Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?
Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
AP on ihan pihalla: Meidän asuinalue on TOP-3 suomen varallisuudessa ja jokaisissa vaaleissa TOP-3 on sama: 1. Vasemmisto 2. Vihreät 3. Kokoomus
Me vassarit maksetaan PS pummien eläminen.
Dataa pöytään
Vasemmiston kannatajat on köyhiä.
Maailman halaaminen yms on ihastuttava ajatus silloin kun on pa, mutta se ei ole enää ollenkaan niin hauskaa, kun siitä napsahtaa lasku lopuksi.
Sanna Marinille on ehkä käynyt näin, mutta useimmille ihmisille ei käy. Itse olen viisikymppinen enkä tunne ikäisistäni ketään, joka olisi ollut parikymppisenä vasemmistolainen ja kääntänyt kelkkansa, vaikka tulotaso ja elämäntilanne on tietysti monella muuttunut rajustikin. Kyllä arvomaailma on useimmilla ihmisillä hyvin hitaasti muuttuvaa laatua, ainakin jos ne arvot perustuvat mihinkään muuhun kuin lyhyen tähtäimen itsekkäisiin päämääriin.
Vierailija kirjoitti:
Olen päälle viisikymppinen ja kerryttänyt sekä varallisuutta että elämänkokemusta. Tämän hallituksen tuhotöiden seuraaminen on saanut minut ajattelemaan vasemmistolaisemmin kuin koskaan. Enkä itse niistä kärsi, en vain halua elää sellaisessa Suomessa millaiseksi sen kokkaripersut ovat muuttaneet. Suunnittelen ensi eduskuntavaaleissa äänestäväni ensimmäistä kertaa vasemmistoliittoa.
Sama tilanne.
T ex yrittäjä.
Todella sairasta, ettei Marin leikannut mistään. Ei kukaan laskutaitoinen voi vasemmistoa äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmiston kannatajat on köyhiä.
Totta kai on, siksi vasemmisto aina kosii heitä uusilla avustuksilla
Millään muulla ei väliä vasemmiston kannattajalle, kunhan avustukset tulee
Vierailija kirjoitti:
Maailman halaaminen yms on ihastuttava ajatus silloin kun on pa, mutta se ei ole enää ollenkaan niin hauskaa, kun siitä napsahtaa lasku lopuksi.
Se on niin kuin pikavippi. Kaupassa on sen kymmenen minuuttia hauskaa, mutta kun maksun aika koittaa tulee itku
Vierailija kirjoitti:
Sanna Marinille on ehkä käynyt näin, mutta useimmille ihmisille ei käy. Itse olen viisikymppinen enkä tunne ikäisistäni ketään, joka olisi ollut parikymppisenä vasemmistolainen ja kääntänyt kelkkansa, vaikka tulotaso ja elämäntilanne on tietysti monella muuttunut rajustikin. Kyllä arvomaailma on useimmilla ihmisillä hyvin hitaasti muuttuvaa laatua, ainakin jos ne arvot perustuvat mihinkään muuhun kuin lyhyen tähtäimen itsekkäisiin päämääriin.
Puhu vain omasta puolestasi. Älä syötä ajatuksia kenenkään muun päähän
Vierailija kirjoitti:
Todella sairasta, ettei Marin leikannut mistään. Ei kukaan laskutaitoinen voi vasemmistoa äänestää.
Leikkasi. Niiltä yli 55 vuotiailta, mutta sehän onkin niiden vanhusten mielestä ilmeisesti niin ihanaa (ruaski mua lisää, koska oon vanha ja ruma)
Ap yleistää ja tekee kirjoitusvirheitä, joten taatusti persu.
Se, että joku välittää rahasta enemmän vanhana kuin nuorena, johtuu siitä, että vanhana sitä tarvitsee enemmän, ja eri asioihin kuin nuorena.
Nuorena on huoleton ja tunne kuolemattomuudesta voi johtaa tuhlailuun. Moni muuttuu vanhana kitsaaksi, kun tajuaa olevansa oman onnensa nojassa monen asian suhteen. Lääkkeet ja lääkärikäynnit maksaa.
Se, että joku muuttuisi persujen tapaan ihmisvihaajaksi, se taas vaatii huonoja vaikutteita. Jotkut on alttiimpia imemään tyhmyyttä ympäriltään.
Itse täytän tänä vuonna 50. Eipä ole muuttunut.
En mä nyt mikään superrikas ole, mut maksoin kuitenkin pelkästään tuloveroja viime vuonna n. 25 000€ - eikä mua harmittanut niitä maksaa. Mitä vanhemmaksi olen tullut, sitä vasemmistolaiseksi mun ajattelu on tullut.
Näyttää se sosiaalidemokraattisuuskin katoavan tulojen ja varallisuuden kasvaessa ja tämän huomaa varsinkin niissä ihmisissä, jotka ovat käyttäneet politiikkaa vain ponnahduslautana edetäkseen työelämässä korkeampaan asemaan ja isompiin palkkatuloihin.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää se sosiaalidemokraattisuuskin katoavan tulojen ja varallisuuden kasvaessa ja tämän huomaa varsinkin niissä ihmisissä, jotka ovat käyttäneet politiikkaa vain ponnahduslautana edetäkseen työelämässä korkeampaan asemaan ja isompiin palkkatuloihin.
MutkuSanna!!! 😂😂😂
Ei voi yleistää, sillä on olemassa ikidemareita kuten Erkki Tuomioja.
Näkisin kuitenkin niin, että kun omaisuutta ja viisautta alkaa kertymään niin moni alkaa pohtimaan sitä, että onko haaveiden punaisessa valtakunnassa sittenkään kaikki ihan kohdillaan. Punainen valtakunta passivoi työttömyyteen ja tekee työttömyydestä ulospyristelyn vaikeaksi eikä mitenkään voi välttyä pohtimasta sitä, että se saattaa olla myös tarkoituksena, koska tuet ja köyhyys ovat näiden puolueiden keskeinen teema = äänestäjäkunta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska vasemmistolaisuus on pohjimmiltaan huono-osaisuudesta johtuva mielenterveyden häiriö. Kun oma osa paranee, alkaa vasennuskin hellittämään, mikäli se ei ole päässyt kroonistumaan. Tästä syystä vasemmisto ja vihreät iskevät ennen kaikkia nuoriin, jotta he lipuisivat sosialismin helvettiin ilman toivoa paluusta normaaliin. Kroonikosta vasennuksen saa ulos enää tulella ja tappuralla.
Eikö tää oo vähän paradoksi. Sanot, että hyvä- ja huono-osaisuus käytännössä määrää ihmisen käytöksen, tässä tapauksessa huono-osaisuus vasemmistolaisuuden. Kuitenkin oikeisto ajaa sellaista politiikkaa joka ajaa ihmisiä entistä enemmän huono-osaisuuteen ja sitä myötä vasemmistolaisuuteen. Käytännössä siis myönnät kaiken mitä marx sanoi historiallisesta materialismista
Osaa ihmisistä ei tietenkään voi pelastaa. Tukisysteemin pienentäminen motivoi ihmisiä ottamaan vastuun elämästään ja luo edellytykset että verotusta voitaisiin joskus tulevaisuudessa laskea, ei näillä leikkauksilla vielä mutta seuraavilla tai sitä seuraavilla. Se puolestaan auttaa heitä jotka huolehtivat itsestään.
Minusta siinä ei ole mitään moitittavaa jos vasemmistolainen nainen hylkää ideologiansa vaurastuessaan. Myöskään hänestä ei tule yhteiskunnan syöpää vaikka minimoikin veronsa.
Oppia ikä kaikki.