Sähköauton akun kierrätyksen päästöt
En löydä mistään tietoa paljonko päästöjä tulee sähköauton akun kierrätyksestä?
Kommentit (242)
Raskaat akut tekevät paristoautoista vastaavia polttomoottoriautoja painavampia, jolloin nivelet ja muut alustan osat voivat kulua nopeammin kuin polttomoottoriautossa.
Ei mua ainakaan sähköautossa kiinnosta mitkään ympäristöarvot, ostin ihan vaan käyttöautoksi sellaisen nopean.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Tesla. Käyttö ja korjaus kulut laskettuna yhteen mennään jossain 12€ 100km. Ongelmia on ollut ja akustoakin on korjattu jo muutamalla tonnilla. Mut en mä silti vaihtaisi enää takaisin dieseliin. Tuntuisi samalta kun vaihtaisi taulu television mustavalkoiseen.
huutista
mulla menee bensaan alle 12eur
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan sähköautossa kiinnosta mitkään ympäristöarvot, ostin ihan vaan käyttöautoksi sellaisen nopean.
Sama. Mulle auton valinnassa vaikuttaa mukavuus. Siksi sähköauto.
Heti ostan patteriauton, kun kymppitonnilla saa sellaisen, jonka toimintamatka talvellakin on 500 km yhdellä latauksella ja johon uusi patteri maksaa alle 1500.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Tesla. Käyttö ja korjaus kulut laskettuna yhteen mennään jossain 12€ 100km. Ongelmia on ollut ja akustoakin on korjattu jo muutamalla tonnilla. Mut en mä silti vaihtaisi enää takaisin dieseliin. Tuntuisi samalta kun vaihtaisi taulu television mustavalkoiseen.
huutista
So?
Akun kierrätyksestä en tiedä mutta akun valmistus vaatii järjettömästi luonnonvaroja ja valmistuksesta syntyy uskomaton määrä myrkyllistä jätettä. Ja koska tämä tapahtuu lähinnä kehitysmaissa asia ei juuri kiinnosta edes sähköautoilijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huutista mitä kermaperseitä
sanokaa vielä että ajatte viikossa jotain 20 km
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi todellisuudessa kierrättää. Se on romun lajittelua. Meni yli 30 vuotta kun maailman parhaimmassa kierrätysmaassa päästi KÄNNYKÖIDEN kierrätyksessä juuri ja juuri 50% .
Ainahan kierrätys on romun lajittelua, hienoa että sinäkin olet viimein ymmärtänyt mistä siinä on kyse. Siinähän se idea on että kun ne romut lajitellaan niin ne eivät enää ole sekalaista romua vaan uudelleenhyödynnettäviä materiaaleja. Nykytekniikalla päästään jo yli 95% kierrätysasteeseen esimerkiksi litiumin osalta, kyse on vain kustannuksista ja/tai sääntelystä. Jos kierrättämiseen ei ole velvollsiuutta ja se on kallista niin sitten käy niin kun vaikka noiden kännyköiden kanssa. Ylipäätään kierrätys teollisessa mittakaavassa on monin pakoin aika tuore ilmiö johon on havahduttu vasta kun on tajuttu että niitä materiaaleja ei kaivoksistakaan ihan loputtomiin saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä voi todellisuudessa kierrättää. Se on romun lajittelua. Meni yli 30 vuotta kun maailman parhaimmassa kierrätysmaassa päästi KÄNNYKÖIDEN kierrätyksessä juuri ja juuri 50% .
mihinköhän loput 50% piilotetaan
pohjavesiä saastuttamaan vai
Nii, kuka tietää. Jokainen jo arvaa, että sähköautojen akuista tulossa valtava jäteongelma. Sellainen hiipivä katastrofi. Akkuhan Teslassa painaa 500 kiloa ja kun aika autosta on jäänyt, se siellä vanhan suulin takana mätänee...
Vierailija kirjoitti:
Heti ostan patteriauton, kun kymppitonnilla saa sellaisen, jonka toimintamatka talvellakin on 500 km yhdellä latauksella ja johon uusi patteri maksaa alle 1500.
Mä ostan bensa/ diesel auton heti kun saa sellaisen jossa toteutuu nämä.
Tilat 5.
0-100 alle 4 sec.
Voin tankata sen kotona.
Hinta alle 50k€.
Ajamisen kustannukset alle 3€-100km.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huutista
Lopettaisit sen imppaamisen niin ei menisi sitäkään. Autoahan sinulla ei ole ja mopokin on rikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee työmatkaa vuodessa 14tkm. Muuta ajoa 6-8000km
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan minkä ajan mutta hymy naamalla. Aiempia nopeita käyttiksiä on ollut mutta tuo on ihan eri planeetalta hupina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20000 km 4 litran kulutuksella 1,6 eur litra = 1280 eur vuodessa
ei mitään järkeä paristoautossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajan minkä ajan mutta hymy naamalla. Aiempia nopeita käyttiksiä on ollut mutta tuo on ihan eri planeetalta hupina.
Älä. Tänäkin aamuna oli kiva lähteä töihin. 21kabiinis lämmintä. Sähkö nelikko tuntu ku kesällä olis ajanut vaikka oli kuulemma ollut ihan hirveä keli.
Jännä muuten toi kiihtyvyys, ihan älyttömän liukasta mut silti toi kiihtyy hyvin. Toi luistonesto on jotenkin ihan eri tasolla kuin polttomoottori vehkeissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huutista
Laskitko trolli käyttökulut? Et.
T: bensa-autoilija, 5 vuoden omistuksen ajalla excel kuluista ja 100 kilometrin hinnaksi tuli huolto, rengas, korjaus ja bensakuluineen SEKÄ AUTON OSTO-ja VAIHTOARVO laskien 16,8e.
100 vuotta sitten patteriautoja markkinoitiin neideille. Kun ne sai kokea sähkökäytön "viehätyksen", niin markkinat romahtivat ja sähköautojen tarina päättyi.
Tänä päivänä, osa ns. miehistä on niin naismaisia, että tyytyvät patterileluihin. Mutta heitä on rajallinen määrä ja kun ovat saaneet tyydytyksen eiköhän se patterisuristimien tarina tälläkin kertaa pääty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20000 km 4 litran kulutuksella 1,6 eur litra = 1280 eur vuodessa
ei mitään järkeä paristoautossa
Mikä 5 pakkanen henkilöauto kuluttaa 4l/100km. Tehoa +300hp.
Hyvä muutenkin tuo laskutoimitus melko halpaa bensaa sulla. Taitaa tän vuoden keskihinta olla vähän yli 1.6.
Ei mitään järkeä dinosaurus autoissa.