Asumusero ja ero vireillä, mikä tilanne tää oikeastaan on?
En osaa asennoitua oikein mitenkään uuteen tilanteeseen: olenko eronnut jo vai en? Ollaan asuttu erillämme jokunen kuukausi ja ero astuu voimaan muutaman kuukauden päästä. Mitä kerron muille - että olen eronnut vai että olen asumuserossa. Onko niillä joku ero? Harkinta-ajastahan tässä puhutaan mut meillä siihen ei liity enää harkintaa, koska eropäätös on lopullinen.
Silti mulla on sellainen olo kuin olisin vielä naimisissa!!! Ex porskuttaa uudessa suhteessa, tekeekö se periaatteessa (raamatullisesti, ahtaasti ajateltuna) HUORIN????
Osallistuisko joku tähän moraali- ja asennekeskusteluun... omat ajatukset kovin sekavia, olisi kiva kuulla kokemuksianne. Entä selveneekö oma pää heti kun ero astuu voimaan, onko sillä asialla enää mitään merkitystä puolen vuoden harkinnan jälkeen vai voisko se olla sellainen rajapyykki jossa hitainkin ymmärtää, että ero on nyt fakta homma...?
Kommentit (5)
mutta jos eropäätös teillä on ihan selvä, olette mielestäni eronneet. Teillä on molemmilla oma osoite, omat tavarat (vai onko? joko olette jakaneet omaisuuden noin niinkuin käytännössä?).
Minunkin mielestäni miehesi käytös on huorahtavaa, mutta ei siksi, että olette juridisesti vielä avioliitossa, vaan siksi, että hän on noinkin nopeasti heittäytynyt uuteen suhteeseen. Se herättää kysymyksen: Onko uusi suhde ylimenosuhde vai onko se alkanut jo aikaisemmin, ennen teidän asumuseroanne? Molemmissa tapauksissa miehen käytös on mielestäni naista (ylimenosuhteen tapauksessa uutta naisystävää ja pettämisen tapauksessa sinua) halventavaa.
Jos muuttaa erilleen, mutta ei hae eroa niin voiko omaisuuden pitää jakamatta ilman että esim. verottaja puuttuu siihen jotenkin?
kyllä ihmiset saa yhdessä omistaa ihan ilman avioliittoakin;)
vaikka niin, että toinen antaa toisen asua perheen vanhassa kodissa lasten kanssa.
eli käytännössä vain se lopullinen ero puuttuu.
Ex löysi lohduttajan todella nopsaan, kuukauden päästä erilleen muutosta sain kuulla naisesta. Ja antoi ymmärtää että olis vakavampaakin jo... eli samaa mietin, oliko mimmi kuvioissa jo aiemmin. Ex on niitä miehiä jotka oikeuttavat itselleen mitä tahansa, kun toinen sanoo että haluaa eron. Niin hän itse sanoi; on ollut sen jälkeen vapaa tekemään mitä haluaa, kun mä sanoin että haluan erota.
Ei sen uusi suhde tilannetta miksikään muuta. On vaan lohdullista kuulla että jotkut muutkin on samoilla linjoilla kuin mä, että vähän " huoramaista" tuollanen uusien suhteiden aloittaminen on. Onko nykyään enää mitään rangaistusta aviorikoksesta?
Muita ajatuksia? t. ap
että huorahtavaa meininkiä on vielä exälläsi.
Mutta viikot menee nopeasti ja ero on pian selvä ja kyllä asiat selkiintyvät varmaan itsellesikin, kun niitä rauhassa pohdiskelet.