Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs ja laiska perheenisä

Vierailija
02.11.2024 |

Mies menee vessaan ja istuu aina 30min-1h siellä. Luulen että istuu siellä sen takia kun välttelee velvollisuuksia. Jännästi vessareissussa ei kestä kauaa, jos on vaikka kaveri tulossa tai menossa jonnekin. Mies on myös laiska tekemään lapsille aamupalaa tai antamaan välipalaa mihin pitäisi nähdä hieman vaivaa esim. kuoria omena ja pilkkoa. Lapset voi olla yökkärissä koko päivän miehen mielestä. Mies ei tee juurikaan asioita oma-aloitteisesti. Joudun aina sanomaan tiskaisitko, tekisitkö ruokaa, antaisitko lapselle X vettä, veisitkö roskat jne.. Jos siis haluan, että hänkin tekisi jotain muuta kuin istuu sohvalla puhelimella. Joskus saattaa tehdä jotain sanomatta, mutta päivittäin joudun sanomaan. Tämä kaikki on aiheuttanut sen, että en uskaltaisi jättää lapsia hänelle edes viikonlopuksi, kun mietin että lapset jäisi vaille hoivaa.. Tiedän, että ihmiset on erilaisia ja on erilaisia tapoja elää ja hoitaa asioita, mutta tämä on jotain mitä en vain käsitä. Mies ei ennakoi asioita mikä on äärettömän tärkeää lasten kanssa. Hän myös mielellään käyttää surutta rahaa itseensä, mutta lapsille ostaa nihkeästi mitään. Itse ostan esim. lapsille vaatteet ja sitten vasta mietin itseäni. Mies saattaa myös pyyhkiä pöytää, mutta lapsellisesti jättää jotkut murut pyyhkimättä, koska eivät ole hänen. Näitä on vaikka kuinka ja paljon, mutta en jaksa kaikkea kirjoittaa. Onko tämä tyypillistä miehille vai onko hän poikkeuksellisen omituinen tapaus?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit, että miehesi hoitaa ansiotyön todella hyvin. Sopisiko hänelle olla päävastuussa elättämisestä niin, että sinä tekisit vaikkapa osapäivitystä ja olisit päävastuussa kotitöistä ja lastenhoidosta? 

Vierailija
42/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sano aikoinaan älä ikinä tee mitään kolmea kertaa peräkkäin, mies luulee tästä että haluat omia asian itsellesi. Kasvoin itse tasa-arvoisessa kodissa ja osasin vaatia sitä myös itselleni. Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Muistakaa sitten että ette valita, jos mies toimii samoin. Eli toteaa että on sun vuorosi tehdä lumityöt, vaihtaa talvirenkaat, putsata rännit, leikata nurmikko, viedä roimaa kaatopaikalle, tapetoida, j*ta h*tti TANKATA OMA AUTOSI.

Mä voisin tehdä noi kaikki jos mies hoitaisi kaiken muun 😅 Ai niin niinhän mää teenkin ja kotityöt päälle! Jopa tapetoin ja TANKKAAN OMAN AUTONI!

Toki oon tapetoinut vaan kerran kaikki huoneet täällä kodissa 7 vuoden aikana eikä nyt tarvetta hetkeen tapetoida eli en laske tuota miksikään miesten kotityöksi jonka varjolla ei sitten muuta tarvikaan tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: AP, sulla on poikkeuksellinen narsistinen miesvauva. Suosittelen eroamaan, eivät nuo koskaan muutu. Heille ovat ikävä kyllä äidit ja omat vanhemmat opettaneet, ettei miesten tarvitse tehdä mitään kodissa.

Narskulla on salasuhde aina mielessä

Vierailija
44/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matroona ja poika. sitä saa mitä tilaa. Mukava malli lapsille: kyllä U. Turhapuro on rakas ja haluttava. Mulla ei onnistuisi seksi tuommoisen cusipään kanssa. 

Vierailija
45/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää taas palstan persuhullun trollailuja?

Onko sillä väliä? Katso tykkäysten määrää, ei se yksin näitä tee vaan nämä spérmavíemärit tykkää satasella.

Vierailija
46/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu olevan normi, niin moni tuntuu avautuvan samanlaisesta tilanteesta nykyään. Lapsentekovaiheessa mies lupaa ottaa vastuuta myös lapsenhoidosta, mutta käytännössä nainen hoitaa kaiken yksin, ja miehestä kuoriutuu aloitekyvytön nahjus.

Pahimmillaan nimenomaan se mies on alunperin halunnut lapsia, ja nainen on suostunut pitkin hampain. 

Onneksi on olemassa myös kunnon miehiä. Kunpa vain jo etukäteen olisi jotenkin tunnistettavissa nämä nuhjakkeet, jotka voisi jo alunperin kiertää kaukaa.

Vierailija
47/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sano aikoinaan älä ikinä tee mitään kolmea kertaa peräkkäin, mies luulee tästä että haluat omia asian itsellesi. Kasvoin itse tasa-arvoisessa kodissa ja osasin vaatia sitä myös itselleni. Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Muistakaa sitten että ette valita, jos mies toimii samoin. Eli toteaa että on sun vuorosi tehdä lumityöt, vaihtaa talvirenkaat, putsata rännit, leikata nurmikko, viedä roimaa kaatopaikalle, tapetoida, j*ta h*tti TANKATA OMA AUTOSI.

Joo tämä on niin tavanomainen miehen vastaus.  Rännin siivous ja autojen renkaiden vaihto tehdään kerran kaudessa per syksy/kevät. Sitten miehet kun ovat nämä tehneet niin luulevat että pääsevät kuin koira veräjästä loppuvuoden töiden/jokapäiväisten töiden suhteen. Sovitaan vaan alusta asti että rännit tyhjennetään yhdessä, puutarha hoidetaan yhdessä, lumet kolataan yhdessä ja auton renkaat ne voidaan vaihdattaa kun niitä ei yhdessä voida samaan aikaan vaihtaa. Niin ja sitten ne lapset ja kotityö ja metatyöt hoidetaan yhdessä. Toki voidaan sopia että työt tehdään myös vuorotellen. Mutta mies, sinä osallistut myös lasten ja kodin hoitoon etkä ulkoista sitä vaan naisen harteille.

Vierailija
48/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuntuu olevan normi, niin moni tuntuu avautuvan samanlaisesta tilanteesta nykyään. Lapsentekovaiheessa mies lupaa ottaa vastuuta myös lapsenhoidosta, mutta käytännössä nainen hoitaa kaiken yksin, ja miehestä kuoriutuu aloitekyvytön nahjus.

Pahimmillaan nimenomaan se mies on alunperin halunnut lapsia, ja nainen on suostunut pitkin hampain. 

Onneksi on olemassa myös kunnon miehiä. Kunpa vain jo etukäteen olisi jotenkin tunnistettavissa nämä nuhjakkeet, jotka voisi jo alunperin kiertää kaukaa.

jos 10 000 on tyytyväisiä ja 5 avautuu niin sä et näe kuin nuo avautujat ja sitten vedät johtopäätöksiä kuinka "moni avautuu asiasta"

Muista että olet miesvihapalstalla minkä tarkoitusena tuntuu olevan miesten haukkuminen. Mene vaikka ulilaudalle tekemään vertailua, et varmasti näe siellä samanlaisia ketjuja miehistä.

Vierailija
49/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on niin tavanomainen miehen vastaus.  Rännin siivous ja autojen renkaiden vaihto tehdään kerran kaudessa per syksy/kevät. Sitten miehet kun ovat nämä tehneet niin luulevat että pääsevät kuin koira veräjästä loppuvuoden töiden/jokapäiväisten töiden suhteen

Metatyö... ai hitto se on koomista kun naiset vie töiden luettelemisen niin pitkälle että ne selittää kuinka ne suunnittelee jonkin asian tekemistä ja se on omaa työtä.

Laiska töitään luettelee, eikös se niin mene?

Vierailija
50/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mulla oli apn kaltaista siitä lähtien kun lapsi syntyi. Sen lisäksi tein aina lumityöt, sillä töihin lähtö oli mulla aikaisemmin ja miehellä " selkä kipeä". Pihatyöt tein kaikki, kun miestä ei haitannut ruohon kasvu. Sama juttu siivoamisen ja sotkun kanssa. Oman autoni huollatin, katsastutin ja tankkasin aina. Myös sorttiin osasin viedä peräkärryllä tavaraa. Eihän miestä kiinnostaneet siistit pihat ja varastot.

Mies ei tehnyt oma-aloitteisesti kotitöitä eikä ruokaa lapselle. Tästä juteltiin. Hänen perusteet olivat, ettei hän ole voinut mitään tehdä, kun en ole pyytänyt. Häntä ei ihmetyttänyt, että minä saatoin pyörittää arkea kenenkään pyytämättä.

Tapasinpa ystäviä kerran lauantaina. Kotiin tultuani 1 v kirkui lattialla ihan hysteerisenä. Kysyin, onko hän saanut milloin ruokaa viimeksi. Kuulema 7 tuntia sitten. Ymmärrän aptä, hirvitti antaa vastuuta ihmiselle, joka ei sitä suostunut ottamaan. Ei meinannut lapsi päästä vaipoista, tutista ja pullosta eroon, kun isän ollessa lapsen kanssa, ne olivat käytössä aina. Siten saattoi isä maata vain sohvalla.

Tämä miesvauva oli ihan normaali ja remonttitaitoinen ennen lapsen syntymää. Sitten taantui vastuuta vältteleväksi. Jos pyysin jotakin sellaista tekemään, mitä en osannut, loukkaantui sanoistani ja kutsui sitä mäkättämiseksi ja kostoksi kieltäytyi edistämästä asiaa kuukausiksi. Välillä mykkäkouluili viikkoja jos erehdyin esittämään, että osallistuisi tai auttaisi jossain kodin kunnossa pidollisissa asioissa ( mattopyykki, terassin huolto tms).

Lisäksi tämä miesvauva oli hyvin ivallinen. Irvaili, että nyt vaimo vaatii, että hänen tavalla ja hänen kriteereillä on täällä miehen hypittävä. Siksi annoin tilanteen luisua aivan hävyttömäksi asti. Yritin todistaa, etten hyppyytä miestä, annan vastuuta hänen toimia omalla tavallaan ja omilla kriteereillään. Kymmenessä vuodessa mitään muutosta tai vastuunottoa ei tapahtunut. 

Vierailija
51/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos 10 000 on tyytyväisiä ja 5 avautuu niin sä et näe kuin nuo avautujat ja sitten vedät johtopäätöksiä kuinka "moni avautuu asiasta"

Muista että olet miesvihapalstalla minkä tarkoitusena tuntuu olevan miesten haukkuminen. Mene vaikka ulilaudalle tekemään vertailua, et varmasti näe siellä samanlaisia ketjuja miehistä.

Jos sun mielestä laiskoista miehistä valittavia naisia on 5/10 000, niin mikä ihmeen agenda sulla on haukkua täällä niitä viittä naista? Ohita ja jatka elämääsi. Ongelma on heillä ihan todellinen, vaikka tuo suhdeluku olisi 1/100 000. 

Omakohtainen kokemus: mieheni oli juuri tuollainen kotitöitä laistava vetelys töissä ollessaan. Kun jäi yrittäjäneläkkeelle ihan hyväkuntoisena ja suhteellisen nuorena, lakkasin tekemästä kotona juurikaan mitään. Tämä onnistui, koska lapsoset olivat jo lentäneet pesästä, joten kukaan ei jäänyt heitteille. Siitä se sitten lähti sujumaan: aika paljon jo osaa ja jaksaa tehdä. Viikonloppuisin tahtoo välillä väittää, että nyt on hänen vapaapäivät niin mun vuoro tehdä kotihommat. Oikenee kyllä kun kysyn, minkä logiikan mukaan minä en sitten ansaitse niitä vapaapäiviä ollenkaan. (Viikonloppuisin siis tehdään puoliksi, ja kyllä mä arkenakin teen ruuat, putsaan sanoteettitilat ja pesen pyykin, että eipä siinä meikäläinenkään ihan toimettomana koskaan saa olla.)

Vierailija
52/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tekee jota häiritsee. Pakkoko sitä nurmikkoa on jatkuvasti olla leikkaamassa, hyvin pärjää ilmankin. 

Vierailija
53/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on niin tavanomainen miehen vastaus.  Rännin siivous ja autojen renkaiden vaihto tehdään kerran kaudessa per syksy/kevät. Sitten miehet kun ovat nämä tehneet niin luulevat että pääsevät kuin koira veräjästä

Metatyö... ai hitto se on koomista kun naiset vie töiden luettelemisen niin pitkälle että ne selittää kuinka ne suunnittelee jonkin asian tekemistä ja se on omaa työtä.

Lakkasi meillä olemasta koomista kun minä lopetin metatyön

tekemisen. Ihan tuli yllättäen ja puskista sitten puolisolle lääkäriajat, laskujen maksaminen ajallaan, hammashygienistille ajan tilaaminen, katsastusajan varaaminen ja auton huolehtiminen sinne, lomamatkojen suunnittelu ja varaaminen (meillä mies on se joka niitä haluaa, mulle ei ole ongelma puuhastella lomalla kotosalla), aterioiden suunnittelu ja kauppalistojen laatiminen, kausivaatteiden kartoitus, vakuutusten kilpailuttaminen, sähkön hintojen seurailu ja sopparien tekeminen (metatyö, jolla miehet mielellään keulii 😅),  isän, äidin, mummon, kummin ja sen kaiman synttärien muistaminen jne jne. Mulle sopi hyvin että hoidan vain omalta osaltani, mutta jostain syystä miehelle ei sitten sopinutkaan.

Vierailija
54/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mulla oli apn kaltaista siitä lähtien kun lapsi syntyi. Sen lisäksi tein aina lumityöt, sillä töihin lähtö oli mulla aikaisemmin ja miehellä " selkä kipeä". Pihatyöt tein kaikki, kun miestä ei haitannut ruohon kasvu. Sama juttu siivoamisen ja sotkun kanssa. Oman autoni huollatin, katsastutin ja tankkasin aina. Myös sorttiin osasin viedä peräkärryllä tavaraa. Eihän miestä kiinnostaneet siistit pihat ja varastot.

Mies ei tehnyt oma-aloitteisesti kotitöitä eikä ruokaa lapselle. Tästä juteltiin. Hänen perusteet olivat, ettei hän ole voinut mitään tehdä, kun en ole pyytänyt. Häntä ei ihmetyttänyt, että minä saatoin pyörittää arkea kenenkään pyytämättä.

Tapasinpa ystäviä kerran lauantaina. Kotiin tultuani 1 v kirkui lattialla ihan hysteerisenä. Kysyin, onko hän saanut milloin ruokaa viimeksi. Kuulema 7 tuntia sitten. Ymmärrän aptä, hirvitti antaa vastuuta ihmiselle, joka ei sitä suostunut ottamaan. Ei meinannut lapsi päästä vaipoista, tutista ja pullosta eroon, kun isän ollessa lapsen kanssa, ne olivat käytössä aina. Siten saattoi isä maata vain sohvalla.

Tämä miesvauva oli ihan normaali ja remonttitaitoinen ennen lapsen syntymää. Sitten taantui vastuuta vältteleväksi. Jos pyysin jotakin sellaista tekemään, mitä en osannut, loukkaantui sanoistani ja kutsui sitä mäkättämiseksi ja kostoksi kieltäytyi edistämästä asiaa kuukausiksi. Välillä mykkäkouluili viikkoja jos erehdyin esittämään, että osallistuisi tai auttaisi jossain kodin kunnossa pidollisissa asioissa ( mattopyykki, terassin huolto tms).

Lisäksi tämä miesvauva oli hyvin ivallinen. Irvaili, että nyt vaimo vaatii, että hänen tavalla ja hänen kriteereillä on täällä miehen hypittävä. Siksi annoin tilanteen luisua aivan hävyttömäksi asti. Yritin todistaa, etten hyppyytä miestä, annan vastuuta hänen toimia omalla tavallaan ja omilla kriteereillään. Kymmenessä vuodessa mitään muutosta tai vastuunottoa ei tapahtunut. 

Tämä on totta koska luemme sen netissä, miesvihapalstalla.

Vierailija
55/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tyhmempi mies, sitä enemmän sille synnytetään. Tyhmä mies ei tajua ehkäistä.

Väestön ÄO on laskenut sukupolvien ajan.

Vierailija
56/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mulla oli apn kaltaista siitä lähtien kun lapsi syntyi. Sen lisäksi tein aina lumityöt, sillä töihin lähtö oli mulla aikaisemmin ja miehellä " selkä kipeä". Pihatyöt tein kaikki, kun miestä ei haitannut ruohon kasvu

Tämä on totta koska luemme sen netissä, miesvihapalstalla.

On näitä luettavissa muuallakin, ja on tästä aiheesta tukimuksiakin tehty.

Mikä tarve sulla on väittää, että tätä ei koskaan tapahdu? Tuolla juuri kerroit, että vain 5/10 000 miehestä on tällaisia. No, niiden viiden miehen vaimot kertovat tilanteestaan. Miksi eivät mielestäsi saisi? Miksi he mielestäsi valehteleva?

Vierailija
57/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Söpöä. Typerä verrata joka päivä kotona tehtäviä kotitöitä näihin. Kukaan ei hitto soikoon tapetoi kämppäänsä joka jumalan päivä. Lumityöt, nurmikon leikkuu ja muut kausityöt eivät myös ole joka pv tehtäviä. 2/5 yrityksestä.

Vierailija
58/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tää taas palstan persuhullun trollailuja?

Onko sillä väliä? Katso tykkäysten määrää, ei se yksin näitä tee vaan nämä spérmavíemärit tykkää satasella.

Aisurilla taas muiden miesten spermat mielessä.

Vierailija
59/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Eihän siellä miehistä näitä tällaisia ketjuja näe vaan naisista :) Ei korppi korpin silmää noki.

Vierailija
60/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan mulla oli apn kaltaista siitä lähtien kun lapsi syntyi. Sen lisäksi tein aina lumityöt, sillä töihin lähtö oli mulla aikaisemmin ja miehellä " selkä kipeä". Pihatyö

On näitä luettavissa muuallakin, ja on tästä aiheesta tukimuksiakin tehty.

Mikä tarve sulla on väittää, että tätä ei koskaan tapahdu? Tuolla juuri kerroit, että vain 5/10 000 miehestä on tällaisia. No, niiden viiden miehen vaimot kertovat tilanteestaan. Miksi eivät mielestäsi saisi? Miksi he mielestäsi valehteleva?

Oikein 7h antanut vauvan KIRKUA lattialla tekemättä mitään...

ja noille miehille te sitten porsitte.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi