Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa elämä kovasti

Vierailija
29.10.2024 |

Elämäntilanne vähän on sekaisin. Siis käyn töissä vakituisesti juu kyllä, mutta olen pahasti velkaantunut. Velkaa noin 38 tuhatta euroa ainaskin. Luottokortille joku 4000 € ja 2 eri luottoa mitä makselen. En tienaa niin hyvin. Minä myös juon paljon alkoholia ja käyn baareissa kokoajan. Seurustelen ja pelkään että tyttöystäväni jättää minut. Ja mun kaverit vie mua vaan alaspäin kun juovat ja ovat pohjasakkia. Mitä tehdä?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen lähtee siksi, että lopetat viinan kanssa läträämisen ja baareissa notkumisen niin joutaa semmoinen akka mennä. Löydät paremman kun raitistut ja kuntosi paranee, ja talous tulee kuntoon.

Vierailija
22/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha järkyttävä summa tämä on ja en tiiä miten pärjään tässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei korjaannu, jos et itse korjaa asioita.

Voisit tietysti tulla uskoon, ja luottaa että jumala korjaa kaiken. Sitä odotellessa voisit ryhdistäytyä.

Vierailija
24/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen lähtee siksi, että lopetat viinan kanssa läträämisen ja baareissa notkumisen niin joutaa semmoinen akka mennä. Löydät paremman kun raitistut ja kuntosi paranee, ja talous tulee kuntoon.

ei ole ollut koskaan talous kunnossa ja aina ollut juoppokavereita

Vierailija
25/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen ja pelkään että tyttöystäväni jättää minut. Ja mun kaverit vie mua vaan alaspäin kun juovat ja ovat pohjasakkia. Mitä tehdä?"

"Olen yksinäinen sinkku. En kelpaa siis kenellekkään. Rahaa ei ole, eikä mitään toivoa mistään. Terveys on alkanut reistailla tämän kaiken takia. "

Päätä nyt Allu onko sitä tyttöystävää vai ei.  Vaikka kaikki  sinut tuntevat tietää ettei ole.

Miksi sait potkut postista? Miten menit mokaamaan? Työ nyt ei aivoja vaatinut, pakettien lajittelu.

Hienosti olet myös rha-asiasi hoitanut; velka lisääntynyt pirusti! Onneksi äiti taitaa maksaa vuokrasi mutta luulisi 40-vuotiaan miehen osaavan hävetä että äidin pitää sekin asia hoitaa!

Olet aivan itse sössinyt asiasi jo vuosikausia.  On ollut apua tarjolla psykiatrian polia ja psykoterapiaa myöten, aina onnistut  sotkemaan kaiken.  

Palstoilta sitten kerjät apua, mitähän apua sinulle kukaan pystyy antamaan. Itse pitää asiasi hoitaa kuten muittenkin.

Vierailija
26/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin jo nuorena pikavippejä ja velkaannuin

Vierailija
27/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi terapiaan juttelemaan?

Vierailija
28/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele se niin että oot itse saanut nauttia elämästä 38k verran.

Vierailija
29/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä enää mitä tehdä

Jua.

Vierailija
30/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset menisi terapiaan juttelemaan?

Ei ole varaa mennä koska kaikki rahat menee minimilyhennyksiin.

Vierailija
31/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurustelen ja pelkään että tyttöystäväni jättää minut. Ja mun kaverit vie mua vaan alaspäin kun juovat ja ovat pohjasakkia. Mitä tehdä?"

"Olen yksinäinen sinkku. En kelpaa siis kenellekkään. Rahaa ei ole, eikä mitään toivoa mistään. Terveys on alkanut reistailla tämän kaiken takia. "

Päätä nyt Allu onko sitä tyttöystävää vai ei.  Vaikka kaikki  sinut tuntevat tietää ettei ole.

Miksi sait potkut postista? Miten menit mokaamaan? Työ nyt ei aivoja vaatinut, pakettien lajittelu.

Hienosti olet myös rha-asiasi hoitanut; velka lisääntynyt pirusti! Onneksi äiti taitaa maksaa vuokrasi mutta luulisi 40-vuotiaan miehen osaavan hävetä että äidin pitää sekin asia hoitaa!

Olet aivan itse sössinyt asiasi jo vuosikausia.  On ollut apua tarjolla psykiatrian polia ja psykoterapiaa myöten, aina onnistut  sotkemaan kaiken.  

Palstoilta sitten ker

Kuka ääliö säki luulet olevasi? Mulla on vakituinen työ mutta velkaa.

Vierailija
32/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan itse sössinyt asiasi jo vuosikausia.  On ollut apua tarjolla psykiatrian polia ja psykoterapiaa myöten, aina onnistut  sotkemaan

Paskaa jauhat minkä kerkeät oletko sairas ihminen?

Vierailija
33/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä vain kiusataan ihmistä ja ollaan todella ilkeitä

Vierailija
34/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo ei tässä mitää unelmien poikamiehiä ollakkaan.. kaikilla meillä on omat paheeni ja toiset ryyppää ja toiset on velkaantunut

Vierailija
35/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näillä mennää.. aletaan tekee töitä ja lisävuoroja+ sitte vähempi dokattava ei baareihin ja lopetettava pelaaminen.

Vierailija
36/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole syvällinen ja nauti.

Vierailija
37/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti elämästä koska olen velkaantunut ja köyhä, mutta kai näillä mennään

Vierailija
38/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä oikein miten tätä elämää jaksaa eteenpäin, kai se jotenkin pakko

Vierailija
39/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha kunnon Allu taas vauhdissa.

Epävakaan persoonan käsitys omasta itsestä on epäjohdonmukainen ja vaihteleva. Käsitystä leimaa rajoittuneisuus ja heikko omanarvontunto olen epäonnistunut, vajavainen tai hävettävä. Myös vuorovaikutuksessa muiden ihmisten kanssa on vaikeuksia, ja kielteiset tunteet ovat herkemmin pinnalla kuin tasapainoisella ihmisellä. Epävakaa reagoi etenkin kaikkiin ympäristön negatiivisiin ärsykkeisiin sietämättömän voimakkaasti.

Keskeisimpiä oireita on tunne-elämän epävakaus: tunteet vaihtelevat vihaisuuden ja ahdistuneisuuden tai masennuksen ja ahdistuneisuuden välillä. Mieliala vaihtelee (alakulo, masennus, ärtyneisyys, ahdistus, epätoivo, jopa hallitsematon viha) joko ilman erityistä syytä tai tilanteiden mukaan jopa useita kertoja päivässä. Kyky tunnistaa ja arvioida omia kielteisiä tunteita ja ajatuksia on puutteellinen.

Sellaisiin tilanteisiin, joissa epävakaa persoonallisuus kokee tulleensa torjutuksi, reagoidaan voimakkaalla häpeän tunteella; tällöin toisiin kohdistetaan vihaa tai häiriön muut oireet saattavat voimistua. Kriisitilanteet koetaan nopeasti lisääntyvänä tuskaisuutena, joka voi kestää suurimman osan päivästä.

Toimintaa leimaa impulsiivisuus, joka saattaa näkyä esimerkiksi päihteiden käyttönä, ruoan ahmimisena, holtittomana seksielämänä, pelihimona, osteluna tai varasteluna.

Sosiaalisten roolien merkitys (hyljätyksi tai torjutuksi tulemisen pelko, ripustautuminen toiseen ihmiseen) on korostunut. Toisten ihmisten kanssa on vaikea tulla toimeen, ja ihmissuhteita sävyttävät vihamielisyys, turvattomuus, epäluulo ja epäluottamus. Potilas on myös herkkä toisten kielteisille arvioille.

Me jotka Allun olemme palstoilla tunteneet jo vuosia, olemme tottuneet tähän. Niin tuttua kuin olla voi. Kohta alkaa raivo ja haukkuminen jos ketjua ei poisteta ennen sitä.

Vierailija
40/98 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta joo ei tässä mitää unelmien poikamiehiä ollakkaan.. kaikilla meillä on omat paheeni ja toiset ryyppää ja toiset on velkaantunut

Ja kolmannet tekee molempia.

Mutta siis jos sulla on naisystävä niin oletteko jutelleet asiasta? Onko kukaan kavereista vähän vähemmän pohjasakkaa, jonka kanssa jutella? Soita velkaneuvontaan? Tee huoli-ilmoitus itsestäsi? Aloitat nyt jostain, teet jonkun suunnitelman, jonkun avulla tai yksin. Kukaan ei pakota sua lähtemään ryyppäämään. Mielialalääkkeet voisi oikeasti auttaa, toki sopivan lääkkeen löytämisessä voi kestää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi