Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoneva/ulos pullistunut peräpukama - kehtaanko mennä lääkäriin?

Vierailija
30.10.2024 |

Se pitäisi varmaan poistaa kirurgisesti, sillä se on ollut siinä jo aika kauan. Se on siis peräaukon suun ulkopuolella, ikään kuin pullahtanut peräsuolesta. Ei hirveän iso, mutta aiheuttaa kipua peräaukkoon. 

Onko keltään poistettu kirurgisesti? Ei varmaan kovin kummoinen toimenpide kun puuduttavat?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo et missään nimessä kehtaa. Kannattaa kärsiä vaan mieluummin kuin hankkia apua

Vierailija
2/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kehtaat. Ovat varmasti nähneet vaikka ja mitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne lääkärit varmasti nähneet vastaavia ennenkin ja myös pahempaa. Työtään ne vaan tekee. Reippaasti vaan aikaa varaamaan.

Vierailija
4/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut että hyvin kivuliasta, varsinkin poiston jälkeen. Itselläni ne eivät vaivaa, joten en poista. 

Vierailija
5/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lääkäri laita sellaisen pullistuman ympärille pienen ja tosi tiukan kumilenkin niin että se ikäänkuin kuoleentuu?

Vierailija
6/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärille missään nimessä. Täältä vauvapalstalta saat parhaat ohjeet nipsaista ne pukamat itse pois. Ootapa vain.

Vierailija
7/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut että hyvin kivuliasta, varsinkin poiston jälkeen. Itselläni ne eivät vaivaa, joten en poista. 

Itsekin mietin tuota että onko kirurgisen poiston jälkeen kipeä... Se kun ei tällä hetkellä ole kuitenkaan häiritsevän kipeä, eikä ulostaminenkaan erityisemmin satu, mutta jonkin verran kipua tuntuu. Eikä se itsestään näytä häviävän. 

Ap

Vierailija
8/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko julkiselta pyytää naislääkäriä? Toteuttavatko toiveen? On sen verran intiimi vaiva. 

Ap

Vierailija
9/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kehtaa, mutta eivät ne sille mitään tee, ellei ole todella iso ja kipeä.

T: Kokemusasiantuntija, joka monesti yrittänyt päästä leikkaukseen

Vierailija
10/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirurgisessa poistossa paraneminen kuulemma helvetillistä, menee kuukausia ja on kipeä, verinen

Itse poistin samalla metodilla kuin poistetaan varsiluomia kotona, kumilenkeillä. Ei tule verta ja kipu menee ohi päivässä

Lääketeollisuuden orjat tulevat tietysti raivoamaan tähän mutta ei kiinnosta. Toimi erinomaisesti ja peppureikä on kuin uusi

Se pukama on kuitenkin siinä mielessä "pieni", että en sen ympärille kyllä mitään kumilenkkiä saa...

Ap

Vierailija
11/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on poistettu sellainen pukamasta jäänyt ihosuikale peräaukosta. Lisäksi olen ollut paksusuolen tähystyksessä, ja tähän liittyen näyttänyt peräreikääni useammalle lääkärille. Peräaukko on normaali kehon osa.

Vierailija
12/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokenut asian. Ei tee erityisen kipeää, eikä pitkään. Poisto tapahtuu kirurgisesti tai kumilenkillä.

Vierailija
13/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan menet, että se poistetaan.

Se ei poistu kokonaan pois.

Kokemusta on.

Vierailija
14/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on poistettu sellainen pukamasta jäänyt ihosuikale peräaukosta. Lisäksi olen ollut paksusuolen tähystyksessä, ja tähän liittyen näyttänyt peräreikääni useammalle lääkärille. Peräaukko on normaali kehon osa.

En sitä silti mieslääkärille haluaisi näyttää :(  Ja olen siis nainen. 

Ap

Vierailija
15/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan lääkäri laittaa sen kumilenkin, niin tulee oikein ja hygieenisesti laitettua! Noin viikon sisään pitäisi kuoleentua.

Vierailija
16/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirurgisessa poistossa paraneminen kuulemma helvetillistä, menee kuukausia ja on kipeä, verinen

Itse poistin samalla metodilla kuin poistetaan varsiluomia kotona, kumilenkeillä. Ei tule verta ja kipu menee ohi päivässä

Lääketeollisuuden orjat tulevat tietysti raivoamaan tähän mutta ei kiinnosta. Toimi erinomaisesti ja peppureikä on kuin uusi

Se pukama on kuitenkin siinä mielessä "pieni", että en sen ympärille kyllä mitään kumilenkkiä saa...

Ap

Niissä luomenpoistopakkauksissa olevat kuminauhat ovat halkaisijaltaan noin 1mm. Samaa menetelmää käytetään sisäisiin peräpukamiin, mutta eivät tee niitä jostain syystä ulkoisiin. Luin jostain, että muka kivun vuoksi, mutta mielestäni se oli ihan siedettävä. En syönyt edes särkylääkettä

Olen lukenut hurjia tarinoita, että jotkut olisivat poistaneet jopa siimalla. Mutta kumilenkki on parempi, sillä kiristyy, ja kuoleentuminen on siksi varmempaa. Mutta omalla vastuulla toki

Jos haluat julkisrlle leikkaukseen niin sinulle suositellaan lääkkeitä. Jos teet istumatyötä, saatat saada perusteltua leikkauksen. Mutta itse en silti menisi, niin hirveitä paranemiskertomukset

Vierailija
17/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen saa pois. Apteekkari aikoinaan mulla kovasti vakuutti ja oli oikeassa. Viime kevään pukamaa en meinannut saada pois kotikonstein, mutta lähti sekin. Kuukausia siihen meni aikaa. Tärkein vinkki:paina se sisään jatkuvasti monta kertaa päivässä (voide). Nukkumaan mennessä kertakäyttökäsine käteen ja paina sisään kun olet jo kyljelläsi. Ja paljon kävelyllä käyntiä, vaikka sattuu. 

Vierailija
18/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokenut asian. Ei tee erityisen kipeää, eikä pitkään. Poisto tapahtuu kirurgisesti tai kumilenkillä.

Tekeekö sen poiston ihan yleislääkäri? Laittavatko puuduttavaa voidetta vai ihan piikin?

Ap

Vierailija
19/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kertsihanskoja, laita puhtaaseen röörinsuuhun bepanthenia ja voit koittaa työntää sen "patin" suolen puolelle. Ja pidä uloste hyvin löysänä vaikka makrogolin avulla jos ei muuten onnistu, ummetus on suurin pukamien aiheuttaja. Noilla konsteilla voi parantua itsestään.

Vierailija
20/62 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Vinkki: voit ajan varaamisen lisäksi koettaa kivutonta vanhan ajan keinoa - hanki kylmäpuristettua risiiniöljyä (puhdas plus merkillä on, sitä on pieninä pulloina Prismassa, isompina saa netistä) ja voitele aamuin illoin joka päivä siihen, _saattaa_ lähteä pois sen avulla mutta vie aikaa. Kannattaa kokeilla, ei ole haitaksi. Risiiniöljyn hyödyt ovat hyvät,  sitä käytetään myös mm särkyihin ja erilaisiin vaivoihin, se pystyy menemään ihoesteen läpi ja vaikuttamaan.