Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.
Avaatko vähän miksi näin on?
Osaksi koska tykätään olla mahdollisimman paljon yhdessä, ja matkustella yhdessä. Risteilyt ym poissuljettuja ihan jo luottamuksenkin takia.
Mitä järkeä olla suhteessa, jossa ei luottamus riitä edes normaaliin elämään?
Et taida ymmärtää kontrolloijien mielenmaisemaa. Toisen hallinta on just se juttu. Se, miten toisen omanarvontunnon saa nujerrettua niin, että se alituu on toinen tarina.
Ihme jankkausta. Mä olen mies mun nainen on mustasukkainen.. Tämä rajoittaa mun elämää. Ei kenenkään muun..
Mä en voi lähteä viikoksi etelään, Lappiin, en voi mennä toiselle paikkakunnalle ryyppäämään vkl.
Mitä sitten? Mä rakastan tota naista haluan että hänellä on hyvä olla ja mulla on hyvä olla hänen kanssaan. Paljon parempi kuin kenenkään muun kanssa on ollut..
Onko mun nyt pakko jättää toi nainen koska joku akka vauva palstalta ei ymmärrä miksi mä suostun tähän.
Tai pilata tää suhde menemällä kuitenkin.
Ps. Ollaan oltu 18v yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aiemmin luottamusongelmaa. Siitä johtuen ollaan sovittu ettei tehdä asioita, jotka toisesta tuntuu millään lailla pahalta. Ei tarvitse edes pelätä toisen pettävän, vaan että joku toisen meno tai tekeminen ei vaan toisesta tunnu hyvältä. Se riittää.
Meillä tällaisia ovat esimerkiksi baari-illat, risteilyt tai muut reissut kavereiden kanssa, työpaikan yön yli tyhy-illat sekasaunoineen, tai vaikka soittelu vastakkaista sukupuolta olevan entisen työkaverin kanssa.
Ja kun tuo on yhdessä sovittu ja ihan sydämestään ei toiselle halua millään lailla hetkenkään pahaa mieltä, niin se ei tunnu mitenkään rajoittavalta. Kummastakaan. Ihan omasta halustahan tässä ollaan ja se puoliso on kuitenkin se tärkein ihminen maan päällä.
Minä en suostuisi tuollaiseen. En ole koskaan pettänyt, ja väitän että en aio koskaan pettääkään. Olen kuitenkin sitä mieltä, että en luopuisi satunnaisista baari-illoista, joita on yleensä aina edeltänyt jonkun artistin keikka ennen sitä ja keikkaa ennen syöminen ystävien kanssa ulkona. Risteilyistä en pidä, pelkään laivoja :D Laivamatka Tallinaan on jo tarpeeksi jännää, mutta kestän sen koska ystäväni asuu siellä. Kun olen Tallinnassa, vietän aikaa hänen ja joskus myös hänen ystäviensä kanssa. En suostuisi luopumaan tästäkään.
Toivottavasti kukaan muuukaan ei luovu omasta elämästään siksi, että kumppanista on ikävä ajatus että paikassa x juttelee vastakkaisen sukupuolen kanssa muistakin kuin työasioista. Kyllä ihmisen pitää pystyä myös kasvamaan henkisesti sen verran, että ei tukahduta toista tuolla tavalla. "Kumppanini ei saa tehdä mitään, mistä minulle tulee ikävä olo".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on ollut aiemmin luottamusongelmaa. Siitä johtuen ollaan sovittu ettei tehdä asioita, jotka toisesta tuntuu millään lailla pahalta. Ei tarvitse edes pelätä toisen pettävän, vaan että joku toisen meno tai tekeminen ei vaan toisesta tunnu hyvältä. Se riittää.
Meillä tällaisia ovat esimerkiksi baari-illat, risteilyt tai muut reissut kavereiden kanssa, työpaikan yön yli tyhy-illat sekasaunoineen, tai vaikka soittelu vastakkaista sukupuolta olevan entisen työkaverin kanssa.
Ja kun tuo on yhdessä sovittu ja ihan sydämestään ei toiselle halua millään lailla hetkenkään pahaa mieltä, niin se ei tunnu mitenkään rajoittavalta. Kummastakaan. Ihan omasta halustahan tässä ollaan ja se puoliso on kuitenkin se tärkein ihminen maan päällä.
Minä en suostuisi tuollaiseen. En ole koskaan pettänyt, ja väitän että en aio koskaan pettääkään.
Se on sun mielipide joka on luotu varsin vähäisillä tiedoilla. Mä en taas suostuisi suhteeseen jossa baari illat arvostetaan mun onnellisuutta isommiksi.
Vierailija kirjoitti:
Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...
En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.
No jaa. Itse tein (nainen) kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän reissutyötä enkä koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään pettävän. Minun kokemuksellani ei tietenkään ole mitään merkitystä, mutta tuo "yli 90%" on sekin päästä keksitty numero vailla mitään tutkimuspohjaa. Tutkimuksessa tulisi huomioida lisäksi reissujen pituudet ja ammattiala, koska niillä on varmasti merkitystä pettämisen todennäköisyyteen yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...
En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.
Tähän asti päästiin kontrolloijien ihmettelyssä ja sitten tällainen kontrolloija ilmoittautuu ja heti satelee peukkuja. Tämä kuitenkin osoittaa hyvin, miten yleinen ilmiö on.
Käytännössä esim. tilanteessa, jossa puoliso jää työttömäksi ja tarjolla olisi sitten esim. käyttöönotto- tms., insinöörin duunia, mikä edellyttäisi matkustamista tulisi ero. Näin ollen työtöntä kumppania voidaan kontrolloida työnhaun suhteen - tai toki se aika nopeasti hylätään, koska myös työttömyys on nou nou.
No entäs minä sitten? Olen jäämässä todennäköisesti työttömäksi vuodenvaihteessa, enkä edes harkitse reissutyötä, koska en halua olla niin paljoa pois kotoa. Puolison mielestä voitaisiin muuttaa mun työn perässä vaikka toiselle paikkakunnalle, mutta minä en missään nimessä halua sitä. Odottelen, kunnes saan töitä lähempää. Mitä tässä on takana sun mielestä? 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse tein (nainen) kymmenen vuotta enemmän tai vähemmän reissutyötä enkä koskaan nähnyt tai kuullut kenenkään pettävän. Min
Mä olen duunari pohjaisella reissutyö alalla. Pidän tota 90% aika todellisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
117. Hui oikeinko red flag. Olisi pitänyt varmaan vaimon tajuta useita vuosia sitten tuo..
Mun vaimo on löytänyt meidän suhteen aikana useita ystäviä. Mut ei hän silti ole halunnut lähteä ystävien kanssa pidemmille reissuille ilman mua. Vaimolla on myös jostain syystä ollut hirveän tärkeää et hänen ystävistä on tullut myös mun ystäviä. Ja kyllä ollaan oltu hänen kaveriensa kanssa reissulla. Kuten myös mun kaverien.
Mä tunnen mun vaimon, en usko että vaimo ottaisi koskaan ystäväksi hetero Miestä. Ihan omien ajatuksiensa takia. Hän on nämä ajatukset kertonut mulle jo vuosia sitten ja edelleen samaa mieltä.
Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan erikseen. Eri lajit jotka kiinnostavat. Joten vaimo
Tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaan aiheista. En minä ainakaan oleta, että ajatukset mitä näppäilen tähän ruudulle olisi kenellekään niin käänteentekeviä, että ne jotenkin muuttaisi tämän ihmisen maailmankuvaa. Mutta koska tämä on keskustelupalsta, minä keskustelen. Mitä sun mielestä täällä sitten pitäisi tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti päästiin kontrolloijien ihmettelyssä ja sitten tällainen kontrolloija ilm
Ton jankkaajan mielestä teidän suhde ei voi olla terve. Todennäköisesti tulette pettämään toisianne ja lopulta toinen tappaa toisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.
Avaatko vähän miksi näin on?
Osaksi koska tykätään olla mahdollisimman paljon yhdessä, ja matkustella yhdessä. Risteilyt ym poissuljettuja ihan jo luottamuksenkin takia.
Eli ei kysymys ole tykkäämisestä vaan kontrollista. Kuten sanottu, tällä palstalla mammat ilmoittatuu aina ihan itse ja toiset väittää kiivasti, ettei tällaisia edes ole.
Ei ole kyse kontrollista. Etkö osaa lukea? Ajatteletko useinkin että jos sinä sanot asian olevan NÄIN niin se on sitten varmasti näin? Vaikket tietäisi asiasta mitään? 😉
Ulkomaita emme oikein harrasta, mutta tottakai kotimaassa reissataan yksinkin. Esim silloin kun toimen menee jonkun kaverin/sukulaisen luokse kauemmas kyläilemään, tai toinen menee katsomaan sellaisia kisoja jotka ei toista kiinnosta. Sellaista taas että toinen lähtisi viikoksi esim laskettelukeskukseen ihan yksin ei ole tullut vielä vastaan. Emme kumpikaan harrasta semmoista missä tuollainen tulisi kyseeseen. Päästään niin harvoin hemmottelulomalle että se on ihan selviö että sinne mennään sen kanssa jonka kanssa sinne halutaan mennä, eli puolison kanssa.
todella vaikea arvailla millaista olisi jonkun toisen henkilön kanssa parisuhteessa ollessa, sillä en aio olla suhteessa enää kenenkään muun kanssa sitten kun tämä tavalla tai toisella päättyy, enkä jaksa jossitella koska en ole kiinnostunut jossittelemaan tällaisella asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
117. Hui oikeinko red flag. Olisi pitänyt varmaan vaimon tajuta useita vuosia sitten tuo..
Mun vaimo on löytänyt meidän suhteen aikana useita ystäviä. Mut ei hän silti ole halunnut lähteä ystävien kanssa pidemmille reissuille ilman mua. Vaimolla on myös jostain syystä ollut hirveän tärkeää et hänen ystävistä on tullut myös mun ystäviä. Ja kyllä ollaan oltu hänen kaveriensa kanssa reissulla. Kuten myös mun kaverien.
Mä tunnen mun vaimon, en usko että vaimo ottaisi koskaan ystäväksi hetero Miestä. Ihan omien ajatuksiensa takia. Hän on nämä ajatukset kertonut mulle jo vuosia sitten ja edelleen samaa mieltä.
Kuten useasti sanonut vaimo ja minä harrastetaan
Keskustella. Mutta voi myös avoimesti ajatella niitä omia ajatuksiaankin. Eikä tyrkyttää niitä ainoina oikeina. Nää kirjoitukset on kuitenkin äärimmäisen pieni asia isosta kokonaisuudesta. Sä tai mä ei voida näiden perusteella luoda hirveän tarkkoja analyysejä.
Kuka ny nykynaiseen luottaisi. Käyvät hoonauttamassa itseään vaikka millä tautipesillä.
M46
Vierailija kirjoitti:
Eli jos entinen työkaveri laittaa viestiä tai soittaa, niin lyötte luurin korvaan vai miten toimitte? Kyllä tuollainen touhu kuulostaa jo aikamoiselta henkiseltä väkivallalta ja varmaan kaverit aika lailla kaikkoaa, jos luottamuksen takia ei voi edes teatteriin lähteä toiseen kaupunkiin.
Mun mies lähti juuri yksin reissuun viikoksi. Olen tosi iloinen hänen puolestaan. Itse tein matkan edellisenä viikonloppuna. Aika tavallista meille reissata erikseen. Ensi kuun lopussa lähdetään viikoksi taas yhdessä. En näe mitään ongelmaa asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en suostuisi tuollaiseen. En ole koskaan pettänyt, ja väitän että en aio koskaan pettääkään.
En minäkään "suostu" tällaiseen, vaan tämä on minulle itsestään selvää. Mikään ei mene oman puolison yli, ei mikään, eikä se ole mikään uhraus vaan täysin selvä asia.
Miksi edes ajattelet, kirjoitukseeni viitaten, että sun pitäisi tehdä, tai jättää tekemättä jotain mitä haluat tehdä? Emme mekään jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän asti päästiin kontrolloijien ihmettelyssä ja sitten tällainen kontrolloija ilm
On ihan eri asia että sinä et halua olla poissa kotoa, kuin että puoliso käyttäytyy niin ja ilmaisee asian niin että koet, ettet voi olla reissutyössä vaikka sinulle se olisi ihan ok. Silloin ei kyse ole omasta tahdosta vaan kontrolloivan puolison tahdosta.
Ja sekin on eri asia, että teillä olisi vaikka pienet lapset ja siksi puoliso ilmoittaa että reissutyöt ei käy. Tällöin kyse on arjen vastuun tasaisesta jakamisesta.
Mutta jos syy on, että puoliso ajattelee jotain pettämiseen viittavaa tapahtuvan ja siksi ei halua, että teet reissutyötä. Silloin kyse on kontrollista.
Naapurin eukko vahtaa perheensä tilejä niin tarkkaan, että ukko ei pääse etelän golf-reissuille mukaaan ilman rahankäyttölupaa 🤣🤣🤣. Miten kukaan voi olla noin pihi? Mies siinäkin taloudessa rahan tuo taloon.
"Tämä on keskustelupalsta, jossa keskustellaan aiheista. En minä ainakaan oleta, että ajatukset mitä näppäilen tähän ruudulle olisi kenellekään niin käänteentekeviä, että ne jotenkin muuttaisi tämän ihmisen maailmankuvaa. Mutta koska tämä on keskustelupalsta, minä keskustelen. Mitä sun mielestä täällä sitten pitäisi tehdä?"
Voisitko opetella lainaamaan vastausta, johon kommentoit? Tällaisesta sekasikiöviestistä ei saa mitään tolkkua.
Eli ei kysymys ole tykkäämisestä vaan kontrollista. Kuten sanottu, tällä palstalla mammat ilmoittatuu aina ihan itse ja toiset väittää kiivasti, ettei tällaisia edes ole.