Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kultainen 60-LUKU: Viikko 8 ja Uudet kujeet -

19.02.2007 |

Huomenta ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille !!! En nyt noista uusista kujeista tiedä, mutta toivotaan, että hyviä uutisia tulisi paljon. Palstautukaa kaikki !!!

t. emmi

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aikaa muutamalle sanalle, olen nimittäin lähdössä lentoaseman tullipostiin, aivan, kun miehen sisko lähetti Canadasta jotakin liian kallista eli ylittyi tuo 100e, ja nyt sitten pitää hakea se paketti sieltä, ja ne tullivirkailijat haluavat tarkistaa paketin sisällön, ja tottakait joudun myös maksamaan n.30-50e, ja arvatkaa harmittaako :-// Vauvallehan se on jotakin lähettänyt, mutta justiinsa sanoin puhelimessa, että kaikki on valmiina, ÄLÄ lähetä mitään. No saamalla aattelin käydä ostamassa vauvalle ammeen (se puuttuu) ja autoon istuin kaukalon, siinähän ne sitten ovatkin ..

Minea: Kyllähän sitä riitaa välillä tulee, ei se ' kurja' fiilis kauaa kestä. Ja sovinnon tekohan on mitä mukavinta ;-)) Nyt vain hyppäät miehesi kainaloon ja unohdat koko jutun (paraskin puhuja) Me kanssa riidellään tosi harvoin, mutta sitten kun riidellään, mä huudan naama punasena, mies istuu hiljaa, ja saattaa mököttää vaikkapa 2pv:ää, eli olla hiljaa ei puhu ei pukahda. Itse taas suutun ja lepyn melkein samassa tahdissa :-)) Mukavaa, että reissu meni hyvin !!! Varmasti oli kiva päästä hieman lomailemaan ...

Ani: Voi, että mä taasen nauroin omaa tyhmyyttäni aamulla, kun luin teidän eilisiä kirjoituksia. Kirjoitit että laittakaa mulle käsiraudat, mutta en kuitenkaan en ole mikään SM, ja mä tyhmänä mietin pitkään ja hartaasti, että mikäs se tuo SM on, Suomen Mestaruuskisatko vai mitä hahaha :-)) Ja sitten vasta välähti .. Voi pyhä yksinkertaisuus, pitäisikö hakea Kelaan töihin ?? :-)) Toivottavasti meidän porukasta ei ketään työskentele Kelassa(ettei vaan tykkää huonoa näistä kela-puheista) Onhan siellä ihan asiallisiakin ihmisiä, kuten eilen juttelin myös erään nuorehkon oikein mukavan virkailijankin kanssa.

Pietu: Oikein mietin tuota sinun ovulaatiota nyt siis kp 19 (?) Aika myöhaiseksi menee .. Miten pitkä kierto sinulla yleensä on ? Mietin vain, ettei se luteaaliaika jää liian lyhyeksi, kun senhän pitää olla se mielellään yli 10. Kysyitkö lääkäriltä ? Näin myöhäisillä ovulaatioilla kierron pitäisi olla sellaiset 32-35 vrk. Mullahan kierto lyheni siis ihan muutamassa vuodessa, tuli sieltä kp28-29 ihan ryminällä alas kp25-26 eli muutaman päivän pudotus tuli. Ja välillä mentiin oikein lyhyttä kiertoa sellaista kuin kp20-23 .. Mutta lääkärikäynnin jälkeen mullehan myös selvisi se, että ovuloin todella aikaisessa vaiheessa kiertoa, tässä onnistuneessa kierrossa kp9 oli tasavahvat.

Senniinaaaa ja tetiiiii ... Entäpä Valdeviinaaa ..Onko elsamarjalle tullut lisää tuntemuksia ? Ja kaikki muuttkin, missä piileksitte ? Walostakaan ei ole kuulunut vielä pihaustakaan, tai uudesta sipulista ..

(.) tHyvin nukuttu yö takana. Mä olenkin vissiin joku erikois tapaus, kun nukun sitä paremmin mitä enempi vauva potkii ja kääntyilee .. Mutta aika kyllästynyt alan olla tähän oloon, kun mitään ei innostaisi tehdä tai koko ajan väsyttäisi .. Ei jaksaisi edes enää lähteä kävelylle, tai paremminkin viitsisi. Eilen mua muuten supisteli illalla, ja nyt voin sanoa, että koko raskauden aikana ei ole supistellut kivuliaasti kuin vasta eilen, eikä sekään ollut kivuliasta. Nyt myös ymmärrän miksi niitä kutsutaan poltoiksi, se olikin sellaista polttavaa tunnetta, aivan kuin jotakin tulikuumaa olisi liikuteltu alavatsalla, sellainen terävä polttava kipu. Eilen oli ässä käytössä, mutta en mä enää jaksa huh huh .. Sanoinkin miehelle monta kertaa, että lopetetaan vain, en mä kykene, vaikka itse kylläkin aloittelin ;-)) No kyllähän me loppuun saakka suoriuduttiin, mutta taas sain ottaa astma suihketta, kun niin alkoi henki pihisemään :-//

Nyt täytyy pinkaista lentokentälle(melkein) ja ostoksille !!! Hyvää tiistaita ja palaillaan myöhemmin ip:llä t. emmi 35+

Vierailija
22/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips kaikille tasapuolisesti!

Mun kone tuntuu sensuroivan ihan itekseen kultasia, taa on jo kolmas viesti minka yritan lahettaa, ja mikaan ei tuu perille asti; Tais pelastya kasirautoja...

Emmille vilkutuksia, heh, etta sun viestit saa mun hymyilemaan, niin olet alkanut ajatella syntyja syvia... Ja meilla oli alussa sama juttu tannepain, kun muori lahetteli mulle paketteja, siis piti olla kaikki mahdolliset tullit maksettu, niin eikohan ne taalla paassa aina siihen jotain lisanny; varsinkin jos oli vaatetta paketissa! Nyt ollaankin viisastuttu, ja han kerailee ostamiaan aina tuodessaan tannepain ison satsin... Kaiken huippu on, kun puolet karkeista oli postissa ' havinnyt' varsinkin ennen joulua, ja kehtaavat pain naamaa sanoa etteivat tieda havikin suuruutta ja syyta!? (suurinpiirtein suupielet suklaassa)

Omaan napaan kuuluu parempaa, vatsan kipuilut ja tuhruilut on loppu ja tarkistusultrassa kaytiin lauantaina, ja kaikki oli loistavasti! Nyt saataisiin alkaa odottaa ja olla raskaana taallakin!

Mutta lahetetaampas tama valilla ettei kay vanhanaikaisesti!

Voikaa hyvin!!!

- levinia ja hope rv 10+ -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pieni pihaus..

Töissä siis olen ja kiirusta pitää, seuraava sielu tulossa sisään parin minuutin päästä, mutta ootelkoon, tää on tärkeempää :)

Kommenteille ei oo nyt aikaa, ne myöhemmin, mutta yks mieltä kovasti askarruttava kysymys ois, johon teiltä toivon apuja. Eli onko kukaan sattunut törmäämään sellaiseen asiaan kuin kohdun suonikohjut? Mulle gyne vuosi sitten ultratessaan sanoi, että seinämässä sellaisia on, mutta eivät aiheuta toimenpiteitä ja oireina voi olla painon tunnetta reisissä kuukautisten aikaan. No, silloin ei ollut vauvasuunnitelma ajankohtainen, joten en hoksannut mokomien vaikutuksista raskauteen kysyä mitään, ja nyt harmittaa. Eli jos tiedätte tai ootte edes kuullet tällaisesta mitään, kertokaahan, pliiiiis!

Nyt on pakko mennä!

w

Vierailija
24/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmi,mulla tuo luteaalivaihe on tasan 14 vrk ja sen johdosta juuri lääkärikin sanoi ettei lääkeapuja voi juuri antaa. Eli ovisplussasta menee juuri kaksi viikkoa menkkoihin. Tänään siis kp20 ja oletettu ovis tänään(heitti siis päivän lääkärin ennustuksesta) joten kp 33-34 alkaa menkat.

Ihana kuulla levinia että tuhrut loppui. Nyt vain nautit tulevista kuukausista.

Tosiaan odottajien kuulumisia olisi mukava kuulla...

-pietu-

Vierailija
25/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi vm:lle harmittelut tädistä, onneksi pettymys meni nopeesti ohi! Mutta nyt on uusi kierto ja uudet kujeet niin kuin Emmin viikon aloituksessakin jo oli!

Elsamarjalla tuntuu olevan lupaavat oireet, odotellaan uutisia peukut pystyssä!

Pietulle pidetään peukkuja, että pääset pelailemaan! Kauheen vaikeelta kuulostaa tuo tikuttaminen. Mulla oli ja lyhyt kierto 23-25 pv ja ovistuntemuksien ja limojen tarkkailun mukaan tuo luteaalivaihe oli just nippa nappa sen 10 pv. Mietin jo tuota tikkutamisen opettelua, mutta onneksi ei tarvinnut. Tosin kyllä jo uhkasin miestä, että ellei ala " nakki napsahtaa" niin olisi joutunut seuraavista kierroista koville! Kai se sitten säikähdyksestä " pani" parastaan ;-)

no joo alkaa olla jo perjantai jutut ja on vasta tiistai ap....

Meillä on loppuviikosta rakenneultra. Tänä aamuna huuko heitti vissiin volttia kun kävi kova myllerrys, vielä ei aikaisemmin ole näin selvästi liikettä tuntunut. Alkaa jo liikkeissäkin olla selvää rytmiä, aamulla kun herään ja käyn veskissä niin sitten tulee päivän ekat naputukset. Päivällä saattaa esim autolla ajellessa tuntua pientä koputusta ja ilta on selkeesti vilkkaampi.

On kyllä kiva odottaa vauvaa koko perheen voimin! Hellyttäviä noi teinaritkin kun käyvät huutelemassa vatsaan hyvää yötä pikkuihmiselle!

Ja vanhempi oli niin huolissaan kun otin rautatabletteja, että mitäs nappeja nyt vetelet ja onko ne hyväksi huukolle...

Laskiaistiistain jatkoa, on vaan niin kylmä, että taitaa jäädä iltamäet väliin!

-valdevina-

Vierailija
26/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maltoin sentään pysyä yön poissa täältä :) Illalla tosin ihmettelin että mikäs se otsaan kolahti, mutta Vm:n nakkaamat käsiraudathan ne sieltä pöllähti.. toivottavasti et itse tarvinnut ;)))

Pietu: Ei mua ainakaan haittaa " omanapaiset ovisraportit" :) Itseasiassa on mielenkiintoista lukea, koska meillä menee aika samoin nuo viivat (eli haamut muuttuu nopsaan tasavahvoiksi ja edelleen vahvaksi plussaksi ja sitten hiipuu). Mulla menee myös tasan 14 vrk plussasta (= testiviiva kontrollia vahvempi) menkkojen alkamiseen. Eilen tikutin iltap. kerran eikä edes haamua vielä ollut, ja niinhän sen arvelinkin. Kurjaa, kun lapsesi illalla sairastui :( Onhan se niin, että kun lapsi ei voi hyvin, niin siinä peli-intokin laskee tosi äkkiä. Toivottavasti tänään onnistuisi, ei teidän peli vielä ole menetetty :)))

Emmi: Hyvä että saat nukuttua vaikka Tiina möyriikin :) Kyllä mua pikkuisen hymyilytti tuo Suomen Mestaruuskisa -arvailu ;))) Kyllähän tää oviksen metsästys ja raskaaksi tulon yritys yhtä mestaruuskisaa välillä on. Onhan se mukavaa kun saa postia vauvalle rapakon takaa, mutta kurjaa kun sen saamiseksi täytyy nähdä noin paljon vaivaa.

Levinia: hyvä että lepo on auttanut ja hope voi hyvin :)) Nyt nauttimaan raskaudesta ja kohtahan sulla on 12 viikkoa jo täynnä :) Hui miten äkkiä aika menee!!

Walo: Olen kuullut noista kohdun suonikohjuista, mutta itselläni ei ole... tai en ainakaan tiedä että olisi. Mulla juilii menkkojen aikana joskus alamahaa, ei reisiä :)) Toivottavasti joku osaisi sulle asiasta kertoa.

Valdevina: kiva nimen " huuko" olette vauvalle keksineet :) Onhan se ihanaa, kun teinaritkin ovat noin kovasti odotuksessa mukana!! Onnenpotkuja rakenneultraan.. ai niin, niitähän saat jo huukolta :))

Tetiä ja Senniinaa minäkin huhuilen!!!

Mulla yskä senkun pahenee. Sattuu keuhkoihin niin vietävästi kun kunnolla rykäisee. Ukkokin sanoi, että pysyy musta kaukana niin kauan kuin kröhään. Noh, ei taida tietää mitä mulla on mielessä kun loppuviikko lähenee ;) .. vois olla käsiraudoille käyttöö.. (siis apua, nyt on tosiaan tiistai vasta.. perjantaina pitänee tukkia suu ilmastointiteipillä..)

Hyvää laskiaistiistaita kaikille!!

ANI

Vierailija
27/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pietu, ei yhtään haittaa omanapaisuus ja on ihan kiinnostavaakin kun me naiset toimitaan niin eri tavalla ja erityisesti munarakkulan kokoasia mietitytti. Fertinovan sivuilta löysin jutun, jossa sanottiin, että kypsä munarakkula on 18-20mm eli sen mukaan sun munarakkulan pitäisi olla ihan sopivan kokoinen oviksen aikoihin vaikka ei kasvaisikaan siihen malliin kun lääkäri sanoi.

Toivottavasti lapsi paranee eivätkä muut sairastu ja pelit onnistuu tänään eikä lauantaista välttämättä ole liian pitkä aika. Mun kierron pituuteen tai oikeastaan lyhyteen ei greippimehulla ole ollut mitään vaikutusta. Käsittääkseni kuitenkin 34vrk kierto on ihan normaali vielä ja tärkeintä on, että luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä.

Valdevina, ihanaa sain sulta uutta toivoa, kun olet tullut raskaaksi noin lyhyellä luteaalivaiheella. Mullakin kun on kierto nykyään se 23vrk ja ovis joko kp12 tai 14, niin aika niukille jää.

Levinia, hyvä että vuoto on loppunut. Nyt vain vatsa pystyyn ja iisisti eteenpäin. Nauratti kyllä ajatus tullivirkailijoista suklaat suupielissä:)

Vierailija
28/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava kuulla valdevinan odotuksesta ja ennenkaikkea kaikki kunnossa. Meinasitko selvittää kumpaa laatua on tulossa? Tietääkö muuta kuin emmi tulevan lapsen sukupuolen? Ihan kuin olisin jonkun muunkin ilmoittaneen....? No ei sillä merkitystä,pääasia että masu kasvaa ja jalat tömistää.

Ankkis,minäkin laskin juuri paljonko koko olisi jos tänään olisi ovis ja tulin siihen tulokseen että lähellä 20mm olisi,mistäs sen tietää.

Sillä sanoin että lauantaista on liian pitkä aika kun ei ole koskaan onnistunut noin monen päivän päästä raskautumaan ja jotenkin uskon siihen jtp-tekniikkaan enemmän kuin jokakolmaspäivä. Sen takiahan se eilinen kismittää mutta eihän lapsi sairastumiselleen mitään voi. No illalla uusi revanssi ja lapset ajoissa nukkumaan.... Muuten vielä lima-asioita,tänäänkin tulee kirkasta limaa ihan kunnolla joten jospa todellakin vielä mahkuja olisi. Nyt minä lopetan nuo lima- ja ovisjutut ja keskityn lukemaan teidän asioita. Kiva kun kestätte tällaista ovistutkijaa mutta mies menettäisi hermonsa ja halunsa jos näistä ääneen jutteleisi.

-pietu-

ps.TETIIIIII.......HUHUU......

Vierailija
29/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kukaan ihmetellyt vai ei, mutta itse joskus ajattelen, että voisi kai noita teidän juttuja enemmän kommentoida. Paljon en ole osannut niihin vastailla, kun en ole ovistestejä tehnyt (suoraan sanoen en ollut moisista kuullutkaan ennen tänne palstautumista, lienen hyvin säilynyt...). Mutta luen ne kyllä suurella mielenkiinnolla ja mietin, miten itse sellaisiin puuhiin suhtaudun, jos/kun olen siinä tilanteessa, että alan testejä tehdä.

Tänään ei ole ollut yhtä rankkaa tissien kanssa kuin eilen, mutta kyllä kipeetä oli ainakin aamulla ennen kun puin rintsikat päälle. Ilman on rankkaa, onneksi ei kuitenkaan yöunia haitannut.

Nyt sulkeudun suosioonne joksikin aikaa. Poistun täältä ja lähden miehen kanssa teatteriin. Palailemme asiaan illemmalla. Katsotaan mitä olette siihen mennessä keksineet.

Vierailija
30/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista olenko aamulla tänne kirjoittanut..? Onneksi muistin dementia nappulan... Jaahas, en ollut aamulla kirjoittanut.

Eli siis illalla heitin vaan Anille käsiraudat. Ja mitenköhän ajattelit niitä käyttää? Oli tarkoitettu vaan sulle esteeksi palastailulle, mutta jos niitä mestaruuskisoja haluatte käydä, niin antaa palaa vaan. Ja otsaanko ne osui..sori!!

Koitahan saada yskä parannettua!!

Pietu pyyteli anteeksi juttujaan. Minua ne ei haittaa mitenkään. Mielenkiintoista lukea muidenkin kropan kiemuroista. Oma onkin jo liian tuttu. Ja siellä oli lapsi sairastunut. Toivottavasti ei muut sairastu teillä. Tuo on niin tuttua, kun itsekseen on miettinyt mitä peliä voisi kokeilla ja odottelee oikeaa pelihetkeä kuin kuuta nousevaa, niin sitten: Joku kipeänä ja painajaistensa kanssa samassa sängyssä. Tai jotain muuta vastaavaa.

Emmi: mä repesin kun luin tota sun juttua... " pitäisikö hakea Kelaan töihin.." Olit muuten aika lähellä minua tänään, kun kävit paketin hakemassa.

Walo: En osaa auttaa... olen kuullut niistä suonikohjuista, mutta en edes muista mitä.

Valdevina: Ihanaa kun isommat juttelee vatsalle. Ja kiitos pahotteluista. Mutta kuten todettiin, uudet kujeet jo mielessä.

Levinia: Ihania uutisia. Ja nyt nauttimaan raskaudesta. Kaikkea hyvää sinne etelän maille.

Elsamarjalle kovasti täältä peukutuksia, että oireet tietäisivät plussaa!! Vai teatteriin, en varmaan enää ehdi toivottamaan mukavaa iltaa, mutta kuulostaa todella ihanalta.

Ankkikselle myös peukutuksia.

Ja Minealle tervetuloa lomalta. Ja voimia arkeenpaluuseen. Kaikessa suhteessa.

Ja nyt pakko lähettää tää äkkiä, ettei vaan lennä taivaan tuuliin.

vm69

Vierailija
31/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vihdoinkin!

Isäntä taas iltavuorossa, joten koko show meikäläisen vastuulla ja pakkaa välillä pinna kiristymään, mutta nyt jo helpottaa.

Ihan lohdullista lukea, että muutkin addiktoituu tähän palstailuun, välillä menee mullakin ihan mahdottomaksi kun pitää vaan kytätä onko tullu uusia juttuja ja kärsin suorastaan fyysisiä tuskia jos olis jotain asiaa, eikä ehdi/voi kirjottaa :)

Valdevina; toi isompien odotuksessa mukanaolo on yks niitä juttuja joita tosi paljon odotan, aiemmin olivat niin pieniä, että eivät ihan täysillä olleet ainakaan alussa kärryillä siitä mitä oli tapahtumassa.

Emmi; taas piristit päivää, töissäkin rupes väkisin naurattaan kun näin sut sieluni silmin massu pömpöttäen ja hengästyneenä vetäsemässä suihketta session jälkeen :)

Elsamarjalle peukut ja varpaat pystyssä; kyllä se helpostikin saa joskus käydä!

Pietulle kaikki tuki pientä hoivaillessa, toivotaan että pääsette vähällä. Lapsen sairastelu jos mikä vie voimat ja tietty just silloin kun sitä toivois vielä vähemmän kuin muulloin..

Onnea hurjasti matkaan kaikille uuteen kiertoon starttaaville! Itelleni saapui tänään tätsy vieraaksi ja vaikka mitään muuta ei toki ollut odotettavissakaan, ärsyttää se silti aina! Etenkin kun tuli varoittamatta ja kesken päivän (töissä siis) ja just kun olin päässy täällä kertoon niistä tuhrualuista, päätti muori sit tulvahtaa heti alussa kunnolla-kuinkas muuten.

Kohjujeni kans en kyllä tiedä mitä ajatella, jos teilläkään ei niistä ollu tarkempaa tietoa..? Kai se vaan täytyy mennä gynelle ja selvittää siellä ja oishan se ehkä muutenkin hyvä juttu käydä tarkistuttaan että kaikki on ok ennen kuin päästää mirrin ulos ilman sadetakkia!

Semmottis,

Walo

Vierailija
32/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..että oisko Teti jo lähtenyt, eikös tänään pauku h-hetkikin..?

w

Vierailija
33/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sitten sen paketin ja ' tullivirkailija' olikin todella mukava nainen, ei laskuttanut penniäkään, kun näki vauvan vaatteet ja kun vielä kyseli, että onko ihan ensimmäinen tulossa :-)) Mun olisi pitänyt maksaa 55e ( Suomeen saa lähettää VAIN 45e edestä lahjatavaroita, jos ylittää tuon summan niin tullipostiin menee) Mutta ihaniakin ihmisiä on olemassa !!! Laatikossa oli aivan syötävän suloisia vaatteita niitä olen ihastellut. Oli kukkamekko kesäksi, missä myös housut, vaaleanpunaiset lappusammarit, vaaleanpunainen college asu, Valkoiset shortisit ja siihen valk. toppi, erilaisia bodyja 6, farkut, college paitoja 2, ja ihana nallekarhu unipussi jnejne. Tämä miehen sisko on oikea aarre, on hellitellyt muakin raskausaikana lähettelemällä vaatteita :-))

Ja sieltä sitten Petikkoon, ja ostin vauvantarvike liikkeestä auto kaukalon, maksoi 150e (oli tarjouksessa) sitten innostuin, ostin vauvan sängyn päätyyn sellaisen verhon, millä saa suojattua sitä valolta ym:lta, ja aivan ihanan sellaisen soittorasian, missä oli 4 erilaista kisua ja kun soittorasiaa vetää niin kisut kiertää ympyrää, ja soittaa tietty unimusiikkia(tulee siis sänkyyn kiinni). Ja myyjältä sain kaupanpäällisiksi värikään vaunulelun. Vielä puuttuu se amme :-//

Vm: Siis oletkos sinä siellä siipitiellä päin, siellä tullipostin lähettyvillä ? Siellä on paljon kaikenlaisia toimistoja jne .. Ja tietenkin lentoasemakin vieressä. Mä asunkin aika lähellä lentoasemaa, eli tuusulan moottoritielle ei ole pitkäkään matka.

Levinia: Ihana oli kuulla, että äiti ja Hope voivat hyvin !!! Kiva kun on vuodotkin loppuneet (tuhru) Saat olla onnellinen, kun asut siellä kauempana, siellä ei vissiin, ihan näin kylmä ole hrrrr. Vai oli teidän suklaat menneet parempiin suihin :-)) Suomessa ei tarvitse tuota pelätä, että mihinkään olisi koskettu, mutta miehen kotimaassa, saatetaan postia avata, ja saattaapi myös tavaroita kadota. Levinia, milloin oot viimeksi käynnyt Suomessa ? Onko mitään erityistä ajankohtaa milloin erityisesti ikävöit Suomea ja lähiomaisia ? Mulle Joulu ja Juhannus oli kurjaa aikaa ..

Walo: Sinäkös se kirjoitit niistä suonikohjuista .. Olen kuullut sen, mutta poistetaanko niitäkin sitten leikkaamalla vai miten ? Vaikuttaako ne kierron pituuteen ?? Tai kuukautisten määrään, lisäämällä vuotoa tai vähentämällä sitä ??

Ani: Perjantaina teillä onkin sitten kunnon SM:t kotona, kun suukin tuikitaan ' ilmastointiteipillä' Pidot senkun paranee .. Onkos meillä kultaisilla yhteiset käsiraudatkin olemassa, että vuoroin kunkin kotona ;-))

Ankkis: Peukutusta, peukutusta edelleen .. Häädetään tätiä pois ..

Elsamarja: Toivotavasti olisi mukavaa teatterissa. Kyllä nuo oireet kuullostaa hyviltä ...

Valdevina: Ihana tuo Huuko .. Ja kuulostaa todella suloisilta nuo teidän isommatkin lapset.

Pietu: Hyvä on tuo luteaalivaihe, jos on sen 14vrk:tta oviksesta. Kyllä sillä pitäisi raskautua, eikä tarvitse lääkkeitä .. Ootko ruvennut käyttämään sitä baby disperiiniä ?

Ja aika varma olen, että meidän teti on synnyttämässä :-)) Kivaa, kohta varmaan saadaan tietää kumpi tuli ja miten meni. Tetille oikein paljon kaikkea hyvää, jos nyt sitten olet sinne laitokselle jo joutunut(päässyt)

Senniinaa ihmettelen, että missä hän oikein on, ja miten pikku M voi ??? Toivottavasti kaikki olisi hyvin !!!

Eihän ihmisillä voi olla muuta elämää kuin vauvan-sivut :-))

Täällä kaikki ok ! Tiinalla onkin kunnon potkut, taitaa olla tuhti tyttö, kun on potkinut mua niin kovaa, että kaksi mustelmaa on ilmestynyt vatsaan tuonne oikealle. Vatsa on iso, ja hieman on niin kuin roikkuisi .. Ihme ja kumma, selkä vielä kestää aika hyvin, mutta jalat väsyy, jos paljon on liikenteessä.

Nyt katselemaan tellua ! t. emmi

Vierailija
34/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko länsi-Suomesta kotoisin ? Aattelin vain kun laitoit ' semmottis' kirjoituksen loppuun. Itse en ole sieltä päin, tai siis isäni puolelta suku asuu länsi-Suomessa päin, ja he usein puhuvat, että semmottis, tämmöttis, niin nääs jnejne :-)) t. emmi

Vierailija
35/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Walo: Pahoittelut tädistä !!! Kurjaa, vaikka sanoitkin, että osasit odottaa ... Aina se ' järkyttää' ja laimentaa mieltä, mutta pian se kierto etenee ja taas piinataan.

Mäkin olen addikti ja saan fyysisiä sekä psyykkisiä oireita, jos en pääse koneelle. Kamalaa mutta totta. Välillä on ihan kiire kotiinkin, että kerkeää palstautua ihmisten aikoihin ja lukea muiden kirjoitukset. Töissä hyvin harvoin avasin vauvan-sivut, koska en halunnut muiden näkevän, missä sitä tulee lorvittua ..

Nyt muuten tulee aika mukavia ja napakoita supistuksia :-// Mitenköhän pian sitä on lähtö edessä ? Voi kun vauva saisi ainakin muutaman viikon vielä kasvaa masussa ..

Hyvää yötä t. emmi

Vierailija
36/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin lännestä en ole että olisin sikäläiseen murteeseen kasvanut, mutta työkaveri viereisessä huoneessa päästelee kyllä niiiiin turkulaista että väkisinkin tarttuu :)

Ja vielä niistä suonikohjuista; en tiedä oonko ite huomannut niistä oikein mitään oireita, mutta lekuri mainitsi ne reisikivut menkkojen aikaan. Sitä tässä eniten huolehdin, että kun jaloissa pahat kohjut voi aiheuttaa verenkiertohäiriöitä, niin mitä jos se on kohdussa sama juttu? Huolestuttaa..

Ja koitahan sitä Tiinuskaa vielä kasvatella masun suojissa lämpimässä, pakkasilta turvassa!

w

Vierailija
37/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauskeskus vauhdissa :)

Mulla on kokemusta vain kohdun alapuolisista kohjuista, mutta minulle niiden yhteydessä puhuttiin veritulpasta. En ole varma, mutta jäi sellainen kuva, että voisi olla kohjujen myötä lisääntynyt riski saada tulppa. Siis ei niin, että tulee, vaan se riski vaan on kasvanut. Siitä tuli sitten mieleeni, että voisit ihan gyneltä tarkistaa, miten kohjut vaikuttaa mahd. raskauteen; onko vuotoriskiä, jos istukka kiinnittyy kohjukohtaan tai lähelle, onko tukosriskiä (disperin cardio ohentaa verta " kotikonstein" ) ja tarviiko mahd. parempaa lääkitystä, ettei tule mitään ikävää. VOI OLLA, että kaikki tämä on taas sokean lyylin sohimista, mutta kun kysyit, niin tuli mieleen. JA EN OLE terveysalalla, minä vain arvailen ;)

Niin ja kohdun kohjuihin ei varmaan käytetä tukisukkahousuja, kuten minä nyt omiini (jalka)kohjuihin?!? *vitsi* Olisi se, sellainen kinkku/paistiverkko kohdun ympärille :D

Vierailija
38/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ihan hirveän mielellään arvuutella ja sokea lyyli sohikoon surutta! Ihanalta tuntuu tietää että täällä ollaan valmiina jelppimään, tulipa eteen mitä tahansa! Vähän tuonsuuntaisia ne omatkin pelot on,joten taidan kyllä tosiaankin tehdä niin, että varaan sen gynen ja tarkistan asian, ettei tarvi myöhemmin katua.

Kiitos!

Vierailija
39/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tässä illan mittaan viestejä ja yritin pariin otteeseen itsekin palstautua, mutta jotain tuli aina väliin.

Nyt nukkuu koko muu sakki ja minä täällä vielä kukun eli hiljaista " äidin omaa" hetkeä vietän tässä.

Ja nyt en sitten muista mitä piti kommentoida. Pöh.

Omaa napaa kyllä osaan kommentoida. Heh. Todistetusti tänään viimein sain heikon viivan ovistestiin, luulenpa että huomenna vahvistuu.

Otinkin sitten Emmin vinkistä vaarin, laitoin " nyrkit" ja kiukun taustalle ja äsken kömmin isännän viereen ja ymmärsi onneksi yskän. Oikeasti olen vielä vähän äkeissäni sille, mutta nyt ei auta äkkäillä!

Myöhään se tulee minullakin ovis, nyt nimittäin kp16 ja vasta oireet alkamassa, veikkaan että parin päivän sisällä vasta ovuloin. Kierto siis menee nytkin pitkäksi. Olen tosi tyytyväinen että otin tähän kiertoon noi tikut avuksi. Mielenkiintoista seurata miten viivat menee oireisiin nähden.

Sori tämä omanapaisuus, nyt tuntuu että uni kutsuu joten kauniita unia kaikille ja palataan taas.

-minea-

Vierailija
40/88 |
20.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään oikea rumbailta. Olin varannut teatteriliput jo ennen joulua. Pojan piti mennä miehen vanhempien luo yökylään. No, sit sattui luistelukoulun aloitus tälle illalle klo 18-19. Teatteri alkoi 19. No eikun suunnitelmat uusiks. Miehen vanhemmat on toisella naapuri" kaupungissa" , eikä appiukko uskalla ajaa huonoilla silmillään pimeässä. Mies ei siis kerkiä viedä poikaa sinne. Joten minun samalla paikkakunnalla asuvat vanhempani kehiin. Mies vie pojan luistelukouluun. Minun äitini kävelee töistä sinne, odottaa ja vie pojan heille. Haemme pojan teatterin jälkeen kotiin. Paitsi että luistelukoulu perutaan viime hetkillä. Olin soittanut tänään ja kysynyt, pidetäänkö sitä kun pakkasraja on 20, ja useammassa mittarissa on yli sen. Pidetään kuitenkin, koska joku mittari näyttää alle, huolimatta julmasta viimasta. Näin sanottiin varttia vaille viisi, just ennen kuin lähdin töistä. No, jää oli kuitenkin tässä kelissä liian kovaa (!), eli ei pidetä koulua. Mies ajaa äitini ja pojan heille kotiin, ja minä haen pojan sieltä teatterin jälkeen. Mahtoiko kukaan pysyä kärryillä?

Teatterisalissa ennen esityksen alkua kerroin miehelle, kun työkaverin poika (joka syntyi ihan äsken) menee ensi syksynä kouluun. Tänään oli ilmoittautuminen. Sit totesin, että kahden vuoden päästä meillä on sama edessä. => kyynelkanavat auki ja nenäliinat kehiin. Mitä tästä voimmekaan päätellä...

Yritän kovasti taistella nettiriippuvuutta vastaan kun nyt on kone kotona. Sitä tuntuu täällä olevan liikkeellä. Hommia olisi vaikka millä mitalla, mutta kummasti ne on päässeet viikonlopun aikana kasaantumaan. Täällä en notku koko aikaa (ainakaan vielä). Olen tässä kerännyt kasan kysymyksiä, joita pitäisi selvittää Elisan teknisestä asiakastuesta. Sinne ehdin soittaa ehkä huomenna. Töiden jälkeen on treffit 13-v kummitytön kanssa, jolle kustannan synttärilahjaksi reiät korviin ja sen jälkeen mennään kaffelle ja herkulle (jos tytöllä jalat kantaa, ettei pyörry liian perusteellisesti).