Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
141/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri raahaa miehen tyttöjen iltaan mukaan, kun mies haluaa tehdä asiat yhdessä. Ihanaa! Ei siinä paljoa viitsi omista asioista puhua kun tää yksi siinä töllöttä. Innolla odotan taas pikkujouluja.. huoh. Ja tosiaan on sanottu että oltais vaan tyttö porukalla mutta yllätys yllätys sieltä tulee mussukka mukaan.

Vierailija
142/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen mun vaimon, en usko että vaimo ottaisi koskaan ystäväksi hetero Miestä. Ihan omien ajatuksiensa takia. Hän on nämä ajatukset kertonut mulle jo vuosia sitten ja edelleen samaa mieltä.

Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan erikseen. Eri lajit jotka kiinnostavat. Joten vaimo voi ihan hyvin tutustua johonkin ihmiseen ja alkaa harrastaa jotain lajia jos haluaa.

Kunhan se on heteronainen ;-) 

No joo kyllä mä kovasti ihmettelisin mikäli vaimo tohon jonkun ukon roudaisi. Ihmettely taas johtuisi siitä miten vaimo on itse kertonut ajattelevansa asioista. 

Me oltiin kavereita ennen parisuhdetta. Siksi olemme keskustelleet asiasta ja vaimolla on todella jyrkät ajatukset aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksin jää sitten kun toinen kuolee, tai jättää, lapset on lähteneet jo omilleen ja kaikki omat harrastukset ja kaverit on vuosien varrella hylätty/unohdettu kun "me parisuhteessa tehdään kaikki ja ollaan aina yhdessä". 

Kaveri suhteitakin on varmaan erilaisia. Esim ME nähdään kavereita usein parina. Ei ME niitä olla hylätty vaikka ME ei haluta lähteä yksin etelään.

Juuri näin. Esimerkiksi me käymme usein Lapissa, jossa asuu myös ystäväni puolisonsa kanssa. Tapaamme heitä yhdessä aina kun siellä käymme. Pitäisikö jättää menemättä heille kylään, koska miehenikin on mukana? Ja ystävän mies kotona?

Miehen kavereita kulkee usein meidän paikkakunnan läpi reissuillaan ja tulevat mielellään kylään meitä moikkaamaan. Pitäisikö mun lähteä kotoa pois siksi että miehen pitää tavata heidät yksin? 😄 

Ehei. Pitkässä suhteessa niistä ystävistäkin tulee yhteisiä.

Vierailija
144/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää olla jatkuvasti menemässä, kuinka paljon näillä on vapaa-aikaa ja toisekseen eivätkö nämä halua viettää vapaa-aikaansa kumppaninsa kanssa?

Tilanteethan on ihmisillä erilaisia, mulla esim on vapaa-aikaa 365pv/vuosi. Puolisolla vähemmän mutta ihan tarpeeksi ollaan ja reissataan yhdessäkin, mutta me ei olla sillä lailla riippuvaisia että pitäisi olla 24/7 kylki kyljessä. Muutama reissu yhdessä ja pari erikseen vuosittain. 

Vierailija
145/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

134.. kysyt saako vaimoni lähteä yön yli reissulle. 

Tottakai saa mutta kun meidän suhteen aikana ei ole halunnut niin en ymmärrä mihin pyrit 😂.

Vierailija
146/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika yksin jää sitten kun toinen kuolee, tai jättää, lapset on lähteneet jo omilleen ja kaikki omat harrastukset ja kaverit on vuosien varrella hylätty/unohdettu kun "me parisuhteessa tehdään kaikki ja ollaan aina yhdessä". 

Kaveri suhteitakin on varmaan erilaisia. Esim ME nähdään kavereita usein parina. Ei ME niitä olla hylätty vaikka ME ei haluta lähteä yksin etelään.

Siihen pariskuntatouhuun onkin sitten helppo leskenä/jätettynä mennä. Aika usein myös ne kaveripariskunnat "valitsee puolensa" eron jälkeen. 

Sun kannattaa valita kaverit alunperinkin paremmin.

Vierailija
147/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

117. Hui oikeinko red flag.  Olisi pitänyt varmaan vaimon tajuta useita vuosia sitten tuo..

Mun vaimo on löytänyt meidän suhteen aikana useita ystäviä. Mut ei hän silti ole halunnut lähteä ystävien kanssa pidemmille reissuille ilman mua. Vaimolla on myös jostain syystä ollut hirveän tärkeää et hänen ystävistä on tullut myös mun ystäviä. Ja kyllä ollaan oltu hänen kaveriensa kanssa reissulla.  Kuten myös mun kaverien.

Mä tunnen mun vaimon, en usko että vaimo ottaisi koskaan ystäväksi hetero Miestä. Ihan omien ajatuksiensa takia. Hän on nämä ajatukset kertonut mulle jo vuosia sitten ja edelleen samaa mieltä.

Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan erikseen. Eri lajit jotka kiinnostavat. Joten vaimo voi ihan hyvin tutustua johonkin ihmiseen ja alkaa harrastaa jotain lajia jos haluaa.

Olen vastaavanlainen nainen. Ja kyllä minul

Jotenkin omituinen fiilis tulee näistä keskusteluista. Jotkut ihmiset tuntuvat hirveän tuomitsevilta. Heidän tapansa elää on ainoa oikea, kaikilla muilla on toksinen suhde. Vaimo ei ole ikinä halunnut mennä vaikka vkl reissuun, häntä on kyselty. On panostettu jne. Vaimo on joskus suostunutkin saadakseen painostuksen loppumaan. Sitkun pitäny lähteä vaimo on soittanut kaverille et en pysty olen kipeä..

Mä olen ihmetellyt asiaa ja vaimo sanonut et ei halua kun on mun kanssa mielummin vapaa aikansa..

Kai se sitten on väärin ja red flag 

Vierailija
148/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.

Eli teillä ei ole luottamusta toisiinne. Ok. Miksi sitten edes olette yhdessä?

Vierailija
149/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.

No jos heillä on vaikka muuten todella hyvä suhde. Ja kumpikaan suhteen osapuoli ei pidä noita tarpeellisena onnellisuuteen.

Vierailija
150/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
151/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kaveri raahaa miehen tyttöjen iltaan mukaan, kun mies haluaa tehdä asiat yhdessä. Ihanaa! Ei siinä paljoa viitsi omista asioista puhua kun tää yksi siinä töllöttä. Innolla odotan taas pikkujouluja.. huoh. Ja tosiaan on sanottu että oltais vaan tyttö porukalla mutta yllätys yllätys sieltä tulee mussukka mukaan.

0/5

Vierailija
152/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos heillä on vaikka muuten todella hyvä suhde. Ja kumpikaan suhteen osapuoli ei pidä noita tarpeellisena onnellisuuteen.

Aivan. Kaikki eivät ole samanlaisia ja kaipaa ulkomaanmatkoja kaveriporukoissa, vaan heille onneen riittää muu. 

Vierailija
153/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

117. Hui oikeinko red flag.  Olisi pitänyt varmaan vaimon tajuta useita vuosia sitten tuo..

Mun vaimo on löytänyt meidän suhteen aikana useita ystäviä. Mut ei hän silti ole halunnut lähteä ystävien kanssa pidemmille reissuille ilman mua. Vaimolla on myös jostain syystä ollut hirveän tärkeää et hänen ystävistä on tullut myös mun ystäviä. Ja kyllä ollaan oltu hänen kaveriensa kanssa reissulla.  Kuten myös mun kaverien.

En voi sille mitään, mutta sinusta tulee red flag-fiilikset. Voin olla väärässä, totta kai, eikä se mua harmita jos olen. Toivottavasti olen! 

Mutta jotenkin se, että sun vaimolla on jyrkkä mielipide miespuoleisista kavereista, sinä taas et ensin ajatellut että yön yli voi olla poissa muustakin syystä kuin bilettämisen. En osaa tätä sanoittaa, mutta tulee vain sellainen olo että jompi kumpi teistä on takertuva, hallitseva ja määrää suhteen raamit. Ehkä jopa niin, että toinen ei sitä edes näe. 

Vierailija
154/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästäminen on ihan väärä sana kun en omista, enkä halua omistaa ketään. Mikäli kyse on jostain muustakin kuin kaveriporukan risteilystä, niin ei tuollainen kuitenkaan toimisi ja suhde loppuisi siihen.

Eli jos kumppani vaikka haluaisi useaksi viikoksi "yksikseen" ulkomaille, niin emme sitten vain olleetkaan toisillemme sopivat ja se siitä. En siis nostaisi mitään itkupotkuraivareita, mutta kokisin vain itseni tuollaisessa suhteessa ulkopuoliseksi ja myös omat tunteeni pakastuisivat pikavauhtia.

Mutta meitä on moneen junaan ja onhan kai sellaisiakin suhteita, missä pidetään ties mistä syytä pitkiäkin katkoja ja elellään välillä jossain eri mantereilla tms. Sellainen toiminta ei vain ole mun juttu.

Vierailija
155/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Kaikki eivät ole samanlaisia ja kaipaa ulkomaanmatkoja kaveriporukoissa, vaan heille onneen riittää muu. 

Tämäkin omituinen kommentti. 

Harva matkustaa ulkomaille monta kertaa vuodessa ilman puolisoa ja ilman, että kyseessä olisi työmatka. Toki näitä ihmisiä on, mutta vähemmän. Minä käyn ulkomailla ilman puolisoa tai lapsia kerran pariin vuoteen. Kerran tai kaksi vuodessa olen hotellissa yön syystä x ilman perhettä ja ilman, että se on työmatka. Muutaman kerran vuodessa olen ystävän luona viikonlopun, mutta näillä reissuilla on joskus mukana myös yksi lapsistani, jonka kummi ystäväni on. Sitten on kaksi tai kolme yötä vuodessa, jolloin kyseessä on yhden lapsen harrastuksen kisamatkat. Näissäkään puoliso ei ole mukana. 

Normaalissa arjessa taas puolisolla on kaksi iltaa viikossa oma harrastus, minulla yhtenä iltana. Muuten vuorotellaan lasten kuskaamisissa. Yhdessä tykätään käydä kaupassa tai lenkillä yhtenä iltana yhden harrastuksen aikana. Ja meillä on tapana käydä yhdessä lounaalla, jos molemmat on etätöissä. Iltaisin käperrytään toistemme kainaloihin, ellen minä ole nukahtanut jo ennen lapsia kirja kädessä :D Tällöin puoliso tulee lähelle, ottaa kainaloon ja nukahtaa itsekin. 

Ei se, että teen paljonkin asioita yksin tai vain omien ystävien kanssa, ole mikään onneni ainoa ja muuttumaton lähde. 

Se on vain sitä, että minä en tahdo miestä mukaan kun olen ystävieni kanssa. Tai siskojeni kanssa jossakin. En tahdo heidänkään miehiä tai lapsia siihen kuin poikkeustapauksissa. Nämä poikkeustapaukset on juhlia, illanistujaisia yms. 

Vierailija
156/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan erikseen. Eri lajit jotka kiinnostavat. Joten vaimo voi ihan hyvin tutustua johonkin ihmiseen ja alkaa

Mulle on ihan sama mitä joku random vauvailija ajattelee. Mä kuitenkin tiedän että mun ja vaimon suhde on todella hyvin toimiva ja onnellinen..

Mä luulen että me molemmat ollaan vähän takertuvia, niinkuin olen kertonut niin tosi paljon vietetään aikaa yhdessä jos mahdollista. Mun mielestä toi on hauskinta mitä mä voin tehdä ja niin toi vaimokin väittää..

Nää keskustelut on hirveän vaikeita kun ei tänne jaksa eikä pysty kirjoittamaan tarpeeksi. Mä tiedän että on muitakin syitä olla yön yli poissa. Olisi luullut että säkin tajusit sen kun kerroin että tein matka töitä suhteen alussa.

Mitä tulee tohon mies/ nainen kaveri aspektiin. Me kaveerattiin alussa ja vaimo oli sitä mieltä että ei ole pyyteetöntä eri sukupuolten kaveruutta. Hänellä ei ole kun 2 mies kaveria, ne on lapsuudesta. Mulla on muutama nais kaveri ja niihin vaimo ei ole puuttunut ikinä.

Mutta kyllä pitäisin outona jos nyt tulisi hänen perustelujen ja kertomuksen jälkeen miespuolinen ystävä. Hyväksyisin mutta ihmettelisin 

Vierailija
157/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut aiemmin luottamusongelmaa. Siitä johtuen ollaan sovittu ettei tehdä asioita, jotka toisesta tuntuu millään lailla pahalta. Ei tarvitse edes pelätä toisen pettävän, vaan että joku toisen meno tai tekeminen ei vaan toisesta tunnu hyvältä. Se riittää.

Meillä tällaisia ovat esimerkiksi baari-illat, risteilyt tai muut reissut kavereiden kanssa, työpaikan yön yli tyhy-illat sekasaunoineen, tai vaikka soittelu vastakkaista sukupuolta olevan entisen työkaverin kanssa.

Ja kun tuo on yhdessä sovittu ja ihan sydämestään ei toiselle halua millään lailla hetkenkään pahaa mieltä, niin se ei tunnu mitenkään rajoittavalta. Kummastakaan. Ihan omasta halustahan tässä ollaan ja se puoliso on kuitenkin se tärkein ihminen maan päällä.

Vierailija
158/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asia pitää heti vetää äärimmilleen, ettei toinen päästäisi. Kai nämä voi yhdessä sopia ja jokainen pari luo keskenään oman parisuhteensa säännöt sekä rajat, eikä muilla ole siihen nokan koputtamista. 

Vierailija
159/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan erikseen. Eri lajit jotka kiinnostavat. Joten vaimo voi ihan hyvin tutustua johonkin ihmiseen ja alkaa

En voi sille mitään, mutta sinusta tulee red flag-fiilikset. Voin olla väärässä, totta kai, eikä se mua harmita jos olen. Toivottavasti olen! 

Mutta jotenkin se, että sun vaimolla on jyrkkä mielipide miespuoleisista kavereista, sinä taas et ensin ajatellut että yön yli voi olla poissa muustakin syystä kuin bilettämisen. En osaa tätä sanoittaa, mutta tulee vain sellainen olo että jompi kumpi teistä on takertuva, hallitseva ja määrää suhteen raamit. Ehkä jopa niin, että toinen ei sitä edes näe

Miksi ajattelet että toisten suhteet kuuluu sulle millään lailla? Tai että sulla on varaa arvostella niitä, kirjoittaa vielä tuolla tavalla jollekin, kuin sun ajatuksillasi olisi Jokin Suuri Merkitys? Että kun susta tuntuu nyt tältä ja sinä vaistoat, niin kuunnelkaas kaikki 😄 Sinähän et tiedä toisten suhteista yhtään mitään. Vaikka selvästi haluaisit, ja vielä olla päättämässä niistä.

Eri

Vierailija
160/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...

En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.

Tähän asti päästiin kontrolloijien ihmettelyssä ja sitten tällainen kontrolloija ilmoittautuu ja heti satelee peukkuja. Tämä kuitenkin osoittaa hyvin, miten yleinen ilmiö on.

Käytännössä esim. tilanteessa, jossa puoliso jää työttömäksi ja tarjolla olisi sitten esim. käyttöönotto- tms., insinöörin duunia, mikä edellyttäisi matkustamista tulisi ero. Näin ollen työtöntä kumppania voidaan kontrolloida työnhaun suhteen - tai toki se aika  nopeasti hylätään, koska myös työttömyys on nou nou. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme