Millä saada mies ymmärtämään että kotityöt on tehtävä JOKA päivä?
Menee hermot! Olin pienessä toimenpiteessä eilen (suunniteltu, ei vaarallinen) ja tämä oli kalenterissa jo pitkään. Muuten olen ihan kunnossa mutta pari päivää pitää ottaa rauhallisesti eikä esim saa kummarrella tai kantaa mitään painavaa tms.
Kun on viikonloppu niin ajattelin että mies hoitaa kauppaostokset eilen tai tänään. Ei hoida; yhden auton talvirenkaiden vaihto oli tänään ohjelmassa ja sen lisäksi ei ehdi käydä kaupassa. Mitään ruokaa ei ole jääkissa joten mies tilaa kotiinkuljetuksella -johon meillä EI ole varaa- !!!!! Ja ihmettelee miksi kiukuttelen!
Sama juttu pyykin kanssa: ei voi laittaa pyykkikonetta pyörimään. Hänellä kuulemma on tarpeeksi puhtaita kaapissa. *****#ttu. Sama tapahtui kun olin keväällä oikeasti kipeä useamman viikon; mies ei tehnyt mitään.
Arjessa minä hoidan pyykit, siivouksen, kaupassakäynnin, koiran ulkoilutuksen jne. Mies hoitaa oman autonsa ja harrastuksensa mutta kodinarkiaskareet väistää aina ja kaikissa tilanteissa. Argh!!!Ja tienaan meistä enemmän ennenkuin joku heittää mene töihin kommentin pöytään
Kommentit (621)
Olet miehesi äiti. Mies on kuin lapsi talossa. Miten meni puolison valinta omasta mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos olen sinkku.
Samaa aina itsekin mietin, kun joku kertoo huonosta miehestään jonka takia arki on stressaavaa ja ilotonta.
Itse tein vuosia sitten päätöksen elää ilman parisuhdetta. On ehkä elämäni paras päätös. Arki on seesteistä ja huoletonta. Ei tarvitse siivoilla kenenkään jälkiä, ei tarvitse katsella ketään röhnöttämässä sohvallani, kukaan ei huudata telkkarista urheilua, ei tarvitse kestää kenenkään paukuttelua eikä röyhtäilyä jne. Auvoisaa arkea. Suosittelen!
Miksi nämä pyykinpesupäivät, kaupassakäyntipäivät ja ilmeisesti kaikki muukin ovat kiveen hakattuja? Joustaminen ja vaihtelu tekevät suorastaan hyvää.
Mistähän muuten johtuu että jotkut ihmiset kestävät hirveän paljon rasitusta ja toiset taas eivät?
Mä vaan mietin kun kaveri sai kaksoset ja hänen mies kirjaimellisesti ei tehnyt yhtään mitään kotona "sairaus".
Niin kyllä tää mamma sai pidettyä ton 3 lapsen paletin kasassa vaikka välistä vaikutti siltä et kuolee väsymykseen. Sit toisilla leviää kasetti " ihan perus lapsettomassa arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan lisäänny tuollaisen kanssa! Voit olla varma, että häntä ei kiinnosta huolehtia lapsille ruokaa jne. Ajattelee kaiken oman napansa kautta. Esimerkiksi, koska hänellä itsellään on puhtaita vaatteita, niin konetta ei tarvitse pyörittää. Ei siis kiinnosta ajatella, että muilla perheenjäsenillä ei välttämättä ole niitä puhtaita vaatteita.
Sinuna eroaisin. Ruoho on todellakin vihreämpää aidan toisella puolella.
Pelottavaa vaan tossa et tää nainen tulis sit sinkku markkinoille.. olis melko kammottava rakastua häneen.
No jos sä olet hyvä mies, niin eihän sulla sitten olisi mitään hätää. Mutta jos olet itsekeskeinen ja laiska mies jonka mielestä kotityöt kuuluu pääsääntöisesti naisen harteille, niin ihan aiheesta saisit kritiikkiä.
Ole siis hyvä mies, joka ajattelee omaa napaansa pidemmälle. Valitettavasti itsekeskeisyys on monen miehen luonteen piirteenä, kun äidit ovat passanneet pilalle.
Ketju täynnä miesvihaa.
Näkee, että on lauantai, kun suomiakat roikkuvat palstalla ja solvaavat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä miesvihaa.
Jep. Läskit muijat yläpeukuttavat toistensa kommentteja. Niin selvää. Ei ihme, että ovat tuolla asenteella sinkkuja.
Kukaan mies ei halua parisuhteeseen miesvihaajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton pariskunta itkee kotitöiden määrästä. Kaiken lisäksi ovat kotona pari h illassa arkena.. älkää vaan ikinä hankkiko lapsia.
Tämä on ketjun paras neuvo. 2 aikuisen taloudessa ei paljon kotitöitä ole. Vauva tohon niin AP ei kestäisi viiikkoakaan.
Eiku ne lapset on jo saatu maailmalle. Ja nyt en enää halua hoitaa kotona kaikkea sitä arkisälää, johon viimeiset viitisen vuotta osallistui teinit. Nyt ollaan palattu ajassa jonnekin äitiysloman käytäntöön, silloin kotityötasapaino meni vinksalleen. Ap
Vierailija kirjoitti:
Asun itsekseni.
Pesen pyykkiä kerran viikossa.
Imuroin 0-3 kertaa viikossa.
Vaihdan lakanat 3 viikon välein, tyynyliinat useammin.
Matot tamppaan keväällä ja syksyllä.
Ruokaa laitan noin joka neljäs päivä.
Tiskit pesen silloin kun ei riitä syömiseen tai ruoanlaittoon, astiasto on pieni.
Viunuttais kyllä aivan niin maan penteleesti jos ois kokoajan joku akka korvalla uhriutumassa ja valittamassa kun pitää pestä pyttyjä joka ikinen päivä.
Kuulostat pirulta. Luojalle kiitos olen sinkku.
Luettelostasi puuttui se saniteetitilojen putsaus, josta valittaminen sinua siis viunuttais maan penteleesti. Onneksi tosiaan olet sinkku, en todellakaan osaa kuvitella naista, joka suostuisi käymän wc:ssäsi 🤢🤮
Vierailija kirjoitti:
Koirista ja muista lemmikeistä kannattaa hankkiutua eroon. Tai vielä parempi: EI OTA LEMMIKKIÄ!!!
Miehistä kannattaa hankkiutua eroon. Tai vielä parempi: EI OTA MIESTÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Jälleen kysymys parisuhteen valtapelistä ja puolisoiden erilaisesta laatunormista kotitöiden suhteen.
Kumpi teillä polkaisi hääkakkua leikatessa?
Ketju täynnä miesvihaa, kuten aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseton pariskunta itkee kotitöiden määrästä. Kaiken lisäksi ovat kotona pari h illassa arkena.. älkää vaan ikinä hankkiko lapsia.
Tämä on ketjun paras neuvo. 2 aikuisen taloudessa ei paljon kotitöitä ole. Vauva tohon niin AP ei kestäisi viiikkoakaan.
Näillä on kyllä lapset jo lentäneet pesästä, ja tuskin enää uusia tulee. Ukkokin kuulemma 55-vuotias.
Aika erikoista, että miehelle riittää myötätuntoa ja naista panetellaan, kun nainen on leikkauksen takia kykenemätön tekemään niitä hommia ja ukko ei vain viitsi rikkaa ristiin panna. Haluaisinpa nähdä kommentoinnin, jos nainen kieltäytyisi jeesaamasta miestä samassa tilanteessa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos olen sinkku.
Samaa aina itsekin mietin, kun joku kertoo huonosta miehestään jonka takia arki on stressaavaa ja ilotonta.
Itse tein vuosia sitten päätöksen elää ilman parisuhdetta. On ehkä elämäni paras päätös. Arki on seesteistä ja huoletonta. Ei tarvitse siivoilla kenenkään jälkiä, ei tarvitse katsella ketään röhnöttämässä sohvallani, kukaan ei huudata telkkarista urheilua, ei tarvitse kestää kenenkään paukuttelua eikä röyhtäilyä jne. Auvoisaa arkea. Suosittelen!
Saman valinnan tein viimeisimmän eroni jälkeen puoltoista vuotta sitten. Ei kaduta. Elämä on ihanaa. Pariutuneet naiset hieman säälittää kun juttujaan kuulee, mutta oma valinta. Neuvoni heidän vuodatuksiinsa on eroaminen. Elämä on valintoja.
Vierailija kirjoitti:
Ketju täynnä miesvihaa.
Miten mä kuvittelin, että ap oli nainen? Häntähän tässä on oikein urakalla suomittu, sekä miehet että ne joustavat, toimeliaat ja aikaansaavat naiset.
minun mieheni pelloo pleikkaa ja kannan hänelle joka päivä lavan kaljaa
tykkään kun hän on päissään ja mukava muuten ihan kusipää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun itsekseni.
Pesen pyykkiä kerran viikossa.
Imuroin 0-3 kertaa viikossa.
Vaihdan lakanat 3 viikon välein, tyynyliinat useammin.
Matot tamppaan keväällä ja syksyllä.
Ruokaa laitan noin joka neljäs päivä.
Tiskit pesen silloin kun ei riitä syömiseen tai ruoanlaittoon, astiasto on pieni.
Viunuttais kyllä aivan niin maan penteleesti jos ois kokoajan joku akka korvalla uhriutumassa ja valittamassa kun pitää pestä pyttyjä joka ikinen päivä.
Kuulostat pirulta. Luojalle kiitos olen sinkku.
Luettelostasi puuttui se saniteetitilojen putsaus, josta valittaminen sinua siis viunuttais maan penteleesti. Onneksi tosiaan olet sinkku, en todellakaan osaa kuvitella naista, joka suostuisi käymän wc:ssäsi 🤢🤮
Ohis. Etkö tosiaan tajunnut pointtia?
Se oli että noihin askareisiin ei kovin paljon aikaa mene. Vaikka laittas 5* viikko sniteettitilojen pesun lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Lahjo mies pildellä tekemään nuo mainitsemasi asiat.
Miesvauvat eivät herätä seksihaluja naisessa ja terveessä parisuhteessa ei ole mitään lahjomisia vaan mies osaa tehdä osuutensa kotitöistä ihan mukisematta.
Vierailija kirjoitti:
Älä vaan lisäänny tuollaisen kanssa! Voit olla varma, että häntä ei kiinnosta huolehtia lapsille ruokaa jne. Ajattelee kaiken oman napansa kautta. Esimerkiksi, koska hänellä itsellään on puhtaita vaatteita, niin konetta ei tarvitse pyörittää. Ei siis kiinnosta ajatella, että muilla perheenjäsenillä ei välttämättä ole niitä puhtaita vaatteita.
Sinuna eroaisin. Ruoho on todellakin vihreämpää aidan toisella puolella.
Lukemalla viestejä oppisit että olet myöhässä n. 30 vuotta. Se on porsinut jo ajat sitten ja possut ovat siirtyneet toiseen karsinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ex ei kotona laittanut tikkua ristiin. Miljonääri, korkeassa virassa, kävi kotona lähinnä vaihtamassa puhtaat sukat lentolaukkuun. Eton jälkeen soitteli perään, että miten pesukone toimii jne.
Nykyinen avopuoliso on duunari ja on siistimpi kuin minä. Meillä tekee se, joka ehtii ja yleensä mies hoitaa pyykit, imuroinnit, sun muut. Minä taas kokkaan enemmän
Otit uraohjuksen rahan vuoksi ja ihmettelet kun se ei ollu kotona paapomassa sinua vaan teki sitä minkä vuoksi otitkin sen...
Jännä