Kaksi vai kolme?
Hei kaikki,
onkos täällä muita, joilla on jo kaksi lasta ja jotka miettivät, yrittäisikö vielä kolmatta? Meillä on kaksi pientä lasta, 2.5 v. ja 8 kk, ja mielessä pyörivät alati nämä lapsilukuajatukset, eli olisiko perheemme nyt tässä vai jaksaisiko vielä kolmannenkin lapsen yöheräilyt, uhmat yms. Lapsemme ovat olleet aika helppoja, esim. nukkuneet aika hyvin aina, mutta silti jo tällä toisellakin kierroksella kaikki tuttipullo- vaippakassin raahaamis- yms. jutut tuntuvat vähän taakalta. Rakastan lapsiani yli kaiken ja olen oikeastaan aina haaveillut kolmesta lapsesta, mutta elämän tietty helppous kahden kanssa ja tästä pikkuhiljaa lisääntyvä oma aika houkuttelevat tyytymään kahteen kullanmuruun. Jos yrittäisimme kolmatta, en haluaisi odottaa kauhean montaa vuotta, sillä nämä kaksi ovat niin pienellä ikäerolla ja jo nyt parhaat kaverukset, etten haluaisi kolmosen jäävän ihan ulkopuolelle.
Millaisia ajatuksia teillä muilla on aiheen suhteen?
Kiitos vastauksistanne!
Sen verran olen kyllä eri linjoilla että en haluaisi kolmatta kuitenkaan ennen kun kuopus menee kouluun ja hän on tällä hetkellä 3.5 vuotta. Kahden pienen kanssa oli muutama vuosi sitten niin rankkaa olla yksin kotona että siksi tuumin näin. Olen aina halunnut kolme lasta mutta juuri tuo aika kun esikoinen oli 3v ja kuopus 1v oli minulle jotenkin ylitsepääsemättömän raskasta(haaveen kolmannesta hautasin kokonaan vuosiksi ja nyt vasta se on alkanut uudestaan heräämään kun elämä on jo rauhallisempaa) ja siksi haluan että molemmat tytöt ovat omatoimisia ennen kuin kolmonen syntyy. Saas sitten nähdä että mitkä ovat mietteen reilun kahden vuoden päästä=)