Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikimuistoisa yö

Vierailija
02.11.2024 |

Turun Sanomien uutinen 1.-2.11. välisestä myrsky-yöstä. En ole tekstin suhteen vttuilemassa, sitä vaan, että sattuu sitä näköjään paremmissakin piireissä. 

Laitan toki linkinkin. Koska juttua varmaankin kieliasullisesti korjataan, kirjoitan tähän 2.11. klo 8.49 päivitetyn nettiuutisen tekstistä otteita ja lihavoinnit minun tekemiäni:

"Hurja määrä", kuvailee Varsinais-Suomen pelastuslaitos yön myrskytehtäviä

Varsinais-Suomen pelastuslaitoksella oli perjantain ja lauantain vastaisena yönä yli 250 myrskyyn liittyvää tehtävää.

Syysmyrsky iski eilen voimalla Varsinais-Suomeen. Myrskytehtäviä on ollut yli 250 ja sen lisäksi tilannekeskuksen mukaan yksiköt ovat muiden tehtävien ohella hoitaneet itsenäisesti kaatuneita puita. Myrsky on kaatanut useita sähköpiuhoja tielle.

--- Tuuli laantui puolen yönmaissa, mutta pelastuslaitoksen mukaan uusia tehtäviä on sadellut vielä lauantain aikana sitä mukaa, kun ihmiset ovat lähteneet liikenteeseen.

Linkki https://www.ts.fi/uutiset/6477970

Itse kirjoitan nettiin omalle sivulleni tekstiä, sen sivun olemassa olon ovat jotkut onnistuneet saamaan tietoonsa, ja vttuilevat minun mahdollisista kielellisistä virheistäni, mutta tuossa yllä teille sitten oikein ammatti-ihmisen tekstiä... Että sattuu sitä paremmissakin piireissä.

lauantain vastainen yö

Miten piuhat voivat kaatua tielle, eivätkö ne ole piuhoja kannatteleva tolpat kun kaatuvat tielle? 

puut ovat siis kaatuneet itsenäisesti, sen sijaan että pelastushenkilöstö olisi muiden töiden ohessa itsenäisesti hoitanut tielle kaatuneita puita... 

puolenyön maissa...

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä