Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joutunut pienentämään tai vähättelemään itseäsi?

Vierailija
01.11.2024 |

Missä tilanteissa?

Muistan jo lapsena, kun tykkäsin pelata lautapelejä ym. Niissä peleissä, missä hoksaamisella pystyi itse vaikuttamaan, olin aina ylivoimainen. Kaverit oli monet tosi huonoja häviäjiä, joten hävisin tahallani usein, jotta muut halusivat pelata kanssani. Kun kerran jossain tietovisassa vastaisin mitä tiesin, mua syytettiin huijaamisesta. Sittemmin en ole tietovisoihin osallistunut.

Koulussa en panostanut kunnolla kokeisiin, koska luokan äänekkäimmät pojat pilkkasi hikipinkoja. Sain kaseja, vaikka olisin pystynyt kymppeihin. Vasta lukiossa uskalsin panostaa ja kirjoitin 5 ällää.

Pääsin yliopistoon ja valmistuin maisteriksi. Lapsuuden kavereiden piireissä liikkuessa vastaan ammattia kysyttäessä jotain ympäripyöreetä toimistohommista, koska niissä piireissä avoimesti haukutaan akateemisia, jotka luulee olevansa jotain.

Mensan jäsenyyden pidän täysin salassa. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mun kanssa ei koskaan kukaan likkakaveri halunnut pelata Trivial Pursuitia. Kumma kyllä, baarissa vieraammat miehet kyllä tykkäsi pelata sitä...

Vierailija
22/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on tota tapahtunut.. Työpaikan keskusteluissa kun just vaikka joku kehunut maraton juoksulla.. En mä välttämättä viitsi siihen sanoa et harrastan thriathlonia.

Tai työkaveri/ treenikaveri yms alkaa selittämään et osti jotain auton, prätkän, veneen yms niin olen hiljaa mikäli mun vastaava on parempi.

Treeni keskusteluissa taviksiem kanssa olen hiljaa jos ei kysytä.  En halua sellaista fiilistä kellekään et pissa olis noussut päähän.

Ei se ole mielestäni itsensä pienentämistä jos ei kerro että oma auto on parempi kuin työkaverin uusi auto. Se on käytöstapoja. Lapset tekee tuota että mun auto on parempi ku sun.

Mulla vaikeinta on tossa se et mä joudun varomaan mitä mä sanon..

Joku selittää innoissaan jostain juoksu nopeudesta. Mä sanon että toihan on ihan tosi hyvä, erehdyn kysymään jtn tarkentavaa. Keskustelun toinen osapuoli havaitsee että mä tunnen alaa, hän kysyy mitäs ootko sä testannut??

A) olen mun nopeus oli noin puolet kovempi kun sun.

B) en kyl ikinä, joskus lukenut aiheesta. Sit tutustutaan ja tää tyyppi näkee et valehtelin..

Tai vastaavasti joku on ostanut vaikka Bemarin.. taas mä paljastan vahingossa tietäväni ja keskustelu kumppani kysyy ai onks sullakin, mikä malli? 

A) kerron rehellisesti et sama ku sulla mut kaikilla herkuilla, isommal koneella.

B) sama ku sulla.

En tiedä saatko pointista kiinni. Mut tää on hirveän vaikeeta kanssa käydä tosi monista asioista ihmisten kanssa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, tuo tahallaan häviäminen on niin tuttua!

Lapsena olin ylimyötätuntoinen joka muunmuassa näkyi siinä että suojelin muiden itsetuntoa häviämällä usein tahallani peleissä ja liikunnassa. Meillä oli joskus hiihtokilpailut, olin ehkä 7v ja muistan miten minulle tuli paha mieli erään pyöreämmän tytön puolesta joka ei olisi halunnut osallistua ollenkaan koska tiesi jäävänsä taas viimeiseksi. Kun kisa alkoi, niin noin puolessa välissä matkaa aloin esittämään kömpelöä ja "kaaduin" niin että tämä tyttö pääsi ohi. Sitten nousin ylös ja muka pinnistelin niin että hiihdimme rinta-rinnan ja ihan viime metreillä jättäydyin jälkeen niin että hän pääsi suksenmitan verran edeltä maaliin. 

Ikävä kyllä läheskään kaikki itseni pienentäminen ei ole palvellut "hyvää tarkoitusta", vaan olen tyhmempää ja huonompaa esittämällä välttänyt kilpailuhenkisten vihojen saamista niskaani, osoittanut että minulle ei kannata olla kateellinen jne. 

Olen yrittänyt tästä eroon, mutta edelleen esitän tietyille ystävilleni köyhempää kuin oikeasti olen jotta he eivät tuntisi seurassani alemmuutta. Tottahan he tietävät suunnilleen tulotasoni ammatin perusteella, mutta olen antanut olettaa olevani korviani myöten veloissa jotta heidän ei tarvitsisi purkaa "porvarivihaansa" minuun.  

Vierailija
24/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eteläpohjalaisena en tykkää orjailla. Äitini sitä tekee, ja se on aina ärsyttänyt minua. Toisaalta, vaikka olen eteläpohjalainen, en ole kovin kova trossaamahankaan, en kehu itseäni, annan muiden tehdä sen.

Vierailija
25/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, että teit samaa lapsena kuin urospennut (koirat) tekevät, kun haluavat leikkiä tyttökoirien kanssa eli häviävät tahallaan. 

Vierailija
26/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo on tota tapahtunut.. Työpaikan keskusteluissa kun just vaikka joku kehunut maraton juoksulla.. En mä välttämättä viitsi siihen sanoa et harrastan thriathlonia.

Tai työkaveri/ treenikaveri yms alkaa selittämään et osti jotain auton, prätkän, veneen yms niin olen hiljaa mikäli mun vastaava on parempi.

Treeni keskusteluissa taviksiem kanssa olen hiljaa jos ei kysytä.  En halua sellaista fiilistä kellekään et pissa olis noussut päähän.

Ei se ole mielestäni itsensä pienentämistä jos ei kerro että oma auto on parempi kuin työkaverin uusi auto. Se on käytöstapoja. Lapset tekee tuota että mun auto on parempi ku sun.

Joku selittää innoissaan jostain juoksu nopeudesta. Mä sanon että toihan on ihan tosi

Kyllä on sosialismi iskenyt syvälle joihinkin jos ei pysty edes small talk vetämään ilman pelkoa yhdenvertaisuudesta tai sen puutteesta.

Vierailija
27/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä vähättelen osaamista ettei tarvitse samalla palkalla tehdä extra hommia.

Vierailija
28/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty pienentämään itseäni, on 25 kg ylipainoa

Vierailija
29/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku selittää innoissaan jostain juo

Joo on toi ärsyttävää. Mut kokemus on opettanut et kannattaa olla vaan hiljaa. 

Vierailija
30/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään en flexaa ansioillani sellaisissa piireissä, joissa se herättää närää. Se on ihan normaali sosiaalinen taito.

Vai mitä ajat tällä aloituksella? Sitäkö, että nyt on tullut sulle paha mieli, kun et voi tehdä niin? Mensan jäsenyydellä flexailu olisikin aika urpoa. Ihan samaa egoilua kuin paksulla lompakolla, peniksenjatkeella, hauiksella, tittelillä yms. mahtailu. 

Paljon paskempaa ja aitoa pienentämistä on sellainen, jos on vaikka töissä sellaisessa paikassa, jossa ei voi olla oma itsensä. Ei voi näyttää omaa persoonaansa, kykyjään, taitojaan, luovuuttaan, huumorintajuaan jne. sitä kuka todella on. Ja vihamielinen, ahdistava ja ymmärtämätön ympäristö estää sitä, haluavatkin typistää sut ihmisenä mahdollisimman ahtaaseen muottiin. Ja itsekin koitat vain selviytyä ja olla mahdollisimman piilossa, ja lasket vain päiviä milloin pääset pois. Mulla just nyt tämä tilanne.

Vierailija
31/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, vanhemmat naiset ovat pahimpia. 

Vierailija
32/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta saakka kauniina ihmisenä, on ollut pakko pienentää itseä. Kateutta on niin paljon ihmisten keskuudessa. 

Vierailija
33/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten seurassa toisinaan. Eivät kestä itseään älykkäämpää naista.

Vierailija
34/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä itsestäsi 🌹ei sitä tarvitse muille näyttääkään, nauti elämästäsi ja osaamisestasi. 

Vierailija
35/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini edessä leikin hömppää pikkuäitiä parisenkymmentä vuotta, sillä tekemällä näin, sain hänen hyväksyntänsä ja vältyin ilkkumiselta. Jossain määrin olen myös miesten edessä esittänyt teknisesti taitamatonta, matemaattisesti lahjatonta tai fyysisesti heikompaa kuin olen. Miellyttämisen halusta ja välttääkseni ilkkumista. 

Enää en viitti. 

Vierailija
36/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se ei liity mitenkään varallisuuteen, älyyn tai vastaaviin asioihin, vaan olemukseen: kantava ääni, energisyys, nauran paljon, puhun käsilläni, ilmeeni ovat paljonpuhuvia ja innostun helposti. 

Sain kuulla pitkälle nuoruudessani, että miten sä oot aina noin iloinen ja positiivinen. Nuoruudessani en välittänyt ihmettelyistä, sain niistä vain lisää vettä myllyyni. Kolmenkympin korvilla tuli kuitenkin sellanen burnout että se näkyvin elämänvoima karisi minusta, enkä toipunut ihan ennalleni.

Vierailija
37/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku selittää innoissaan jostain juoksu nopeudesta. Mä sanon että toihan on ihan tosi

Koska olet mielestäsi kaikessa niin ylivoimainen ja omistat parhaimmat vehkeet? Ehkä silloin onkin parempi olla hiljaa.

Vierailija
38/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun tulee puhe rahasta tai tuloista, minä vaikenen. Kahvipöydässä muut taivastelee hintojen nousua ja kun rahat ei riitä. Itsellä jää tonni kuussa säästöön ja kuitenki ostan kaiken mitä haluan. Jos ostamastani tavarasta tai vaatteesta kysytään, mitä maksoi, valehtelen että oli tarjouksessa

Teen tätä samaa. Oon kaupas töissä, palkka mitä jää käteen on 1500- 1600e Laitan säästöön useita satoja kuukaudessa. 

Vuokra 600e, bussilippu, ruoka, sähkö ja puhelinlasku. Siinä on mun kaikki menot.  Ihan vaa koska mul on selkeys asioissa niin mulla jää säästöön.

Yks työkaveri järjesti sotaa mua kohtaan kun kuuli tästä. Sitä ärsytti niin paljon kun näytin laskelmat. Hän itekki asuu yksin ja on lapseton. 

Tämä! Ihmisiä kismittää niin paljon kun joku osaa el

Joo ja pienistä tuloista ei muka voi säästämään,  vaikka nykyään varsinkin kaupungeissa pystyy saamaan monia asioista halvalla tai ilmaiseksi. Dr.Philillä oli vieraana nainen, joka muutti autoonsa asumaan vuokran kaksinkertaistettua. Tilanne oli se, että olisi ollut pulassa, jos vaikka autosta olisi rengas puhjennut. Kuitenkin maksoi kuntosalin kuukausikortin, peseytyi kyllä myös siellä joten ehkä se oli  välttämättömyys sitten, mutta muuten nuo rahat olisi voinut säästä välttämättömään. YouTubessa on äärinuukailutili, nimeltään Prepper princess, jossa nainen säästää vähän kaikesta. Äärinuukailu on minusta tarpeen jos mikä tahansa pienempikin yllätysmeno suistaa talouden raiteiltaan.

Vierailija
39/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku selittää innoissaan jostain juo

Just tämä . Ei voi kertoa olevansa kilpaurheilija, ei voi kertoa omistavansa kalliin auton yms. Edes palstalla ettei joku loukkaannu

Vierailija
40/53 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena olen tietysti. Olen kuin retkipatja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän