On se hieno kun pystyn ahmimaan vaikkapa kaksi fatserin sinistä 200g suklaalevyä päivässä enkä liho grammaakaan.
-1.2 kg viime mittauksesta 3 kk sitten.
Mitens teillä muilla?
Kommentit (64)
Olen yli 50v, hoikka nainen, ja painan samanverran kuin nuorena, joten aineenvaihduntani pelaa edellen hyvin.
Lisäksi minua luullaan ikääni nuoremmaksi, ja ihmetellään hoikkuutta, - olen silti normaalipainon alarajalla.
Syön terveellisesti, en tupakoi enkä käytä alkoholia,- toisinaan syön hiukan tummaa suklaata.
Ihmettelenkin tätä ihmisten lihoamista, joka paikassa näkee ylipainoisia valtavan kokoisia ihmisiä,- nuoruudessani kukaan ei ollut ylilihava, toisin kuin nyt.
Eikö ihmisillä ollut itsehillintää, vai eikö ole itsekritiikkiä oman ulkomuodon suhteen ?
Ennen osattiin kritisoida myös omia ominaisuuksia, lihavuus on vastenmielisen näköistä.
Normaalisti ihmisellä kuuluu näkyä vyötärö,- nykyään monet ovat kuin hylkeitä, yhtä suurta pötkylää.
Järkyttävää seurata, tietäen että kyseiset henkilöt eivät elä pitkään.
Onneksi asiasta puhutaan terveyshaittana, eikä vain kehopositiivisena hymistelynä, joka johtaa useasti tuhoon.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50v, hoikka nainen, ja painan samanverran kuin nuorena, joten aineenvaihduntani pelaa edellen hyvin.
Lisäksi minua luullaan ikääni nuoremmaksi, ja ihmetellään hoikkuutta, - olen silti normaalipainon alarajalla.
Syön terveellisesti, en tupakoi enkä käytä alkoholia,- toisinaan syön hiukan tummaa suklaata.
Ihmettelenkin tätä ihmisten lihoamista, joka paikassa näkee ylipainoisia valtavan kokoisia ihmisiä,- nuoruudessani kukaan ei ollut ylilihava, toisin kuin nyt.
Eikö ihmisillä ollut itsehillintää, vai eikö ole itsekritiikkiä oman ulkomuodon suhteen ?
Ennen osattiin kritisoida myös omia ominaisuuksia, lihavuus on vastenmielisen näköistä.
Normaalisti ihmisellä kuuluu näkyä vyötärö,- nykyään monet ovat kuin hylkeitä, yhtä suurta pötkylää.
Järkyttävää seurata, tietäen että kyseiset henkilöt eivät elä pitkään.
Sellaista se on kun on kaupoissa tarjolla kaikenlaista herkkua mihin ihmisillä on varaa. Ei ollut 50 vuotta sitten eikä ollut monella varaakaan jatkuvasti jotain hyvää ostaa. Lisäksi työt eivät ole enää monella fyysisesti raskaita ja ihmisten liikkuminen vapaa-ajalla on vähentynyt. Siksi jo nuoret ovat aiempaa lihavampia.
Omassa nuoruudessani ne lihavammat oli laskettavissa yhdellä kädellä koko yläasteen oppilaissa. Lapsilla oli kerran viikossa karkkipäivä eikä niitä paljoa ostettu 3 tai 5 markalla, eikä niitä syöty isoja määriä joka päivä kuten nykyään ja lähes kaikki lapset liikkuivat ja leikkivät aina ulkona. Nykyään istutaan kotona joko tv:n, tietokoneen tai pelikonsolin edessä. Kotona syötiin itsetehtyä ruokaa eikä eineksiä.
Ja tuohon vartalomalliin liittyen, niin ei kaikki naiset ole mitään tiimalaseja. Toisilla ei ole leveätä lantiota tai muutenkaan naisellisia kurveja eivätkä ole lihavia. Äitini ja siskoni ovat todella hoikkia ja kapealanteisia, ei siinä vyötärö erityisemmin erotu.
Luuletko että sokeri hyväksi? Lihot tai sitten et.