Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua. Lukki käveli pitkin säärtäni äskön! Mistä ihmeestä niitä voi tulla tähän aikaan vuodesta?

Vierailija
03.11.2024 |

Aivan kamalaa. Istun pöntöllä kun havahduin että lukki pitkillä jaloillaan kävelee pitkin säärtäni. Hyi saamari!

Mistä tuollainen nyt yhtäkkiä voi tulla?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polttopuiden mukana taitaa tulla hämähäkkejä sisälle. 

Vierailija
22/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkkejä asuu ihan jokaisessa kodissa, ei niitä tarvitse erikseen tuoda sisään. Sanotaan, että lähin hämähäkki on aina alle metrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten istuin sohvalla, kun joku hiveli ensin hiusrajassa ja kohta kaulalla. Huiskaisin vain kevyesti, kun tuntui hiukselta. Vähän ajan päästä nousin ylös ja seinällä sohvan vieressä oli hirveen kokonen lukki! 

Vierailija
24/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihan leppoisia :-)

Vierailija
25/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari päivää sitten istuin sohvalla, kun joku hiveli ensin hiusrajassa ja kohta kaulalla. Huiskaisin vain kevyesti, kun tuntui hiukselta. Vähän ajan päästä nousin ylös ja seinällä sohvan vieressä oli hirveen kokonen lukki! 

Hyi hlvt. Asutko omakotitalossa vai kerrostalossa?

Vierailija
26/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämähäkkejä asuu ihan jokaisessa kodissa, ei niitä tarvitse erikseen tuoda sisään. Sanotaan, että lähin hämähäkki on aina alle metrin päässä.

Siis tarkoitatko jotain ihan pieniä? En ole itse koskaan nähnyt kotonani hämähäkkiä tai lukkia joten oletan, ettei niitä ole.

Vierailija
27/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei punkki, hiiri tai rotta.

Vierailija
28/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tarkoitatko jotain ihan pieniä? En ole itse koskaan nähnyt kotonani hämähäkkiä tai lukkia joten oletan, ettei niitä ole.

Eri kokoisia. 

Mulla oli yhdessä asunnossa aivan jumalattoman kokoisia hämähäkkejä. Tosin törmäsin niihin vasta siinä vaiheessa, kun olin muuttamassa pois. Pelkäsin silloin vielä hämähäkkejä, onneksi en tiennyt, minkä kokoisten korstojen kanssa kotini jaoin.

Vierailija
29/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpöön hakeutuvat ja ihmiskehokin huokuu niille lämpöä. Vie ulos, ne etsivät jonkin suojan. Mutta ne ovat hauraita, joten älä ole kovakourainen.

Miten ne pärjäävät ulkona talvipakkasilla?

Saatan kirjoittaa nyt ihan sitä itseään, mutta muistaakseni ne voivat hakeutua sielläkin lämpimämpään tai horrostavat? Tuo siis mutua. 

Vierailija
30/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kokoisia. 

Mulla oli yhdessä asunnossa aivan jumalattoman kokoisia hämähäkkejä. Tosin törmäsin niihin vasta siinä vaiheessa, kun olin muuttamassa pois. Pelkäsin silloin vielä hämähäkkejä, onneksi en tiennyt, minkä kokoisten korstojen kanssa kotini jaoin.

Ei minun asunnossani ole näkynyt ainuttakaan. Luojan kiitos.

Vierailija
31/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri kokoisia. 

Ei minun asunnossani ole näkynyt ainuttakaan

No, niitä nyt kuitenkin on siellä. Hesarin kk-liitteessä oli pari vuotta sitten artikkeli hämähäkeistä, ja siinä just kerrottiin, miten niitä on joka paikassa. Ja kuten sanoin, mä näin noita isoja hämähäkkejä vasta, kun olin muuttamassa pois, kun siis kannettiin huonekaluja ulos.

Vierailija
32/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi hlvt. Asutko omakotitalossa vai kerrostalossa?

Okt. Tuuletusikkunasta varmaan tullut sisälle. 

Vierailija
33/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto. Lukki on kyllä kamalin olio mitä Suomessa on. Meillä on hirvittävästi lukkeja ulkona, tapan niitä ihan oikeasti satoja vuodessa. Tunkevat saunaan ja vessaan ja sisälle, ja meinaan tulla hulluksi jos iholla tuollainen kävelee.

Jos jotain hyvää niin ennen olen inhonnut hämähäkkejä. Nyt olen tajunnut että hämikset onkin ihan ok, niitä en enää edes tapa. Lukit on miljoona kertaa kauheampia. Itse asiassa vien välillä hämähäkkien verkkoon ruokaa lukkien raadoista 😅

Vierailija
34/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pelkää jotain lukkeja. 

Vierailija
35/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukit ovat ihan kivoja kotieläimiä. Pitävät kaikenmaailman punkit kurissa.

Vierailija
36/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on kesällä muninut sun karvoihisi ja nyt ne kuoriutuu.

Ps. Etsä pese sitä koskaan?

Vierailija
37/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Lukki on kyllä kamalin olio mitä Suomessa on. Meillä on hirvittävästi lukkeja ulkona, tapan niitä ihan oikeasti satoja vuodessa. Tunkevat saunaan ja vessaan ja sisälle, ja meinaan tulla hulluksi jos iholla tuollainen kävelee.

Jos jotain hyvää niin ennen olen inhonnut hämähäkkejä. Nyt olen tajunnut että hämikset onkin ihan ok, niitä en enää edes tapa. Lukit on miljoona kertaa kauheampia. Itse asiassa vien välillä hämähäkkien verkkoon ruokaa lukkien raadoista 😅

Häh! Lukithan on hassuja haahuilijoita!

Vierailija
38/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on tullut sisälle lämmittelemään pösilö. 

Vierailija
39/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukki oli yöpynyt pimpsassasi ja pesinyt sinne. Laskeutui nyt aamu-unisena vähän jaloittelemaan.

Ennen lukki kuin pukki.

Vierailija
40/99 |
01.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pilluerittää jotain lukkeja huumaavaa käryä ja pian kaikki lähistön lukit lähtevät vaetamaan hajun lähdettä päin...