Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos oon kokoa 36/S, olenko mä pieni?

Vierailija
02.11.2024 |

Onko täällä joku mielestään isokokoinen, joka käyttää S-koon vaatteita?

Tunnen itseni välillä isoksi, mutta vaatteet on ovat kuitenkin edelleen pientä kokoa. 

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuinka pitkä olet. 

Vierailija
42/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 158cm ja paino vaihtelee 58-64kg, vähän treenien mukaan. Käyn salilla, mutta harrastan myös jonkin verran kaikkea muuta liikuntaa eli välillä olen "timmi" ja kuivakka, välillä vähän pehmeämpi, välillä bulkissa kunnossa ja lihakset ovat selvemmät. Ikää on jo yli 40v. Olen onnekkaasti kapeavyötäröinen ja muodot rinnassa ja takapuolessa. Jos vaatteet kiristävät, tiedän että pitää vähän vähentää painoa. Ap

Ylipainoa 10 kg.

Hän treenaa typerys. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yleensä jostain syystä pidetä kuitenkaan lyhyenä, koska mulla mittasuhteet ovat kuitenkin aikuisen. Mulla on leveähköt hartiat ja pieni pää, toisin kuin lapsilla. Mulla on myös pitkät raajat ja lyhyt torso. Lantio on kuitenkin leveä ja vyötärö kapea, joten S-koon yläosa on mulle pakollinen koska nekin ovat välillä liian pitkiä. Kiristävät tisseistä ja joskus hauiksesta.

Farkkuja on hankala ostaa koska S-koko sopii vyötäröstä, mutta saattaa kiristää reidestä ja ovat usein liian pitkiä.

Mulle sopii hyvin joustava kangas juuri tästä syystä. 

M-koko on lähes aina liian iso, mutta XS ei mahdu rinnat ja perse. Kengän koko mulla 36 ja pienet kapeat ranteet ja käsi kuin pikkulapsella. Ap

Vierailija
44/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoa XS/34 ja reilu 160cm, mutta tunnen silti itseni välillä jäätävän läskiksi. En mahda sille tunteelle mitään, ja sen on kovin voimakas. Välillä hämärtyy ymmärrys itsestä

160cm ja koko 34 ihan normaali. Muutenhan se vaatteen koko ei ihan määrittele: yläosa voi olla pienempi kuin alaosa esim. Kokonaisuus ja sopusuhtaisuus homman määrittelee.

Vierailija
45/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovin helppoa pukeutua, jos on näin lyhyt, mutta kuitenkin muodokas.

Käytän usein mekkoja tai jumppatrikoita, koska 68cm vyötäröstäni olen ylpeä ja haluan korostaa sitä. Ap

Vierailija
46/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isolta kuulostaa S aikuisen kooksi. Mutta ei hätää. Laihdutat ja ensi kesänä saatat jo olla XS.

Tämä. S-koko pitäisi olla normaalin maksimikoko. XS-koko ihanne. M-koosta ylöspäin pitäisi alkaa rajoittaa syömisiä.

Ja mä oon tällä hetkellä BMI31. Olin pahimmillaan 35. Tuplasin painoni synnytyksen jälkeen osittain raudanpuutteen aiheuttaman väsymyksen ja jatkuvan nälän takia. Kun sain hormoonit ja rautatasot kuntoon niin aloin pudottaa painoa. Tavoite on päästä takaisin XS-kokoisiin vaatteisiini. Tiputettuja kiloja on jo 17 ja matka jatkuu.

Kenelläkään ei ole kuin tekosyitä pysyä läskinä.

Sulla on vääristynyt kehonkuva. S on pieni ja XS todella pieni. Mä olen 168cm pitkä lanteikas ja rintava nainen. Mun pitäisi pudottaa paino todella alhaiseksi enkä varmasti siltikään mahtuisi esim. S tai XS koon housuihin. En voi pienentää mun lantion mallia laihduttamalla koska ne luut on miten ne on. En edes haluaisi olla S kokoa, saati sitten XS.

Vierailija
47/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös S/36. Minulla on vatsamakkaroita, kaksoisleuka, allit hyllyvät... En ole mitenkään pieni. En tiedä mistä lastenosastolta oikeasti pienet ja sirot naiset vaatteensa löytävät.

Nuorena painoin 12 kg vähemmän, ja vaatekoko oli sama. Eli kyllä nykyään vaatekoot ovat paljon isompia kuin mitä ennen.

Vierailija
48/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kokoa XS/34 ja reilu 160cm, mutta tunnen silti itseni välillä jäätävän läskiksi. En mahda sille tunteelle mitään, ja sen on kovin voimakas. Välillä hämärtyy ymmärrys itsestä

noilla mitoilla voin luvata näkemättäkin, että tulen panemaan, joten älä huoli, murheesi ovat ohi

Kuuletko ukonkäppyrä! Typerällä tekstilläsi ei ole mitään funktiota tähän ketjuun. (eikä juuri muuhunkaan). Tässä ketjussa puhutaan naisten vaatteista jms. Huomaatko, ukko??

Vierailija
49/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mua sitten ärsyttää tuollaiset naiset jotka vinkuu olevansa isoja vaikka ovat pieniä tai normaaleja. Mä painan 109kg, että siinä sulle isoa! Joo itse olen syönyt itseni tähän kuntoon, mutta olen painoa jo pudottanut yli 10kg ja suunta on edelleen alaspäin. En jaksa ap:n kaltaisia vinkujia. Sama juttu kun otetaan ryhmäkuvia niin AINA ne kaunottaret haluaa, että otetaan "miljoona" kuvaa joista sitten EHKÄ yksi hyväksytään välittämättä siitä, että näyttääkö joku toinen sitten huonolta siinä kuvassa. 

Huomaan, että ärsyttää, mutta sehän olet sinä joka vinkuu. Ap avasi asiallisesti keskustelun.

Vierailija
50/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole missään kohdassa väittänyt olevani LAIHA tai edes hoikka.

Siis että mähän voisin painaa vaikkapa 48kg ja olisin painoindeksin mukaan normaali.

Olen painanut tuon verran ehkä 10-vuotiaana. Ap

Vierailija
51/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen kokoa S ja 36. Pituus 167 cm. 

En tunne olevani pieni, en mieti kokoani enkä hahmota itseäni eri kokoiseksi kuin muut.

Kerran fysioterapeutti yritti saada minua tajuaman oikean kokoni.  Käski piirtää isolle paperille lattialle omat ääriviiivani sellaisena kun ne koen. Sen jälkeen piti asettua siihen päälle ja hän piirsi vartaloni mukaan oikean kokoni. Pieleenhän olin arvioinut ja pahasti.

Sitten hän käski arvioimaan roska pöntön ympärysmitan, ja se meni oikein!  Oman vyötäröni mitta taas monta senttiä pieneen, liian isoksi. En siis pysty hahmottamaan itseäni mutta roskiksen pystyin!

En tiedä mistä tämä johtuu eikä se minua oikeastaan kiinnostakaan, ihmetyttää vain.

Miksi koen ja näen itseni isompana kuin olen! Olen kuullut joskus etttä joku isokokoinen ei taas näe itseään isona.

Vierailija
52/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

noilla mitoilla voin luvata näkemättäkin, että tulen panemaan, joten älä huoli, murheesi ovat ohi

Kuuletko ukonkäppyrä! Typerällä tekstilläsi ei ole mitään funktiota tähän ketjuun. (eikä juuri muuhunkaan). Tässä ketjussa puhutaan naisten vaatteista jms. Huomaatko, ukko??

No harva kiihottuu miesten vaatteisiin pukeutuvasta naisesta. 

Vierailija
53/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko vaatteet joustavia? Silloin isompikin ihminen voi sulloa itsensä niihin.

Ja sitten jotku 60-70 kiloiset naiset väittävät olevansa s-kokoisia. Mitä nyt vähän saumat irvistelee ja kangas pullistelee.

60 kiloinen voi hyvin käyttää kokoa S. Pituus ja ruumiinrakennekin ratkaisee. Oletteko ihan pihalla näistä asioista?

Mulla S on normaali koko 166 cm/66 kg kropalla. Ihan joustamattomat takitkin on tuota kokoa ja yksi pitkä Vero Modan takki kokoa XS. Olen pyöreähkö, mutta hyvin siro ja kapea ja mun täytyy oikeasti lihoa jotta vaikka L olisi "sopiva". En mä silti hoikka ole vaan raskauskiloja on.

Vierailija
54/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten vaatekoot on kusetusta. Oon 60kg/170cm nainen ja mulla on vaatteita XS-XL

Vierailija
55/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten vaatekoot on kusetusta. Oon 60kg/170cm nainen ja mulla on vaatteita XS-XL

Mä olen 168cm ja 109kg ja joistakin housuista menee koko XL. Oikeasti olen kokoa 48-50. Mitoitukset menee ihan miten sattuu.

Vierailija
56/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jotku 60-70 kiloiset naiset väittävät olevansa s-kokoisia. Mitä nyt vähän saumat irvistelee ja kangas pullistelee.

Oon miettinyt joskus, että eikö se tunnu epämukavalta kun esim. paita uppoaa kainaloihin tai kun housut porautuu haaroihin. Tuntus ainakin, että aiheuttaa hautumista, just kainalot ja alapää alueella kun käyttää pieniä vaatteita.

Vierailija
57/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi nähdä sinut alasti. Laitapa kuva edestä ja takaa. Pyllistä reteästi ja levitä vittusi nähtäville. Edestäpäin otetussa kuvassa voit istua ja levittää reikäsi nähtäville. Kiitos.

Vierailija
58/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon pituudesta. 175cm S kokoa käyttävä ystäväni on alipainoinen, mutta 155cm S kokoa käyttävä pyöreä 

Itse ajattelisin kokoja noin 170cm naiselle. xs on tosi pieni, s pieni, m keskiverto, l iso, xl tosi iso jne. Toki vaikuttaa myös esim. leveät hartiat tai isot rinnat suhteessa muuhun kroppaan

Vierailija
59/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, strategiset mitat?

96-68-99, tällä hetkellä! Ap

Vierailija
60/112 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon miettinyt joskus, että eikö se tunnu epämukavalta kun esim. paita uppoaa kainaloihin tai kun housut porautuu haaroihin. Tuntus ainakin, että aiheuttaa hautumista, just kainalot ja alapää alueella kun käyttää pieniä vaatteita.

Ei mun vaatteet tee noin. Jotkut on vain sirompia kuin toiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme