Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavan pahalta tuntuvat kommentit kodistani, miten vastata takaisin?

Vierailija
29.10.2024 |

Eli minulla on tuttava, joka aina joskus laukoo ihmeellisiä kommentteja kodistani. Nämä ovat pahoittaneet mieleni ja jääneet vaivaamaan. Enkä tietenkään osannut oikein vastata mitään silloin, kun tuttu nuo kommentit sanoi.

Muutama esimerkki kommenteista:

- Paasasi yhdessä vaiheessa pitkään, miten minun pitää muuttaa pois siitä sähkölämmitteisestä talosta. Tilalle tarjosi sähkölämmitteisiä taloja, joissa ei ollut ilppiä edes..

- Tuttu kuuli, kun isännöitsijä kysyi onko asuntoni kohdalta kuulunut rapinaa. Välipohjassa oli loukutettua hiiriä. Tämän jälkeen tuttu pitkään paasasi, miten minun pitää ehdottomasti muuttaa pois täältä hiiriä täynnä olevasta talosta.. 

- Yksi päivä ajoimme erään talon ohi, mainosti siellä olevan kaksio vuokralla 500 eurolla. Liian kallis vain minulle. Samana päivänä kertoi, että heidän lähellään on vapaana kaksio. Sähkölämmitys, ei ilppiä.

Muuten ihan kiva, mutta en edes etsi uutta asuntoa. Huoh. Alkanut ärsyttää todenteolla. Ja näissä hetkissä tutun äänensävy ja olemus antavat ymmärtää, että jotain vikaa kodissani on.

Itse viihdyn, on kaunis koti ja rauhallista. Miten saada tuttu lopettamaan? En tajua miksi se edes inhoaa kotiani:( ensin ajattelin vian olevan sähkölämmitys ja ilppi, mutta ei se näköjään siitäkään johdu. 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime parsaa!

Vierailija
22/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeyttään varmasti kommentteja heittelee

Tai sitten luettelee itsensä niihin ihmisiin, joka tietää olevansa oikeassa ja kaikkien täytyis elää hänen neuvojensa mukaan.

Vähentäisin yhteydenpitoa enkä kutsuisi enää omaan kotiini kylään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava vietävä oitis piikille.

Vierailija
24/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa sinulla outo tuttava. Miksi kaveeraat tuollaisen kanssa?

Yhden syyn keksin hänen kummalliselle toiminnalleen; kun hän saa sinut muuttamaan muualle, hän muuttaa sinun nykyiseen asuntoosi. Muuten en tajua, mitä hänelle kuuluu vaikka asuisit savimajassa. 

Jaa, olemme tunteneet kauan ja hänellä on hyvätkin hetkensä. Tuttu asuu itse miehensä kanssa omistusasunnossa, joten vaikka muuttaisin pois ei hän tähän pääsisi muuttamaan.

Toki ehkä hänellä saattaa olla ajatus siitä, että joku muu voisi muuttaa asuntooni? Tosin näitä kommentteja olen kuullut jo muutaman vuoden..

Ap 

Minulla oli vähän vastaava "ystävä" jokin aika sitten. Aina neuvomassa pyytämättä, topakasti "myy auto pois", "ei kannata rempata ennen myyntiä, uusi ostaja kuitenkin remppaa koko kämpän" ja milloin oli huonekalut väärin ym. Eipä ole enää ystävä. Naimisissa oleva keski- ikäinen nainen, joka TIETÄÄ kaiken paremmin, vaikkei koskaan ole tarvinnut itse tehdä mitään. Mies maksaa ja elättää, jo kymmeniä vuosia.

Vierailija
25/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten luettelee itsensä niihin ihmisiin, joka tietää olevansa oikeassa ja kaikkien täytyis elää hänen neuvojensa mukaan.

Eihän se AP:n koti ole, vaan vuokranantajansa.

Vierailija
26/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en sanoisi yhtään mitään. Miksi vaivautua vastaamaan jotain? 

Vierailija
27/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, tuli mieleen että onko kyseessä näitä toisten asioiden järjestelijöitä? Saattaa ap koittaa saada sinut muuttamaan, jotta saa asuntosi jollekin muulle. Vaikka lapselleen tms. Siksi keksii noita vikoja jne. 

Vierailija
28/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa epäkohteliasta. Kerro hänelle ensi kerralla, että pidät kodistasi ja et ole etsimässä uutta. :)

Tämä. Todennäköisesti lopettaa, kun tajuaa ap:n pitävän kodistaan. Jos ei, niin sitten on jo todella, siis todella törkeää.

Yleensäkin ihmettelen näitä muiden kotien arvostelijoita? En ole itse ikinä arvostellut negatiivisesti kenenkään kotia. Ei tulisi mieleenikään, en kehtaisi.

Keksin aina jotakin positiivista sanottavaa. Vaikka sijainnista tai ikkunoiden maisemista, jos en muuta keksi. Peruskäytöstapoihin kuuluu se, ettei kenenkään kotia haukuta. 

Tämä! Aina löytyy positiivisuutta. Mun kaveri oli säästänyt jokusen kuukauden uuteen puseroon ja se oikeesti oli hirvee loimi. Tietenkään en sanonut sitä vaan kehuin värejä ja materiaalia ja hänen sinnikkyyttä säästämisessä.

Vierailija
29/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

500 euron vuokrakämppä liian kallis? Missä slummiluukussa oikein asut, ja kuinka helvetin köyhä sinä oikein olet? Miksi olet paskonut elämäsi?

Miksi olet tietämätön ääliö? 

Vierailija
30/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

500 euron vuokrakämppä liian kallis? Missä slummiluukussa oikein asut, ja kuinka helvetin köyhä sinä oikein olet? Miksi olet paskonut elämäsi?

Miksi olet tietämätön ääliö? 

Koska AP ei ole vielä vastannut. Onko ketjun seuraaminen jotenkin ylivoimainen tehtävä sinulle?

Vierailija
31/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kateellinen hyvästä kodistasi tai sitä sorttia joka haluaa vaikuttaa toisten tekemisiin. Jotkut ehdottelee mitä oudompia asioita ihan vaan nähdäkseen onko toinen niin perässä vedettävä että tekee mitä toinen haluaa. Näytä sille ovea.

Jep. Nauttii manipuloinnista ja jos saisikin aiheutettua toiselle rahanmenoa/harmia/kurjemman tilanteen omalla painostuksella. Kohottaa itseään sillä, että pyrkii lyttäämään muita. Sama ihmistyyppi haukkuu esimerkiksi kavereiden puolisoita ja yrittää kannustaa eroamiseen. Sitten myhäilee, kun kaveri on yksinäinen ja sinkku ja harmittelee, kun ei siinä miehessä oikeastaan ollutkaan mitään vikaa. Tai maanittelee ja kehuu "sulle niin sopis tää hiustyyli!" joku karmea ja sitten nautiskelee, jos toinen sellaisen käy leikkauttamassa.

Parasta on etäännyttää tollaiset kaverit tai sitten kouluttaa niitä. Tuot ensin kerran ilmi mielipiteesi ja että et jaksa enää jatkossa jauhaa samasta aiheesta. Joitakin se sun reaktio ja näkyvä/aistittava mielen pahoittuminen vaan yllyttää ja siksi "lopeta keskustelu ja poistu" toimii paljon paremmin. Aina jatkossa, kun keskustelussa tuodaan tollainen asia esiin tai yritetään tuollaista ohjailua, niin lopetat keskustelun ja poistut tilanteesta. Pian oppii olemaan joko tekemättä sitä tai sitten tapaamiset/keskustelut jää lyhyeen tai loppuu.

Vierailija
32/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä väliä mitä se tuttu sanoo. Toisesta korvsta sisään ja toisesta ulos. 

Vierailija
33/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen ystävä.

Hyviä neuvoja alkoi sadella vähän liikaakin.

Esim. kertoi hyvin määrätietoisesti, miten kotiamme olisi pitänyt *korjata* ja halusi esim. *poistaa ehdottomasti* toimivan ja viehättävän rakenteellisen yksityiskohdan joka meille oli eräs niistä viehättävistä puolista, joka vaikutti ratkaisevasti valintaamme muuttaa tähän.

Kun arvostelut eli hyvät neuvot alkoivat ulottua vaatteisiini ja hiustyyliini, otin etäisyyttä. Ei todellakaan mitään näyttävää välien rikkomista tai riitaa, mutta annoin suhteen hiipua pikkuhiljaa.

Vierailija
34/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se AP:n koti ole, vaan vuokranantajansa.

Jaa, että onko kaikki Suomen vuokralla olijat sitten kodittomia? Sun määritelmällä on, kun niillä ei ole koteja. 

Vierailija
35/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkaise kaikki yhteydet tuohon ystävään ja kerro hänen sukulaisilleen ja työnantajalleen asian todellinen laita! Aloita soittokierros välittömästi!

Vierailija
36/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuo kuulostaa siltä et tuttavasi tahtoo itse muuttaa asuntoosi ja koittaa veivata sua sieltä pois. Tai jos ei ite ole asuntoa vailla, kyttää tuota asuntoa jälkikasvulleen. Käytkö koskaan hänen luonaan kylässä? Ala paasaamaan samalla tavalla hänen asunnostaan, oppiipahan olemaan.

Vierailija
37/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen ystävä.

Hyviä neuvoja alkoi sadella vähän liikaakin.

Esim. kertoi hyvin määrätietoisesti, miten kotiamme olisi pitänyt *korjata* ja halusi esim. *poistaa ehdottomasti* toimivan ja viehättävän rakenteellisen yksityiskohdan joka meille oli eräs niistä viehättävistä puolista, joka vaikutti ratkaisevasti valintaamme muuttaa tähän.

Kun arvostelut eli hyvät neuvot alkoivat ulottua vaatteisiini ja hiustyyliini, otin etäisyyttä. Ei todellakaan mitään näyttävää välien rikkomista tai riitaa, mutta annoin suhteen hiipua pikkuhiljaa.

Oikeasti? 😵💫 Onko tuollaisia ihmisiä todella olemassa? Miten tuo ihminen otti kieltävät vastaukset vastaan? Vai eikö sanominen auttanut? 

Vierailija
38/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla idi*otti mitään käsitystä vuokrista pienemmillä paikkakunnilla? Kaikki eivät asu Helsingissä. 

Itse esim. asun puolisoni kanssa ok-talossa (hiljattain remontoidussa), joka sijaitsee järven rannalla. Talossa on kaksi saunaa ja kaikki mahdolliset mukavuudet, upea piha jne. Vuokra 350 e/kk. 

Vierailija
39/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa epäkohteliasta. Kerro hänelle ensi kerralla, että pidät kodistasi ja et ole etsimässä uutta. :)

Tämä. Todennäköisesti lopettaa, kun tajuaa ap:n pitävän kodistaan. Jos ei, niin sitten on jo todella, siis todella törkeää.

Yleensäkin ihmettelen näitä muiden kotien arvostelijoita? En ole itse ikinä arvostellut negatiivisesti kenenkään kotia. Ei tulisi mieleenikään, en kehtaisi.

Keksin aina jotakin positiivista sanottavaa. Vaikka sijainnista tai ikkunoiden maisemista, jos en muuta keksi. Peruskäytöstapoihin kuuluu se, ettei kenenkään kotia haukuta. 

Tämä! Aina löytyy positiivisuutta. Mun kaveri oli säästänyt jokusen kuukauden uuteen puseroon ja se oikeesti oli hirvee loimi. Tietenkään en sanonut sitä vaan kehuin värejä ja materiaalia ja hänen sinnikkyyttä säästämis

LOL! Repesin tuolle "loimelle" :)

Kun oli mennyt näin: äiti oli laittanut maalla pojat, veljekset matonpesuun. Pojat tuumanneet, hittojako me käsin tässä niitä pestään, laitetaan moottoriveneen perään ja pyöräytellään muutama kerta selällä. Kotiin tultua ei ollut muuta jäljellä kuin loimet! :) Siihen loppui pojilta matonpesu, ei pyytänyt äiti enää toista kertaa :)

Vierailija
40/54 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat samalla mitalla takaisin. Kysy siltä, miksi hän asuu tuollaisessa pa*kaluukussa, eikä muuta kunnolliseen asuntoon. Etsit varmemmaksi vakuudeksi muutaman oikein hintavan kämpän netistä. Eiköhän ala hiljetä.