Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiusataanko yliopistossa samalla tavalla kun yläkoulussa ja lukiossa?

Vierailija
31.10.2024 |

Kiinnostaa tietää jos se muuttaa muotoaan kun ihmiset aikuistuu.

Kommentit (203)

Vierailija
181/203 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiusata.

Kyllä ainakin minua kiusattiin. Toki siihen ei osallistunut koko yhteisö, vaan yksittäiset ihmiset tai pienet porukat.

Vierailija
182/203 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lukiossakaan enää kiusattu kun  kiusaajat menivät kaikki amikseen.

Mun kiusaajat taas menivät toisten paikkakuntien parempiin lukioihin. Se sopi minulle, niin sain olla rauhassa.

ps. oma keskiarvoni oli parempi kuin 90 %:lla kiusaajista, joten ei ollut kyse tyhmyydestä tai huonosta koulumenestyksestä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/203 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ostrkismin kanssa. Jotkut ihmiset nyt vaan yrittävät tunkea itseleen ihan vääriin porukoihin. 

Huonoa pelisilmää. Ei kaikkien kaveri nyt vaan voi olla.

Vierailija
184/203 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat tyypit siellä on, ei omasta luonteestaan oääse eroon. Yliopistossa uhrin on vaan helpompi pysyä niistä kaukana.

Vierailija
185/203 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko väkivalta kouluissa yleisempää suomessa? Onko tutkittu? Kiinnostaisi tietää, miten on ulkomailla. Itse opiskelen kaiken mahdollisen etänä, koska koulun ilmapiiri on niin myrkyllinen. En halua olla tekemisissä muiden opiskelijoiden kanssa, ellei ole pakko. Kaverit on hankittu muualta. 

Vierailija
186/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin kyllä ulkonäön ja luonteen takia.

Vierailija
187/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajaluonne on kiusaajaluonne. Ei tiikeri raidoistaan pääse. 

Vierailija
188/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen on yliopistoissa huomattavsti hienostuneempaa.

Esim. Näin muutaman vuosikymmenen jälkeen keskikouluaikaisen samalla luokalla olleen, joka oitis totesi: "Se ja se hylkäsi proseminaariesitelmän. Oliko se sinun?"

Vierailija
189/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Besserwisswreitä on joka paikassa ja niitä jotka luulee itsestään liikoja. 

Vierailija
190/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja työelämässä myös. Työelämässä se pahenee, kun kiusaamisen lisäksi tulee sukupolvien kuilut ja vanhat akat/ukot tulevat paljon karummasta maailmasta

Päästäisiimpä näistä vanhanmaailman vänkyröistä eroon

Olen keksi-ikäinen nainen, syntynyt 70-luvulla. Eläkeikään vaikka kuinka kauan vielä joten et ihan heti pääse eroon. Ja tiedätkö mitä, tuon kaltainen kielenkäyttö on kiusaamista. Ja sitä paitsi vanhenet itsekin koko ajan, eipä aikaakaan kun olet itse jonkun kaltaisesi kusipään mielestä vanha änkyrä, mietipä sitä. 

Vierailija
191/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samalla tavalla, mutta kyllä sitäkin tapahtuu. Parikymppiset voivat olla vielä aika epäkypsiä.

Vierailija
192/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todistanut kiusaamista enää lukiossa tai yliopistossa. Luokaton lukio mahdollistaa sen, että ei samojen ihmisten kanssa enää hengata, eikä kukaan tunne toisiaan. Lisäksi kävin ison lukion, joten joka kurssilla eri ihmiset. Yliopistossa opiskelu on enimmäkseen yksinäistä tekemistä ja monet käyvät eri kursseilla eri aikoina, joten en nyt ymmärrä, missä siellä nyt enää sitä kiusaamista tapahtuisi.

Vierailija
193/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja työelämässä myös. Työelämässä se pahenee, kun kiusaamisen lisäksi tulee sukupolvien kuilut ja vanhat akat/ukot tulevat paljon karummasta maailmasta

Todellakin peiliin katsomisen paikka jos JOKA PAIKASSA kiusataan. Oletko kuspäinen autisti?

Vierailija
194/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin kyllä ulkonäön ja luonteen takia.

Veikkaan että olet tällainen:

Vierailija
195/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusaaminen on uliopistoissa sivistyneempää

Vierailija
196/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Besserwisswreitä on joka paikassa ja niitä jotka luulee itsestään liikoja. 

Eli niitä jotka ulisee että heitä yhyyy kIuSatAaN. 

Vierailija
197/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat tyypit siellä on, ei omasta luonteestaan oääse eroon. Yliopistossa uhrin on vaan helpompi pysyä niistä kaukana.

ei uliopistossa ole samat ihmiset kuin lukiossa. uliopistoihin syntyy omat vihervasemmistolaiset kuplansa esim humanistiselle puolelle

Vierailija
198/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lukiossakaan enää kiusattu kun  kiusaajat menivät kaikki amikseen.

Mun kiusaajat taas menivät toisten paikkakuntien parempiin lukioihin. Se sopi minulle, niin sain olla rauhassa.

ps. oma keskiarvoni oli parempi kuin 90 %:lla kiusaajista, joten ei ollut kyse tyhmyydestä tai huonosta koulumenestyksestä

ei sinun hyvät kouluarvosanat sitä kerro, että olisit hyvä ihminen

Vierailija
199/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei samalla tavalla, mutta kyllä sitäkin tapahtuu.

Vierailija
200/203 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen peruskoulussa kokenut kovaa fyysistä pahoinpitelyä ja jatkuvaa haukkumista. Sen sijaan lukiossa ja yliopistossa en ole kokenut mitään tällaista. Nykyään en ole ollut yliopistolla kymmeneen vuoteen. Ovatkohan ihmiset tulleet herkkänahkaisemmiksi? Mitä nykyään kutsutaan kiusaamiseksi?

Suhakza