Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikeasti ajattelet ruokajonoissa käyvistä ihmisistä?

Vierailija
29.10.2024 |

Saa vapasti kertoa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kosketa itseäni millään muotoa

Vierailija
22/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sama aloitus, miksi jankutat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä en ajattele mitään, mutrta talvella 30 asteen pakkasella ajattelen ettei siellä kukaan turhaan yli 100 metrin jonossa ulkona seiso.

Vierailija
24/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä näyttää jonoissa käyvän ulkomaalaiset turistit, eläkeläisbuumerit, virolaiset raksaäijät ja alkolistit. Pieni vähemmistö oikeasti suomalaisia vähäosaisia. Voisi edes sen kelakrtin pyytää nähtäväksi.

Vierailija
25/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se melkoinen kynnys hakeutua ruokajonoon. Itsekin jouduin kun lääkekulut veivät ruokaan tarkoittamani rahat. Kun lääke vaihtuu ja Kela ei korvaa uudesta lääkkeestä kun murto-osan, joutuu pohtimaan kyllä vaihtoehdot, ostaako lääke vai jättää ostamatta, rupeaako kuukauden nälkäkuurille vai hakeeko apua ruokajonosta. 

Vierailija
26/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Asia ei osu omaan tai lähipiirini arkeen.

Vierailija
27/67 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koen empatiaa. Kermaperseporukka ei oikein ymmärrä elämän realiteetteja. 

Niin ne ketkä saavat elätettyä itsensä työllä ovat nyt yhtäkkiä kermaperseitä?

Vähävaraiset eläkeläisetkin?

Vierailija
28/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonon ihmiset

olemme maailmanparhaita tyyppejä ja väärinymmärrettyjä taiteilijoita sekä liian persoonallisia älykköjä normaaliin elämänpyörään mielistelemään systeemiä, olemme vapaita. Itselläkin on 2 korkeakoulututkintoa maistereiksi saakka ja 9 vuotta opintoja. en vaan osaa olla missään systeemissä kun olen tottunut elämään erakkona ja yksin, voisin  tehdä työtä jos saisin tehdä sen yksin, mutta en tiedä mitä tekisin. meidän jonossa on kaksi muutakin korkeakoulututkinnon suorittaneita, itse olen ollut opettajanakin samoin toinen, kolmas joku tietojenkäsittelijä ja yksi ex poliisi, loput on eläkeläisiä ja osa sellaisia väliinputoajia joilla  alkoholi pääharrastus. moni tulee autolla jonoon, yhtään puliukkoa en ole nähnyt ja humalaisille ei jaeta ruokaa. 

Vierailija
29/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyytyväinen, että ihmisen on mahdollista saada ruoka-apua sitä tarvitessaan. 

Meidän lähellä on adventistien ruokajakelu kerran viikossa. Olen joskus sinne jonkun etsijän neuvonutkin, kun paikka on aika syrjässä. Siellä on kuulemani mukaan oikein hyvää tavaraa jaossa. 

Niin, minun tosiaan tulee hyvä mieli siitä, että ihmiset saavat ruokaa. Niin kummallista kuin se onkin, ja tietysti parasta olisi kun leipäjonoja ei tarvittaisi, mutta näin minä tunnen. 

Niistä ihmisistä itsestään en kyllä taida ajatella oikein mitään, muuta kuin sen että epäilemättä ovat avun tarpeessa, ja sitten ajatukseni kääntyy taas siihen, että onpa hyvä että sitä on tarjolla. 

Vierailija
30/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurstin jonossa on ainakin selvästi syrjäytyneitä päihteidenkäyttäjiä. Siinähän on alkokin ihan vieressä, varmaan samalla reissulla käyvät molemmissa. 

Vierailija
31/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä POhjoisten parhaassa avussa ei ruokaa jaeta kuin Suomen kansalaisille ja sen on Migri päättänyt, se on hyvä siksi jono pysyy siinä 100 hengen tasolla muuten olisi 1000 ihmistä pian jonossa

Vierailija
32/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että tällaista toimintaa on. Jaettava ruoka varmaan vaihtelee mutta ainakin meidän seurakunnan jakelu on sisällöltään niin vaatimatonta ettei sinne huvikseen tai ahneuttaan kukaan mene. 

Vierailija
33/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkujaan tarkoitettu vain ohimeneväksi ilmiöksi.

Vierailija
34/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin ajaako ne Porschella vai Jaguarilla?

Vierailija
35/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää eläkeläiset ja vanhukset, jotka joutuvat ihmisen perustarvetta, ruokaa, jonottamaan. Ei ole kevyttä seistä ehkä kylmässä jonottamassa. 

Vierailija
36/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että leipäjonossa käyvillä ihmisillä on ongelmia elämänhallinnan kanssa, tai he ovat ahneita.

Vierailija
37/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ajattelin että ihmisillä nälkä mutta oikeammin ehkä sanottuna haluavat ilmaista ruokaa.

Vierailija
38/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jotenkin sydämestä riipaisee, kun menen leipäjonon ohi. Säälittää ja suututtaa, että ihmisten pitää jonottaa ruokaa. Sosiaaliturvan pitäisi olla niin kattava, että ruokaan riittäisi kaikilla Suomessa rahaa. 

Vierailija
39/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että yhteiskunta on heidät pettänyt.

Vierailija
40/67 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ovat köyhiä. Itse haluisin luottaa siihen ettei näitä turhaan haeta.

Kuka ihme jonottaa tuntikaupalla jotain makaronia ja sikanautasäilykettä, jos ei ole ihan pakko. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi