Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä " pimitä" raskausuutisia lapsettomuudesta kärsivältä ystävältä/tutulta

Vierailija
18.02.2007 |

sen takia, että et tiedä, miten kertoisit omasta, tai toisen raskaudesta lapsettomalle. Tämä nimittäin loukkaa todella!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsettomalle ystävälleni ensimmäisenä raskaudestani jo hyvin alkuvaiheessa. Tämä levitti uutisen kaikille parissa päivässä, vaikka sanoin ettei se ole vielä julkinen ja ihmetteli sitten että ei ymmärrä miksi en itse kertonut... Meni kyllä välit ja luottamus tähän " ystävään" , vaikka itse koitin toimia mahdollisimman kivasti häntä kohtaan.

Vierailija
2/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuletko että kaverisi löyhäkielisyys johtui hänen lapsettomuudestaan?? Jotkut nyt vaan on lörppöjä, tuskinpa ne asiat johtuu toisistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseton vai lapsettomuudesta kärsivä? Jos lapseton, ymmärrän. Jos lapsettomuudesta kärsivä, epäilen.

Vierailija
4/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä on yksi lapsi, toista yrittäneet vuosia eli hän on lapsettomuudesta kärsivä. Yhdessä ollaan näinä lapsettomuusvuosina toisiamme tuettu ja kaikki toistemme salaisuudet pidetty. Tämä oli siis ensimmäinen kerta, jolloin ystävä räikeästi petti luottamukseni. Uutisen levittäminen oli siis selvästi selvästi seurausta katkeruudesta / kateudesta tai vihasta mua / meidän vauvauutista kohtaan.

Hän vielä väheksyi ettei se ollut mikään iso juttu että hän meni uutisen kaikille kertomaan. Meille se oli iso juttu, koska alkuraskaudessa oli paljon komplikaatioita eikä raskauden jatkuminen ollut millään tavalla varmaa. Lisäksi vauvauutinen oli meille vuosia odotettu juttu, joka olisi ollut ihanaa päästä itse julkistamaan tärkeimmille ihmisille. Reaktio muutenkin yllätti minut, koska toistemma taustat tietävinä olisi hänen jos jonkun osanneen iloita meidänkin onnesta.

t:2

Vierailija
5/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy:

Kun kerroin odottavani neljättä lastani, hän sanoi minulle: " toivon että saat keskenmenon!!"

En todellakaan kerro hänelle odottavani viidettä!

Vierailija
6/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kun kuulee jostain muualta niin mun ei tarvitse kestää niitä reaktioita

Vierailija
7/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiys viedä osalta empatian ja tilalle tulee tunneköyhyys.

Vierailija
8/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka 6 vuotta oltiinkin hoidoissa, enkä ole kenenkään toisenkaan lapsettoma kuullut niin tehneen

Vierailija
9/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasin aidosti iloita muiden vauvauutisista. Siksi itselleni ystäväni katkera ja vihamielinen suhtautuminen omaan raskauteeni tuli totaalisena yllätyksenä ja aikamoisena pettymyksenä.

t:2

Vierailija
10/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei siis ollut kyse siitä, että lapsettomuudesta kärsivä loukkaantuu siitä, että joku toinen on tullut raskaaksi. Miksi olla onneton toisen raskaudesta, kai sitä samaa onnea haluaa muillekin, mitä itse niin kovin toivoo.

VAAN kysymys oli siitä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät uskalla kertoa raskausuutisia lapsettomuudesta kärsivälle, koska eivät tiedä, miten sen kertoisivat ja pelkäävät juuri näitä itsesäälikohtauksia.

Vierailija
11/11 |
18.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen samaa muillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi