Niin se talvi vaan pääsi yllättämään eteläisen Suomen autoilijat
https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/03184be6-74f1-4565-ab85-db5291a9c…
Sääennusteita voi seurata applikaatioista ja nettisivuilta pitkin viikkoa mutta niin se vaan pääkaupunkiseudulla lumi yllättää
Kommentit (33)
Ok, papparaiset. Lähtekäähän nyt traktorilla Essolle, siellä on vielä ikkunapöytä vapaana 👴🚜
Etelässä on niin paljon autoja,ettei niiden renkaita saa kaikkia samalla viikolla vaihdetuksi. Jos vaihtaa liian aikaisin, saa sakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Etelässä on niin paljon autoja,ettei niiden renkaita saa kaikkia samalla viikolla vaihdetuksi. Jos vaihtaa liian aikaisin, saa sakkoa.
Nyt oli kunnon aivopieru!
Ei tullut meille yllätyksenä ja johan tämä Forecassa hyvin ajoin jo ennustettiin.
Iltasnomien säätiedoissakin oli hankalien säiden oranssi varoitus hyvissä ajoin etukäteen.
Mä en vaan voi ymmärtää tätä; rengasliikkeeseen jonotetaan useita tunteja ellei puolta päivää. Jos oikeasti on akuutti hätä, niin ottakaa nyt herranisä tunkki ja rengasavain ja hoitakaa homma itse puolessa tunnissa.
Ymmärrän, että jotkut haluavat maksaa tästä palvelusta, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat jonottaa tunteja tämän takia.
Ei täällä ole yllätetty mitään. Aurinko paistaa ja lunta ei ole.
Täällä etelässä ongelmana on se, että tämmöiset yksittäiset lumimyräkät eivät oikein meinaa vielä mitään. Nyt tuli lunta, mutta seuraavaksi pariksi viikoksi on luvattu plussaa läpi yön ja nämä lumet sulaa. Tylsää pilata renkaita ja teitä yksittäisen päivän takia jos taas mennään koko marraskuu plussakeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Ei etelänpellet usko. Aina talvi yllättää ja pellit paukkuu!
Niinpä, itse ajan aina kitkoilla niin ei ole päässyt yllättämään 20 vuoteen talvi.
Minusta erikoista ettei siellä etelässä asu kuin homoja jahinttejä. Ja pakettiautohinttejä. Ja lippalakkihinttejä.
Hähhäh ei yllättänyt, hyvin pysty kesärenkailla ajamaan ja pystyy vielä pari viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä etelässä ongelmana on se, että tämmöiset yksittäiset lumimyräkät eivät oikein meinaa vielä mitään. Nyt tuli lunta, mutta seuraavaksi pariksi viikoksi on luvattu plussaa läpi yön ja nämä lumet sulaa. Tylsää pilata renkaita ja teitä yksittäisen päivän takia jos taas mennään koko marraskuu plussakeleissä.
Sitten varmaan kannattaa jättää auto myräkän ajaksi kotiin eikä lähteä kesärenkailla sohjoon luistelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Hähhäh ei yllättänyt, hyvin pysty kesärenkailla ajamaan ja pystyy vielä pari viikkoa.
Muista myös ajaa ripeästi ettet ole muiden liikkumista hidastamassa kesärenkaillasi.
Se mikä yllätti oli että aurauskalustoja ei ollut kun kaikki rahat on kannettu rikkaille EU maille tenkin 2020-2024... aivan katastrofi oli ainakin Pirkanmaalla... joko saadaan rahat takaisin muilta EU mailta että pystytään pitämään tiet auki Suomessa eikä tule kuolonuhreja myöskään niin paljoa vai eikö suomalaisilla olekaan mitään väliä kun muut EU maat ovat tärkeämpiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kunnon aivopieru!
Näin se kuitenkin on.
Uutisessa ei puhuttu pääkaupunkiseudusta mitään. Mielestäni täällä ei sen kummoisempia onnettomuuksia ollut.
Täältä vähän pohjoiseen taisi olla aika kamala keli. Tutti sanoi, että autosta puuttui lumiaura ja hän ajoi 40km/h töistä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en vaan voi ymmärtää tätä; rengasliikkeeseen jonotetaan useita tunteja ellei puolta päivää. Jos oikeasti on akuutti hätä, niin ottakaa nyt herranisä tunkki ja rengasavain ja hoitakaa homma itse puolessa tunnissa.
Ymmärrän, että jotkut haluavat maksaa tästä palvelusta, mutta en ymmärrä ihmisiä, jotka jaksavat jonottaa tunteja tämän takia.
Jonotin eilen 4t. Sama kai se tekeekö etänä autossa vai keittiön pöydän ääressa töitään samalla.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vaihdat, kun ne sun renkaat on sen rengasliikkeen varastossa? Ei pk-seudulla ole jokaisella navettaa, jonne voi varastoida kaikkien elämänsä aikana omistamiensa autojen tuplarenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa ei puhuttu pääkaupunkiseudusta mitään. Mielestäni täällä ei sen kummoisempia onnettomuuksia ollut.
Täältä vähän pohjoiseen taisi olla aika kamala keli. Tutti sanoi, että autosta puuttui lumiaura ja hän ajoi 40km/h töistä kotiin.
Jep, Espoossa ainakin pääsee ihan normaalisti ajamaan. Kesärenkailla.
Eikö tällä palstalla vielä viime viikolla haukuttu ihmisiä, jotka ajoivat jo talvirenkailla?
Ei etelänpellet usko. Aina talvi yllättää ja pellit paukkuu!