Miksi vasemmistolaisuus karisee ihmisestä varallisuuden ja elämänkokemuksen kerttyssä?
Sanna Marin on hyvä esimerkki. Oli aikaisemmin armoton "setien" tylyttäjä ja nyt lentelee luksuskoneilla näiden samojen setien palveluksessa.
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
"Aivan. Ja tämän ajattelutavan on vasemmistolainen pitkäjänteinen politiikka tappanut lähes täysin. "
Osaatteko te oikeistolaiset muuta kuin syyttää muita ja nimenomaan vasemmistoa? Sosiaaliturva, päivähoito yms. turvaverkot on luotu aikanaan ihan siksi että niille oli aikanaan huutava tarve. Ei se naapuriapu ja yhteisön tuki kannatellut käytännössä niitä köyhiä ja sairaita niin hyvin että se olisi riittänyt. Ja siksi luotiin ns. hyvinvointivaltion mallit.
Voitte toki omalla esimerkillänne osoittaa että nämä kamalat sosialistiset mallit ovat turhia mutta ei se tapahdu ihan vain sillä että sanotte näin. Teidän pitää sitten oikeasti mennä sinne vapaaehtoistyöhän niitä köyhiä auttamaan ja antaa rahaa siihen toimintaan. Yhteisön tuki on konkreettista työtä ja toimintaa ja siihen pitää sitten teidänkin olla valmiita muutenkin kuin juhlapuheissa.
Ei tarvitse. Historia osoittaa kuinka hirveitä kaikki sosialistiset valtiot ovat olleet ja ovat edelleen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIpä ole karissut.
Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.
Teillä mammoilla ole mitään käsitystä siitä, mitä oikeisto ja etenkin äärioikeisto edes tarkoittaa.
Olen mies.
"Ei tarvitse. Historia osoittaa kuinka hirveitä kaikki sosialistiset valtiot ovat olleet ja ovat edelleen "
Suomen vasemmisto ei vain ole vuosikymmeniin ajanut mitään sosialismia vaan sosiaaliturvalla pehmennettyä markkinataloutta jota yleensä pohjoismaiseksi malliksi kutsutaan.
"Ei tarvitse. Historia osoittaa kuinka hirveitä kaikki sosialistiset valtiot ovat olleet ja ovat edelleen "'
Sinä siis sekoitat sosialismin ja sosiaaliturvan keskenään. Ei ihme että olet pihalla asioista.
Vierailija kirjoitti:
"Aivan. Ja tämän ajattelutavan on vasemmistolainen pitkäjänteinen politiikka tappanut lähes täysin. "
Osaatteko te oikeistolaiset muuta kuin syyttää muita ja nimenomaan vasemmistoa? Sosiaaliturva, päivähoito yms. turvaverkot on luotu aikanaan ihan siksi että niille oli aikanaan huutava tarve. Ei se naapuriapu ja yhteisön tuki kannatellut käytännössä niitä köyhiä ja sairaita niin hyvin että se olisi riittänyt. Ja siksi luotiin ns. hyvinvointivaltion mallit.
Voitte toki omalla esimerkillänne osoittaa että nämä kamalat sosialistiset mallit ovat turhia mutta ei se tapahdu ihan vain sillä että sanotte näin. Teidän pitää sitten oikeasti mennä sinne vapaaehtoistyöhän niitä köyhiä auttamaan ja antaa rahaa siihen toimintaan. Yhteisön tuki on konkreettista työtä ja toimintaa ja siihen pitää sitten teidänkin olla valmiita muutenkin kuin juhlapuheissa.
Sosiaaliturvan on tekijät luoneet, ei siitä puhuvat, kuten luulevat ilmeisesti itse. Mitä paremmat tulot, sitä enemmän maksaa veroja ja siirtää rahaa muille. Tekeminen on myös asia sinänsä. Köyhyydessä lilluminen ei auta ketään. Töihin siitä. aina voi poimia vaikka marjoja, jos kerran ulkomailta asti pitää ihmisiä tuoda sitä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Sitä sanotaan aikuistumiseksi. Nuoruuden haihattelut jäävät unholaan ja hyvä niin. Toisten rahoilla elävät pummit ovat haitallista kaikkien kannalta ja ne pitäisi karkottaaa maasta.
Harmi ettet ole itse vielä aikuistunut vaan uhoat ja nimittelet kuin pikkupojat koulun pihalla. "Pummit pitäisi karkottaa maasta" öyh öyh uliuliuli😂
Vierailija kirjoitti:
Raha muuttaa ihmisen ajattelutapaa. Nuori rahaton vassari kateellisena puhkoo porvarin maasturista renkaat yönpimeydessä. Raivo laantuu kun pääsee ylelle töihin ja saa omaa rahaa niin piaan voi itse ostaa sen maasturin mihin nuorena vihaansa purki 👍
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/411b1f0f-4510-461e-9cd2-6f6656f2…
Elokapina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIpä ole karissut.
Mitä enemmän on varallisuutta karttunut itselleni (autot, kesämökit asunto, sijoitukset jne), sitä enemmän on vahvistunut se, että oikeisto, etenkin äärioikeisto on koko maapallon haitallisin ideologia.
Eli olet shampanjasosialisti? Tai mitä edes "äärioikeisto" tarkoittaa?
Bemaridemari )
Vierailija kirjoitti:
Raha muuttaa ihmisen ajattelutapaa. Nuori rahaton vassari kateellisena puhkoo porvarin maasturista renkaat yönpimeydessä. Raivo laantuu kun pääsee ylelle töihin ja saa omaa rahaa niin piaan voi itse ostaa sen maasturin mihin nuorena vihaansa purki 👍
Raivo kapitalismia kohtaan ei näillä eräillä ikiteineillä laannu vaikka lihoisivat itse voipalloiksi sitä vastustamalla. Mitä he sitten tekisivät?
Miksi oikeistolaisuus ei karise kokoomus köyhästä äänestäjästä vaikka selkeästi viedään rahat ja työsuhdeturva oiekistohallituksen toimesta heti vaalien jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
"Samanlainen pussihousu diktaatorin elkein siellä nytkin on vallassa. Eikä näin poikkea mitenkään muista sosialisti- tai kommunistivaltioista. "
Poikkeaa se nyt aika paljon sikäli että nyky-Kiinan talous ei ole enää mitenkään kommunistinen vaan aika lailla markkinatalous. Maon ajan kiina oli rutiköyhä kehitysmaa ja talous kommunistinen, nykyinen Kiina maailman toiseksi suurin talous ja sellainen siksi että se ei enää johda taloutta kommunistisesti.
Ihan eri asia sitten on että Kiina on yhden puolueen diktatuuri ja oikeuttaakseen valtansa se sanoaa olevansa kommunistinen. Mutta mitään kommunismin talouspiirteitä sillä ei ole enää aikoihin ollut.
Kiina yritti olla jonkin aikaa, vaan ei ole enää. Xi Jingpingin aikana joka alaa on alettu uudestaan reguloimaan markkinoita, asettamaan hintakattoja, takavarikoimaan omaisuutta yrittäjiltä jne. Näin käy yleensä aina, koska sosialistisessa järjestelmässä demokratia ei toimi kuten sen pitäisi -> korruptio ja eliitin kotiinpäin vetäminen alkaa aina uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
""Muutakin kuin alkaa syyttelemään viestintuojia ja sulkemaan korvia siltä ettei nykyiseen menoon ole enää varaa."
On eri asia kertoa että nyt on pakko tehdä kipeitä leikkauksia ja ne leikkaukset tulevat valitettavasti aiheuttamaan myös paljon ongelmia ja vaikeuksia joillekin ihmisille kuin että esittää asian niin että ne leikkauksien kohteena olevat ihmiset itse asiassa ansaitsevatkin pientä kuritusta.
Jälkimmäinen on se linja jolla on nyt menty ja se on yksinkertaisesti ihmisarvoa loukkaavaa.
Mutta kun vapaamatkustajat ansaitsevatkin näpäytyksen. Heitä on kertynyt matkan varrella aivan liikaa hyötymään nykyisistä eduista. Täytyy kai tämä ilmeinen tosiasia jonkun sanoa!
Tarkoitatko yritystukia?
Niitäkin
-eri
Vierailija kirjoitti:
"Hyvää tässä olisi se, että niitä motareita ei rakennettaisi keskelle ei mitään poliitikkojen kotiinpäinvedon seurauksena"
Mutta huonoa se että köyhän talolle ei menisi tietä ollenkaan.
Ei se noin mene, tuet rajennetaan sinne, missä on käyttäjiä. Ja jonkunlainen julkinen talous on kaikissa maissa, joissain pienempi, toisissa isompi suhteessa bkt:hen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapahtunut mulle. Palkka on nykyään melko iso. Kai se joillain kerskakulutus ja tottuminen leveään elämään aiheuttaa sen verran omantunnon tuskia, että on pakko alkaa puolustelemaan valintojaan? Itse ymmärrän kyllä pienituloisempien ja heikommassa asemassa olevien elämää edelleen ja osaan edelleen arvostaa ihmistä ihmisenä. Elämänkokemus on nimenomaan tuonut lisää ymmärrystä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, ja ihmisen asema voi muuttua yllättäen. Ymmärrän myös, että mua on tähän asemaan pääsemiseen osittain auttanut sattumatkin, vaikka hitosti työtäkin olen tehnyt. Silti joku toinen ihan samat valinnat tehnyt saattaa olla työtön. Ympäristöäkään mulla ei ole mitään tarvetta paskoa ostelemalla mitään turhakkeita.
Minä koen samoin, vaikka ihan kerskakulutukseen en ole päässyt kaikki osteleminen ahdistaa. Koen että jotain minun on annettavakin, koulutuksesta, lasteni koulutuksesta, parista isosta leikkauksesta ja niiden jälkihoidosta, josta olisin pelkästään maksanut yhteensä noin 40000€, lisäksi läheiseni saa hengissä pitävää hoitoa 3x viikossa 4h kerrallaan, en käsitä miten ilman esimerkiksi talonsa myyntiä olisi selvinnyt edes vuodesta hoitoja ja nyt on mennyt jo 1,5v.
Olen maksanut lasteni opiskelusta elämiskuluineen 200K+. He tosin opiskelevat oikeasti hyvissä yliopistoissa ulkomailla. Veroja olen maksanut miljoonia enkä koe saaneeni veroilleni juuri mitään vastinetta. Ihan puhdasta ryöstöä Suomen verotus. Onneksi lapseni ymmärsivät jättää uppoavan laivan eivätkä ole muuttamassa takaisin.
Kariseeko oikeistolaisuus ihmisen köyhtyessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No minä olin nuorena köyhä ja vasemmistolainen, nyt olen rikas ja vielä vasemmistolaisempi ja poliittisesti aktiivinen äänestäjä.
Ei kaikki ajattele vaan omaa pankkitiliä ja verotustaan. Jotkut ajattelee mikä on hyväksi koko maalle.
Ihan rikasko? Varainhoitajat määrittelevät rikkaaksi henkilön, jolla on oman vakituisen asunnon lisäksi $30M muuta varallisuutta.
Suomessako määrittelevät? Hiukan vaikea uskoa.
Suomessa on hyvin vähän rikkaita ihmisiä. Varakkaita sen verran että niitä näkee.
Mikä on varakkaan raja sitten?
Rikas (UNHWI - Ultra Hight Net Worth Individual) $30M + vakituinen asunto
Varakas (HNWI) $1M + vakituinen asunto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapahtunut mulle. Palkka on nykyään melko iso. Kai se joillain kerskakulutus ja tottuminen leveään elämään aiheuttaa sen verran omantunnon tuskia, että on pakko alkaa puolustelemaan valintojaan? Itse ymmärrän kyllä pienituloisempien ja heikommassa asemassa olevien elämää edelleen ja osaan edelleen arvostaa ihmistä ihmisenä. Elämänkokemus on nimenomaan tuonut lisää ymmärrystä, että asiat eivät ole niin mustavalkoisia, ja ihmisen asema voi muuttua yllättäen. Ymmärrän myös, että mua on tähän asemaan pääsemiseen osittain auttanut sattumatkin, vaikka hitosti työtäkin olen tehnyt. Silti joku toinen ihan samat valinnat tehnyt saattaa olla työtön. Ympäristöäkään mulla ei ole mitään tarvetta paskoa ostelemalla mitään turhakkeita.
Minä koen samoin, vaikka ihan kerskakulutukseen en ole päässyt kaikki ostelemine
Ehkä jättivät lähinnä teidät vanhemmat taakseen.
Vierailija kirjoitti:
Entinen pääministeri Sanna Marin malli esimerkki, sosialismi jäi taakse raha puhuu. Solidaarisuudella ei ole mitään merkitystä kun pääsee rahaan käsiksi. Matkat, vaatteet yms se merkitsee.
Miten kaikki mainitsemasi asiat kytkeytyvät vasemmistolaisen aatteen hylkäämiseen? Vasemmistolaiset elävät ryysyissä kadulla, vaikka olisivat miljonäärejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se "isänmaallinen paatos" esim. Suomen osalta tarkoitti nimenomaan sen yksityisomistuksen ja niiden perheiden ja pienten yhteisöjen puolustamista sekä niiden arvon tajuamista. Sen vuoksi talvisodassa se motivaatio oli niin kova. "
Talvisodan aikana vain se yhteisö ei ollut pelkkä perhe tai lähisuku vaan paljon isompi. Pidettiin huolta myös siitä kylän köyhästä leskestä jonka mies oli kuollut rintamalla jne. Nykyisellä asennemaailmalla tuo leski olisi vain itse aiheuttanut vaikeutensa. Mitäs meni yhteen sellaisen miehen kanssa joka menee kuolemaan ja tuo leski vaatii vain vähän kannustusta niin kyllä hän sieltä kuuden lapsen yksnhuoltjan asemasta nousee vielä rikkauksiin. Mitä sitä turhaan mitään apua sellaiselle antamaan.
Aivan. Ja tämän ajattelutavan on vasemmistolainen pitkäjänteinen politiikka tappanut lähes täysin. Lapset laitokseen, mielellää
Juuri näin. Korkea verotus johtaa siihen, että loppuunverotetut ihmiset ajattelevat, että he ovat jo tehneet osansa. Tämä johtaa kylmään ja yksilökeskeiseen yhteiskuntaan, jossa kaikki katsovat vain omaa napaansa. Suuri julkinen talous tappaa yhteisöllisyyden, kaikki on vain yhtä mustaa aukkoa.
Siksi ne on rakentaneet tänne myös järjestelmiä, kuten asumistukien automaattikorotukset, joiden avulla nuo pääsevät itse verovaroihin käsiksi kuppaamaan sitä työväenluokkaa, joka raataa niska limassa, että tuhannet loiset voivat loisia duunarin tilipussilla