Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Työsuhteen purkaminen koeajalla tulee monelle järkytyksenä

Vierailija
03.11.2024 |

"Syynä on usein työnantajan kyvyttömyys antaa palautetta, sanoo työsuojeluviranomainen."

"Eriksson antaa esimerkin. Työntekijä ei suoriudu työstään aivan toivotulla tavalla, mutta ei tee myöskään isoja virheitä. Työnantaja pettyy rekrytointiin, mutta ei hyväsydämisyyttään tai työpaikan yleisen kulttuurin takia anna rakentavan kriittistä palautetta, jolloin työntekijä ei tiedä tekevänsä huonoa tulosta.

Sitten koittaa se hetki, kun koeaika on päättymässä ja työntekijälle tulee jokin sattumanvarainen sairastuminen. Työnantaja hätääntyy: tästä työntekijästähän oli tarkoitus päästä eroon ja tekee koeaikapurun.

Työntekijä, joka ei ole aiemmin saanut työstään negatiivista palautetta, luulee koeaikapurun johtuvan sairastumisesta ja tekee asiasta työsuojeluviranomaiselle ilmoituksen."

https://www.hs.fi/suomi/art-2000010806050.html

MIKSI työnantaja "hätääntyy" työntekijän sairastuttua ja tekee koeaikapurun?

Vai: työnantaja keksii: tästä työntekijästähän oli tarkoitus päästä eroon - ja tekee koeaikapurun?

Miltä vaikuttaa? Onko kokemuksia?

Kommentit (536)

Vierailija
421/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siis tottakai myös valtion ja kaupungin virastoissa puhutaan, että missä on mukava johtaja ja työntekijät ja jos ei ole niin puhutaan kyllä, että ilkeä on. 

Vierailija
422/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee määräaikaiseksi vaikka palolaitokselle niin puhutaan muille onko siellä mukava henkilökunta vai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi nauttia ulkomaanmatkoistaan, kun tietää, että on asunnottomia ja osalla pula ruoasta. 

Täytyy olla psykopaatti joka tohon pystyy. Persoonallisuushäiriöinen. 

Jos minulla olisi rahaa niin haluaisin, että muillakin on kivaa kuin pelkästään itsellä.

Mutta Suomessa noita persoonallisuushäiriöisiä riittää, itselle vaan kaikki. 

Näitä on aika runsaasti juuri työttömien joukossa. Yksilöitä jotka täysin vailla omantunnontuskia lekottelevat kotona sohvalla ja antavat veronmaksajien maksaa heidän vuokransa ja elämisensä. Sen sijaan että yrittäisivät korjata tilannettaan tekevät kaikkensa että saisivat yhteiskunnan ilmaista rahaa mahdollisimman kauan.

Vierailija
424/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, siis tottakai myös valtion ja kaupungin virastoissa puhutaan, että missä on mukava johtaja ja työntekijät ja jos ei ole niin puhutaan kyllä, että ilkeä on. 

Ja mitä merkitystä sillä on mielestäsi? Luuletko että työttömillä on varaa valita? Luuletko että johtaja menee vessaan itkemään kun joku kutsui ilkeäksi? Luuletko että kaikki marssivat ulos osastolta jossa ilkeä pomo? Tämänei ole enää ammattiyhdistysten Neuvostoliitto. Nyt saa olla kiitollinen jos on töitä.

Vierailija
425/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi nauttia ulkomaanmatkoistaan, kun tietää, että on asunnottomia ja osalla pula ruoasta. 

Jos minulla olisi rahaa niin haluaisin, että muillakin on kivaa kuin pelkästään itsellä.

Näitä on aika runsaasti juuri työttömien joukossa. Yksilöitä jotka täysin vailla omantunnontuskia lekottelevat kotona sohvalla ja antavat veronmaksajien maksaa heidän vuokransa ja elämisensä. Sen sijaan että yrittäisivät korjata tilannettaan tekevät kaikkensa että saisivat yhteiskunnan ilmaista rahaa mahdollisimman kauan.

Sun psykopaatin palkka voidaan jakaa kahdelle ja palkata työtön töihin. Sä vedät valtiolta 50 000 vuodessa palkkaa, vai eikö käy, herra psykopaatti? 

Vierailija
426/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellakaan tavatonta, että työntekijä ei itse huomaa sitä, ettei ole ihan töidensä tasalla. Hän saattaa sinänsä suoriutua kohtalaisesti työstään, mutta vaatii siihen säännöllistä ja toistuvaa opastusta, eikä hän itse kehity työssään. Hän saattaa ajatella, että hyvinhän tämä on mennyt, kun kaiken olen tehnyt mitä on pyydetty. Hän ei silti näe sitä isoa kuvaa, että millä tavalla tämä on tapahtunut ja kuinka paljon hän on koko ajan riippuvainen muista, jotta saa työtänsä suoritettua.

Mites olisi jos työnantaja tuollaisessa tilanteessa avaisi suunsa ja kertoisi suoraan ne asiat joita työntekijä ei itse huomaa? Olisiko ihan mahdoton ajatus?

Miten olisi jos työntekijä tuollaisessa tilanteessa tekisi työnsä ammattitaitoisesti ja tunnollisesti ettei joutuisi erotetuksi koeajan jälkeen?

Vierailija
427/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuonna kokoomus ottaa säästöehdotuksia vastaan ja itse ehdotan valtion palkkojen jakamista. 50000 eurolla palkkaa kaksi ihmistä. 

Vierailija
428/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitä merkitystä sillä on mielestäsi? Luuletko että työttömillä on varaa valita? Luuletko että johtaja menee vessaan itkemään kun joku kutsui ilkeäksi? Luuletko että kaikki marssivat ulos osastolta jossa ilkeä pomo? Tämänei ole enää ammattiyhdistysten Neuvostoliitto. Nyt saa olla kiitollinen jos on töitä.

Perheestä on tosi kurjaa olla haukuttejen listalla. Vaimo saa hävetä, kun menee kauppaan tai parturiin. 

Vierailija
429/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi vuonna kokoomus ottaa säästöehdotuksia vastaan ja itse ehdotan valtion palkkojen jakamista. 50000 eurolla palkkaa kaksi ihmistä. 

Osa opettajista saa 4000 brutto ja osa on määräaikaisia. Palkataan molemmat palkka 2000 brutto. 

Vierailija
430/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ehdottaa kokoomukselle julkisen ja valtion palkkojen jakamista. Nyt kun tulee potkulaki ja paikallinen sopiminen niin se on mahdollista. 

Vierailija
431/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntui kamalalta, kun työpäivän jälkeen viestillä ilmoitti työnantaja, ettei tarvi huomenna tulla. Soitin ja kysyin miksi ei, kun olin tehnyt työt mielestäni hyvin. Ei tarvitse perustella tokaisi työnantaja. Loppujen lopuksi syy oli se, että entinen työntekijä, joka halusi lähteä pois, tuli katumapäälle ja halusi tulla takaisin. Oli tämän työnantajan kaveri. Siitä kimmastuneena ilmoitin ylimpään johtoon kaikki ne työntekijän tekemät virheet, jotka olin korjaillut koeaikanani. Virheet olivat tulleet maksamaan 30 000 euroa. Lisäksi tein työsuojeluun ilmoituksen tekemättä jääneistä velvoitteista, työsopimuksista työntekijöille ja sosiaalisista tiloista, joita ei ollut. Työpaikka sai uhkasakon 40 000 euroa, jos ei puutteita korjata. Lopoujen lopuksi  tämän yksikön edimies sai potkut ja kaverikin sai lähteä samantein. Kosto oli suloinen. 😁

Kiva kostofantasia.

Vierailija
432/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtajan lapsena on kurjaa, kun saa kuulla kaikesta paskasta mitä isä on työpaikalla päättänyt ja sanonut ja siitä sanotaan lapselle, että tiedätkö, että sun isä.... 

Vierailija
433/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtajan lapsena on kurjaa, kun saa kuulla kaikesta paskasta mitä isä on työpaikalla päättänyt ja sanonut ja siitä sanotaan lapselle, että tiedätkö, että sun isä.... 

Lapset ei kehtaa edes sanoa isälleen, että tiedätkö, että taas sanottiin, että sä olet... 

Vierailija
434/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kaverin isä on sellasessa tietyssä ammatissa ja jostain syystä se ei kehtaa sanoa mulle eikä mun lapselle mitään. Mun lapsi saa tehdä mitä vaan. Välillä tekisi jopa mieli sanoa, että voisitko sä nyt sanoa noille lapsille vähän jotain, kun sulla on niinku oikeus sanoa, mutta ei. Minä käsken lapsen ajoissa sisälle ja kun mun lapsi on siellä yötä niin saa olla myöhään pihalla ja voi niinkun hitsi en voi oikein sanoa siitä mitään. 

Vierailija
435/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaaha ja kun työttömät on tekemässä sijainti niin te ette jatka niitä kun psykopaattina sun pitää ahnehtia itselle hemmetisti sitä palkkaa. Ei jää rahaa muiden palkkoihin. 

Vierailija
436/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömien sijaisuuksia ei jatketa ja itse ahnehditaan 50000 ja yli palkkoja valtiolla ja julkisella. 

Senkin siat. 

Vierailija
437/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin Suomi tarvitsee 6000 elinkeinojohtajaa joilla kaikilla palkka 6000 kuukaudessa?

Valtion velka kasvaa. Nyt noi palkat puoliksi. 

Ja sitten leikataan pienistä ansiosidonnaisista. 

Vierailija
438/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin Suomi tarvitsee 6000 elinkeinojohtajaa joilla kaikilla palkka 6000 kuukaudessa?

Valtion velka kasvaa. Nyt noi palkat puoliksi. 

Ja sitten leikataan pienistä ansiosidonnaisista. 

Pitää sanoa tosta kokoomukselle. 

Vierailija
439/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme tarvitse Suomessa 6000 elinkeinojohtajaa joilla kaikilla palkka 6000 kuukaudessa. 

Emme myöskään tarvitse mitään päälliköitä joka kaupungin palolaitokselle. 

Nyt nämä hullutukset saa riittää.

Jos ei ole rahaa maksaa ansiosidonnaista niin di ei ole tollasiinkaan rahaa. 

Vierailija
440/536 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme tarvitse Suomessa 6000 elinkeinojohtajaa joilla kaikilla palkka 6000 kuukaudessa. 

Emme myöskään tarvitse mitään päälliköitä joka kaupungin palolaitokselle. 

Nyt nämä hullutukset saa riittää.

1 päällikkö Helsinkin palolaitokselle riittää, emme tarvitse joka kaupunkiin omaa. 

Jos ei ole rahaa maksaa ansiosidonnaista niin di ei ole tollasiinkaan rahaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme