Hakisitko töihin joulusesonkiin 10 h/vko -sopparilla
Onko järkeä? Saisin soviteltua päivärahaa samalla ja jalan kyseisen firman oven väliin. Onko kuitenkaan järkeä? Jos kohta sattuisin saamaan kokoaikaisen tai ainakin kohtuutuntisen sopparin, niin tuosta ei voi irtaantua määräaikaisessa työsopimuksessa.
Kommentit (24)
Meille tuli yks 5/h viikko jouluksi kiireapulaiseksi. Töitä oli kyllä ihan täydet tunnit ja on vieläkin saman ketjun liikkeessä töissä, vuosi oli 2018.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat hankaloittaa elämääsi
Mitä tarkoitat?
Ap
Opiskeluaikana olin koko päiväisenä jouluapulaisena, myös lauantait. Jotain 10 tuntia viikko en olisi mennyt - mitä hyötyä siitä olisi ollut.
En menisi, paukkuisi tuloraja ja vaikuttaisi eläkkeeseen.
Pahimmassa tapauksessa joutuu olemaan jouluaatonkin töissä. Ei välttämättä saa toivomiaan vapaita eikä pääse matkustamaan jouluksi mihinkään :( omaa autoa eikä ajokorttiakaan ole
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pahimmassa tapauksessa joutuu olemaan jouluaatonkin töissä. Ei välttämättä saa toivomiaan vapaita eikä pääse matkustamaan jouluksi mihinkään :( omaa autoa eikä ajokorttiakaan ole
Ap
Oletpa lapsellinen. Yhyy.. pitää olla jouluaattona töissä ja ei saa toivomiaan vapaita... Tuoko nyt on pahinta mitä voi seurata?
Lasket sen miten paljon tippuu asumistuki ja soviteltu päiväraha. Asumistuessakaan ei ole sitä suojaosaa enää, mutta tuki lasketaan pidemmältä jaksolta.
Jos jäät plussan puolelle mikä ettei. On se yks täppi cv:hen ja mukavampaa vaihtelua kotioloihin.
Kaikki työnvieroksujat ei tietty suosittele
Menisin, todennäköisesti saat paljon enemmän tunteja ja tosiaan jalan oven väliin.
Joulunpyhät ihan parasta olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oletpa lapsellinen. Yhyy.. pitää olla jouluaattona töissä ja ei saa toivomiaan vapaita... Tuoko nyt on pahinta mitä voi seurata?
Olen kuule yksinäinen nainen ja olisi tärkeää päästä jouluksi suvun luokse. Edellisessä työpaikassa, kaupassa, sain toivomani vapaat koska oli niitäkin joille oli ihan fine olla jouluna töissä. Olin myös itse todella joustava, joten työnantajakin oli minua kohtaan joustava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lasket sen miten paljon tippuu asumistuki ja soviteltu päiväraha. Asumistuessakaan ei ole sitä suojaosaa enää, mutta tuki lasketaan pidemmältä jaksolta.
Jos jäät plussan puolelle mikä ettei. On se yks täppi cv:hen ja mukavampaa vaihtelua kotioloihin.
Asumistuessa merkitsee, jos tulot nousevat yli 400 e/kk, siis keskimäärin. Jos parina kuukautena tienaa enemmän ja muuna aikana ei saa kuin ansiopäivärahan, niin ei vaikutusta asumistukeen.
Eli saat 100 euroa miinus verot. Sitten on jo sesonki ohi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei täällä ole omaa autoa ja harvemmalla ajokorttiakaan muillakaan.
Riippuu arvostatko itseäsi, jos et, niin samahan se on mennä vaikka 2h/kk työsopimuksella.
Jos työ tuntuu ihan kiinnostavalta eikä oikein muutakaan ole niin menisin. Koeaikana voi joka tapauksessa lopettaa jos parempaa ilmaantuu.
Sehän riippuu onko nuo 10 tuntia ripoteltu pitkin viikkoa vai yksi päivä. Ripoteltuna ei mitään järkeä, ei siinähommia ees ehi aloittaa ku pitää jo alkaa kävelee pukukaapille päin. Ja kuinka pitkäksi ajaksi edes pyydetään? Kuukaudeksi vai kahdeksi viikoksi? Mun mielestä kuiten järkevä työnantaja pyytää ajoissa töihin, eikä niin et voitko laittaa jo huomenna. Tai perjantaina soittaa, voitko aloittaa maanantaina. Ja järkeen käy,jos pyydetään töihin, että sitten tosissaan työnantaja soittaa ajoissa, jos pitää alkaa vaikka lapsille järkkäämään hoitopaikkaa.
Kannattaa. Kaupanalan iltalisät on ihan mukavat marras-joulukuussa. Saa vähän enemmän rahaa vähällä vaivalla.
Jos haluat hankaloittaa elämääsi