Voisitko deittailla henkilöä, joka on tuntemasi henkilön exä?
Otsikossa kysymys. Mulle on jotenkin aivan ylitsepääsemätön ajatus että treffailisin henkilöä, jonka tiedän seurustelleen/tapailleen henkilöä, jonka millään tapaa tunnen/tiedän :D Onko muita, jotka ajattelee näin? N
Kommentit (54)
Mun lapsen isä ja ex nus#ii mun äitiä ja siskoa. En oo tekemisissä 😶jostain ihmeen syystä.
Vierailija kirjoitti:
En. Toinen mitä mä en ainakaan toistaiseksi ole pystynyt tekemään on se että mä olisin yhdessä naisen kanssa kenellä on lapsi toiselle miehelle. Mä en tiedä itsekään mikä siinä on että mä en halua hyppää mukaan kenenkään toisen sirkukseen. Mä haen aina jotain aidompaa kaikessa, myös rakkaudessa, sen pitää oikeasti tulla luontaisesti ja iskeä kovaa että mä lähden mukaan. Mä oon myös todella tarkka energioista, sen takia mä en lähde mihinkään kolmanneksi pyöräksi
Tosin mä oon vähän erilainen mies kuin moni, mä en katso pelkästään sitä alapäätä naisessa.
<3
Entä jos se nainen on kaikin tavoin hyvä ja sopiva, jopa "sielunkumppani" - mutta hänellä on lapsi/lapsia ja on ainut huoltaja jäätyään leskeksi? Hänet on tuomittu yksinäisyyteen, ts loppuelämä ilman aitoa parisuhdetta?
"Hmm. Tuli mieleeni myös tälle palstalle joitain kertoja kirjoittanut noin 40 vuotias mies (tai miehet) jotka ovat kertoneet, kuinka ovat treffeillä vastaneet rehellisesti ja avoimesti kysymykseen ex-kumppanien määrästä ettei heitä ole, koska eivät ole eläessään olleet pidemmässä parisuhteessa. Eräs mies (tai eräät miehet) ovat jopa harkinneet, että valehtelisivat jatkossa oman "kokemattomuutensa" toiseksi, koska oli(vat) saaneet, ainakin hetkellisesti tarpeekseen niistä ennakkoluuloista ja asenteistä, joita osa -eivät siis syyttäneet kaikkkia naisia vaan kohdanneet tarpeeksi osan naisista osoittamia ennakkoluuloja heidän "kokemattomuuttaan" kohtaan..."
Mm, joo. Uskon että naisille tässä (parisuhde)kokemattomuusasiassa ollaan varmaan yleisestikin armollisempia. Mutta itse vaan arvotan rehellisyyden ja aitouden niin korkealle, että en voisi ajatellakaan suhdetta ihmisen kanssa, jonka kanssa joutuisin itse pelkäämään riittämättömyyttä tai niin ettei kumppani uskaltaisi olla oma itsensä. Kaikki tuollainen aiheuttaa varmasti pitkällä tähtäimellä patoumia, jotka ei voi olla suhteen kannalta hyväksi.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Toinen mitä mä en ainakaan toistaiseksi ole pystynyt tekemään on se että mä olisin yhdessä naisen kanssa kenellä on lapsi toiselle miehelle. Mä en tiedä itsekään mikä siinä on että mä en halua hyppää mukaan kenenkään toisen sirkukseen. Mä haen aina jotain aidompaa kaikessa, myös rakkaudessa, sen pitää oikeasti tulla luontaisesti ja iskeä kovaa että mä lähden mukaan. Mä oon myös todella tarkka energioista, sen takia mä en lähde mihinkään kolmanneksi pyöräksi
Tosin mä oon vähän erilainen mies kuin moni, mä en katso pelkästään sitä alapäätä naisessa.
<3
Entä jos se nainen on kaikin tavoin hyvä ja sopiva, jopa "sielunkumppani" - mutta hänellä on lapsi/lapsia ja on ainut huoltaja jäätyään leskeksi? Hänet on tuomittu yksinäisyyteen, ts loppuelämä ilman aitoa parisuhdetta?
No tuskin se nainen just tuota miestä haikailee - kyllähän hän voi jatkossakin tarkkailla energioita ja mennä sen mukaan. Joillain sitten on toisenlaiset energiat. Jatkuvasti pariutuu ihmisiä, niin naisia kuin miehiä, joilla on lapsia, eli ei tuo nyt mikään yleinen ongelma ole.
Voisin sinänsä, mutta käytännössä aika epätodennäköistä olisi, että kävisi sellainen sattuma, että kiinnostuisin jonkun tutun eksästä. Ei taida olla vielä koskaan ollut sellaista tilannetta, että kukaan eksistä tai edes kukaan, jonka kanssa olisin tapaillut tai käynyt treffeillä, tai josta olisin eden ollut alustavasti kiinnostunut, olisi ollut jonkun tutun eksä.
"Mm, joo. Uskon että naisille tässä (parisuhde)kokemattomuusasiassa ollaan varmaan yleisestikin armollisempia. Mutta itse vaan arvotan rehellisyyden ja aitouden niin korkealle, että en voisi ajatellakaan suhdetta ihmisen kanssa, jonka kanssa joutuisin itse pelkäämään riittämättömyyttä tai niin ettei kumppani uskaltaisi olla oma itsensä. Kaikki tuollainen aiheuttaa varmasti pitkällä tähtäimellä patoumia, jotka ei voi olla suhteen kannalta hyväksi.
-ap"
Tjaa,a. Minulle jäi tuosta ja tai siis ainakin yhdestä miehestä, joka kertoi olleensa noin 40-vuotiaana vailla kokemusta pidemmästä parisuhteesta kyllä hyvinkin tasapainoinen kuva.
Samaa mieltä olen kanssasi siitä, että naisiin suhtaudutaan yleisesti armollsiemmin kuin miehiin.- Näkyyhän se "jo" tälläkin palstalla mm. siinä, että incelina (vastentahtoinen selibaattissa) ei vosi elää monen mielestä voi olla kuin vain ja ainoastaan mies, - Toisaalta voinee kysyä, että mitä armollisempaa on siinä, että uskotaan, että voi aina halutessaan löytää ja kohdata itselleen vähintään seksi seuraa? .
Mutta joo. Kyllä itse olen ollut silti laittavinani merkille, että pidempään sinkkuna viihtyneistä / ollesuta miehistä saatetaan herkemmin ajatella, että heissä on jotain piilevää tai ilmeistä vikaa.
Julkisuudessakin kun "ikisinkkuja" miehiä on ollut niin hyvin usein tosituu myös samat kliseet ja stereotypiat. - Hyvin harvoin kohtaa juttua, joissa esiintyvä vanhemmasta ikisinkusta miehestä olisi jäänyt päällimäisenä mieleen, että olipa tasapainosien olooinen kaveri. - Vähintään sen on pilannut se, että juttuun saatettu tai vielä joitan vuosia sittenoli saatettu ujuttaa nykyistä useammin toimittajan toimesta (hienovaraisia)-vihjeitä siitä, että hän haluaa toimittajana kertoa jutullaan myös, että n.n mies on kyllä, ainakin hänestä todennäköisesti homoseksuaali, eikä jutussa esiintyvä mies oikeasi ole edes kiinnstunut löytämään/ kohtaamaan "unelmiensa naista"
Mutta eihän sitä nyt monestikaan voi(nut) julkisesti kirjoittaa julkisesti leviään ja tunnettuun lehteen artikkelia, jossa fiksu ja miellyttvän eritavoin oloinen mies olisi sinkku, joka haaveksii meiskumppanista. - Mutta monelle lukijalle iskostui mieleen mielikuva, että jos mies on fiksu ja tasapainoinen ja elänyt vuosia sinkkuna, niin tuonkaltainen mies on kyllä luultavasti myös homo. (Tai ei ainakaan sellainen.josta itseään kunnioittavan ja arvostavan heteronaisen kannattaisi kiinnostua)
Mieleen nousee myös useammankin kerran myös tv:sa esitetty elokuva 40 vuotias neitsyt(mies) jakysymys siitä, että entä jos siinä seurattu Andy olisikin ollut vainna Anna, joka olsi ollut 40 vuotiaana neitsyt? -Elokuva siis kertoo siis kuinka 40-vuotiaalla Andylla on mukava työ kodinkoneliikkeessä, kodikas asunto sekä iso kokoelma sarjakuvia. Mutta Andy ei ole koskaan harrastanut seksiä. Edes vahingossa. - Andylle tämä asia ei ollut ongelma mutta hänen läheisilleen kyllä.- Oma ksysymyskeni kuuluu, miksi? - No. koska (edelleen) on heitä, jodien meiessä miehessä, heteromiehessä on jotain outoa ja epäilyttvää ellei hän ole ollut vielä noin 40 vuotiaana parisuhteessa tai edes harrastanut seksiä. Ja vasta parisuheen myöttä hänen elonsa olisi noussut täyteen miittaansa.
Sinkkumies
Helvata kuinka typeriä ihmisiä!
Menkää lataamoon neitsytfantasioinenne.
Kyllä. Jos exä ei sitä kestä, niin se on hänen ongelmansa.
Voisin! Mä en ymmärrä mikä siinä sitten on ongelma ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut kaverini exän kanssa ja yksi kaveri on seurustellut minun exäni kanssa. Mikä tässä on ongelma, jos ei ole pettämisestä kyse?
Tätä piiri pieni pyörii leikkiä on muuten hauska katsoa vierestä.
Muuten saattaisinkin seurustella jonkin hyvän päivän tuttavan exän kanssa, mutten osaisi ottaa vakavasti henkilöä, joka kuuluu tällaiseen kaveripiirin sarjadeittailuporukkaan.
Pakkohan tuollaisen jälkeen on vaihtaa kokonaan maisemaa, kun kerran eksyy. Enkä oikeasti tiedä ketään, kuka olisi halunnut lapsensa äitiä tai isää tuollaisesta ringistä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin! Mä en ymmärrä mikä siinä sitten on ongelma ap:lle.
Jos Ap olisi mies, joka etisis neitsyttä ja kokematonta, niin moni huokaisisi, että joko taas. - Mutta kun Ap on nais -oletettu, niin moni pitää Ap:ta typeränä, että onko hän mahd. idiootti, joka ei ymmärrä, että parhaat meieht ovat varattuja, joten joten jollei ole saanut "jo" kumppania, niin voi voi, koska hyviä miehiä vapautuu sinkkumarkkinoille harvoin; kuten tuo joku sinkkumeis kirjoitti, niin moni ihan oikeasti uskoo. että pidempään sinkkuna eläneesä miehenä on aina jotain ilmeistä tai piilevää vikaa ja puutetta, joka ei ainakaan parane vuosien myötä vaan katkeroituu ja etikoituu kuin huono viini.
Voisin seurustella ystäväni exän kanssa, mutta siitä erosta on pitänyt kulua jo pitkän aikaa esim. vuosi ja varmistaisin vielä ystävältä, että oothan varmasti päässyt yli tästä miehestä, että onko että alettaisiin tapailemaan ja mieheltä kysyisin myös että oletko varmasti päässyt yli ystävästäni jos yhtään epäilisin. Jos asia on kaikille osapuolille OK, niin sehän on vaan hyvä jos tämä mies on minulle se oikea ja ystäväni on onnellinen jonkun muun kanssa.
Varmasti hyvin tilannekohtaista, joten miksi ei...
Voisi tuntua aika vaivaannuttavalta, ainakin jos ero oli aika tuore ja jos kyseessä olisi ystävän tai hyvän tuttavan ex. Voisivat ihmissuhteet kärsiä.
Älkää koskaan, koskaan puhuko existä mitään miehelle, koska hän on kuvitellut sinun odottaneen häntä koko elämäsi niin kuin hänkin on odottanut sinua. Ihme teatteria, mut tähän lopputulokseen olen nyt vaan tullut. Miehelle aina yhtä hirveä pettymys, kun sinulla onkin ollut jo joku ennen häntä. Tämä huolimatta siitä, että sinulla olisi ikää jo yli 25-vuotta tai yli 30-vuotta. Mitään mielenkiintoista keskustelua suhdehistoriasta ei synny, vaan mies pettyy, koska hän ilmeisesti haluaa kuvitella pariutuneensa kokemattoman neitsyen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Älkää koskaan, koskaan puhuko existä mitään miehelle, koska hän on kuvitellut sinun odottaneen häntä koko elämäsi niin kuin hänkin on odottanut sinua. Ihme teatteria, mut tähän lopputulokseen olen nyt vaan tullut. Miehelle aina yhtä hirveä pettymys, kun sinulla onkin ollut jo joku ennen häntä. Tämä huolimatta siitä, että sinulla olisi ikää jo yli 25-vuotta tai yli 30-vuotta. Mitään mielenkiintoista keskustelua suhdehistoriasta ei synny, vaan mies pettyy, koska hän ilmeisesti haluaa kuvitella pariutuneensa kokemattoman neitsyen kanssa.
Ja toisaalta sekään ei ole hyvä jos ei ole oikeasti ollut ketään. Aina häpeän kertoa omasta erittäin suppeasta suhdehistoriastani.
Vaimollakin oli tosi iso reikä kun aloimme seurustelemaan. Exällä oli kuulemma todella iso. Onneksi reikä on nyt pienentynyt ajan saatossa ja saan jo jonkinlaista kitkaa tuntumaan.
Vierailija kirjoitti:
Höpö, höpö. - Itse olen kokenut monta pettymsytä kun ihastumiseni, jo orastava rakkauteni on johtanut parhaimmillaan kaveruudeksi tai jopa ystävyydeksi naisen kanssa, emmekä ole edenneet yhdessä keskinäiseen parisuhteeseen.
Olen myös ollut myös itse joutunut antamaan pakit. Yhtä kaikki en odota, enkä ole odottanut. että voisin olla naisen ensimmäien sen paremmin seksikumppani kuin parisuhdekumppani.
On asioita, jotka avarmuudella saavat minut varautuneeeksi ja epäluuloisekis naista kohtaan. Ja yksi niistä on ollut se, kun nainen ei ole halunnut sanoa yhtään mitään myönteistä ex-kumppanistaan, - Toki ymmärtäsin tällaisen tilanteeen, jos ero olsi tuore, tai jos suhde olisi jäänyt hyvin lyhyeksi ja tai ollut hyvin väkivaltainen mutta suhde kuitenkin kesti vuosia; vaikka toki se saattaa minun olla helppo ihmetellä sivusta kuin ymmärtää miten vaikeaa on päästä irti väkivaltaisesta kumppansita. Myös se, että nainen sanoi, ettei hänellä ole oikeastaan ollut ikinä kumppania mutta oli kuitenkin lapsia sai mieleeni nosuemaan kysymysmerkkejä,
Sellainen ex-kumppanini dissaaminen ja vertailu, jossa minua on pidetty -lyhyen tuttavuuden perusteella- aivan erilaisena tai paljon parempana kuin ex tms on ja on ollut vähintäänkin vaivaannuttavaa.