Mihin heitätte vanhat rikkinäiset mikroaaltouunit?
Ei autoa käytössä ei rahaa maksaa kuljetuksesta pihan sekajätesammio houkuttaa.
Kommentit (209)
Harvoin ne on niin rikki ettei saa korjattua, helpoin ja halvin vika on kääntää se mikron sisällä oleva pahvi toisin päin tai vaihtaa siihen uusi sitä saa ostettua A3 kokoisen palan josta voi leikata oikean kokoisen palasen.
Vierailija kirjoitti:
Mikro nyt kulkee vaikka olalla sinisessä Ikean kassissa.
Juu, raavaalta mieheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla Sortti-asemalle. Hätätapauksessa sen voi viedä vaikka bussilla ainakin Kivikkoon.
Ei minun mikroa kyllä käsin kanna edes bussiasemalle. Isoja lapsia minulla kyllä on avuksi mutta ei ne minnekään kauas lähde.
Teilläpäin ei ole vielä kasseja keksitty? Tai nyt kun talvi tulee, niin ei ole sitten pulkkaa keksitty, jolla sen mikron voi vetää perässään
En ikinä ole nähnyt ihmistä joka vetää mikroaaltouunia pulkassa.
...varsinkaan kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole katosta on vain isoja sammioita ulkoilmassa. Jotkut tietenkin jättävät niiden sammioiden viereen maahan kaikenlaista mutta päätyvätkö nekin vain sekajätekaatopaikalle.
Jos asuu taloyhtiössä, talolle tulee rangaistusmaksuja, jos jäteastioissa on sinne kuulumatonta tavaraa. Sama koskee astioiden viereen jätettyjä esineitä, jotka eivät kuulu kotitalousjätteeseen. Ainakin oma taloyhtiöni varoittaa asiasta vähän väliä. On todella törkeää, että viattomat muut asukkaat pakotetaan kustantamaan toisten törttöilyä.
Käykö joku oikeasti sekajätegigapussit ja kaikki käytetyt terveyssiteet sieltä tarkistamassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla Sortti-asemalle. Hätätapauksessa sen voi viedä vaikka bussilla ainakin Kivikkoon.
Ei minun mikroa kyllä käsin kanna edes bussiasemalle. Isoja lapsia minulla kyllä on avuksi mutta ei ne minnekään kauas lähde.
Teilläpäin ei ole vielä kasseja keksitty? Tai nyt kun talvi tulee, niin ei ole sitten pulkkaa keksitty, jolla sen mikron voi vetää perässään
Vanha skeittilauta voi auttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...varsinkaan kesällä.
Joo toi ei ois normaalia.
En ole koskaan tajunnut miten käytännöntyhmiä ihmiset ovat. Meillä taloyhtiössä on riesana ihmiset, jotka jättää esim. led- (ja ennen loisteputki)lamppuja jätekatokseen. Sitten tule korotetut jätemaksut, koska siellä oli luvatonta jätettä. Vaikka miten ollaan laitettu lappuja, että kun menet kauppaan ostamaan uutta lamppua, niin kaupat ottaa vastaan ne vanhat lamput ja hävittää asianmukaisesti, niin silti sitä ei osata tai kyetä tehdä. Siis vaikka ihan itse menevät kauppaan sen lampun ostamaan. nyt ollaan tosissaan harkittu, että tulee jätekatokseen tallentava valvonta, että voidaan sitten lähettää korotettu jätemaksu sen aiheuttajan maksettavaksi.
ja muut kestoaiheet joita sinne jätetään on pölynimurit, puhelimet, tietokoneet, hiiret, sähköjohdot...
Vierailija kirjoitti:
Jokainen laitteita myyvä on velvollinen ottamaan risat vastaan hävitettäväksi. Sen voi myös fillarilla kuskata ei tarvita autoa. Kaverin kanssa yhdessä voi myös ikean kassissa tms kantaa.
Kaikki liikkeet jotka myyvät laitteita ovat velvollisia ottamaan vastaan käytöstä poistetut. Olen vienyt ko liikkeisiin kun ei ole käyttöä enää.
AP, paras ratkaisu on viedä naapuritalon sekajätteeseen. Jos viet oman talon niin nostaa jätekustannuksia vuokran / vastikkeen muodossa, mutta naapurissa päätyy heidän päänsärykseen. Naapuritalossa asuu kyylä joka käyttää kaiken aikansa muiden vahtimiseen, hänen ansiostaan saavat toimia minun SER ja muiden roskieni vastaanottajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...varsinkaan kesällä.
nyt ei olekaan kesä
Mulla on sama ongelma kopiokoneen kanssa.
Tilasin netistä kotiinkuljetukdena uuden, mutta minne vanha?
Saisi olla kunnissa yleisiä lavoja elektroniikkajätteelle. Ilmaisia. Muuallakin kuin varsinaisella kaatopaikalla.
Vierailija kirjoitti:
Heitän mereen. Sinne mahtuu ja kalat saa koteja.
Törkeää. Et siis välitä luonnosta.
Metsään näyttävät päätyvän pesukoneiden kanssa.
No miksi sä et korjaa sitä? Mikro on lopulta aika yksinkertainen laite. Rohkeasti koppa auki ja googlaat ohjeet, tarkistat virran liikkumisen laittamalla johdon seinään ja vaihdat rikkinäiset piirit toimiviin.
Eikö paikkakunnallasi sitten ole kierrätyspistettä, vai etkö ole ottanut sen sijainnista ja aukioloajoista vielä selvää ?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan tajunnut miten käytännöntyhmiä ihmiset ovat. Meillä taloyhtiössä on riesana ihmiset, jotka jättää esim. led- (ja ennen loisteputki)lamppuja jätekatokseen. Sitten tule korotetut jätemaksut, koska siellä oli luvatonta jätettä. Vaikka miten ollaan laitettu lappuja, että kun menet kauppaan ostamaan uutta lamppua, niin kaupat ottaa vastaan ne vanhat lamput ja hävittää asianmukaisesti, niin silti sitä ei osata tai kyetä tehdä. Siis vaikka ihan itse menevät kauppaan sen lampun ostamaan. nyt ollaan tosissaan harkittu, että tulee jätekatokseen tallentava valvonta, että voidaan sitten lähettää korotettu jätemaksu sen aiheuttajan maksettavaksi.
ja muut kestoaiheet joita sinne jätetään on pölynimurit, puhelimet, tietokoneet, hiiret, sähköjohdot...
Ettei vaan tulisi tuollainen valvontakamera kalliimmaksi. Usein tuntuu valvontakamerat olevan poissa käytöstä varmaan juuri kustannusten vuoksi ja kun kukaan ei jaksa vahtia sen valvontakameran toimimista.
RIkkinäisestä mikrosta saa hyvän pesujakkaran kylpyhuoneeseen, leikkaa vaan johdon ja töpselin pois. Toisaalta siitä johdosta on kätevä vetää ja siirrellä mikroa.