Mihin heitätte vanhat rikkinäiset mikroaaltouunit?
Ei autoa käytössä ei rahaa maksaa kuljetuksesta pihan sekajätesammio houkuttaa.
Kommentit (209)
Vanhaa mikrouunia ei kannata purkaa itse eikä käytellä jakkarana tms. Sen sisällä olevan magnetronin osissa on myrkyllisiä aineita, joten mikroa ei kannata pahoinpidellä ettei se rikkoudu.
Meikän mikro on 35 vuotta vanha ja toimii yhä. Panasonic-laatua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama ongelma kopiokoneen kanssa.
Tilasin netistä kotiinkuljetukdena uuden, mutta minne vanha?
Saisi olla kunnissa yleisiä lavoja elektroniikkajätteelle. Ilmaisia. Muuallakin kuin varsinaisella kaatopaikalla.
Helsingissä on välillä näitä keräysautoja liikkeellä. En tiedä ottavatko ne mukaan isoja liesiä tai pesukoneita, mutta ainakin pölynimureita ym.
Vierailija kirjoitti:
Eikö paikkakunnallasi sitten ole kierrätyspistettä, vai etkö ole ottanut sen sijainnista ja aukioloajoista vielä selvää ?
Kierrätyskeskukset veloittavat hakemisesta. Sanoin jo että mikro on painava eikä ole autoa eikä rahaa jätteen hävitykseen. Uuden mikron ostoa varten on ehkä pakko vaivata exää ja ehkä häntä kehtaakin, niin hän varmaan auttaa myös kuljettamaan vanhan mikron sinne liikkeeseen.
Ota taksi kaatopaikalle ja kierrätä Ser jätteeseen
Kuinka monta mikroa aloittajalla on kun monikossa kysyy? Minä käytän yhtä mikroa.
Kun se menee rikki, vien sen kierrätykseen. Ihan samalla tavalla kuskaan sen niinkuin toin sen alunperin kaupasta.
Tämä provoaloittaja tehtailee useampaa samankaltaista ketjua. Keksimällä keksii jonkun ongelman, jota ei muka osaa itse ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Saisi olla kunnissa yleisiä lavoja elektroniikkajätteelle. Ilmaisia. Muuallakin kuin varsinaisella kaatopaikalla.
niitähän on. netissä on oikein listat kunnittain, että missä on
Köytä mustekaloilla polkupyöräntarakalle ja vie ser-keräyspisteeseen. Ja kyllä pulkalla voi myös viedä, laita vaikka jätesäkkiin, niin kukaan ei tiedä, mitä kuskaat.
Siellä on sisällä hyvää elektroniikkaa, laita torille myyntiin 0 euroa niin elektroniikka nörtti hakee sen pois ilman korvausta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on välillä näitä keräysautoja liikkeellä. En tiedä ottavatko ne mukaan isoja liesiä tai pesukoneita, mutta ainakin pölynimureita ym.
En ole ap, mutta onkohan Turussakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole katosta on vain isoja sammioita ulkoilmassa. Jotkut tietenkin jättävät niiden sammioiden viereen maahan kaikenlaista mutta päätyvätkö nekin vain sekajätekaatopaikalle.
Jos asuu taloyhtiössä, talolle tulee rangaistusmaksuja, jos jäteastioissa on sinne kuulumatonta tavaraa. Sama koskee astioiden viereen jätettyjä esineitä, jotka eivät kuulu kotitalousjätteeseen. Ainakin oma taloyhtiöni varoittaa asiasta vähän väliä. On todella törkeää, että viattomat muut asukkaat pakotetaan kustantamaan toisten törttöilyä.
Käykö joku oikeasti sekajätegigapussit ja kaikki käytetyt terveyssiteet sieltä tarkistamassa?
Jätekuorma tarkastetaan siellä, mihin se viedään.
No en kyllä usko ellen jotain videota näe. Nehän on kerrostaloyhtiöissä nykyään kuutiohehtaarin kokoisia pusseja täynnään paskaa. Kuka tuollaista työtä suostuisi tekemään (ja paljonko on palkka?)?
Vierailija kirjoitti:
Yöllä parvekkeelta alas. Kyllä se huoltomies sen joku päivä korjaa pois.
Rivarissa ei ole parveketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoitko aloittaja olevansa Helsingissä?
Kai sulla joku autollinen tuttu on? Kodinkoneliilkeet ottaa ilmaiseksi vastaan vanhat kodinkoneet.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hsy.fi/jatteet-ja-kierratys/jateopas-ja-lajitteluohjeet/jat…
Tuolla lukee että maksua vastaan. En maksa roskien viemisestä.
En ymmärrä mikä ongelma sitä on kuskata vaikka siinä ikean kassissa elektroniikkaliikkeeseen. Jos ihminen on kykenevä käymään ilman autoa ruokakaupassa, kirjastossa, töissä, tai missä sitten ikinä käykään. Niin kyllä sitä pitäisi myös yhden mikron kanssa pystyä tekemään reissu. Vai onko jengi todella niin laiskaa ja heikkoa, että tuo on mahdotonta? Miten edes pystytte kantamaan ruokaostokset kaupasta kotiin? Miten yleensäkään pärjäätte elämässä, jos pieni ponnistelu silloin tällöin on mahdotonta?
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole katosta on vain isoja sammioita ulkoilmassa. Jotkut tietenkin jättävät niiden sammioiden viereen maahan kaikenlaista mutta päätyvätkö nekin vain sekajätekaatopaikalle.
Ei, vaan kiinteistöhuolto toimittaa ne kiertoon. Joka nostaa taloyhtiön kiinteistöhuoltomaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt joku autollinen tuttava löytyy? Jollainhan se mikro on teille tullutkin.
Ei kaikilla löydy. Onko vaikea käsittää?
Ei maalaisakat ymmärrä nuoremmat polven kaupunkilaisia.
Jätekuorma tarkastetaan siellä, mihin se viedään.