Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikeat ylävatsavaivat joka päivä - kokemuksia, vertaistukea, apua

Vierailija
02.11.2024 |

Alan olla niin kyllästynyt tähän. Paljon on tuskaa ollut tämän tilan kanssa, suoranaista pelkoa herätä uuteen päivään, kun niin muistaa sen aiemman elämisen, jossa pystyi rennosti ja normaalisti liikkumaan ja olemaan. Joudun joka päivä tsemppaamaan itseni kestämään ja ylittämään kestämisen.

Syön terveellisesti, en ota gluteiinia, vältän sokeria, en juo alkoa, olen hoikka. Stressi on yritetty saada minimiin, meditointia, pos. ajatteleminen. Joka päivä on vaikeat ylävatsavaivat, kiristää rintakehältä ja liikkuessa ihan kävellessä on vaikeaa, istuessa helpompaa, röyhtäilyjä tulee pintaan ja jotenkin kaasut/hapot jylläävät, rintakehän ja kylkilastan alue voi olla myös koskettaen kipeää - ne kudokset. Ruuan jälkeen vaikeampaa mutta tää tila vaikuttaa läpi päivän ja vaan jos pysyn istuvassa asennossa on siedettävää, yritän silti liikkua, mutta joudun katsomaan olon mukaan norm. asioiden tekemisen ja nekin vaiheittain. Onko kenelläkään muulla ollut tällaista?

Meinaa tulla välillä paniikki päälle, kun tää on niin kaukana siitä, miten pystyin normaalisti elämään vielä muutama vuosi sitten. Siis 40 vuotta normaalia elämistä ja sitten ei. Mulla oli aiemmin ibs-tyyppistä oireilua, mutta se ei estänyt normaalia elämistä, sitten rokotuksen jälkeen elimistössä triggeröityi tämä ylävatsa/rintakehän alueen paineistuminen joka liittyy ruuansulatukseen ja lääkärit määräsi Somaccia, mutta se ei auttanut ja tutkimuksissa selvisi, tähystyksissä ja ph/nanometriassa että mulla ei ole refluksitautia. Sydän on ultrattu, ei lääkäreiden mukaan syynä. 

Samaan aikaan hormonaalinen muutosvaihe meneillä, esivaihdevuodet. Estrogeenin taso vaikuttaa myös ruuansulatuskanavaan. Mulla on hrt-tabletit mutta ongelma ei ole lähtenyt niillä. Annostasoa ei ole tarkastettu, joten sitä yritän saada yksityisellä puolen kuntoon. 

Ja tähystykset on tehty, verikokeet (paitsi ferritiini) otettu ja ei mitään, ct-kuva ylävartalosta otettu - ei mitään. 

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuommoisia oireita pahassa stressissä. Harmikseni vedin somacia kunnes lopulta tajusin, että ne pahentaa asiaa. Kävin apteekista aivan yksinkertaisesti Rennie tabletteja ja kolmen päivän jälkeen loppui vaivat. Tosin stressikin helpottanut. Otti päähän, ettei kukaan ollut mulle tuota simppeliä apua kertonut, vaan kärsin pari vuotta ajoittain todella järkkyjä kipuja.

Eihän nämä apteekin ihmiset ekana Rennietä suosittele, se kun on halvin ja toimivin mahalääkkeistä. Tuohon meilläkin luotetaan.

Rennienkin voi korvata helposti ja edullisesti ihan marketin ruokasoodalla. Vesilasilliseen teelusikallinen ja helpottaa heti.

Vierailija
82/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on vatsasyöpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino/hapoton maha?

Vierailija
84/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Mutta ne on jo terveelliset. Suunnittelen ajanvarausta Antioksidanttiklinikalle, kun ruuansulatus liittyy tähän selkeästi ja itse en saa happoihin ja emäksiin ja valioihin enempää tolkkua. Välillä tuntuu että mulla olisi liian vähähappoinen ruuans.elimistö ja ACV:n ottaminen ennen ruokailua veden kanssa auttaa jonkin verran, mutta sitten otan myös aamuisin Pepcidiä ja sekin tavallaan auttaa. Juon vihreää kofeiinitonta teetä iltaisin ennen nuk.menoa. Aloe veraa aamuin illoin.

Eihän sun syömiset ole kunnossa, jos vaivoja on. Oletko noin typerä?

Jos suolistossa on ongelmia niin niitä on siellä siitä huolimatta vaikkei söisi mitään. Terveisin Crohnin tautia sairastava jolla ollut akuuttivaihe päällä jo yli 3kk.

Vierailija
85/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikken mikään lääkäri olekaan, niin itellä ainakin on nyt laktoositon ruokavalio, ja sehän tepsii. Joskus on kauheeta ripulia niin, että tulee väkisinkin housuun, ei sitä voi pidätellä kovin kauaa. Ja sit pitää vaihtaa kaikki housut, mitä on päällä . Jos niitä on mukana. Mulla on lisäks tyypin 2 diabetes, munuaisvaivoja, ADHD. Mitähän vielä tulee ? Rakastan suklaarusinoita, etenkin Rainbown merkkisiä niitä sinisessä pussissa olevia, olikohan tuo merkki nyt oikein......? No, joku sinnepäin.........aivan ihania olleet monta vuotta !!!! Niihin jää koukkuun helposti. Aina 2 pussia yhteen muoviseen pikariin, ja siitä sitten otan monta kerralla. Kerralla voi mennä ne 2 pussiakin. 

Vierailija
86/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaa syömiset.

Mutta ne on jo terveelliset. Suunnittelen ajanvarausta Antioksidanttiklinikalle, kun ruuansulatus liittyy tähän selkeästi ja itse en saa happoihin ja emäksiin ja valioihin enempää tolkkua. Välillä tuntuu että mulla olisi liian vähähappoinen ruuans.elimistö ja ACV:n ottaminen ennen ruokailua veden kanssa auttaa jonkin verran, mutta sitten otan myös aamuisin Pepcidiä ja sekin tavallaan auttaa. Juon vihreää kofeiinitonta teetä iltaisin ennen nuk.menoa. Aloe veraa aamuin illoin.

Eihän sun syömiset ole kunnossa, jos vaivoja on. Oletko noin typerä?

Kukahan tässä on typerä,sinäjoka et sitä itse huomaa...syitä voi olla monia urpo.

sivusta tuulettelen

Vierailija
87/87 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole lääkäriin meno paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi