Apua. Lukki käveli pitkin säärtäni äskön! Mistä ihmeestä niitä voi tulla tähän aikaan vuodesta?
Aivan kamalaa. Istun pöntöllä kun havahduin että lukki pitkillä jaloillaan kävelee pitkin säärtäni. Hyi saamari!
Mistä tuollainen nyt yhtäkkiä voi tulla?
Kommentit (99)
Ilmeisesti osa hämähäkeistä on sitten näkymättömiä, kun niitä ei kodissani ole näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto. Lukki on kyllä kamalin olio mitä Suomessa on. Meillä on hirvittävästi lukkeja ulkona, tapan niitä ihan oikeasti satoja vuodessa. Tunkevat saunaan ja vessaan ja sisälle, ja meinaan tulla hulluksi jos iholla tuollainen kävelee.
Jos jotain hyvää niin ennen olen inhonnut hämähäkkejä. Nyt olen tajunnut että hämikset onkin ihan ok, niitä en enää edes tapa. Lukit on miljoona kertaa kauheampia. Itse asiassa vien välillä hämähäkkien verkkoon ruokaa lukkien raadoista 😅
Häh! Lukithan on hassuja haahuilijoita!
Eivät ole vaan hirvittäviä hytkyviä hyökkääjiä. En pysty olemaan samassa tilassa jos tiedän että jossain on lukki.
Huomaa kyllä, mitkä kommentit tulee miehiltä. Miten halvatussa tähänkin aiheeseen saa vedettyä p***un?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto. Lukki on kyllä kamalin olio mitä Suomessa on. Meillä on hirvittävästi lukkeja ulkona, tapan niitä ihan oikeasti satoja vuodessa. Tunkevat saunaan ja vessaan ja sisälle, ja meinaan tulla hulluksi jos iholla tuollainen kävelee.
Jos jotain hyvää niin ennen olen inhonnut hämähäkkejä. Nyt olen tajunnut että hämikset onkin ihan ok, niitä en enää edes tapa. Lukit on miljoona kertaa kauheampia. Itse asiassa vien välillä hämähäkkien verkkoon ruokaa lukkien raadoista 😅
Eivät ole vaan hirvittäviä hytkyviä hyökkääjiä. En pysty olemaan samassa tilassa jos tiedän että jossain on lukki.
Voi ei! Mun mielestäni ne on vähän niin kuin jotain puujaloilla keikkuvia palleroita. Aivan symppiksiä-
Vierailija kirjoitti:
Ap:n pilluerittää jotain lukkeja huumaavaa käryä ja pian kaikki lähistön lukit lähtevät vaetamaan hajun lähdettä päin...
Eikun se haju houkuttelee raatokärpäsiä ja hämähäkit tulee niiden perässä kutomaan verkkoja jos vaikka saisi saalista.
Vierailija kirjoitti:
Jos kodissasi on lukki huolestuisin mahdollisesta kosteusvauriosta. Varsinkin jos niitä alkaa esiintymään useamminkin.
Eikös se mene niin päin, että silloin nimenomaan ei ole huolta kosteudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on pesä sun seinän välissä ja tuhansia poikasia...
Oikeastiko!??
Yleensä ne pesivät tyynyihin. Siellä on mukavan lämmintä ja kosteaa.
Yöllä ne mönkivät sieraimiisi ja korviisi ja tekevät sinne pesän.
Siellä niiden poikaset syövät silmiäsi ja aivojasi.
Hyvää iltaa ja yötä.
Pelkääkö joku OIKEASTI lukkia?? Kuka on niin uusavuton?
Vierailija kirjoitti:
Selitä, miten lukkipelko ja uusavuttomuus liittyvät toisiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi pelätä lukkeja? 🤣
Minä ainakin pelkään kaikkia hämähäkkieläimiä. Ei muuten ole naurun asia.
Jos ne olisivat henkilöauton kokoisia, niin ne eivät enää todellakaan olisi hassuja pipertäjiä, mutta eivät ne taida tuossa kokoluokassa edes hahmottaa mikä ihminen on.
Säikkyjä ovat. Hämäykseksi tiputtavat rajojaan paetessa. Ja koska ne näkevät huonosti niin etummaiset jalat tutkivat reittiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä ne ovat nytkin kanssasi. Ne ovat vaan piilossa. Sammuta valot, niin ne tulevat esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukkipelkoinen ei ilmeisesti ole perehtynyt sen verran biologiaan, että ymmärtäisi ettei lukki ole vähäisimmässäkään määrin vaarallinen. Uusavuttomat kaupunkilaiset ovat vieraantuneet luonnosta ja menevät paniikkiin jos joku aivan tavallinen Suomen luontoon kuuluva vaaraton eläin vain hakeutuu lämpimään talon sisälle. Kyllä vaarattoman eläimen pelkääminen ja vihaaminen on uusavutonta ja järjenköyhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukkipelkoinen ei ilmeisesti ole perehtynyt sen verran biologiaan, että ymmärtäisi ettei lukki ole vähäisimmässäkään määrin vaarallinen. Uusavuttomat kaupunkilaiset ovat vieraantuneet luonnosta ja menevät paniikkiin jos joku aivan tavallinen Suomen luontoon kuuluva vaaraton eläin vain hakeutuu lämpimään talon sisälle. Kyllä vaarattoman eläimen pelkääminen ja vihaaminen on uusavutonta ja järjenköyhää.
Ei hämähäkkien ja hämähäkkieläinten pelkääminen ole mikään uusi asia, vaan ihmisellä hyvin tavallinen juttu. Enpä usko, että kukaan pelkäisi lukkia siitä syystä, että kuvittelisi sen olevan vaarallinen. Syyt ovat paljon atavistisempia. Sun kannattaa nyt selvittää, mitä uusavuttomuus tarkoittaa.
Mun mielestä lukit on ihan ok, sellaisia hitaita vaappujia. Hämähäkit taas vikkelyytensä takia kammottavia. 😅