskaus sujuu hyvin. Työmotivaatio saakin ja pitää olla tuossa vaiheessa ihan hukassa. Nauti odotuksen ihanuudesta.
Anille peukkuja että viivat vahvistuu ja jalkapallopelit ei muita pelejä häiritse. Itse en ole jalkapallofani yhtään joten liityn teidän " leskien" joukkoon, sillä mies meillä kukkuu iltaisin jalkapalloa katsellen aina kun mahdollista. Onneksi on kolme tv:tä joten minä saan elokuvat katsoa ihan rauhassa. Tosin nuorimman tytön huoneessa on sellainen pieni tv josta kukaan ei juurikaan mitään katso, ennemminkin sellainen turha kapistus ja pölynkerääjä.
Emmi,sinä vedät kyllä hurjia kävelylenkkejä mutta ne auttavat hyvin saamaan supistuksia aikaiseksi sen kolmen ässän lisäksi(kokemusta on).
Minea,kiva että saan sinusta taas piinakaverin. No piina ja piina,jotenkin olo oviksen suhteen on aika miinuksella,katsotaan nyt...
Nyt päiväkahville,ennenkuin ryystävät pannut tyhjiksi.
-pietu-
.. taikka Pietulta taidan saada ymmärystä..
Nimittäin tikutin hetki sitten eikä tuloksena ollut kuin hädin tuskin silmiin erottuva haamu. Taitaa meikäläisen kierto venähtää normaalista 29:stä paaaaljon pidemmäksi. Nyt siis kp 12 ja olin jo " varautunut" siihen, että viikonloppuna olisi tasavahvat viivat. Noh. tällä menolla ne voi olla tasavahvat ensi viikon viikonloppuna :))
Eipä mulla muuta, kävin vain " ääneen" noita viivoja (tai pidemminkin puuttumista) ihmettelemässä. Voihan tietty olla niinkin, etten ovuloi ollenkaan. Sitä vain ihmettelen, että limat ovat jo tulleet (sori tytöt). On tää kummallinen tää naisen kroppa... HUOH!!
ANI
Ani,älä vielä ole huolissasi viivoista. Minulla ainakin vahvistui aamun haalesta iltapäivän lähes vahvaan ja illan tasavahvoihin viivoihin. Eli kaikki siis päivän aikana. Minä leikkasin testejä kahtia, siksi että halusin testata useaan otteeseen päivässä. Ja jostakin syystä minulla on näitä kiertoja joissa ovis menee nopsaan ohi eli huippua on tosi vaikea huomata jos ei testaa useammin kuin kerran päivässä. Tosin seuraavan päivän eli toissa päivän viivat oli vahvemmat kuin kontrolliviiva ja eilen jo viivan vahvuus huomattavasti heikkeni. Toissapäivänä tunsin kyllä ihan selvää alamaha kipuakin, joka aina oviksen aikaan tulee,samoin kirkaat venyvät limat(sori taas). Jostakin syystä tässä kierrossa on alkanut ovis kiinnostamaan enemmän kuin muissa kierroissa,johtunekko siitä kun tuli käytyä gynellä ja tiesi follikkelin koon jota sitten tuli ajatuksissaan mietittyä miten se kasvoi ja kuinka taas sen mukaan viivat vahvistui. Minullakin normaalikierto on ollut n. 30 mutta nyt se venyy 33-34. Siitähän minun piti kysyä onko kenellekkään muulle sanonut lääkäri että ovistestissä plussa tarkoittaa ovulointia, eri asia on onko siellä kypsyvä munasolu ehtinyt kypsään vaiheeseen. Sanoin lääkärille että silloin kun olen tikuttanut niin selvä plussa tulee ja hän oli sitä mieltä ettei ovuloinnissa ole vikaa. Minä kun olen ymmärtänyt ettei ovisplussa aina merkkaa sitä että ovulointi tapahtuu varmasti. Vitsi että on mielenkiintoista,asiasta riittäisi keskusteltavaa vaikka kuinka paljon....
Nyt töihin. Kävin päivällä kampaajalla, töiden jälkeen lähden hermoratahierojalle työkaverin kanssa ja illalla koulun vanhempainiltaan. Ei kai tuosta hierronnasta haittaa voi olla vielä kun ei ole mahdollinen kiinnittymisaikakaan ollut...(kysyy hän,epätietoinen)?
-pietu-
tulee nyt meidän pikku-ukkelin nenästä, mutta se ei ole kirkasta vaan vihreää ja paksua :)
Ani, kuten Pietukin sanoi, ovishuippu voi tulla ja mennä muutamassa tunnissa, eli ei syytä huoleen.
Pietu, mulle ei ainakaan kumpikaan gynekologi sanonut mitään sellaista, etteikö munasolu olisi sopiva ovulaation tapahtuessa.
ja sitä miten kävin joskus esikoisen ollessa pieni tuolla vauvojen ja leikki-ikäisten keskusteluissa. Muistan, että siellä oli välillä (ei onneksi aina) vähän tapana tuomita muiden toimintaa ja ratkaisuja erilaisissa tilanteissa. Nyt en ole siellä notkunut muutamaan vuoteen enkä tiedä mikä on meininki tällä hetkellä. Tuli vaan mieleen, että tällä listalla on koko ajan päällä mieletön kannustus ja myötäeläminen toisten tilanteisiin. Se on oikeesti tosi hienoa! Yleensäkin lastenkasvatuksessa ja monessa lapsiin liittyvissä asioissa helposti kaivaudutaan syvälle omaan juoksuhautaan ja puolustetaan raivokkaasti omia näkemyksiä ymmärtämättä ihmisten erilaisia tilanteita ja mielipiteitä. Oma tapa toimia harvoin on se ainoa oikea.
Meinaan aamulla mennä töihin apteekin kautta ja ostaa raskaustestin. Teen sen la- tai su-aamuna. Nyt tosin ei taas tunnu yhtään siltä, että mitään olis tapahtunut. Vähän tyhjä olo, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Yritän lohduttaa itseäni, että en esikoista odottaessakaan aina edes muistanut olevani raskaana. Se oli kyllä ihana raskaus. Ei ollut mitään pahoja vaivoja, mitä nyt vähän liitoskipuja loppuajasta ja hemis oli niin alhaalla, että fyysinen jaksaminen oli välillä vähän niin ja näin. Mutta se hoitui kuin ei liikaa tehnyt mitään. Sai ihan luvan kanssa maata sohvalla ja lukea kirjaa tai tuijottaa telkkaria.
Lupaan ilmoittaa heti, kun tiedän testin tuloksen.
Olipa taas hulina päivä. Vakaa aikomus oli tulla hyvissä ajoin koneelle, mutta muutama koneellinen pyykkiä, ruoanlaittopuuhat ja ompeluhommat odotti ensin.
Illan testiviiva oli selvästi jo haalistunut. Eli eilen oli siis tasavahvat, tänä aamuna tutut oviskivut oikealta. Mitäs ootte mieltä kun sain kellistettyä ukon asiaan siis eilen illalla ja toissapäivänä, niin osuiko ajoitus miten? Mitä itse olen vauvantekopuuhasta oppinut, niin eikös sen pitäisi olla ihan jees ajoitus?
Siksi kyselen, kun tämän iltainen varmistus ei sitten onnistunut, oli sen verran menoa ja meininkia illalla ja ukon flunssa pahentunut.
Nyt onkin sitten parin viikon piina edessä. Onneksi ainakin Pietusta saan kaverin, eikö? Onneksi ohjelmaa on sen verran ettei ihan pelkästään oireiden bongailuksi mene.
Peukutan Elsamarjalle plussatuulia. Tähän porukkaan ei vähään aikaan plussia ole saatukaan.
Kiitos Emmi ruokavinkistä. Meinaan kyllä kokeilla heti kun mahdollista. Kaipaa vaihtelua välillä nämä kotikokkaukset. Tuntuu että urautuu välillä tekemään aina samoja ruokia.
Luulen että ruokahalusi väheneminen ja hyvät unet valmistavat sinua lähestyvään synnytykseen. Joskus luonto hoitaa asioita niinkuin kuuluukin. Tosi hienoa että vielä jaksat kävellä noin pitkiä matkoja. Itse olen loppuvaiheessa ollut aina melko raihnainen ja kärsinyt ennakkosupistuksista ja onkin sitten pitänyt hiljentää tahtia.
Minäkin toivon että Senniinalla kaikki hyvin. Tulehan ilmoittautumaan.
Mutta nyt on kyllä mentävä unille että jaksaa vielä huomisen töissä. Onneksi on sitten viikonloppu ja saa huilailla.
Kauniita unia kaikille,
-minea-
Pikkumies on vaihteeksi kuumeessa, tossa se katsoo Tomi Traktori dvd:tä kolmatta kertaa tänään, edellinen kierros taisi mennä tanskaksi. Mullakin oli eilen lämpöä peräti 37,5 ja olo oli koko päivän kuin sakinhivutuksen jäljiltä.
Kyllä se vähän siltä alkaa vaikuttaa, että Teti on päässyt tositoimiin. Onpa jännää...
Pietu, mä kanssa tuumaan, että jtp on paras vaihtoehto ja sen mukaan on yritetty pelailla. Me ei kummatkaan olla todellakaan mitään iltaihmisiä, joten aina pitää vähän sumplia mihin kohtaan saa pelit sopimaan, 2-vuotiaan voi aina istuttaa telkkarin eteen, mutta 12-vuotiasta ei. Onneksi on säännöllinen ovis, se helpottaa organisointia.
Tässä taannoin kun pohdittiin, että aamupeleistä hedelmöittyisi paremmin kuin ilta, niin jostain luin, että miehillä testosteritaso on korkeimillaan aamulla, olisko sillä vaikutusta sperman laatuun? Mä ainakin uskon, että jackpot tulee helpommin keväällä ja alkukesästä kun hormonitoiminta on vilkkaimillaan.
Vielä ei ole täti täällä heilutellut punaisia helmojaan...
Miten se oli, pystyikö kohdunnipukasta tekemään jotain johtopäätöksiä?