Sähköauton akun kierrätyksen päästöt
En löydä mistään tietoa paljonko päästöjä tulee sähköauton akun kierrätyksestä?
Kommentit (242)
Niin siis tämä tietohan löytyy googlella. Mutta perustrollaus menee näin:
- Sähköautoista ei saa tietoa tätä salaillaan
- No meillä olisi tässä lukemat ja näin toim....
- EI OLE TIETOA SÄHKÖAUTOISTA EI OLE! SALALIITTO WEF LÄNNEN MEDIAT SALAILEVAT!
- Niin siis tuollahan on tiet...
- SALALIITTO ILMASTONMUUTOS SÄHKÖAUTOT ROKOTTEET EI OLE TIETOA SALAILEVAT KAIKEN!!!!111
laittakaas videolinkki miten akkujen ns. kierrätys toimii
Vierailija kirjoitti:
ketään ei tiedä miten noita edes ns. kierrätetään
mitä saadaan talteen
ja mitkä on ns. kierrätyksen päästöt ja kustannukset
100e vetoa että tää kaveri ei ole ottanut koronarokotetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä saadaan talteen
100e vetoa että tää kaveri ei ole ottanut koronarokotetta?
tiedätkö itse miten toimii ja mitä saadaan talteen
ja onko kannattavaa
Vierailija kirjoitti:
Iigor on hyvä ja googlaa itse omat VIDEONSA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tällä tiedolla teet? Yrität epätoivoisesti todistaa sähköautojen akkujen tuhoavan ilmastoa?
Toi juna meni jo ajat sitten.
Fakta on kuitenkin se, että sähköauto ja sen akut tuhoavat ilmastoa. Joten juna ei ole mennyt yhtään mihinkään.
Hahah arvasin et tää oli taas epätoivoinen yritys. Kuitenkin on todistettu sähkäreiden olevan elinkaareltaan vähemmän saastuttavaia
Sähköautoilijalla menee tunteisiin?
Etkö sinä ap just ollut itsekin ostamassa sähköautoa? Unohtuiko oma aloitus noin nopsaa trollilta?
Olihan toi aloitus ihan selvästi taas sellainen epätoivoinen yritys dissaa sähköautoja..
Mua huvittaa ihan hitosti tää homma.
Mun 3 viimeistä autoa.. MB C63 AMG.
Cayenne 3.0 TDI...
Nyt on Mersun eqa.
Tuskin tajuaa nää vastustelijat. Mut mä voisin ostaa minkä vaan auton 100k€ helposti. Silti mä ajan 45k€ eqa koska toi on ylivoimaisesti paras auto mitä mulla on ikinä ollut, varsinkin talvella.
Kannattaisi ehkä teidänkin testata sähkärit ennen ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on väkevää settiä, jossa todetaan lopuksi, että varsinainen akkumateriaalin uudelleenkäsittelylaitos on vielä rakentamatta.
Erittäin haastavaa kierrätysvaatimusten tavoittaminen on osalle litiumioniakuista, joita kerääntyy tällä hetkellä kasoittain lajittelulaitoksille. Pienien älylaitteissa käytettävien litiumioniakkujen ja isojen sähköauton akkujen väliin jää muun muassa keskikokoisten akkujen kasvava joukko, joka sisältää johdottomien työkalujen ja sähköisten liikkumavälineiden sisältämiä akkuja, ja joka ei tunnu kelpaavan kellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on väkevää settiä, jossa todetaan lopuksi, että varsinainen akkumateriaalin uudelleenkäsittelylaitos on vielä rakentamatta.
Höpö höpö fake news video, tuolla ole mitään tekemistä suomalaisen akkujen kierrätyksen kanssa. Lopeta jo Iigor sun toiminta on paljastettu tässäkin trollauksessa.
Vierailija kirjoitti:
47 jatkan vielä. Ei muuten kiinnosta tippaakaan päästöt auton valinnassa, kuten varmaan noi mun edelliset autot kertoo..
Ostopäätöksen sähköautoon teki hetken mielijohteesta tehty koeajo cayenne tuntui eqa jälkeen laidalta.
Jos akun sisältö on hyvin sekalaista, sitä on vaikea erotella, jolloin akkujen kierrätyksestä syntyneen mustan massan sisältö voi olla mitä vain. Tällainen sekalainen sisältö ei kiinnosta jatkojalostajia, sillä siitä on vaikea eritellä talteen tärkeitä metalleja, sanoo toimitusjohtaja Tommi Karjalainen kierrätyslaitos Akkuser Oy:sta.
mustaa massaa...
kuulostaa kivalle...
😂 nyt on jo läpinäkyvää. Ensin kysellään VIDEOTA ja sitten simsalabim itse laitetaan sitten feikki salaliittoteoriavideo heti perään.
Kuka idari edes hakee tietoa YOUTUBESTA. No iigor, kun eivät googleen pääse.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä tällä tiedolla teet? Yrität epätoivoisesti todistaa sähköautojen akkujen tuhoavan ilmastoa?
Älä yritä vähätellä vakavaa asiaa. Sähköautojen akkujen valmistus on kova rasite luonnolle. Tutkimusten mukaan sähköautoilla pitää ajaa keskimäärin 90000 ajokilometriä jotta se voittaisi polttomoottoriauton ympäristöystävällisyydessä. Se on todella paljon. Olen lähes täysin varma, että aivan uusimmat polttikset alkavat olemaan jo niin vähäpäästöisiä, että sähkis tuskin enää pärjää niille lainkaan ympäristöystävällisyydessä sähkiksen "eliniän" aikana.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tämä tietohan löytyy googlella. Mutta perustrollaus menee näin:
- Sähköautoista ei saa tietoa tätä salaillaan
- No meillä olisi tässä lukemat ja näin toim....
- EI OLE TIETOA SÄHKÖAUTOISTA EI OLE! SALALIITTO WEF LÄNNEN MEDIAT SALAILEVAT!
- Niin siis tuollahan on tiet...
- SALALIITTO ILMASTONMUUTOS SÄHKÖAUTOT ROKOTTEET EI OLE TIETOA SALAILEVAT KAIKEN!!!!111
Kerrohan tarkalleen mistä se tieto löytyy.
uudet pikkuturbot vie helposti sen 4 litraa sadalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nykyään kukaan osta sähköautoa, se buumi meni jo. Halvalla saa jotain kiinapaska sähköautoa ja saa aika tyhmä olla että ostaa kiinalaisen auton.
Joo, hyvä Pena 55.. kannattaa vähän tutustua asioihin ennenkuin nolaa itseään.
Myynti määrät vaan nousee..
Sullekkin kysymys kumman ostat mielummin Polon VM 2025 1.2l nuhapumppu moottorilla.
Vai id2 joka on golf luokan tehokas sähköauto ja hintaa 25.000€.
Kannattaa Pentti tutustua asiaan ennenkuin kommentoi. Kiinnostus sähköautoihin laskussa.
https://tyyliniekka.fi/sahkoautojen-myynti-laski-eussa-yli-10-prosentti…
Ei autoa osteta sen mukaan mitä se kiihtyy Jonne hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä yritä vähätellä vakavaa asiaa. Sähköautojen akkujen valmistus on kova rasite luonnolle. Tutkimusten mukaan sähköautoilla pitää ajaa keskimäärin 90000 ajokilometriä jotta se voittaisi polttomoottoriauton ympäristöystävällisyydessä. Se on todella paljon. Olen lähes täysin varma, että aivan uusimmat polttikset alkavat olemaan jo niin vähäpäästöisiä, että sähkis tuskin enää pärjää niille lainkaan ympäristöystävällisyydessä sähkiksen "eliniän" aikana.
Niin 90tkm paljon... Ja olet täysin varma.. no sithän se on varmaan totta.
naurattaa aina kun sähköhintit kehuu ajamisen halpuutta ja auton arvo laskenut kahdessa vuodessa 20000 eur
mitä saadaan talteen