Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttavan pahalta tuntuvat kommentit kodistani, miten vastata takaisin?

Vierailija
29.10.2024 |

Eli minulla on tuttava, joka aina joskus laukoo ihmeellisiä kommentteja kodistani. Nämä ovat pahoittaneet mieleni ja jääneet vaivaamaan. Enkä tietenkään osannut oikein vastata mitään silloin, kun tuttu nuo kommentit sanoi.

Muutama esimerkki kommenteista:

- Paasasi yhdessä vaiheessa pitkään, miten minun pitää muuttaa pois siitä sähkölämmitteisestä talosta. Tilalle tarjosi sähkölämmitteisiä taloja, joissa ei ollut ilppiä edes..

- Tuttu kuuli, kun isännöitsijä kysyi onko asuntoni kohdalta kuulunut rapinaa. Välipohjassa oli loukutettua hiiriä. Tämän jälkeen tuttu pitkään paasasi, miten minun pitää ehdottomasti muuttaa pois täältä hiiriä täynnä olevasta talosta.. 

- Yksi päivä ajoimme erään talon ohi, mainosti siellä olevan kaksio vuokralla 500 eurolla. Liian kallis vain minulle. Samana päivänä kertoi, että heidän lähellään on vapaana kaksio. Sähkölämmitys, ei ilppiä.

Muuten ihan kiva, mutta en edes etsi uutta asuntoa. Huoh. Alkanut ärsyttää todenteolla. Ja näissä hetkissä tutun äänensävy ja olemus antavat ymmärtää, että jotain vikaa kodissani on.

Itse viihdyn, on kaunis koti ja rauhallista. Miten saada tuttu lopettamaan? En tajua miksi se edes inhoaa kotiani:( ensin ajattelin vian olevan sähkölämmitys ja ilppi, mutta ei se näköjään siitäkään johdu. 

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäkohtelias. Meinaako hän itse muuttaa samantien pois, jos oman asuntonsa rakenteissa on yksikin hiiri? Niin, ei ole realistista. Suomessa niitä tulee rakenteisiin. 

Vierailija
2/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa epäkohteliasta. Kerro hänelle ensi kerralla, että pidät kodistasi ja et ole etsimässä uutta. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyppä seuraavan kerran, kun laukoo kodistasi jotakin niin suoraan. Katsot suoraan silmiin ja kysyt, että onko hänellä jokin ongelma kotisi suhteen? 

Vierailija
4/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit sanoa hänelle että tervemenoa.

Vierailija
5/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla tämän kaverin yhteystietoja, olisi pari valittua sanaa sanottavana hänelle...

Kuten että keskittyisi siihen että asut yhä vuokralla, vaikka olet oletettavasti ihan aikuinen ihminen. Onko elämänhallinnassasi jotain vikaa?

Vierailija
6/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla outo tuttava. Miksi kaveeraat tuollaisen kanssa?

Yhden syyn keksin hänen kummalliselle toiminnalleen; kun hän saa sinut muuttamaan muualle, hän muuttaa sinun nykyiseen asuntoosi. Muuten en tajua, mitä hänelle kuuluu vaikka asuisit savimajassa. 

Vierailija
7/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada tuttu lopettamaan? Vastaat hänelle, ettet etsi asuntoa.

Vierailija
8/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa epäkohteliasta. Kerro hänelle ensi kerralla, että pidät kodistasi ja et ole etsimässä uutta. :)

Tämä. Todennäköisesti lopettaa, kun tajuaa ap:n pitävän kodistaan. Jos ei, niin sitten on jo todella, siis todella törkeää.

Yleensäkin ihmettelen näitä muiden kotien arvostelijoita? En ole itse ikinä arvostellut negatiivisesti kenenkään kotia. Ei tulisi mieleenikään, en kehtaisi.

Keksin aina jotakin positiivista sanottavaa. Vaikka sijainnista tai ikkunoiden maisemista, jos en muuta keksi. Peruskäytöstapoihin kuuluu se, ettei kenenkään kotia haukuta. 

Vierailija
9/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla outo tuttava. Miksi kaveeraat tuollaisen kanssa?

Yhden syyn keksin hänen kummalliselle toiminnalleen; kun hän saa sinut muuttamaan muualle, hän muuttaa sinun nykyiseen asuntoosi. Muuten en tajua, mitä hänelle kuuluu vaikka asuisit savimajassa. 

Jaa, olemme tunteneet kauan ja hänellä on hyvätkin hetkensä. Tuttu asuu itse miehensä kanssa omistusasunnossa, joten vaikka muuttaisin pois ei hän tähän pääsisi muuttamaan.

Toki ehkä hänellä saattaa olla ajatus siitä, että joku muu voisi muuttaa asuntooni? Tosin näitä kommentteja olen kuullut jo muutaman vuoden..

Ap 

Vierailija
10/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kyttää sun kämppääs itelleen.

Vierailija
11/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 euron vuokrakämppä liian kallis? Missä slummiluukussa oikein asut, ja kuinka helvetin köyhä sinä oikein olet? Miksi olet paskonut elämäsi?

Vierailija
12/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kyttää sun kämppääs itelleen.

Jotain satasen narkkiluolaa? Ei taatusti kyttää.

Vierailija
13/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisin tuollaiselle ihmiselle ulko-ovea. 

Vierailija
14/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuttava sanoi, kun kerrot, että viihdyt kodissassi ja et ole muuttamassa mihinkään?

Vierailija
15/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kateellinen hyvästä kodistasi tai sitä sorttia joka haluaa vaikuttaa toisten tekemisiin. Jotkut ehdottelee mitä oudompia asioita ihan vaan nähdäkseen onko toinen niin perässä vedettävä että tekee mitä toinen haluaa. Näytä sille ovea.

Vierailija
16/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on tuttavana moinen mäntti? Hommaa parempia kavereita ja unohda toi.

Ja lopeta tänne kirjottaminen.

Vierailija
17/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 euron vuokrakämppä liian kallis? Missä slummiluukussa oikein asut, ja kuinka helvetin köyhä sinä oikein olet? Miksi olet paskonut elämäsi?

Tervetuloa kehäkolmosen ulkopuolelle ja varsinkin maaseudulle. On "hieman" halvemmat vuokrat kuin pääkaupunkiseudulla. Eikä maalla ole silti paikat täynnä narkkiluolia. 

Vierailija
18/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepä olet tuttavasi valinnut.

Vierailija
19/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla kateellinen?

Vierailija
20/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella hänen kanssaan. Miettisin kuitenkin, koska et voi muuttaa toista, että oletko miellyttäjä tai läheisriippuvainen. Siis sellainen, joka kärsii epämieluisista ystävistä mutta ei tee asialle mitään.

Jos sinulle on ok pitää tuollaista henkilöä ystävänä, niin ok.