Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten vanhempiesi taloudellinen vakavaraisuus on vaikuttanut elämääsi?

Vierailija
28.10.2024 |

Omalta kohdalta voin sanoa, että olen järkevä talousasioissa, mutta en pihi. Uskallan ottaa kohtuullisia riskejä eikä raha merkitse minulle kovin paljon. Raha tuo vapautta ja huolettomuutta rahasta.

Lukiessani noita köyhän lapsuuden eläneiden ajatuksia nousi esille se, että turvallisuudentunne varmasti tulee osittain rahan kautta. Köyhän lapsuuden eläneillä perheissä varmaan usein on muitakin ongelmia, esimerkiksi elämänhallinnan puutteita eli vanhemmat eivät ole osanneet käyttää rahojaan järkevästi.

Eli ongelmia ja rahan puutetta ei aina voi kovin herkästi erottaa toisistaan. Sama pätee varallisuuteen eli varakkaammilla on usein muitakin hyviä ominaisuuksia lasta ajatellen, sillä vain harva suomalainen on niin rikas, etteikö voisi menettää omaisuuttaan toimimalla hölmösti sen suhteen.

Kommentit (244)

Vierailija
241/244 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi noloa olla isin kanssa samassa työpaikassa. Mikä nynny. 

Oho, olipas pihlajanmarjat korkealla.

Vierailija
242/244 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ajatellut, että pystyisin auttamaan opiskelevia lapsiani sen verran, että maksaisin heidän puhelinkulut. Tänään tulin siihen tulokseen, etten pysty, vaikka on kysymys on vain kympeistä. Niistä kympeistä kertyy vuoden mittaan satasia. Tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi. Jos maailma menee hulluksi, minä menen mukana.

Rahasta stressaaminen tarttuu. Kukaan ei oleta, että sinun täytyy maksaa puhelinlaskut. Lapsi oppii nakkaamaan puhelimen wifiin ja juttelemaan whatsapin kautta.

Onko muita hyviä vinkkejä? Jos kirjoittaisin täällä, että en halua auttaa opiskelevia lapsiani ollenkaan ja saavat pärjätä omillaan, niin alapeukkuja satelisi. Ei tässä ole kysymys siitä, että kokisin jonkun olettavan mun auttavan, mutta haluaisin. Niinhän moni muukin vanhempi tässäkin ketjussa on kertonut auttavansa. Mihin wifiin lapseni nakkaavat puhelimensa esim. nyt täällä ollessaan, kun mulla ei ole nettiä? Ja puhelimen heillä soisin olevan mukana ja toimintakunnossa jo ihan turvallisuuden takia, kun tuolla liikkuvat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/244 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ajatellut, että pystyisin auttamaan opiskelevia lapsiani sen verran, että maksaisin heidän puhelinkulut. Tänään tulin siihen tulokseen, etten pysty, vaikka on kysymys on vain kympeistä. Niistä kympeistä kertyy vuoden mittaan satasia. Tunnen itseni täysin epäonnistuneeksi. Jos maailma menee hulluksi, minä menen mukana.

Rahasta stressaaminen tarttuu. Kukaan ei oleta, että sinun täytyy maksaa puhelinlaskut. Lapsi oppii nakkaamaan puhelimen wifiin ja juttelemaan whatsapin kautta.

Onko muita hyviä vinkkejä? Jos kirjoittaisin täällä, että en halua auttaa opiskelevia lapsiani ollenkaan ja saavat pärjätä omillaan, niin alapeukkuja satelisi. Ei tässä ole kysymys siitä, että kokisin jonkun olettavan mun auttavan, mutta haluaisin. Niinhän moni muukin vanhempi tässäkin ketjussa on kertonut auttavansa. Mihin w

Miten olet täällä, jos sulla ei ole nettiä? Puhelimella? Sitten sulla on whatsup ja ilmaiset puhelut myös jos halut. eri

Vierailija
244/244 |
01.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

243. Olen täällä puhelimella. Ja kyllä, minulla on puhelinliittymä, siitä ei ollutkaan kysymys. Kysymys oli siitä, että haluaisin kustantaa lapsilleni puhelimien kulut, mutta en edes siihen vähään pysty ja se harmittaa minua.