Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavan pahalta tuntuvat kommentit kodistani, miten vastata takaisin?

Vierailija
29.10.2024 |

Eli minulla on tuttava, joka aina joskus laukoo ihmeellisiä kommentteja kodistani. Nämä ovat pahoittaneet mieleni ja jääneet vaivaamaan. Enkä tietenkään osannut oikein vastata mitään silloin, kun tuttu nuo kommentit sanoi.

Muutama esimerkki kommenteista:

- Paasasi yhdessä vaiheessa pitkään, miten minun pitää muuttaa pois siitä sähkölämmitteisestä talosta. Tilalle tarjosi sähkölämmitteisiä taloja, joissa ei ollut ilppiä edes..

- Tuttu kuuli, kun isännöitsijä kysyi onko asuntoni kohdalta kuulunut rapinaa. Välipohjassa oli loukutettua hiiriä. Tämän jälkeen tuttu pitkään paasasi, miten minun pitää ehdottomasti muuttaa pois täältä hiiriä täynnä olevasta talosta.. 

- Yksi päivä ajoimme erään talon ohi, mainosti siellä olevan kaksio vuokralla 500 eurolla. Liian kallis vain minulle. Samana päivänä kertoi, että heidän lähellään on vapaana kaksio. Sähkölämmitys, ei ilppiä.

Muuten ihan kiva, mutta en edes etsi uutta asuntoa. Huoh. Alkanut ärsyttää todenteolla. Ja näissä hetkissä tutun äänensävy ja olemus antavat ymmärtää, että jotain vikaa kodissani on.

Itse viihdyn, on kaunis koti ja rauhallista. Miten saada tuttu lopettamaan? En tajua miksi se edes inhoaa kotiani:( ensin ajattelin vian olevan sähkölämmitys ja ilppi, mutta ei se näköjään siitäkään johdu. 

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla kateellinen?

On vaan jo kotonaan äidiltään oppinut mokoman puhetyylin.

Neuvotaan neuvomisen ilosta, vaikkei kukaan ole niiden neuvojen tarpeessa.

Vastahyökkäyksen voisi tehdä piloillaan, ja heittää muutaman valitun mielipiteen arvostelijan kodista. - Siitä se riemu repeäisi.

Vierailija
42/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkaise kaikki yhteydet tuohon ystävään ja kerro hänen sukulaisilleen ja työnantajalleen asian todellinen laita! Aloita soittokierros välittömästi!

Ja tekisi itsestään hullun ja pösilön? Kyllä työnantaja laittaisi johonkin hoitoon, jos tuommoisia ystävästään alkaisi yhtäkkiä selostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisko olla kateellinen?

On vaan jo kotonaan äidiltään oppinut mokoman puhetyylin.

Neuvotaan neuvomisen ilosta, vaikkei kukaan ole niiden neuvojen tarpeessa.

Vastahyökkäyksen voisi tehdä piloillaan, ja heittää muutaman valitun mielipiteen arvostelijan kodista. - Siitä se riemu repeäisi.

Veikkaan tätä. Ei varmaan edes ymmärrä, että joku voi pahoittaa mielensä oman kotinsa arvostelusta. Tälläisille ihmisille se ajatus ei vain mahdu sinne omaan päähän. Mutta taivas varjele, jos joku arvostelisi hänen kotiaan.. 

Vierailija
44/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajatonta käytöstä. Ota etäisyyttä. 

Vierailija
45/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rajatonta käytöstä. Ota etäisyyttä. 

Juu, rajattomalta kuulostaa. Normaali ihminen ei hauku kenenkään kotia noin. Minulla itselläni on rajaton isä, tutulta kuulostavat nuo toimintatavat. 

Vierailija
46/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen ystävä.

Hyviä neuvoja alkoi sadella vähän liikaakin.

Esim. kertoi hyvin määrätietoisesti, miten kotiamme olisi pitänyt *korjata* ja halusi esim. *poistaa ehdottomasti* toimivan ja viehättävän rakenteellisen yksityiskohdan joka meille oli eräs niistä viehättävistä puolista, joka vaikutti ratkaisevasti valintaamme muuttaa tähän.

Kun arvostelut eli hyvät neuvot alkoivat ulottua vaatteisiini ja hiustyyliini, otin etäisyyttä. Ei todellakaan mitään näyttävää välien rikkomista tai riitaa, mutta annoin suhteen hiipua pikkuhiljaa.

Oikeasti? 😵💫 Onko tuollaisia ihmisiä todella olemassa? Miten tuo ihminen otti kieltävät vastaukset vastaan? Vai eikö sanominen auttanut? 

Olimme alunperin tosi hyviä ystäviä. Mutta kun elämä toi eteen kaikenlaista hänellekin, sai ehkä helpotusta siitä, että saattoi osaltaan "auttaa" minua asioissa, joita hänen mielstään en ilmeisesti ymmärtänyt. Minun "parhaakseni" siis.

Olen kuuntelija-tyyppiä, joten hän ei ehkä ihan tajunnut, että minulla on kyllä ihan omatkin näkemykseni, makuni ja mieltymykseni, mutta silti kunnioitan muiden tapaa elää ja tehdä valintoja arvostelematta niitä.

Vierailija
47/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helevata. Meiltä olisi lentänyt aika päiviä sitten ulos, jos olisi kotiamme alkanut haukkua.

Vierailija
48/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos vastaisit näin:

"Tuollainen kommentti tuntuu pahalta."

Vierailija
49/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa epäkohteliasta. Kerro hänelle ensi kerralla, että pidät kodistasi ja et ole etsimässä uutta. :)

Tämä. Todennäköisesti lopettaa, kun tajuaa ap:n pitävän kodistaan. Jos ei, niin sitten on jo todella, siis todella törkeää.

Yleensäkin ihmettelen näitä muiden kotien arvostelijoita? En ole itse ikinä arvostellut negatiivisesti kenenkään kotia. Ei tulisi mieleenikään, en kehtaisi.

Keksin aina jotakin positiivista sanottavaa. Vaikka sijainnista tai ikkunoiden maisemista, jos en muuta keksi. Peruskäytöstapoihin kuuluu se, ettei kenenkään kotia haukuta. 

Tämä! Aina löytyy positiivisuutta. Mun kaveri oli säästänyt jokusen kuukauden uuteen puseroon ja se oikeesti oli hirvee loimi. Tietenkään en sanonut sitä vaan kehuin värejä

"LOL! Repesin tuolle "loimelle" :)

Kun oli mennyt näin: äiti oli laittanut maalla pojat, veljekset matonpesuun. Pojat tuumanneet, hittojako me käsin tässä niitä pestään, laitetaan moottoriveneen perään ja pyöräytellään muutama kerta selällä. Kotiin tultua ei ollut muuta jäljellä kuin loimet! :) Siihen loppui pojilta matonpesu, ei pyytänyt äiti enää toista kertaa :)"

Loimeksi sanotaan myös hevosen selkään lämmikkeeksi laitettavaa peittoa.

Vierailija
50/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän jämäkkyyttä. Kun se on haukkunut sun kotia, et tietenkään päästä sitä sinne enää. Jos muutat, et kerro osoitettasi.

Vierailija
51/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla itse vähän alalauteilla vihdottu viestistäsi päätellen. 

Vierailija
52/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että vain sisäisesti epävakaat ja epävarmat ihmiset tarvitsevat täydellisen, siistin ja järjestyksessä olevan ympäristön, hinnalla millä hyvänsä. Ja mieluiten sellaisen, joka nostaa omaa statusta. Yliopistotutkintoa vailla oleva asuu mielellään akateemisten ja rikkaiden asumisalueella. 

Vierailija
53/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että loppuu se ilpeily, jossakin on ihmisen asuttava ja tämä on sun koti. 

Vierailija
54/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta. Kiinnostuksesta: miksi haluat hänen lopettavan kirjoittamisen palstalle?  

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on tuttavana moinen mäntti? Hommaa parempia kavereita ja unohda toi.

Ja lopeta tänne kirjottaminen.