Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia

Vierailija
31.10.2024 |

Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.

Syrjintä tapahtui 2023 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.

Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.

Äiti esiintyy jutussa nimettömänä asian arkaluontoisuuden takia, mutta hänen henkilöllisyytensä on Ylen tiedossa. Yle on nähnyt myös asiaan liittyvät dokumentit.

https://yle.fi/a/74-20120235

Kommentit (659)

Vierailija
461/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain uskonnolliselle materiaalille altistuminen oikeuttaa korvauksiin? Onhan siellä kaikenlaista halloween-krääsää ja pakanallisia juttuja pilvin pimein. Nyt vähän valoja päälle.

Hmm. Jokaisen halloweenille tahtomattaan altistuneen opettajan ja vakatyöntekijän kannattaisi nyt ilmiantaa työnantajansa ja vaatia vahingonkorvauksia. Myös jälkikäteen. Jos se ei käy, sitten lopetetaan kaikki woketus ja palautetaan takaisin KAIKKI kristilliseen maailmankatsomukseen sopiva perinne. Myös moraali ja sateenkaari!

Vierailija
462/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas huomaa miten uskovaiset vainoaa pakanallisia ja tekee heistä loukkaavia oletuksia joka tilanteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain uskonnolliselle materiaalille altistuminen oikeuttaa korvauksiin? Onhan siellä kaikenlaista halloween-krääsää ja pakanallisia juttuja pilvin pimein. Nyt vähän valoja päälle.

Hmm. Jokaisen halloweenille tahtomattaan altistuneen opettajan ja vakatyöntekijän kannattaisi nyt ilmiantaa työnantajansa ja vaatia vahingonkorvauksia. Myös jälkikäteen. Jos se ei käy, sitten lopetetaan kaikki woketus ja palautetaan takaisin KAIKKI kristilliseen maailmankatsomukseen sopiva perinne. Myös moraali ja sateenkaari!

Ei, vaan samalla lopetetaan myös kristinuskon tuputtaminen. Joko jokaiselle jotakin tai sitten ei mitään kenellekään.

Vierailija
464/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain 14 vuotiiana 1500€ korvauksia kun jouduin seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Eli saman verran kun lapsi joka joutui kuuntelemaan Jeesus laulun..

Käsitin ettei tuossa ollut kuin kulukorvauksia. Eikä niitä edes haettu. Ne vain määrättiin maksettavaksi. 

Vierailija
465/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälle äidille on helppoa kun ei tarvii viettää

Joulua ( Jeesuksen syntymä)tai pääsiäistä ( Jeesuksen ylösnousemus) ei pyhäinpäiviä eikä mitään juhlia.

Nämä eivät kyllä ansaitsisi palkkaa näiltä pyhäpäiviltä

Tästä pitäisi uusi laki laatia. Suosii työvoimana pakanoita kun ei tarvi maksaa pyhäkorvauksia

Joo kaikille uskontonsa mukaiset pyhänpäivät palkkoineen! Pitäkää te joulunne, me pastafarit lomaillaan koko joulukuu ja jatketaan sitten ensi vuonna. Hyvää karvaisten otusten arvostuspäivää teille (joka on tänään).

Vierailija
466/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun halloweenia saa pilkata, niin minä pilkkaan kristinuskoa. Ja voitte olla varmoja että syrjin teitä joka ikisessä mahdollisessa tilanteessa, niinhän tekin teette tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Kaksinaismoralismi ja itsekkyys ajaa uskoanne, vaikka jopa minä tiedän, että Jeesuksenne opetti ihan muuta.

Lopeta nyt toi itseksesi puhisiminen. Tais osua naulan kantaan tuon yhden  uskovan kirjoitus. Eli pelkäät sisimmässäsi Jumalaa siksi olet aggre yms. 

Sä et tiedä musta mitään. Se että kritisoin Jumalaa ja tämän perustamaa uskoa on susta siis vaan Jumalan pelkäämistä? Te ootte kyllä niin sairasta sakkia.

Byäääh kunnon itkuporuraivarit ihan teinityyliin:D tuollaisille reaktioille on hauska nauraa parasta viihdettä!! Jatka!:D 

Vierailija
467/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi Halloweenilla on kristillinen tausta. 

Vierailija
468/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko uskovaiset sitä mieltä, että jos Jeesus laulun kuulemisesta ei pidä antaa korvausta, niin sitten ei tarvitse antaa halloween jutuistakaan?

Vierailija
469/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kun halloweenia saa pilkata, niin minä pilkkaan kristinuskoa. Ja voitte olla varmoja että syrjin teitä joka ikisessä mahdollisessa tilanteessa, niinhän tekin teette tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Kaksinaismoralismi ja itsekkyys ajaa uskoanne, vaikka jopa minä tiedän, että Jeesuksenne opetti ihan muuta.

Lopeta nyt toi itseksesi puhisiminen. Tais osua naulan kantaan tuon yhden  uskovan kirjoitus. Eli pelkäät sisimmässäsi Jumalaa siksi olet aggre yms. 

Sä et tiedä musta mitään. Se että kritisoin Jumalaa ja tämän perustamaa uskoa on susta siis vaan Jumalan pelkäämistä? Te ootte kyllä niin sairasta sakkia.

Byäääh kunnon itkuporuraivarit ihan teinityyliin:D tuollaisille reaktioille on

Et taida siis olla käytöksesi perusteella mikään uskovainen, tai sitten olet ilkeä sellainen. Sen kun naurat että loukkasit mua, ei vois enää vähempää kiinnostaa. 

Vierailija
470/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei käskenyt viettämään joulua. Joululla on pakannaliset juuret. Jehovan todistajat ovat tässä oikeassa, että eivät vietä joulua. Joten kristinuskovaisetkin kiltisti jouluna töihin.

Ja mulle sitten pitkät halloween vapaat, niin saan viettää pakanallista lomaa. Muuten se on epäreilua.

Vierailija
471/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byäääh kunnon itkuporuraivarit ihan teinityyliin:D tuollaisille reaktioille on

Samaa voi sanoa näistä uskovaisista, jotka repii pelihousunsa halloweenista. XD

Vierailija
472/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen koulussa, jossa vietettiin nytkin Halloweenia. Oli kaikenlaista pääkallokoristetta, verijäljitelmää ja puukkoa seinässä jne. Osa henkilökunnasta ja opiskelijoista pukeutuneena vainajiksi, zombieksi ja muuksi pelottavaksi. Olen itse kristitty, ja pidän Halloweenin viettoa pahojen henkien lietsomisena. Voinko haastaa koulun oikeuteen tästä, että jouduin olemaan työpäivän ympäristössä, joka sotii arvojani vastaan? Voisinko saada sairaslomapäivän aina kun on Halloween? 

Ai kauhea, nyt on akateemisilla pettänyt harkintakyky pahasti. Haluavatko he todella normalisoida puukot ja veren koulussa? Ikäänkuin manifestoivat tapahtumia. 😨

Ikävä kyllä, et voi saada mitään helpotuksia halloweenin takia. Ainoastaan sen, että teeman mukaisesti ei voi pakottaa pukeutumaan. Osallistua pitää.

Ateistin ei,

Kyllä, kehtaan puhua totta. Todellakin. Oma juttunsa, joka pilkkaa minun (ja monen muun vakaumusta). Juhlitaan paholaisia ja vainajahenkiä.

Pyhäinpäivänä, jolloin kollektiivisesti muistelemme rakkaita läheisiämme. Vedetään lapsetkin mukaan tähän "hilpeään" tapahtumaan. Iljettävää.

Vierailija
473/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mennään tarpeeksi kauaksi, niin kaikki on ei kristillistä. Kristinusko on aika nuori tässä maailman historiassa. 

Vierailija
474/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ei myöskään syntynyt joulun aikaan.

Vierailija
475/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Byäääh kunnon itkuporuraiva

Tuntuu kiinnostavan kun täällä itseksesi puhiset teinityyliin:D

Vierailija
476/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä, kehtaan puhua totta. Todellakin. Oma juttunsa, joka pilkkaa minun (ja monen muun vakaumusta). Juhlitaan paholaisia ja vainajahenkiä.

Pyhäinpäivänä, jolloin kollektiivisesti muistelemme rakkaita läheisiämme. Vedetään lapsetkin mukaan tähän "hilpeään" tapahtumaan. Iljettävää."

Mun halloweenin juhlinnassa ei ole tarkoituksena mikään oikean pahuuden palvonta. Miten mun juhlintani loukkaa sun kunniaasi? Samalla tavalla voisin sanoa sun arvoistasi. Kaikkea ei tarvitse ottaa vakavasti ja kirjaimellisesti. Te haluatte nähdä saatanan palvontaa kaikkialla, sielläkin missä sitä ei oikeasti ole. Se jos mikä on iljettävää. Sinäkö se olet vapaa olettelemaan mihin muut perustavat juhlintansa ja perinteensä? Todella itsekästä.

Vierailija
477/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen koulussa, jossa vietettiin nytkin Halloweenia. Oli kaikenlaista pääkallokoristetta, verijäljitelmää ja puukkoa seinässä jne. Osa henkilökunnasta ja opiskelijoista pukeutuneena vainajiksi, zombieksi ja muuksi pelottavaksi. Olen itse kristitty, ja pidän Halloweenin viettoa pahojen henkien lietsomisena. Voinko haastaa koulun oikeuteen tästä, että jouduin olemaan työpäivän ympäristössä, joka sotii arvojani vastaan? Voisinko saada sairaslomapäivän aina kun on Halloween? 

Ai kauhea, nyt on akateemisilla pettänyt harkintakyky pahasti. Haluavatko he todella normalisoida puukot ja veren koulussa? Ikäänkuin manifestoivat tapahtumia. 😨

Ikävä kyllä, et voi saada mitään helpotuksia halloweenin takia. Ainoastaan sen, että teeman mukaisesti ei voi pakottaa puk

No ajattele jouluna juhlitaan tonttuja ja joulupukkia. Eikö jokainen saa juhlia vainajiaan omalla tavallaan? Monissa kulttuureissa hautajaisetkin ovat aluksi surullisia ja lopuksi iloisia. 

Vierailija
478/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on äiti nähnyt hyvän keinon ansaita vähän ylimääräistä. Oksettavaa. Hienoon suuntaan menossa tämä maa. 

Tuskinpa se raha tässä oli pääasia. Siitähän on sitä paitsi päättänyt yhdenvertaisuuslautakunta, ei äiti. 

Jep, on siis tehny kanteen ja lautakunta on todennu et joo laitonta ollu jaa ehdottanu korvausta. Mutta ei nyt pilata hyvää öyhöttämistä

Vierailija
479/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän uskovaisten vakaumus saa sitten loukata muiden vakaumusta? Voitte vapaasti tuomita muita mutta teitä ei saa tuomita? Miten voikin löytyä noin itsekästä porukkaa.

Vierailija
480/659 |
03.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntuu kiinnostavan kun täällä itseksesi puhiset teinityyliin:D"

Tarkoitin ettei kiinnosta puhua sulle, koska se ei johda mihinkään. Ja kai mä saan keskusteluun osallistua muidenk ja kertoa heille mielipiteeni?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi