Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsekäs ja laiska perheenisä

Vierailija
02.11.2024 |

Mies menee vessaan ja istuu aina 30min-1h siellä. Luulen että istuu siellä sen takia kun välttelee velvollisuuksia. Jännästi vessareissussa ei kestä kauaa, jos on vaikka kaveri tulossa tai menossa jonnekin. Mies on myös laiska tekemään lapsille aamupalaa tai antamaan välipalaa mihin pitäisi nähdä hieman vaivaa esim. kuoria omena ja pilkkoa. Lapset voi olla yökkärissä koko päivän miehen mielestä. Mies ei tee juurikaan asioita oma-aloitteisesti. Joudun aina sanomaan tiskaisitko, tekisitkö ruokaa, antaisitko lapselle X vettä, veisitkö roskat jne.. Jos siis haluan, että hänkin tekisi jotain muuta kuin istuu sohvalla puhelimella. Joskus saattaa tehdä jotain sanomatta, mutta päivittäin joudun sanomaan. Tämä kaikki on aiheuttanut sen, että en uskaltaisi jättää lapsia hänelle edes viikonlopuksi, kun mietin että lapset jäisi vaille hoivaa.. Tiedän, että ihmiset on erilaisia ja on erilaisia tapoja elää ja hoitaa asioita, mutta tämä on jotain mitä en vain käsitä. Mies ei ennakoi asioita mikä on äärettömän tärkeää lasten kanssa. Hän myös mielellään käyttää surutta rahaa itseensä, mutta lapsille ostaa nihkeästi mitään. Itse ostan esim. lapsille vaatteet ja sitten vasta mietin itseäni. Mies saattaa myös pyyhkiä pöytää, mutta lapsellisesti jättää jotkut murut pyyhkimättä, koska eivät ole hänen. Näitä on vaikka kuinka ja paljon, mutta en jaksa kaikkea kirjoittaa. Onko tämä tyypillistä miehille vai onko hän poikkeuksellisen omituinen tapaus?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua miten tyhmä miesvauva. En kyllä katselisi sekunttiakaan enää.

Vierailija
2/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Nyt kaikki tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykistävän tyhmä ja hirveä mies. Onko muuttunut yhtäkkiä? Voisi olla sairaus. Ikävä kyllä kuulostaa vain huonolta mieheltä. Miksi olet hänen kanssaan? Tienaako mies enemmän ja sen vuoksi käyttäytyy noin että sinä saat siitä hyvästä piikoa? 

Vierailija
4/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, ei tuollaista jaksaisi.

Vierailija
5/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ero, ei tuollaista jaksaisi.

Mistä ero? Ovatko he yhdessä?

Vierailija
6/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sama, enkä todella tiedä mitä teen. En halua rikkoa perhettä. Minunkin mieheni on sitten aikaansaava muilla osa-alueilla. Työssä tehnyt isoja ja vaativia juttuja. On ollut työn takia myös uupunut ja masentunut, minkä takia olen jo pidemmän aikaa katsonut läpi sormien. Meillä on sellainen juttu, että jos esim. siskoni on kylässä, mies tsemppaa ja esittää unelmien perheenisää. Silloin hän on juuri sellainen kumppani, josta olen aina haaveillut. En ymmärrä miksi hän ei voisi olla sitä vain omalle perheelle, miksi vain ulkopuolisten läsnäollessa? Turhauttaa todella paljon, kun rakastan häntä ja tiedän mihin hän voisi pystyä. 

Vierailija
7/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se mies ammattilaisen juttusille.

Vierailija
8/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme sai ap:n porsimaan tuolle miehelle... voimme vain pohtia asiaa.

Mutta miesvihaahan tämäkin ketju on, sen näkee loppukaneetista.

Vierailija
9/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on sama, enkä todella tiedä mitä teen. En halua rikkoa perhettä. Minunkin mieheni on sitten aikaansaava muilla osa-alueilla. Työssä tehnyt isoja ja vaativia juttuja. On ollut työn takia myös uupunut ja masentunut, minkä takia olen jo pidemmän aikaa katsonut läpi sormien. Meillä on sellainen juttu, että jos esim. siskoni on kylässä, mies tsemppaa ja esittää unelmien perheenisää. Silloin hän on juuri sellainen kumppani, josta olen aina haaveillut. En ymmärrä miksi hän ei voisi olla sitä vain omalle perheelle, miksi vain ulkopuolisten läsnäollessa? Turhauttaa todella paljon, kun rakastan häntä ja tiedän mihin hän voisi pystyä. 

Näitä taitaa vaivata sama asia. Minunkin mies näyttelee kavereiden läsnäollessa aktiivista isää ym. En ikinä sano siitä miehelle, mutta sisäisesti mietin miten kehtaa vai eikö se itse huomaa asiaa? Myös minun mies hoitaa työnsä hyvin. Kukaan ei varmaan uskoisi millainen miesvauva hän on oikeasti. Rakastan myös omaani, mutta juuri tuo!! Että miksi ei voisi jakaa vastuuta, kun tiedän että hänestäkin olisi jos tekisi.

Ap

Vierailija
10/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oma mies ei ole tuollainen. Äidit, jotka eivät vaadi pojiltaan kotitöitä ja hemmottelevat piloille saavat tuollaista jälkeä aikaan. Sitten kun.vielä oma isä sattuu olemaan samanlainen niin se malli vielä periytyykin seuraavalle sukupolvelle.

Vierailija
11/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tuollaisia miehiä ja vaikka jotkut ehkä kuvittelevat miesten olevan tyypillisesti tuollaisia niin se ei pidä paikkaansa. 

Joillain miehillä käytöksen takana se ettei aikuisena ole pakko tehdä yhtään mitään vaikka äiti käskee etenkään jos äiti sattuu olemaan oma puoliso. 

Se on kasvatuksen tulos, eikä tyypillinen piirre miehissä. On jääty lapsen tasolle kehitysvaiheessa ja tämä on myös naisilla yleistä vaikka ilmenee yleensä eri tavalla. 

Vierailija
12/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset?

Vierailija
13/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi oma mies ei ole tuollainen. Äidit, jotka eivät vaadi pojiltaan kotitöitä ja hemmottelevat piloille saavat tuollaista jälkeä aikaan. Sitten kun.vielä oma isä sattuu olemaan samanlainen niin se malli vielä periytyykin seuraavalle sukupolvelle.

No tähän täytyy nyt sanoa, että mies on kertonut hänellä olleen kova kuri. Itse taas olen tuollainen hemmoteltu tapaus. Minun ei tarvinnut tehdä mitään kotitöitä paitsi huoneen siivous ja sekin silloin kun satuin siivoamaan.

Ap 

Vierailija
14/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sano aikoinaan älä ikinä tee mitään kolmea kertaa peräkkäin, mies luulee tästä että haluat omia asian itsellesi. Kasvoin itse tasa-arvoisessa kodissa ja osasin vaatia sitä myös itselleni. Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Vierailija
15/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuutissa tai jopa alle löydetty ketju, klikattu sitä, luettu aloitus ajatuksella ja pohdittu siihen sopiva vastaus.

Tai sitten jokin toinen vaihtoehto... keksittekö mikä?

Vierailija
16/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti sano aikoinaan älä ikinä tee mitään kolmea kertaa peräkkäin, mies luulee tästä että haluat omia asian itsellesi. Kasvoin itse tasa-arvoisessa kodissa ja osasin vaatia sitä myös itselleni. Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Aikuisuus on vastuuta. Ei paikka johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella.

Vierailija
17/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumisero tai sitten vakava keskustelu siitä, miten omaisuus ja elarit ja huoltajuus jaetaan, jos mies ei ala kantaa vastuuta ja otat eron sen vuoksi. 

Anteeksi nyt, mutta on oma vikasi osittain, jos vain katselet tuota törkeää, itsekästä ja hyväksikäyttävää miestä ja mahdollistat hänen loisimisensa.

Vierailija
18/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisu on järjestää pippalot aina kun haluaa miehen saavan jotain aikaiseksi. 

Minä olen menettänyt uskoni siihen, että miehet olisivat sisäsyntyisesti proaktiivisia. Ne pitää manipuloida siihen. 

Vierailija
19/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Maiju 12v

Vierailija
20/64 |
02.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minuutissa tai jopa alle löydetty ketju, klikattu sitä, luettu aloitus ajatuksella ja pohdittu siihen sopiva vastaus.

Tai sitten jokin toinen vaihtoehto... keksittekö mikä?

Aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi