Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vain ikäviä muistoja omista häistä? Onko muita pettyneitä, eikä tarvi olla edes häissä tapahtunutta.

Vierailija
18.02.2007 |

Tiedän ettei tää ole mikään hääpalsta, mutta haluan nyt kirjoittaa kuitenkin. Toi mokaketju nosti mieleeni taas kaiken karmean, joka tapahtui omissa häissäni. Tulee todella surullinen mieli, ei vain hääpäivän pilaamisesta, vaan siitä että sain pettyä niin suuresti moneen läheiseenkin.

Viinan kanssa ei voitu toiveestani huolimatta ihmisiksi, vaan sitä piti ottaa taas yli äyräitten ja käydä aukomassa päätään niin että moni loukkaantui ja lähti kesken pois.

Pukeutua ei voinut edes asiallisesti, vaan piti tarkoituksella tulla farkuissa ja vanhassa t-paidassa. Ettei vaan kukaan luule, että alkaisin yksin häiden takia nyt oikein pukeutumaan.

Morsian ei saanut apua missään pyytämässä, vaan aina vastaus oli että älä nyt koko ajan jauha niistä häistä, ne menee kyllä ihan omalla painollaan.

Ne jotka eniten esittivät vaatimuksia ja mielipiteitään häiden suhteen haukkuivat ja arvostelivat eniten häitämme vieraille.

Erään pitkän puheen ainoa sisältö oli seksi ja miten kätevää että toista kertaa vihille menevällä sulhasella on jo lapsikin tehtynä.

Tämän jälkeen juotiin lisää viinaa ja sanalliset ärsytykset alkoivat saada fyysisiä muotoja. Kaksi häiden keskeistä henkilöä tappelivat oikein nyrkein.

Häiden jälkeisenä päivänä hääpari siivosi kaksin juhlapaikan oksennukset ja kaadetut huonekalut. Siivoamaan lupautuneet eivät avanneet edes puhelintaan koko päivänä, jälkeen päin kaiken vapauttava selitys oli että no ei kai nyt voinut sellasessa krapulassa.

Miksi oi miksi ihmiset ovat noin paskoja ja itsekkäitä?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo kertomasi ikävää, mutta kuitenkin kyseessä oli " vain" yksi päivä. Jos sulla menee liitossasi hyvin ja ympärilläsi on rakastavia ihmisiä, pääpiirteisään elämäsi menee ihan hyvin.

Jos jotain haluat ottaa opiksi, opettele pitämään periaatteistasi kiinni ja myös valikoimaan lähipiiriisi ihmisiä, jotka oikeasti kunnioittavat sinua ja perhettäsi. Tiedän, koska itselläni on kammottavia lähisukulaisia, että tämän johdosta voit joutua etäännyttämään ns perheenjäseniä, mutta toisaalta: he itse ovat tavallaan tehneet tämän valinnan olemalla itsekkäitä sikoja.

Joskus sitten vanhana voit lapsenlapsesi häissä muistella omia häitäsi ja hyvilläsi julistaa, että ei ennen kaikki ollut paremmin. Päinvastoin, polvin on vain parantunut, kun olet omille lapsillesi opettanut itsekunnioituksen ja toisten kunnioituksen jaloa taitoa.

Vierailija
2/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin kun sulhanen oli jo toista kertaa menossa naimisiin... Yleensä häät on vain tärkeitä sille parille, vieraat tulee kun ei kehtaa olla tulematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän otti kirkossa kuvia omalla kamerallamme..Kuvat olivat otettu vain sulhasen puolen suvusta. Voisi luulla, ettei kaasoni olisi ollut häissä ollenkaan.

Karjui ystävilleni, ettei heitä ole kutsuttu. Kaason mieskin sai tältä idiootilta mustan silmän.

Tappeli KOKO illan tyttöystävänsä kanssa. Tyttöystävä oli kaiken lisäksi mieheni ex. Tämä tyttöystävä sitten soitti poliisit illan lopuksi, ihan vain kostoksi tälle idiootille.

Eikä ole tähän päivään mennessä pyytänyt anteeksi.

PS: Ja tietenkin oli alkolla osuutta asiaan!

Vierailija
4/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun yleensä aina sysätään vastuuta mm. morsiamelle, että ei saa antaa kävellä ylitseen eli turha valittaa jälkikäteen jos ei aikoinaan saanut suutaan auki, niin ihan samat ohjeet vieraille, jotka tulevat häihin vaan siksi etteivät kehtaa sanoa etteivät haluaisi tulla. Kutsuhan on vaan kutsu, mahdollisuus tulla.

Vierailija:

Varsinkin kun sulhanen oli jo toista kertaa menossa naimisiin... Yleensä häät on vain tärkeitä sille parille, vieraat tulee kun ei kehtaa olla tulematta.

Vierailija
5/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siivoaminen ollut oikeasti sovittu juttu vai onko kenties jääny epäselväksi? Miksi ylipäänsä hommaan pyydetty henkilöä joka vetää perseet olalle?? -Epäilen että toi henkilö meinaan juhlii rankalla kädellä muutenkin..

Farkut ja t- paita vieraalla: paljonko ikää, sukupuoli? teini-ikänen poika luultavasti. En ottaisi nokkiin. Joillain on aika paha asenne siinä iässä, varmaan menisi äitinsä hautajaisiinkin noilla vaatteilla!!

Alkoholi. TE olette vastuussa häistä, ei vieraat. Niin kovaa känniä ei tule vieraille jos jollain miehellä on mukana viinapullo, ei alkoholitarjoilua ollenskaan tai sitä rajoitetaan vaikka alkudrinkkiin ja kahvikonjakkiin! Oma moka se.

Morsiammilla nyt on hääpäivänä stressiä ja saattaa niuhottaa olemattomistakin: moni asia tosiaan menee omalla painollaan. TOSIN: asiat kannattaa etukäteen järjestää niin ettei niitä tarvitse morsiammen enää hääpäivänä miettiä!

Miksi välität muiden ihmisten mielipiteistä HÄISTÄNNE? Eikö päivä ole teidän tapa juhlia, ja jokasella on oma makunsa -itse arvostelet toisia, toiset sinua, kestä se! Olen täysin varma että joku arvostelee punaista mekkoani ja kreikkalaista sapuskaa!! :D

Uskomatonta että luokkaannut puheesta, itse loukkaantuisin jos semmosta en saisi.. Onhan se luokatonta puhua puheessa itsestään tai seksistä, mutta eihän se ole sinun ongelma!!

Vierailija
6/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuollaista napakkuutta todella tarvitsisin, jotta saisin enemmän asiallista kohtelua osakseni. Olen vain sellainen hiljainen luonne, että toivon ihmisten itsekin tajuavan, mikä on sopivaa ja mikä ei. Tuntuu vaikealta mennä etukäteen pitämään puhuttelu, että tajuatko mikä viinanmäärä on häissä jo liikaa tai sitten kesken juhlien sanoa että sulle ei sitten tarjoillakaan enää. Mutta kieltämättä en olekaan häiden jälkeen ollut juuri tekemisissä esim sen sukulaisen kanssa, joka loukkaavalla puheellaan pahoitti ja karkoitti vieraitani kesken juhlien.

t. ap

Ps. Samaa mieltä myös siitä, että kyllä minulle olisi voinut ilmoittaa ettei pääse tulemaan häihin. On tosi vaikeaa ennakoida, kuka oikeasti haluaa kutsun ja kuka ei. Esim yksi sukulaispariskunta (etäinen) puhui aina itsestään selvästi siihen malliin että heidät kutsutaan. No oli sitten pakko kutsua, just siksi ettei _kehdannut_ olla kutsumaat. Eivät kuitenkaan tulleet, kun oli hyvä ilma ja menivätkin mökille.

Vierailija
7/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin kyllä se alkoholin juominen on jokaisen ihan omalla vastuulla! Vaikka viinaa on tarjolla, tuskin sitä kenenkään kurkkuun väkisin kaadetaan. On vähän liikaa vaadittu olla tarjoilematta alkoholia häissä, jos eräät muutamat eivät osaa juoda.

Nyrkkitappelu tai muu riitely pilaa kyllä auttamattomasti tunnelman. Onpa ollut kurjat juhlat aapeellä.

Meillä meni muuten ihan hyvin, mutta pitopalvelun kanssa tuli ongelmia. oltiin sovittu, että pitopalvelu hoitaa trajoilut loppuun asti, vie iltapala tarjoilut kylmään ja huolehtii likaiset astiat. Hääpaikka piti olla varattuna seuraavaan päivään klo 13 saakka, joten jätimme tavaraa sinne aikomuksena siivota omat sotkut pois aamupäivällä.

Olipa kiva herätä klo 10 puhelinsoittoon, kun hääpaikan omistaja vaahtosi puhelimessa että paikassa on karsea sotku ja likaisia astioita tonneittain ja joku näyttely alkaa kolmen tunnin päästä ja tila oltava siihen mennessä siistinä... Eipä oltu meille mistään näyttelystä kerrottu ja pitopalvelu jätti hommansa tekemättä =(

Onneksi samassa hotellissa oli moni muukin häävieraspariskunta, jotka onneksi tulivat ihan vapaaehtoisesti siivoilemaan. Ei oltais ikinä selvitty siinä ajassa ilman heitä!

Vierailija
8/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siivoaminen oli oikeasti sovittu nimeltä mainittujen henkilöiden kanssa henkilökohtaisesti. Jokainen heistä itse tarjosi apuaan.

Farkkuasuinen oli noin 50-vuotias perhepiiriin kuuluva mies, joka oli tullut häihin suoraan kalastamasta. Kalastus oli jäänyt harmittavasti kesken kun " piti nyt tulla tänne keskellä lauantaita" . Olisi kernaasti jäänyt pois, mikäli hänellä oli muuta menoa häittemme aikaan.

Toi alkoholikommenttisi oli kyllä uskomaton, täytyy sanoa. Siis et voi tosissasi väittää, että aikuisia vieraita pitää holhota siten, että jokaiselle annostellaan alkoholia sen verran, josta voin itse ottaa vastuun? Eiköhän se ole niin että jokainen vastaa juomisestaan itse. Kukaan ei väkisin viinaa suuhun kaatanut. Tarjoilu alkoi klo 20 ja oli boolia. Ilmeisesti olisi pitänyt vastata vielä siitäkin, ettei kukaan tuo omia juomia mukaan.

Olen samaa mieltä, että morsian saattaa häästressissään niuhottaa ja panikoida turhasta. Tässä oli kyse siitä, että lupauksia auttamisesta tuli paljon, mutta koskaan kun olisi pitänyt alkaa sanoista tekoihin ja tehdä jotain, ei koskaan ollut kiinnostusta. Ehkä olisi reilumpaa olla lupaamatta, jos ei ehdi tai jaksa auttaa.

Muiden mielipiteet eivät olleet tässä pääasia, vaan muiden huono ja epäluotettava käytös. Esim tuo arvostelujuttukin on sellaista perua, että pari henkilöä halusivat monessa asiassa sanoa viimeisen sanan ja vaativat heidän mielipiteensä huomioimista, ja vaikka sitä mahdollisimman hyvin tehtiinkin erilaisin kompromissein, siitä huolimatta nämä kaksi olivat avautuneet joka vieraalle, joka jaksoi kuunnella, mikä häissämme oli vikana.

Paha mieli minulla on vieraitteni puolesta, että saavat puolituntemattomalta humalaiselta niskaansa sellaista kielenkäyttöä, että katsovat parhaaksi lähteä kesken pois. Samoin anoppini puolesta tuli vaikea olo, kun puheessa haluttin esittää hänen poikansa vastuuttomana pukkina, jolla voi olla lapsia ties kuinka monta lisää. Mutta täällähän kyllä tunnetusti avioero tekee ihmisestä epäonnistuneen ja huonon ihmisen, olen huomannut.

T. ap

Vierailija:

Onko siivoaminen ollut oikeasti sovittu juttu vai onko kenties jääny epäselväksi? Miksi ylipäänsä hommaan pyydetty henkilöä joka vetää perseet olalle?? -Epäilen että toi henkilö meinaan juhlii rankalla kädellä muutenkin..

Farkut ja t- paita vieraalla: paljonko ikää, sukupuoli? teini-ikänen poika luultavasti. En ottaisi nokkiin. Joillain on aika paha asenne siinä iässä, varmaan menisi äitinsä hautajaisiinkin noilla vaatteilla!!

Alkoholi. TE olette vastuussa häistä, ei vieraat. Niin kovaa känniä ei tule vieraille jos jollain miehellä on mukana viinapullo, ei alkoholitarjoilua ollenskaan tai sitä rajoitetaan vaikka alkudrinkkiin ja kahvikonjakkiin! Oma moka se.

Morsiammilla nyt on hääpäivänä stressiä ja saattaa niuhottaa olemattomistakin: moni asia tosiaan menee omalla painollaan. TOSIN: asiat kannattaa etukäteen järjestää niin ettei niitä tarvitse morsiammen enää hääpäivänä miettiä!

Miksi välität muiden ihmisten mielipiteistä HÄISTÄNNE? Eikö päivä ole teidän tapa juhlia, ja jokasella on oma makunsa -itse arvostelet toisia, toiset sinua, kestä se! Olen täysin varma että joku arvostelee punaista mekkoani ja kreikkalaista sapuskaa!! :D

Uskomatonta että luokkaannut puheesta, itse loukkaantuisin jos semmosta en saisi.. Onhan se luokatonta puhua puheessa itsestään tai seksistä, mutta eihän se ole sinun ongelma!!

Vierailija
9/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin inhoan sitä, että kun asiat on sovittu, miksei siitä pidetä kiinni. Samoin ihmettelen sitä, että joillakin on tarve suhtautua juuri häihin hyvin vähättelevästi (häät on tärkeä vain sille parille, muut tulevat kun eivät kehtaa kieltäytyä, morsian vaan hermoilee turhasta jne). Mitenkäs sitten pikkuvauvojen uupuneet äidit, joita täälläkin on? Tekevätkö he vaan kokemattomuuttaan kauhean haloon vauvanhoidosta ja sen vaikeudesta, vaikka sekin menisi vaan ihan omalla painollaan eikä itse asiassa kiinnosta ketään muuta, mutta ei vaan kehdata kieltäytyä auttamasta ja kuuntelemasta marinoita?

Vierailija
10/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin häät on TEIDÄN ongelma!! Jos teillä on alkoholia niin varautukaa: on ihmisiä jokka ei osaa kontrolloida juomistaan!! Eikö se ole päivänselvä asia??? Siksi alkoholia joko pitää kontrolloida MÄÄRÄLTÄ kuten sanoin; sitä ei tarjoilla vapaasti vaan just niihin hetkiin kun sitä tarjotaan! Missään en sanonu että pitää puuttua toisten juomisiin. Tarjonta sen ratkasee. Jos ette halua että ihmiset on kännissä ilosessa juhlassa niin te silloin järjestätte juomiset niin ettei niissä humalluta.

Ja jos teillä on SOVITTU kellonaika klo 13 kirjallisena niin se on silloin sovittu! Siitä ei voi omistaja valittaa. Teille ei kuulu mikään muu kuin kello yhteen saakka tila saa olla räjähtänyt.

Itse hankkisin jonkun luotettavan porukan siivoamaan tilan, en hankkisi sellasta siivoamaan joka juo liikaa eikä hoida tehtäväänsä. Ja tosiaan; ehkä kyseenomanen ihminen ei edes ottanu hommaa tosissaan jos veti kännin? Siis taas: huonosti organisoitu?

Vierailija
11/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moukkamainen käytös ja viinan kanssa hihhulointi ei ole kenellekään kunniaksi ja todellakin pilaa toisten juhlapäivän.

Vierailija
12/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulutko siis itsekin niihin ihmisiin, jotka jättävät vastuun sinun alkoholin käytöstäsi alkoholin tarjoajille? Alkoholiongelmaista on kohtuutonta kiusata tarjoamalla tuon tuosta ryyppyä, mutta kyllä kai oletus perhejuhlissa on, että alkoholia käytetään juuri kuten itse sanoit, ilostuttamaan juhlintaa. Kyse oli tavallisesta sukulaisporukasta, ei alkoholiparantolan kesäjuhlista. Siellä voisin pitää juhlien järjestäjää vastuullisena tarjoilusta siten, ettei se aiheuta vieraille ongelmallisia tilanteita. Pitäisikö mielestäsi esim hääkakkua ja muita herkkuja rajoittaa niin ettei jonkun laihduttajan dieetti mene pilalle? Onhan juhlien järjestäjä tästä vastuussa, jos herkkuja on pöydässä määrältään liikaa, eikä niitä kerätä riittävän nopeasti pois.

Ap kirjoitti että tarjoilu oli boolia klo 20 alkaen. Viinaa ei siten ollut häissä tarjolla esim ruokailusta alkaen eikä booli yleensä ole kovin voimakasta. Vierailla ilmeisesti oli omia pulloja mukana, mutta sekin ilmeisesti oli hääparin vastuulla?

Mites muuten määrittelet ravintoloiden ja vähittäiskaupan vastuun suomalaisten alkoholin kulutuksessa? Sehän sitä myyvät niin paljon kuin vaan menee kaupaksi.

Vierailija
13/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää pirulauta tarjota viinaa aikusille ihmisille sellasella määrällä kun tilanne halutaan pitää: jokkut ei tarjoa OLLENKAAN alkoholia, toiset pitää boolikulhoa esillä: jos pitää kulhoa niin pitää ymmärtää että joukossa saattaa tunnelma kohota ja meno karata käsistä!

Musta on ihan oma moka jos ei määrää rajoteta vaikka just maljojen kohotuksiin, kahvitarjoiluun jne ja sitten joku oksentaa.

Miksi kukaan vieras lähtee kalaan ennen häitänne? Eikö se saanu kutsua aikasemmin, outoa.

Vaikka sitä kuinka joku tarjoaa apuaan häissä niin silti saattaa tulla epäselvyys! Jos vaikka silloin vastasit nopsaan et joo, siivoukseen kaivataan apua kun paikan tarttee olla yhteen mennessä siisti ja asia on susta sillä " sovittu" . Eli paha taas sanoa onko kaksi ihmistä ymmärtäny toisensa väärin.. ?

Vierailija
14/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Todellakin häät on TEIDÄN ongelma!!

Vierailija
15/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka eivät usko ystävän sanaan, koska ovat itse samanlaisia pettureita... Ihan käsittämättömiä kommentteja. Häpeäisi.

Olen ap tosi pahoillani puolestasi. Olen itse kokenut joskus samaa, minkä takia häissäni opin, etten luota kehenkään, vaan ostan kaiken rahalla. Ikävää, mutta näin se on. Jos en olisi aikaisemin saanut oppitunteja ihmisten todellisesta luonteesta, olisin varmaan häissäni pettynyt. Tämän ei siis ole tarkoitus olla besserwissermiä, vaan ihan puhdasta tsäkää.

*lohtuhali*

Vierailija
16/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kenenkään häissä ole niin paljoa viinaa että vieraat ovat kännissä, todennäköisesti heillä oli omia pulloja mukanaan. Ja taidat suorastaan itsekkin kuulua heihinn ketkä-EIVÄT-korjaa-jälkiään-ryhmään... mutta nyt en ehdi kirjoitella enempää Sagalla on nälkä ja Ella itkee maitoa.

Vierailija
17/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUN TARKOTUS ON NOSTAA AJATUKSIA!!!

MINUSTA jos järjestän häät niin olen ITSE vastuussa tapahtumasta; jokanen voi kiskoa kakkua minkä sielu sietää, mutta musta alkoholitarjoilu on se joka ratkasee ihmisten käytöksen!!!

En todellakaan missään viittaa alkoholiparantolaan! Vaan siihen FAKTAAN että jos viinaa annetaan juoda vapaasti boolista VAIKKAKIN kello kahdeksasta alkaen niin joku saattaa siitä humaltua liikaa ja laatta lentää. Miten se auttaa alkoholistiin jos on malja? Se hakee sieltä siinä missä juo tarjottua juomaa! Tai ei ota juomaa tai ei hae boolia..

POINTTINI oli että ei tule tilannetta että porukka on kaatokännissä jos alkoholia tarjotaan, ei anneta vapaasti juoda. Meneekö läpi?

Kyllä saan sitä paitti kärkkäästi ilmottaa mielipiteeni, kärkkäästi tässä mielestäni haukutaan jo ulkopuolisia milloin liiasta juomisesta tai väärästä vaatetuksesta! Jos jonkun puhe on törkeä niin miten se liittyy mihinkään muuhun paitti siihen että puhuja nolaa itsensä???

Vierailija
18/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli alkushampanjat, ruuan kanssa viinit, oluet jne. Ja boolia klo 19 eteenpäin...

eikään kukaan alkanut riehumaan/tappelemaan/oksentamaan/sammumaan tms. KOSKA JOKAINEN KONTROLLOI ITSE OMAA JUOMISTA NIIN ETTEI SELLAISTA PÄÄSSYT TAPAHTUMAAN!

Aika hyvä veto tuo " pitäiskö kakkutarjoiluakin rajoittaa ettei jonkun dietti mene piloille"

Tosin tämä älynväläys ei ollut kutosen päästä...

Vierailija
19/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen häihin niin menen, tykkään kutsuista mutta ymmärrän myös että juhlijoita on moneen! Missä olen ollut asiaton? Teidänhän viestejä tässä pitää poistaa jos jonkun! ???

Tykkään häistä, ja tasan siivoan jos lupaan. MUTTA ymmärtäkää nyt että joskus elämässä tulee VÄÄRINYMMÄRRYKSIÄ!!! ihan niinkuin te kokoajan ymmärrätte mua väärin!

Kesällä olin viimeksi häissä jossa koko porukka oli tillin tallin kun sai vapaasti juoda viinaa klo 20.30 avatusta baarista. Omissa häissä tulee sama kaava: ja valmistaudun siihen että porukka on PERSEET! Itsekin kun alan juomaan illalla niin puoleen yöhön mennessä oon jo nuppi sekasin.

Mutta jos ei juhlista halua täyttä sekoilua niin juomia rajotetaan!! Missä tässä on asiattomuus viestissäni?

Vierailija
20/37 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisin, että kaikki nämä ongelmat johtuvat tavalla tai toisella siitä, että ihmisiä ei kiinnosta osallistua häihin tai muihinkaan perhejuhliin. Surullista mutta totta, ainakin meidän suvussa ja tuttavapiirissä.

Ja tunnistan saman asenteen usein itsessänikin... " Siinä menee taas hieno kesäviikonloppu kokonaan, kun pitää lähteä ajamaan kauas ja lahjat pitää hommata ja molemmille muksuille juhlakamppeet, niin kyllä rahaakin palaa aivan turhan paljon. Olisi vaan kivempi grillailla mökillä perheen kesken..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi