Musta tuntuu, että joudun mennä joka päivä 8 tunniksi kiusattavaksi työpaikalleni.
Vittu ei jaksa enää!!!!!
Kommentit (8)
esimiehen?
luottamusmiehen?
Kuka kiusaa ja miten? Mistä saisit apua ja tukea? Työpaikkakiusaaminen ei ole oikein, mutta siihen puuttuminen ei ole yksinkertaista. Sinun pitäisi löytää joku tueksesi.
Pienessä kunnassa asioihin ei todellakaan puututa.. sen olen karvaasti saanut kokea.
Jos jäät, saat hermoromahduksen
Vaihtoehdot:
Ota yhteys liittoon ja ala selvittää asiaa sitä kautta. Jos yrittävät savustaa sinua pihalle, niin sinulla ei ole mitään syytä kärsiä siitä. Koita hoitaa irtisanominen siten, että saat päivärahat kuten kuuluu.
Ala heti etsiä uutta työpaikkaa ja lähde heti kun saat työn. Älä kerro yhtään enemmän etukäteen kuin on pakko, vaan jätä irtisanomisilmoitus ja kerro lähteväsi lomalle saman tien. Kiusa se on pienikin kiusa.
Kirjoita ylös kaikki tapaukset, kellonajat ja päivämäärät ja mitä on tapahtunut tai mitä kuka on sanonut. Sitten näytät nämä sille kiusaajalle, pyydä vaikka nimmaria että voi kuitata ja sano että lähetät tämän työsuojelupiiriin ja olet saanut tarpeeksesi kiusaamisesta. TEE jotain, älä valita. Ei kukaan tässä maailmassa pidä sinun puoliasi ellet itse pidä omaa puoltasi.
Olin vuoden työpaikassa jossa eivät edes vanhat työntekijät viihdy vaan kokevat ilmapiirin erittäin huonoksi.
ja vielä itse sen ilmapiirin myrkyttävät vittuilulla ja seläntakana haukkumisella.
ollaan ilkeitä sillä varjolla että täytyy muka sanoa suoraan kaikki mitä tulee mieleen.
Joka päivä mulla oli mahakuralla ennen töihin menoa kun niin pelotti mennä sinne.
Mikä helpotus kun työsuhde loppui!
luottanut että muutosta tulee ja kerroin että haen toisen paikan ja sitten irtisanoudun. Esimies oli pahoillaan sillä ei olisi minusta tahtonut luopua mutta tein niin miten olin sanonut ja sain ihan hyvän työtodistuksenkin. Olin tyytyväinen että en jäänyt kiusattavaksi vaikka vakituinen työ muuttui määräaikaiseksi ja nyt olen taasen työtön. Kuitenkin henkinen hyvinvointi on todella tärkeää ja jos työ jo häiritsee muuta elämää niin asialle pitää tehdä jotain. Sairaslomaa nyt ihan aluksi niin voit miettiä mitä teet.
Ei ole keksittyä, vaan totisinta totta. Kaikkein pahinta on, että tämä viikkotolkulla jatkunut eri muotoja saava kiusaaminen ahdistaa minua vapaa-ajallakin niin, etten tahdo saada nukuttua enkä pysty keskittymään oikein mihinkään.
Tunnen itseni kuin pieneksi alakoululaiseksi, jota itkettää etupenkissä kun vanha miesopettaja kiusaa..