Mies reissuhommissa ja nyt todettiin herpes minulla
Mies kiven kovaa väittää, että hällä ollut varmaan sairaus piilevänä ja oireettomana, eikä siitä tiennyt. En tiedä mihin uskoa, 2 vuotta elämästä meni täysin romuksi.
Koko ajan jotain tulehdusta itsellä, alan tulla hulluksi.
Voiko olla mahdollista, että ei ole pettänyt?
Kommentit (137)
Siihenkin on ollut rokote kehitteillä jonka tarkoitus olisi estää ja parantaa jo oleva herpes, menee vuosia ennenkuin voi olla mahdollista. Luin artikkelin aikoinani jostain lääketieteen julkaisusta.
Sukupuoliherpestä ei voi testata muusta kuin suoraan herpesrakkulasta näyte ottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Siihenkin on ollut rokote kehitteillä jonka tarkoitus olisi estää ja parantaa jo oleva herpes, menee vuosia ennenkuin voi olla mahdollista. Luin artikkelin aikoinani jostain lääketieteen julkaisusta.
Tieteen kuvalehdessä on ollut artikkeli
Paskamainen homma. Reissutyöläiset tunnetusti usein pettää, mutta kyllä se herpeskin tosiaan voi tarttua ja muhia iät ajat oireettomana. Totuuden tietää vain miehesi, sinä voit vain joko luottaa tai sitten et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tämä paskan levittäminen, mitä herpeksestä levitetään ja aiheutetaan turhaa ahdistusta sillä. Kyseessä on tosi yleinen eikä mikään maailmaa mullistava asia. Monesti sen ekan kerran jälkeen ei enää koskaan tule oireita tai joskus harvoin hetkeksi pieni rakkula joka paranee viikossa. Lisäksi tosiaan hsv1 ja hsv2 voivat tarttua ristiin eli alapäähäsi voit saada herpeksen ihan jo sillä että joku jolla on huuliherpes, antaa sinulle suuseksiä.
Harvoin hetkeksi pieni rakkula? Yleensä rakkuloita on runsaana ryppäänä, puhkeavat ja ovat todella kipeitä. Alkavat parantumaan mutta sitä keltaista kuivuvaa karstaa ei voi olla huomaamatta. Ihme, jos sellaisen värkin kanssa joku vielä suostuu panemaan. On se niin ällön näköistä.
Noinko pahasti se sulla aina oireilee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla on herpes vaikka ei olisi koskaan edes harrastanut seksiä.
Siis herpes ja sukupuoliherpes on kaksi eri asiaa. Suurin osa ihmisistä kantaa sitä perusherpes-virusga elimistössään. Sukupuoliherpes on sitten ihan eri asia.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on itketty ja puhuttu koko päivä, sain gyneltä lääkkeet.
Muistan kun olimme olleet noin 2 viikkoa yhdessä, niin miehellä oli yksi rakkula lähes karvoituksen lähellä. Luuli sitä finniksi ja yritti puristella, silloin tuli vain nestettä. Ei kumpikaan ajateltu, että olisi joku tauti. Eikä hällä ollut mitään kipujakaan.
Pyysin vielä ennen seksisuhteen aloittamista ottamaan kaikki testit, koska pelkäsin tauteja ja mulla ollut vain yksi kumppani aiemmin. Kaikki otettiin, mutta ei tätä herpestä.
Tämä vaan sotkee mun mielen. Vaikea tietää mitä ajatella. En uskalla puhua edes ystävälle tai äidille, kun tuntuu, että olen jotenkin likainen.
Miksei kaikkiin testeihin kuulunut herpes? Eihän silloin ole tehty kaikkia testejä. Kumpi valehtelee?
provo
Herpestä ei pysty testaamaan. Tai no voi jos on rakkula näkyvillä, siitä voi ottaa paikallisnäytteen. Mutta oireetonta herpestä ei voi testata.
Herpes voi olla henkilöllä vuosikymmeniä, ilman että kantajalla on siitä mitään tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Monilla on herpes vaikka ei olisi koskaan edes harrastanut seksiä.
Joo, huuliherpes ja lajike hsv-1 on vähän eri asia kun genitaalien limakalvoilla kirvelevä genitaaliherpes ja vielä lajikkeella hsv-2(on paljon ärhäkkäämpi ja tarttuvampi kuin hsv-1). Aivan helkkarin typerää lässyttää jostain huuliherpeksestä silloin kun puhutaan genitaaliherpeksestä. Tautiset tietenkin yrittävät aina laimennella asiaa, kyllähän kaikilla muillakin ja ei sitä edes huomaa. Ei, suurimmalla osalla kansaa Ei ole genitaaliherpestä eikä sitä halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun olimme olleet noin 2 viikkoa yhdessä, niin miehellä oli yksi rakkula lähes karvoituksen lähellä. Luuli sitä finniksi ja yritti puristella, silloin tuli vain nestettä. Ei kumpikaan ajateltu, että olisi joku tauti. Eikä hällä ollut mitään kipujakaan.
Pyysin vielä ennen seksisuhteen aloittamista ottamaan kaikki testit, koska pelkäsin tauteja ja mulla ollut vain yksi kumppani aiemmin. Kaikki otettiin, mutta ei tätä herpestä.
Tämä vaan sotkee mun mielen. Vaikea tietää mitä ajatella. En uskalla puhua edes ystävälle tai äidille, kun tuntuu, että olen jotenkin likainen.
Miksei kaikkiin testeihin kuulunut herpes? Eihän silloin ole tehty kaikkia testejä. Kumpi valehtelee?
provo
"Herpestä ei pysty testaamaan. Tai no voi jos on rakkula näkyvillä, siitä voi ottaa paikallisnäytteen. Mutta oireetonta herpestä ei voi testata. "
Väärin. Herpeksen vasta-ainetestillä pystytään näkemään oletko herpeksen kantaja. Ja näitä testejä tehtiin ainakin vielä 2010-luvulla. Kai porukka on nykyään niin tautista ja rakkuloivaa ettei kirveleviä herpeksiä enää pidetä minään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikkiin testeihin kuulunut herpes? Eihän silloin ole tehty kai
Vasta-aineita ei aina paikallisessa infektiossa muodostu, eikä se vasta-aineen kantajuus kerro oireellisuudesta/tartuttavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea sanoa kun voi olla piilevänä vuosia.
Ekaa tartuntaa ei voi olla huomaamatta. Sen jälkeen voi mennä pois vuosiksi eli voi sanoa piileväksi, jos haluaa. AP:lla on nyt eka juuri saatu herpes kantajaltaan.
Päinvastoin, suurin osa tartunnoista jää huomaamatta - varsinkin miehillä. Itsellänikään ei ole koskaan ollut mitään oireita, mutta vasta-ainetestin perusteella olen tartunnan saanut. Mikä ei toki ole kovin yllättävää kun olen kolme mukulaakin saattanut alulle naisen kanssa jolla herpes on. Jos ei vaimoni olisi kertonut että hänellä on herpes (enkä olisi uteliaisuuttanu vasta-aineita testauttanut), ei minulla olisi mitään syytä epäillä itselläni tartuntaa olevan.
Ne jää huomaamatta sen takia koska ihmismieli on kova kieltämään asioita. Vaikka kuinka näkee ja tuntee sen kirvelevän rakkulan(rakkulat ovat AINA merkki jostain) limakalvolla niin kieltää vaan ja jatkaa elämäänsä, vaikka sattuu. Tämän takia myös monet tulehdukset pääsevät leviämään pahaksi ennen kuin hakeudutaan hoitoon. Ei kai miehillä nyt jossain kasseissa killittävä rakkula välttämättä paljoa tunnu mutta kun naisten genitaalit ovat melkein pelkkää limakalvoa niin meillä tuntuu. Muistakaa tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kaikkiin tes
"Vasta-aineita ei aina paikallisessa infektiossa muodostu, eikä se vasta-aineen kantajuus kerro oireellisuudesta/tartuttavuudesta. "
Kaikki herpeksen kantajat saavat vasta-aineita jossain välissä. Vastaukseni oli viestiin jossa selitettiin ettei herpestä voi muka testata mikä oli väärää tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää tämä paskan levittäminen, mitä herpeksestä levitetään ja aiheutetaan turhaa ahdistusta sillä. Kyseessä on tosi yleinen eikä mikään maailmaa mullistava asia. Monesti sen ekan kerran jälkeen ei enää koskaan tule oireita tai joskus harvoin hetkeksi pieni rakkula joka paranee viikossa. Lisäksi tosiaan hsv1 ja hsv2 voivat tarttua ristiin eli alapäähäsi voit saada herpeksen ihan jo sillä että joku jolla on huuliherpes, antaa sinulle suuseksiä.
Älä jauha sontaa. Tämä on vaarallista touhua. Herpes useimille naisille ei ole "vain pieni rakkula" joka paranee viikossa vaan viikkoja kestävää hermokipua ja useimpia auki märkiviä rakkuloita joiden parantuminen vie enemmän kuin pari päivää. Kaiken lisäksi hsv-2 voi levitä muillekkin alueille milloin vaan toisin kuin hsv-1. Kun saat rakkuloita vaikka virtsa-aukkosi suulle sinunkin puheesi "vaivattomasta" hepeksestä häviää. Kyseessä on viddumainen koko elämän kestävä virustauti joka varsinkin naisille on usein pelkkää tuskaa.
Sinunlaisesi kivuliaiden tautien vähättelijät pitäisi laittaa vastuuseen.
Jokainen jolla on huuliherpes tietää miltä se yksikin pikku rakkula tuntuu siinä huulessa. Pistävää polttavaa kipua ja kuumotusta. Miettikää tuo sama häpyhuulille tai klittaan. Se on sitä herpestä realistisesti.
"Väärin. Herpeksen vasta-ainetestillä pystytään näkemään oletko herpeksen kantaja. Ja näitä testejä tehtiin ainakin vielä 2010-luvulla. Kai porukka on nykyään niin tautista ja rakkuloivaa ettei kirveleviä herpeksiä enää pidetä minään. "
Ei noita kyllä ainakaan julkisella puolella ole juurikaan tehty koskaan. Monissa labroissa ei edes ollut saatavilla kuin pelkkä IgM-vasta-ainetesti joka ei erottele HSV1 ja HSV2, joten sen hyötykin oli aika mitätön-. HSV1 kun kuitenkin on melkein kaikilla aikuisilla.
Käytännössä genitaaliherpestä on testattu lähinnä akuuttivaiheessa rakkulasta otetusta näytteestä, ennen ja nyt. Vasta-ainetestejä tehdään hyvin vähän.
Yksityiseltä toki varmaan saa mitä haluaa, jos vaan älyää pyytää. Mutta jos menet yksityisellekin ja pyydät testaamaan sukupuolitaudit, niin HPV2-vasta-ainetestiä tuskin siitä paketista löytyy ellet erikseen älyä sitä pyytää.
Kauhean huonoa on ihmisten tietoisuus tästä asiasta.
Enkä tunne yhtään ihmistä joka panikoisi näistä paitsi jeesustelevat palstamammat.
"Ne jää huomaamatta sen takia koska ihmismieli on kova kieltämään asioita. Vaikka kuinka näkee ja tuntee sen kirvelevän rakkulan(rakkulat ovat AINA merkki jostain) limakalvolla niin kieltää vaan ja jatkaa elämäänsä, vaikka sattuu. Tämän takia myös monet tulehdukset pääsevät leviämään pahaksi ennen kuin hakeudutaan hoitoon. Ei kai miehillä nyt jossain kasseissa killittävä rakkula välttämättä paljoa tunnu mutta kun naisten genitaalit ovat melkein pelkkää limakalvoa niin meillä tuntuu. Muistakaa tämä. "
Höpöhöpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jauha sontaa. Tämä on vaarallista touhua. Herpes useimille naisille ei ole "vain pieni rakkula" joka paranee viikossa vaan viikkoja kestävää hermokipua ja useimpia auki märkiviä rakkuloita joiden parantuminen vie enemmän kuin pari päivää. Kaiken lisäksi hsv-2 voi levitä muillekkin alueille milloin vaan toisin kuin hsv-1. Kun saat rakkuloita vaikka virtsa-aukkosi suulle sinunkin puheesi "vaivattomasta" hep
Onko sinulla itselläsi herpes alapäässä? Ei todellakaan ole useimmille naisille mitään viikkoja kestävää hermokipua ja useampia märkiviä rakkuloita. Lopeta tuollaisen pötypuheen jakaminen. Minulla on herpes, oireilee ehkä parin vuoden välein ja viikon ajan on yksi pieni rakkula yleensä takapuolessa. Minulla on ainakin viisi läheisempää ystävää joilla on myös tämä ja sama heillä, että ei häiritse mitenkään elämää ja sen olemassaoloa ei edes muista, ennenkuin juuri tulee näitä pelonlietsomisviestejä jossain vastaan. Jos jollain sattuu olemaan tuollainen kuvailemasi vaikeampi muoto, tehokas estolääkitys on olemassa kyllä.
Niin, ja työnanantajasi googlaa kyllä sen sairauskoodin. Saattaa kertoa muillekin työpaikalla.