Apua. Lukki käveli pitkin säärtäni äskön! Mistä ihmeestä niitä voi tulla tähän aikaan vuodesta?
Aivan kamalaa. Istun pöntöllä kun havahduin että lukki pitkillä jaloillaan kävelee pitkin säärtäni. Hyi saamari!
Mistä tuollainen nyt yhtäkkiä voi tulla?
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En tiedä enää kenelle tässä vastaillaan mutta vastauksista päätellen tämä ketju on täynnä hämähäkkejä, niitä muistuttavia eläimiä ja niistä puhuvia ihmisiä pelkääviä. Kyllä kaikkien kannattaa ottaa vastuu omista peloistaan varsinkin jos ne ovat hyödyttömiä. Onko tässä keskustelussa siis ainoastaan oikeus haukkua ja vihata lukkeja? Eipä lukenut aloituksessa."
No minulta sitä osumista kysyit ja minä sinulle vastasin. Lukkeja ja hämähäkkejä en ole viesteissäni haukkunut, vaan itse asiassa kirjoitin tuolla aiemmin, miten ne ovat minusta hauskoaj eläimiä. Jos pyydät toisia ihmisiä ottamaan vastuuta omista peloistaan, niin ota sinäkin ihmeessä vastuuta siitä, että muiden ihmisten pelot herättävät sinussa aggressioita.
Kuka tässä on aggressioista puhunut? En minä aggressiivinen ole mutta minua harmittaa se, että ihmine
Sinulla on selvästi tietynlainen hyvin voimakkaasti värittynyt kuva hämähäkkipelkoisista ihmisistä. Oletat että he ovat kaikki laiskoja, uusavuttomia, luonnosta vieraantuneita ja biologiasta mitään ymmärtämättömiä surkimuksia, jotka tappavat tuosta vain viattomia luontokappaleita. Myönnän että minulla on kyseinen pelko enkä usko, että mikään määrä terapiaa tai siedätyshoitoa saisi tunteitani muuttumaan mihinkään suuntaan. Olen itse asiassa yrittänyt omin avuin oppia olemaan pelkäämättä hämähäkkejä, mutta tulokset ovat olleet laihoja. Pelkään niitä yhä, vaikka toisaalta pidänkin niitä omalla tavallaan jopa ihan söpöinä otuksina. Valitettavasti kuitenkin jos kohtaan kodissani hämähäkin, pyydän joko miestäni viemään sen ulos tai tapan sen itse, jos edes uskallan. Ehkä järjenvastainen reaktio, mutta en voi sille mitään. Pelko jotakin asiaa kohtaan ei silti tee kenestäkään tyhmää tai muuten järjetöntä ihmistä. - Eri
Vierailija kirjoitti:
Lukki oli yöpynyt pimpsassasi ja pesinyt sinne. Laskeutui nyt aamu-unisena vähän jaloittelemaan.
Ihanko totta, etkö ollutkin akseli 15v ?
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kyllä, mitkä kommentit tulee miehiltä. Miten halvatussa tähänkin aiheeseen saa vedettyä p***un?!?
KUN PIIKITETTÄS ESTROGEENIA LÄÄKÄRIN VALVONNASSA NÄILLE ISOILLE POJILLE JATKUVASTI MUUTAMA KUUKAUS, LOPPUISI VÄKIVALTA JA PALLIT EI VAIVAIS PÄÄTÄ.
Vierailija kirjoitti:
Itsehän pelkäsin lukkia viimeksi joskus 6-vuotiaana. Käsittämätön ajatus, että joku aikuinen ihminen tosissaan kavahtaisi lukkia :D
En minäkään pelännyt aiemmin. Mutta niitä on nykyisessä asuinpaikassa PALJON. Mennäpä saunan jälkeen vilvottelemaan pihasaunan seinustalle, kun seinällä on pienellä alueella 20 lukkia. Hyi heIvetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli ihminen voi laiskuuttaan antaa tällaisen täysin turhan fobian rajoittaa elämäänsä? Ei tuo ole mikään hoitamaton tila joka antaa luvan käyttäytyä ääliömäisesti."
Millä tavalla laiskuuttaan?
Ei käy esimerkiksi hoidattamassa ongelmaansa vaikka terapiassa vaan mieluummin uhriutuu ja piiloutuu fobiansa taa. Pitääkö tämä nyt rautalangasta vääntää. Suomessa ei ole syytä pelätä yhtä ainoaa hämähäkkieläintä paitsi puutiaista.
Jep jep. Esimerkiksi mä en pelkää punkkeja ollenkaan. Ja olen asunut parikymmentä vuotta saaristossa, eli punkkeja on ihan omalla pihallakin. Paljain käsin nypin niitä lemmikeistä tai itsestäni. Voisinkin alkaa vähätellä sun punkkipelkoasi, ähäkutti idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eli ihminen voi laiskuuttaan antaa tällaisen täysin turhan fobian rajoittaa elämäänsä? Ei tuo ole mikään hoitamaton tila joka antaa luvan käyttäytyä ääliömäisesti."
Millä tavalla laiskuuttaan?
Ei käy esimerkiksi hoidattamassa ongelmaansa vaikka terapiassa vaan mieluummin uhriutuu ja piiloutuu fobiansa taa. Pitääkö tämä nyt rautalangasta vääntää. Suomessa ei ole syytä pelätä yhtä ainoaa hämähäkkieläintä paitsi puutiaista.
Ok, no jos sinun mielestäsi hämähäkkipelosta kärsivien ihmisten pitää käydä "hoidattamassa" ongelmansa pois, niin varmasti sinäkin sitten käyt "hoidattamassa" tuon sinun ongelmasi (eli pikkuasioiden aiheuttaman aggressiivisuuden) pois?
Taisi osua kovaa kun noin pitää vastata :) Minä peräänkuulutan vain sitä että ei piiloutuisi naurettavien pelkojen taakse ja oikeuttaisi sillä esimerkiksi turhan hämähäkkien tappamisen.
En ole kenelle kommentoit, mutta minä en tapa hämähäkkejä. Tapan vain lukkeja.
Tapatko sä hyttysiä? Paarmoja ja kärpäsiä? Hiiriä tai rottia? Vai hellitkö kaikkia?
Vierailija kirjoitti:
Lukki oli yöpynyt pimpsassasi ja pesinyt sinne. Laskeutui nyt aamu-unisena vähän jaloittelemaan.
Mahtoi haista pahalle yökortteeri.
Äskön? Mikä ihmeen maalaisjuntti olet?
Usein lukit etsivät pesimispäikkaa ja tunkeutuvat sisään alateitse laskemaan munia.
Oliko se lukki vai hämähäkki. Huonehämähäkit on ihan vaarattomia ja yleensä sanotaan ettähuonehämähäkkejä ei saisi tappaa, sillä ne ovat hyödyllisiä ja syövät muita ötököistä ja hyönteisiä joita nurkissa voi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja saamaan raitista ilmaa.
Oliko hämähäkki väärinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Uskomuksen mukaan sulle ylimääräistä tulee rahaa, jos hämähäkki kiipeilee sääressä. Kerro kävikö niin, tiesikö uskomus totta ?
Uskomus voi olla totta tai ei mutta APlle ei näin käy koska hänen jalassaan ei kiipeillyt hämähäkki. Lukit EIVÄT ole hämähäkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Usein lukit etsivät pesimispäikkaa ja tunkeutuvat sisään alateitse laskemaan munia.
Mutta jeesus rankaisee jos munaa heiluttelee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttopuiden mukana taitaa tulla hämähäkkejä sisälle.
Hämähäkkejä asuu ihan jokaisessa kodissa, ei niitä tarvitse erikseen tuoda sisään. Sanotaan, että lähin hämähäkki on aina alle metrin päässä.
Siis tarkoitatko jotain ihan pieniä? En ole itse koskaan nähnyt kotonani hämähäkkiä tai lukkia joten oletan, ettei niitä ole.
Et varmaan ole myöskään nähnyt talipunkkia, mutta todennäköisesti sellainen asustelee jatkuvasti SINUSSA, eikä vain lähelläsi.
Vierailija kirjoitti:
Äskön? Mikä ihmeen maalaisjuntti olet?
Vessassa äskön paskon.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se lukki vai hämähäkki. Huonehämähäkit on ihan vaarattomia ja yleensä sanotaan ettähuonehämähäkkejä ei saisi tappaa, sillä ne ovat hyödyllisiä ja syövät muita ötököistä ja hyönteisiä joita nurkissa voi olla.
Etkö tosiaan erota näitä toisistaan?
Lukkipelko on todellinen ja ymmärrän ap:ta. Itse pelkään tappajapellejä ja kerran minulle vittuiltiin asiasta tällä palstalla.