Kiusataanko yliopistossa samalla tavalla kun yläkoulussa ja lukiossa?
Kiinnostaa tietää jos se muuttaa muotoaan kun ihmiset aikuistuu.
Kommentit (203)
Vierailija kirjoitti:
Ei lukiossakaan enää kiusattu kun kiusaajat menivät kaikki amikseen.
Mun kiusaajat taas menivät toisten paikkakuntien parempiin lukioihin. Se sopi minulle, niin sain olla rauhassa.
ps. oma keskiarvoni oli parempi kuin 90 %:lla kiusaajista, joten ei ollut kyse tyhmyydestä tai huonosta koulumenestyksestä
Ton ostrkismin kanssa. Jotkut ihmiset nyt vaan yrittävät tunkea itseleen ihan vääriin porukoihin.
Huonoa pelisilmää. Ei kaikkien kaveri nyt vaan voi olla.
Samat tyypit siellä on, ei omasta luonteestaan oääse eroon. Yliopistossa uhrin on vaan helpompi pysyä niistä kaukana.
Onko väkivalta kouluissa yleisempää suomessa? Onko tutkittu? Kiinnostaisi tietää, miten on ulkomailla. Itse opiskelen kaiken mahdollisen etänä, koska koulun ilmapiiri on niin myrkyllinen. En halua olla tekemisissä muiden opiskelijoiden kanssa, ellei ole pakko. Kaverit on hankittu muualta.
Minua kiusattiin kyllä ulkonäön ja luonteen takia.
Kiusaajaluonne on kiusaajaluonne. Ei tiikeri raidoistaan pääse.
Kiusaaminen on yliopistoissa huomattavsti hienostuneempaa.
Esim. Näin muutaman vuosikymmenen jälkeen keskikouluaikaisen samalla luokalla olleen, joka oitis totesi: "Se ja se hylkäsi proseminaariesitelmän. Oliko se sinun?"
Kyllä. Besserwisswreitä on joka paikassa ja niitä jotka luulee itsestään liikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja työelämässä myös. Työelämässä se pahenee, kun kiusaamisen lisäksi tulee sukupolvien kuilut ja vanhat akat/ukot tulevat paljon karummasta maailmasta
Päästäisiimpä näistä vanhanmaailman vänkyröistä eroon
Olen keksi-ikäinen nainen, syntynyt 70-luvulla. Eläkeikään vaikka kuinka kauan vielä joten et ihan heti pääse eroon. Ja tiedätkö mitä, tuon kaltainen kielenkäyttö on kiusaamista. Ja sitä paitsi vanhenet itsekin koko ajan, eipä aikaakaan kun olet itse jonkun kaltaisesi kusipään mielestä vanha änkyrä, mietipä sitä.
Ei samalla tavalla, mutta kyllä sitäkin tapahtuu. Parikymppiset voivat olla vielä aika epäkypsiä.
En ole todistanut kiusaamista enää lukiossa tai yliopistossa. Luokaton lukio mahdollistaa sen, että ei samojen ihmisten kanssa enää hengata, eikä kukaan tunne toisiaan. Lisäksi kävin ison lukion, joten joka kurssilla eri ihmiset. Yliopistossa opiskelu on enimmäkseen yksinäistä tekemistä ja monet käyvät eri kursseilla eri aikoina, joten en nyt ymmärrä, missä siellä nyt enää sitä kiusaamista tapahtuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja työelämässä myös. Työelämässä se pahenee, kun kiusaamisen lisäksi tulee sukupolvien kuilut ja vanhat akat/ukot tulevat paljon karummasta maailmasta
Todellakin peiliin katsomisen paikka jos JOKA PAIKASSA kiusataan. Oletko kuspäinen autisti?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusattiin kyllä ulkonäön ja luonteen takia.
Veikkaan että olet tällainen:
kiusaaminen on uliopistoissa sivistyneempää
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Besserwisswreitä on joka paikassa ja niitä jotka luulee itsestään liikoja.
Eli niitä jotka ulisee että heitä yhyyy kIuSatAaN.
Vierailija kirjoitti:
Samat tyypit siellä on, ei omasta luonteestaan oääse eroon. Yliopistossa uhrin on vaan helpompi pysyä niistä kaukana.
ei uliopistossa ole samat ihmiset kuin lukiossa. uliopistoihin syntyy omat vihervasemmistolaiset kuplansa esim humanistiselle puolelle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lukiossakaan enää kiusattu kun kiusaajat menivät kaikki amikseen.
Mun kiusaajat taas menivät toisten paikkakuntien parempiin lukioihin. Se sopi minulle, niin sain olla rauhassa.
ps. oma keskiarvoni oli parempi kuin 90 %:lla kiusaajista, joten ei ollut kyse tyhmyydestä tai huonosta koulumenestyksestä
ei sinun hyvät kouluarvosanat sitä kerro, että olisit hyvä ihminen
Ei samalla tavalla, mutta kyllä sitäkin tapahtuu.
Olen peruskoulussa kokenut kovaa fyysistä pahoinpitelyä ja jatkuvaa haukkumista. Sen sijaan lukiossa ja yliopistossa en ole kokenut mitään tällaista. Nykyään en ole ollut yliopistolla kymmeneen vuoteen. Ovatkohan ihmiset tulleet herkkänahkaisemmiksi? Mitä nykyään kutsutaan kiusaamiseksi?
Suhakza
Kyllä ainakin minua kiusattiin. Toki siihen ei osallistunut koko yhteisö, vaan yksittäiset ihmiset tai pienet porukat.