Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies reissuhommissa ja nyt todettiin herpes minulla

Vierailija
03.11.2024 |

Mies kiven kovaa väittää, että hällä ollut varmaan sairaus piilevänä ja oireettomana, eikä siitä tiennyt. En tiedä mihin uskoa, 2 vuotta elämästä meni täysin romuksi. 

Koko ajan jotain tulehdusta itsellä, alan tulla hulluksi. 

Voiko olla mahdollista, että ei ole pettänyt? 

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monilla on herpes vaikka ei olisi koskaan edes harrastanut seksiä.

Siis herpes ja sukupuoliherpes on kaksi eri asiaa. Suurin osa ihmisistä kantaa sitä perusherpes-virusga elimistössään. Sukupuoliherpes on sitten ihan eri asia.  

Kyllä se herpes suusta voi alapäähän hypätä jos harrastaa suuseksiä.

Huuliherpes on täysin eri, yksi pieni rakkula, kun taas genitaaliherpes on laajalla alueella, miehellä myös muulla alueella kuin peniksessä, siksi kondomi ei suojaa. 

Vierailija
122/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis herpes ja sukupuoliherpes on kaksi eri asiaa. Suurin osa ihmisistä kantaa sitä perusherpes-virusga elimistössään. Sukupuoliherpes on sitten ihan eri asia.  

Kyllä se herpes suusta voi alapäähän hypätä jos harrastaa suuseksiä.

Huuliherpes on täysin eri, yksi pieni rakkula, kun taas genitaaliherpes on laajalla alueella, miehellä myös muulla alueella kuin peniksessä, siksi kondomi ei suojaa. 

Pitäisi laittaa kondomin lisäksi kelmua kiveksiin ja muulle ihoalueelle peniksen lähellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On voinut olla aiemmin piilevänä, mutta luulisi, että ensimmäisellä kerralla hän olisi sen huomannut.

Mun miehellä tuli voimakas ensiherpes siten, että sai tartunnan implanttia sovitettaessa. Joko se tuli välineistä tai se aktivoitui ensimmäistä kertaa. Mies sanoi, että juuri siitä kohtaa nipisti paljon toimenpiteessä. Muualta ei ole mahdollista ollut saada. Onneksi mieheni ei tykkää pussaamisesta  

Miehen tädin olin tuntenut 25 vuotta ennen kuin hänelle yli herpes huuleen. Tosin hän tiesi, että hänellä se oli. Ekaa kertaa mun aikanani se tuli hänen ollessaan sairaalassa. Tapasimme aika usein. 

Herpse voi tulla hyvin lievänä siten, että ei sitä itse edes huomaa. Yksi hyvin pieni rakkula ilman kipua. 

Huuliherpes on ihan eri virus kuin alapään herpes. Huuliherpes voi olla hyvinkin nuorilla lapsilla ja se puhkeaa usein näkyväksi, jos vastustuskyky heikkenee jostain syystä. Johan tuossa aikaisemminkin joku kirjoitti, mutta eihän täällä ihmiset lue tai ymmärrä lukemaansa. 🤨

Vierailija
124/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se niin on että mies löytää orgasminsa muualta kun puoliso vanhenee. Se on ihan luonnollista ja kannattaa se vain hyväksyä että joku muu tyydyttää miehesi seksuaaliset tarpeet.

Kuinka vanhaksi pitäisi tulla, että puoliso lopettaa seksin? Ollaan nyt 75 v ja kumpikin kykenee ja haluaa.

Vierailija
125/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on jatkuvasti tulehduksiakin niin peli on selvä. Vieraan naisen ph sekoittaa sun ph:ta, josta tulehdukset johtuu. Yököttävä mies. 

Tämä. Mun yhdellä tutulla oli koko ajan tulehduksia ja palvoi kotipukkia kuin kuuta nousevaa. Ukko paneskeli kaikkia, vaikka ulkoisesti olu suorastaan kauhean näköinen. Siksi vaimo ei tajunnutkaan, mitä mies puuhaili. Kaikki muut tiesivät.

Vierailija
126/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkivoide lievittää oireilua, kannattaa kokeilla. Hunajankin (suoraan rakkulaan) sanotaan auttavan, en ole kokeillut. 

Lysiini saattaa auttaa ennaltaehkäisyssä. Sen vastavaikuttajan arginiinin taas kerrotaan lisäävän oirejaksoja. Arginiinia on paljon esim pähkinöissä ja ainaki itselläni niiden syömisen jälkeen herpes usein puhkeaa

Vierailija
127/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se kuule mikään ihan eri asia ole, vaikka te huuliherpestyypit haluatte kuinka sitä toitottaa. Myös se teidän HSV1 voi tarttua alakertaan tai se genitaaliversio yläkertaan. 

Ap, HSV2 on n. kolmasosalla ihmisistä ja miltei kaikilla lopuilla HSV1, eli ei paniikkia. Ihan yleinen juttu on. 

Minulla ei ole kumpaakaan, sillä päätin jo nuorena etten tule saamaan huuliherpestä, ja elin myös sen päätöksen mukaisesti. Ihmettelen kyllä miten herpes voi olla niin monella. Eivätkö ihmiset katso ollenkaan millaisten suiden kanssa imuttelevat vai eivätkö herpeksen kantajat tajua itse varoittaa kumppaneitaan viruksen tarttumisesta? 

Vierailija
128/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkit, joissa oikeaa tietoa. 

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00713

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00214

Reissutyöt ovat mahdollisuus elää kaksoiselämää, suosittelen ottamaan kaikki mahdolliset sp-tautitestit, mielestäni vaarallisinta on, jos mies on biseksuaali, koska homoseksistä osa on anonyymiä riskiseksiä. Seuraa siis haetaan esim levähdyspaikoilta täysin tuntemattomilta miehiltä. 

Kannattaa kysyä lääkärin mielipidettä siitä onko mies voinut olla tietämätön tartunnastaan. Itse ymmärrän tuon tekstin niin, että se ei ole mahdollista, koska ensimmäinen kerta on aina näkyvä ja sen jälkeen mies jää kantajaksi.

Vierailija
129/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pettänyt, mutta eikö herpeksen voi saada joltain äidiltäänkin? Jää selkäytimeen loppuelämäksi?

Vierailija
130/137 |
19.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkivoide lievittää oireilua, kannattaa kokeilla. Hunajankin (suoraan rakkulaan) sanotaan auttavan, en ole kokeillut. 

Lysiini saattaa auttaa ennaltaehkäisyssä. Sen vastavaikuttajan arginiinin taas kerrotaan lisäävän oirejaksoja. Arginiinia on paljon esim pähkinöissä ja ainaki itselläni niiden syömisen jälkeen herpes usein puhkeaa

Kannattaa syödä lisäravinteena runsaasti L-lysiiniä. Googlatkaa herpes nutrition. Saatte listan lysiini- ja arginiinipitoisista ruoista. Arginiinia välttäkää, koska se ruokkiiherpeksiä.

Vierailija
131/137 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vastaan tämä kun googlasin rokotteesta. Sain herpeksen alapäähäni pari vuotta sitten miehen ei aktiivisesta huuliherpeksestä. Huono tuuri, mutta minulla oireillut vain pari kertaa ja se on yksi pieni nyppy jossain päin alapäätä. Ei ole elämää häirinnyt tai mitään visvaa yrittänyt, ehkä vähän turhaa peloittelua tuollaiset. Aluksi en tajunnut edes että on herpes, luulin että sheivatessa oli joku näppy tullut ja ärtynyt. 

Vierailija
132/137 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että nämä herppes tyypit haluaa tartuttaa tuon herpeksen kaikille kun hokevat että on pikkujuttu ja kaikilla on tuo herppes ja että ihan normaalijuttu.

Niin, mitenhän monella on? Mulla on tarttunut huuliherpeksestä ja miehellä todennäköisesti myös sillä ollaan harrastettu seksiä useampaan otteeseen vaikka mulla ollut näppylä, kun luulin vuoden  että on sheivauksessa tullut. Netissä lukee että joka viidennellä diagnosoitu mutta määrä ei todella tiedetä sillä iso osa ei mene lääkäriin. Esim mä tai mies ei olla oltu lääkärissä asiasta sillä tiedetään että on herpes eikä siitä hyödytä että mennään hakemaan virallinen diagnoosi.

Vierailija
133/137 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme pelleilyä tutulla oli huuliherpes tuli kumppanii alapäähän näin se vaan menee ihan lähipiirissä eli jos 80% on huuliherpes  ja pelkäätte älkää käyttäkö huulia kuin syömisee tämä on elämää ja näin ne menee ristii

Vierailija
134/137 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tässä sitten syyliset olette kaikki huuliherpeksen tehneenä sen genitaaleihin jos näin pelkoa on? Syypäät te elämää se vain on kaikilla se

Vierailija
135/137 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuuseen nämä  inhat

sarjatartuttajat. 

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d7a05f1c-1e4d-41eb-8461-d16ab818fd12

Vierailija
136/137 |
30.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuuseen nämä  inhat

sarjatartuttajat. 

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d7a05f1c-1e4d-41eb-8461-d16ab818fd12

Samoin visvasyylien tartuttajat.  per .....le

Vierailija
137/137 |
10.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä pettänyt. Kaikki muu on seli, seli, seli.  Uskoo ken haluaa.  Hah, hah, hah, haa .....