Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?

Vierailija
30.10.2024 |

Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.

Kommentit (318)

Vierailija
141/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei ole vasemmistolainen tai oikeistolainen minkään syvän ideologian, oppineisuuden tai järkeilyn vuoksi, ovat sitä vain oman edun tavoittelun vuoksi. Oikeistolainenkin köyhtyessään, sairastuessaan, potkut saadessaan tai kodittomaksi joutuessaan saattaa yks kaks unohtaa ajatuksen siitä että kaikkien tulisi pärjätä omillaan.

Jos taas on nostettu Marin esimerkiksi niin mielestäni on aina edustanut enemmän vasemmistoliberalistismia jossa rikas elämäntyyli ei ole mitenkään ristiriidassa arvomaailman kanssa. En toki ole tarkemmin hänen ajatuksiin perehtynyt

Vierailija
142/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aikuisen ikäni - 70 vuotta, ollut sos.dem eikä se ole minusta mihinkään karissut.

Myös veljeni on, ja molemmat me olemme korkeasti koulutettuja hyvissä viroissa aikoinaan ja hyvää eläkettä nostavia.

Vaikka olen sosdem se ei ole estänyt hankkia hyvää korkeaa  koulutusta.  Vaikka ammattiliitttoni onkin Akava,  olen ja pysyn sosdemina.

Sehän se on Suomen hienous ollut 1990 luvulle asti mikä on pienen maan vahvuuskin että myös vaatimattomammsita oloista tulevat lahjakkuudet on päässeet kouluttautumaan hyviksi veronmaksajiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee järkeä lisää.

Vierailija
144/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole varallisuudesta, vaan vallanjaosta ja setien huonosta käytöksestä.

Vierailija
145/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaminen ei sovi ihmiselle vaan tekee hänestä ahneen ja itsekkään.

Vierailija
146/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIpä ole karissut.

Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.

Eli olet shampanjasosialisti? Tai mitä edes "äärioikeisto" tarkoittaa?

Vierailija
147/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä kiva yrittää ottaa toisen taskusta. Kun rahaa tulee itselleen lisää ei haluakaan niitä kähmiviä käsiä sinne. 

Vierailija
148/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EIpä ole karissut.

Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.

Eli olet shampanjasosialisti? Tai mitä edes "äärioikeisto" tarkoittaa?

En oo ikinä tajunnut sanaa shampanjasosialisti pilkkamerkityksessä. Eikö se ole sosialismin edellytys että ne joilla ylimääräistä on myös haluavat osallistua

Vierailija
149/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se perustuu kateuteen. Ja niiden pitäisi saada kaikki, vaikka itse eivät vaivaudu tekemään työtä. Muistuu mieleen eräs tapaus työpaikalta jossa oli tällainen agitaattori häiritsemässä työntekoa. Paasasi ja paasasi kommunismin ihanuutta kunnes jouduin ihan ystävällisesti huomauttamaan, mikäs miekkonen kuvittelet olevasi kun et tee omaa osuuttasi ja niin viivytät töiden edistymistä. Naurun remakka ympärillä sai miekkosen hiljaiseksi ja luikkimaan poteroonsa. 

Vierailija
150/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se perustuu kateuteen. Ja niiden pitäisi saada kaikki, vaikka itse eivät vaivaudu tekemään työtä. Muistuu mieleen eräs tapaus työpaikalta jossa oli tällainen agitaattori häiritsemässä työntekoa. Paasasi ja paasasi kommunismin ihanuutta kunnes jouduin ihan ystävällisesti huomauttamaan, mikäs miekkonen kuvittelet olevasi kun et tee omaa osuuttasi ja niin viivytät töiden edistymistä. Naurun remakka ympärillä sai miekkosen hiljaiseksi ja luikkimaan poteroonsa. 

Oikeistolaiset taas suojatyöpaikoistansa huutelevat kuinka kenenkään muun ei pitäisi saada mitään

Vierailija
151/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sun kaverit varmaan ketään kiinnosta. Yritä tehdä johtopäätöksiä ja aasinsiltoja asioihin enemmän järkesi perusteella

Vierailija
152/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa kehitettiin termi "äärioikeisto" tarkoittamaan "sosialismin kirjon" oikealla laidalla olevia puolueita ja ajatuksia.

Fasismi (italialainen) on vain yksi sosialismin muoto samoin kuin kansallissosialismi (saksalainen) tai progressiivisuus (usalainen). Ihan samoja ideologioita niissä on.

Oikeisto haluaa minimalistista valtiota, jossa kansalaiset itse sopivat miten asiat tehdään. Se on ihan v*tun kaukana siitä, että valtio omistaa kaiken ratkaisee ongelmat kansalaisten puolesta. Suomessa ei ole oikeistopuolueita, vaan kaikki on enemmän tai vähemmän sosialistisia.

Vierailija
153/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitossa kehitettiin termi "äärioikeisto" tarkoittamaan "sosialismin kirjon" oikealla laidalla olevia puolueita ja ajatuksia.

Fasismi (italialainen) on vain yksi sosialismin muoto samoin kuin kansallissosialismi (saksalainen) tai progressiivisuus (usalainen). Ihan samoja ideologioita niissä on.

Oikeisto haluaa minimalistista valtiota, jossa kansalaiset itse sopivat miten asiat tehdään. Se on ihan v*tun kaukana siitä, että valtio omistaa kaiken ratkaisee ongelmat kansalaisten puolesta. Suomessa ei ole oikeistopuolueita, vaan kaikki on enemmän tai vähemmän sosialistisia.

Tää nyt on ihan täyttä hevonpaskaa

Vierailija
154/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoilla on aina kovin aatteen palo. Ne ovat lutuisia, kun kuvittelevat tietävänsä kaiken muita paremmin.

Nykyään kyllä opiskelijat on näitä oikeistolaisia. Normaalisti aikuistumisen myötä ihminen ymmärtää, että totuus löytyy jostain keskivaiheilta. Vanha kokoomuslainen ja vanha kommunisti ovat ihan yhtä pihalla ja ideologiansa sokaisemia. Toisekseen oma kokemus kertoo, että vanhemmilla ihmisillä äärinäkemykset perustuvat heidän yksilöllisiin ihmiskuviinsa. On ihmisiä, jotka osaavat jakaa ja ovat ns. hyviä ihmisiä, he sitten olettavat että muutkaan eivät oikeasti ole niin ahneita kuin miltä näyttää. Ja sitten on ahneita kahmijoita, jotka pitävät ihmisiä pahoina ja ahneina, ja olettavat ihmisten olevan aina heidän rahojensa perässä vain koska itse ovat ahneita.

Vierailija
155/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ihminen ansaitsee rahaa, hän huomaa, että senhän saa kulutettua itse. Ei siis teekään mieli lahjoittaa valtiolle.

Kun rahaa ei vielä ole, voi tietysti haihatella mitä vain.

Vierailija
156/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijoilla on aina kovin aatteen palo. Ne ovat lutuisia, kun kuvittelevat tietävänsä kaiken muita paremmin.

Nykyään kyllä opiskelijat on näitä oikeistolaisia. Normaalisti aikuistumisen myötä ihminen ymmärtää, että totuus löytyy jostain keskivaiheilta. Vanha kokoomuslainen ja vanha kommunisti ovat ihan yhtä pihalla ja ideologiansa sokaisemia. Toisekseen oma kokemus kertoo, että vanhemmilla ihmisillä äärinäkemykset perustuvat heidän yksilöllisiin ihmiskuviinsa. On ihmisiä, jotka osaavat jakaa ja ovat ns. hyviä ihmisiä, he sitten olettavat että muutkaan eivät oikeasti ole niin ahneita kuin miltä näyttää. Ja sitten on ahneita kahmijoita, jotka pitävät ihmisiä pahoina ja ahneina, ja olettavat ihmisten olevan aina heidän rahojensa perässä vain koska itse ovat ahneita.

Perinteisen vasemmistolaisia nuorisossa tuntuu tosiaan olevan vähän. Jakolinja tuntuu olevan oikeistoliberalismin ja oikeistokonservatismin välillä. Vasemmistolaisiksi itseään kutsuvatkin elävät täyttä kulutushysteriaa somemaailmoissansa pikamuodin yms parissa. Kirpputorivassarit vaikuttaa olevan katoava luonnonvara

Vierailija
157/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen ansaitsee rahaa, hän huomaa, että senhän saa kulutettua itse. Ei siis teekään mieli lahjoittaa valtiolle.

Kun rahaa ei vielä ole, voi tietysti haihatella mitä vain.

Kummallinen asenne. MInulla on aina ollut rahaa eikä mitään vaikeutta ymmärtää, että kuka vaan voi kuluttaa rahaa. Toisaalta osaan hyvin myös olla kuluttamatta.

Vierailija
158/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan täysin totta. Lueppas vaikka https://www.adlibris.com/fi/kirja/liberal-fascism-9780141039503

Vierailija
159/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On muuten ihan täysin totta. Lueppas vaikka https://www.adlibris.com/fi/kirja/liberal-fascism-9780141039503

Oho, no sit se on pakko olla totta jos joku on siitä ihan kirjan kirjottanu

Vierailija
160/318 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sanna marin ole ollut vasemmistoliitossa koskaan

Ainakin viime vuosikymmenellä profiloi itsensä nimenomaan vasemmistosiiven demariksi.

Voi olla, mutta kyllähän hän vilkutti varpaita palmut taustalla jo tuolloin. Kohotti kyllä omia kulmia, että mites se luonnonsuojelu. Mutta eipä kai hän mikään vihreä olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän