Uskonnoton lapsi kuuli koulussa laulun Jeesuksesta nyt Hämeenlinna joutuu maksamaan 1 500 euroa korvauksia
Uskonnottoman alakoululaisen syrjintä johti 1 500 euron hyvitykseen Hämeenlinnassa.
Syrjintä tapahtui 2023 koulun tilaisuudessa, jonka piti olla kaikille sopiva.
Se olikin uskonnollinen. Pahinta on luottamuksen menetys koulun toimintaan, alakoululaisen äiti sanoo.
Äiti esiintyy jutussa nimettömänä asian arkaluontoisuuden takia, mutta hänen henkilöllisyytensä on Ylen tiedossa. Yle on nähnyt myös asiaan liittyvät dokumentit.
Kommentit (659)
Ihmiset eivät osaa löytää kultaista keskitietä, vaan haluavat omien itsekkäiden halujen myötä kontrolloida muita. Uskovaisille omat tilaisuudet ja pakanalliset omat tilaisuudet. Kukaan ei loukkaannu ja kaikki hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanan kuulemisen aiheuttama pelko?
Tämähän vain todistaa Jeesuksen voiman.Totta. Jo pelkässä nimessä on yliluonnollista voimaa 😊
Se saa monet pelon ja aggression valtaan. Alitajuisesti tietävät että pelkoon on aihetta omalla kohdalla...
Se on hyvä että hyväsydämmelliset uskovaiset nautitte kun saatte kontrolloida muita pelolla. En minä helvettiä pelkää, olen ylpeä rohkeudestani, kun en alistu Jumalan ja tämän kultin itsekkään ja epäreilun maailmankuvan vietäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuslahkolaisten on nyt taas hyvin vaikea ymmärtää tätä asiaa. Auttaisiko ymmärtämään, jos koulu veisi teidän "kristityn" lapsenne tahtonne vastaisesti vaikka paikalliseen moskeijaan pyllistelemään?! Veikkaan että meteli siitä syntyisi. Tasan yhtä kuvottavaa se kristinuskokin on niille, jotka eivät jeesussatuanne kumartele. Kyseisellä äidillä on täysi oikeus suojata lapsensa koulun harjoittamalta uskonnolliselta aivopesulta.
Heikkopa on ateistin maailmankuva ja mielenterveys, jos se järkkyy yhdestä uskonnollisesta laulusta. Oikeuttaako ateismi elämään kuplassa?
Varmaan koulussa voidaan myös ylistää Saatanaa laulaen?
Jumala, Jeesus ja Saatana ovat samanlaisia. Ohjaavat pelolla.
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen koulussa, jossa vietettiin nytkin Halloweenia. Oli kaikenlaista pääkallokoristetta, verijäljitelmää ja puukkoa seinässä jne. Osa henkilökunnasta ja opiskelijoista pukeutuneena vainajiksi, zombieksi ja muuksi pelottavaksi. Olen itse kristitty, ja pidän Halloweenin viettoa pahojen henkien lietsomisena. Voinko haastaa koulun oikeuteen tästä, että jouduin olemaan työpäivän ympäristössä, joka sotii arvojani vastaan? Voisinko saada sairaslomapäivän aina kun on Halloween?
Ai kauhea, nyt on akateemisilla pettänyt harkintakyky pahasti. Haluavatko he todella normalisoida puukot ja veren koulussa? Ikäänkuin manifestoivat tapahtumia. 😨
Ikävä kyllä, et voi saada mitään helpotuksia halloweenin takia. Ainoastaan sen, että teeman mukaisesti ei voi pakottaa pukeutumaan. Osallistua pitää.
Ateistin ei, vakaumuksensa tähden, ole pakko osallistua kristillisiin tilaisuuksiin. Outoa. Oma vakaumus ei salli vainajahenkien kutsumista eikä pyhäinpäivän pilkkaa.
Uskovaiset pitävät Halloweenia sairaana kauhun juhlana. Hyvin se Israelkin osaa kauhua järjestää, siellä tulee ruumita ja luurankoja kunnolla. Mutta se on tietysti eri asia kun on Jumalan lupa ja julistaudutaan itsekkäästi valituksi kansaksi joka voi tehdä ihan mitä lystää, muut alistukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen koulussa, jossa vietettiin nytkin Halloweenia. Oli kaikenlaista pääkallokoristetta, verijäljitelmää ja puukkoa seinässä jne. Osa henkilökunnasta ja opiskelijoista pukeutuneena vainajiksi, zombieksi ja muuksi pelottavaksi. Olen itse kristitty, ja pidän Halloweenin viettoa pahojen henkien lietsomisena. Voinko haastaa koulun oikeuteen tästä, että jouduin olemaan työpäivän ympäristössä, joka sotii arvojani vastaan? Voisinko saada sairaslomapäivän aina kun on Halloween?
Ai kauhea, nyt on akateemisilla pettänyt harkintakyky pahasti. Haluavatko he todella normalisoida puukot ja veren koulussa? Ikäänkuin manifestoivat tapahtumia. 😨
Ikävä kyllä, et voi saada mitään helpotuksia halloweenin takia. Ainoastaan sen, että teeman mukaisesti ei voi pakottaa pukeutumaan. Osallistua pitää.
Ateistin ei, vakaumuksensa tähden, ole pakko osallistua kristil
Ettäs kehtaat puhua siitä jonain pilkkana! Halloween on oma juttunsa. Ihan turha pyytää kunnioitusta kun et itse osaa sitä antaa.
Uskoaviset kyllä saavat pilkata ateisteja ja pakanallisia puheillaan. Sairasta, sairasta.
Jeesuksen ruumiin syönti ja veren juonti sopii hyvin halloweenin teemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesuslahkolaisten on nyt taas hyvin vaikea ymmärtää tätä asiaa. Auttaisiko ymmärtämään, jos koulu veisi teidän "kristityn" lapsenne tahtonne vastaisesti vaikka paikalliseen moskeijaan pyllistelemään?! Veikkaan että meteli siitä syntyisi. Tasan yhtä kuvottavaa se kristinuskokin on niille, jotka eivät jeesussatuanne kumartele. Kyseisellä äidillä on täysi oikeus suojata lapsensa koulun harjoittamalta uskonnolliselta aivopesulta.
Heikkopa on ateistin maailmankuva ja mielenterveys, jos se järkkyy yhdestä uskonnollisesta laulusta. Oikeuttaako ateismi elämään kuplassa?
Ei me ylistetä häviäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän vain todistaa Jeesuksen voiman.Totta. Jo pelkässä nimessä on yliluonnollista voimaa 😊
Se saa monet pelon ja aggression valtaan. Alitajuisesti tietävät että pelkoon on aihetta omalla kohdalla...
Se on hyvä että hyväsydämmelliset uskovaiset nautitte kun saatte kontrolloida muita pelolla. En minä helvettiä pelkää, olen ylpeä rohkeudestani, kun en alistu Jumalan ja tämän kultin itsekkään ja epäreilun maailmankuvan vietäväksi.
Aivan omia valintojahan nuo on. Perästä sitten kuuluu.
Eli jos pitää kauhuteemasta niin tukee oikeita kauheuksia? Törkeää pilkkaa ja olettelua. Kyllä uskovaisetkin oikeaa kauhua kannattavat, sotaa ja helvettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me ylistetä häviäjiä.
Kyllä minä tunnen itseni voittajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan omia valintojahan nuo on. Perästä sitten kuuluu.
Sairasta toi sun pelottelu ja uhkailu. Sen kun nautit siellä sairaasta itsekehustasi paratiisissa kun minun sieluni kärventyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi osua naulan kantaan reaktiosta päätellen:D
Kerran kun halloweenia saa pilkata, niin minä pilkkaan kristinuskoa. Ja voitte olla varmoja että syrjin teitä joka ikisessä mahdollisessa tilanteessa, niinhän tekin teette tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Kaksinaismoralismi ja itsekkyys ajaa uskoanne, vaikka jopa minä tiedän, että Jeesuksenne opetti ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kun halloweenia saa pilkata, niin minä pilkkaan kristinuskoa. Ja voitte olla varmoja että syrjin teitä joka ikisessä mahdollisessa tilanteessa, niinhän tekin teette tiettyjä ihmisryhmiä kohtaan. Kaksinaismoralismi ja itsekkyys ajaa uskoanne, vaikka jopa minä tiedän, että Jeesuksenne opetti ihan muuta.
Lopeta nyt toi itseksesi puhisiminen. Tais osua naulan kantaan tuon yhden uskovan kirjoitus. Eli pelkäät sisimmässäsi Jumalaa siksi olet aggre yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi osua naulan kantaan reaktiosta päätellen:D
Aivan, eli kun kerron oman mielipiteeni ja valitsen oman tieni, niin se on pelkoa, josta sinä voit tulla vitsailemaan? En ihmettele että uskovaisia vihataan, kun käyttäydette noin epäkunnioittavasti muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta nyt toi itseksesi puhisiminen. Tais osua naulan kantaan tuon yhden uskovan kirjoitus. Eli pelkäät sisimmässäsi Jumalaa siksi olet aggre yms.
Sä et tiedä musta mitään. Se että kritisoin Jumalaa ja tämän perustamaa uskoa on susta siis vaan Jumalan pelkäämistä? Te ootte kyllä niin sairasta sakkia.
Uskovaisetkin sitten kiltisti osallistuu halloween juhliin.