Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?
Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee tohon miesten moraaliin ja ei mun mies ainakaan pettäisi. Niin nää tutkimukset on aika rajuja. 26000 vastaajaa.
yli 98 prosenttia vastaajista oli valmis vastaamaan tähän kysymykseen. Miehet vastasivat naisia useammin pettäneensä joskus kumppaniaan. Miehistä 36,6 prosenttia tunnusti pettäneensä.
Ja jos joku ei osaa suhteuttaa. Niin jos teillä on isä ja 2 veljeä. Tilaston mukaan joku on pettänyt.
Ei todellakaan puhuta mistään harvinaisesta ilmiöstä.
Suurin osa ei petä. Ja jo sillä, että mies on raitis ja rehellinen, voitetaan paljon.
Totta alkoholi oli yksi iso pettämiseen ajava tekijä. Nykypäivänä sosiaalinen media on ottanut tilaa..
Täällä on paljon keskusteltu reissu hommista. Mä voisin heittää siihen että on aika luon
No. Minun miehelläni on ollut oma asunto pitkissä projekteissa, oma hotellihuone lyhyissä. Samoin minulla. Yksityisyyttä on siis ollut riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
743. Ei seksin ostaminen ole rikos. Vain seksin ostaminen paritetulta tai alaikäiseltä on rikos.
Ja tämä rikoslaki uudistus tuli voimaan 2015 ja vähensi prostituutiota runsaasti. Koska kuten itse sanoit ostajan on vaikea tietää
En ole sanonut niin, tässä kirjoittaa useampi ihminen. Itse uskon, että ostaja kyllä usein tietää ostavansa paritetulta, mutta vähät välittää siitä.
Tää on vähän sekavaa ei tiedä kuka kirjoittaa mitä. Teitä on nyt 2 ketkä kirjoittaa romaaneja.
Muttta tuo tiputtaa varmasti seksin ostoa. Mahdollisuus saada 6kk vankeutta hillitsee himoja. Eli ei tuo tiputus johdu siitä että miehille olisi kasvanut moraali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee tohon miesten moraaliin ja ei mun mies ainakaan pettäisi. Niin nää tutkimukset on aika rajuja. 26000 vastaajaa.
yli 98 prosenttia vastaajista oli valmis vastaamaan tähän kysymykseen. Miehet vastasivat naisia useammin pettäneensä joskus kumppaniaan. Miehistä 36,6 prosenttia tunnusti pettäneensä.
Ja jos joku ei osaa suhteuttaa. Niin jos teillä on isä ja 2 veljeä. Tilaston mukaan joku on pettänyt.
Ei todellakaan puhuta mistään harvinaisesta ilmiöstä.
Suurin osa ei petä. Ja jo sillä, että mies on raitis ja rehellinen, voitetaan paljon.
Totta alkoholi oli yksi iso pettämiseen ajava tekijä. Nykypäivänä sosiaalinen media on ottanut tilaa..
Täällä on paljon keskusteltu reissu homm
Onko sun mies seksuaalisesti kuinka aktiivinen. Onko sun mies sellainen että herättää ulkoisesti naisten kiinnostuksen?
759. Anna sinisilmäisten olla sinisilmäisiä, mitä sinä siitä.
Eikä minun nähdäkseni yksikään koko ketjussa ole väittänyt, että akateemisuus suojaisi pettämiseltä tai miltään muultakaan. Vaan joku (ehkä sinä itse) nostaa akateemisuuden jatkuvasti esille.
Ohis. Sanoohan nyt järkikin sen että puutteesta oleva pettää helpommin. Läheisyyden puutteessa oleva hakee helpommin läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
753. Palstasta ei ole tutkittua faktaa, tuo oli havainto, jonka moni muukin on varmaan huomannut, jos täällä on käynyt. Toistuva teema, samat argumentit toistuvat.
Niin, ei ollut faktaa vaikka juuri niin väitit 🤣 mutta kyllä, sovit porukkaan oikein hyvin
Vierailija kirjoitti:
Eikä minun nähdäkseni yksikään koko ketjussa ole väittänyt, että akateemisuus suojaisi pettämiseltä tai miltään muultakaan. Vaan joku (ehkä sinä itse) nostaa akateemisuuden jatkuvasti esille.
En todellakaan nosta. On täällä selitetty että joo toi on duunari juttui toi pettäminen. Ei mun sivistynyt mies pettäisi..
Mikä on ihan hevon huttua. Pettäjä pettää sitä ei muuta mikään tutkinto.
Meillä kyse ei kyllä ole luottamuksesta vaan rahasta. Ei meillä ole rajattomasti rahaa käytettäväksi sinun, minun ja perheen matkoihin, vaan pääosin ne matkat mitä on tehty on tehty perheenä.
763. Taitaa tässä olla useampikin kuin kaksi kirjoittelemassa, mikäli olen oikein tulkinnut. Ainakaan muun s.rikollisuuden suhteen rangaistusten koventamisella ei ole todettu rikollisuutta vähentävää vaikutusta, tämän asian tiimoilta ei ole tietääkseni tutkittu. Rangaistuksen pidentämiset ja koventamiset s.rikollisuudessa ovat hyviä uusimisriskiä että kuntoutumista ajatellen. Oikein kunnon kukkahatun siis kannattaa toivoa vuosikymmenten rangaistuksia, lapsikohteisten kuntoutumisen tulokset ovat tutkimuskirjallisuuden mukaan "vaatimattomia", mutta muiden r--- hieman parempia.
Vierailija kirjoitti:
Olemme pitkäaikaisen aviomieheni kanssa asuneet välillä useitakin vuosia työn takia viikot eri paikkakunnilla. Molemmilla on ollut työmatkoja ulkomailla. Molemmat ovat myös reissanneet vapaa-ajalla ilman toista. Luotto on silti aina ollut puolin ja toisin sata prosenttista. Ja on edelleen. Kontrollointi tuskin lisää minkään liiton onnellisuutta.
Hyvä että luotat ja se onkin tärkeää. Siti et voi tietää, onko toinen ollut luottamuksen arvoinen. Tämän vuoksi jokaisen olisi hyvä välillä kyseenalaistaa varsinkin sokea luottamus toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olemme pitkäaikaisen aviomieheni kanssa asuneet välillä useitakin vuosia työn takia viikot eri paikkakunnilla. Molemmilla on ollut työmatkoja ulkomailla. Molemmat ovat myös reissanneet vapaa-ajalla ilman toista. Luotto on silti aina ollut puolin ja toisin sata prosenttista. Ja on edelleen. Kontrollointi tuskin lisää minkään liiton onnellisuutta.
Hyvä että luotat ja se onkin tärkeää. Siti et voi tietää, onko toinen ollut luottamuksen arvoinen. Tämän vuoksi jokaisen olisi hyvä välillä kyseenalaistaa varsinkin sokea luottamus toiseen.
Kyllä. Tää on se minkä ihmiset unohtaa, me ollaan kaikki ihmisiä. Me ei voida tietää sata% mitä toisen päässä liikkuu. Sit käydään terapiassa vuosia. Kun paljastuukin että miehen motiivi reissuhommiin oli viinaa ja vieraat naiset.
Pakko kertoo tähän väliin. Mä olin töissä yhden täyden sian kanssa. Tää petti vaimoaan ihan kokoajan ja hirvee rakkaus lässytys tälle naiselle aina puhelimessa.. toi duuni ku loppu mä laitoin sen muijalle viestiä et jätä se h......n ukko.
Eihän tää nainen suostunut uskomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin. Toisesta ei koskaan voi mennä takuuseen. Ei aina edes itsestään. Ja vaikka se mors sekoilisikin, niin mitä sitten? Ei se poista sitä mitä teidän välillä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä kun näitä lukee tulee mietittyä miksi ihmiset ovat edes parisuhteissa.
Mä uskallan väittää et mun vaimo ei edes haluaisi lähteä reissuun ilman mua. Mä en haluaisi lähteä ilman häntä..
Joskus yks hänen kaveri on yrittänyt saada vaimoa lähtemään reissuun ulkomaille. Mut vaimo on kieltäytynyt.
Sinulla on paljon opittavaa elämästä, ihmisistä ja parisuhteista. Onko vaimosi ensimmäinen ja ainoa kumppanisi? Toivon että maailmasi avartuu hyvällä tavalla vielä joskus.
Mä olen N44 ja varmaan erotaan nykyisen miehen kanssa jossain vaiheessa. Mä todellakin haluan miehen, joka haluaa tehdä ja mennä mun kanssa, en olla palvelija/ äiti joka katselee väsynyttä tai pahimmillaan krapulaista miestä himassa. Eli Mä saisin ne hetket kun mies lojuu sohvan pohjalla ja kaikki edes vähän kiva tehdään kavereiden kanssa. Ei kiitos enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä uskallan väittää et mun vaimo ei edes haluaisi lähteä reissuun ilman mua. Mä en haluaisi lähteä ilman häntä..
Joskus yks hänen kaveri on yrittänyt saada vaimoa lähtemään reissuun ulkomaille. Mut vaimo on kieltäytynyt.
Sinulla on paljon opittavaa elämästä, ihmisistä ja parisuhteista. Onko vaimosi ensimmäinen ja ainoa kumppanisi? Toivon että maailmasi avartuu hyvällä tavalla vielä joskus.
Mä olen N44 ja varmaan erotaan nykyisen miehen kanssa jossain vaiheessa. Mä todellakin haluan miehen, joka haluaa tehdä ja mennä mun kanssa, en olla palvelija/ äiti joka katselee väsynyttä tai pahimmillaan krapulaista miestä himassa. Eli Mä saisin ne hetket kun mies lojuu sohvan pohjalla ja kaikki edes v
Miehenä. Tää on just se perus.. kaverin vaimo valitti kaverille samasta asiasta, kaveri puolusteli mulle. Mun oli pakko sanoa sille ihan suoraan. Ei ei se kerran viikkoon baaris käynti ole se ongelma vaan se että sä oot baarissa, seuraava päivänä sä heräät 16.00 tilaat pizzan, makaat sohvalla ja vonkaat krapula panoa. Kun sun muija hoitaa lasta. Ei se ollu miettiny tota koskaan noin. Ajatteli vaan et ei se nyt ole paha jos on omaa aikaa se pe tai la ilta.
Onneks paransi tapansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen N44 ja varmaan erotaan nykyisen miehen kanssa jossain vaiheessa. Mä todellakin haluan miehen, joka haluaa tehdä ja mennä mun kanssa, en olla palvelija/ äiti joka katselee väsynyttä tai pahimmillaan krapulaista miestä himassa. Eli Mä saisin ne hetket kun mies lojuu sohvan pohjalla ja kaikki edes v
Tähän sopii munkin tarina.. Miehet on vaan joskus niin älyttömän yksiaivo soluja. Ei ne osaa ajatella.
Kaveri muutti pienelle paikkakunnalle. Siinä lähellä oli tosi hieno ravintola yökerho yms
Tän kaverin vaimo oli 2v pyytänyt et menisivät joskus sinne syömään ja bilettää. Kaveri oli et liian kallista, pitää taksilla mennä jne.. no mut kutsuttiin sinne dokaamaan, vedettiin lärvit tän miehen kanssa, nainen oli töissä.. illalla sit kaveri tilas taksin ja mentiin just tonne, yöllä taksilla kotiin..
Aamulla kaveri selittää tosi iloisena muijalle et oli se kyl hieno paikka. Eikä muuten tajunnut yhtään miksi tää nainen veti hirveät kilarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan nosta. On täällä selitetty että joo toi on duunari juttui toi pettäminen. Ei mun sivistynyt mies pettäisi..
Mikä on ihan hevon huttua. Pettäjä pettää sitä ei muuta mikään tutkinto.
Kirjoitin, että en ole missään muualla tällaisiin puheisiin törmännyt kuin täällä, että pettämisillä kerskaillaan ja että seksin ostamiset ovat ihan normisettiä. Ja koska täällä on paljon duunareita, niin sellainen liittynee duunarikulttuuriin, etteivät nuo asiat ole niin paheksuttuja kuin muualla. Ainakin sinä ja monet muut kirjoittelijat haluavat antaa sellaisen kuvan asiasta täällä. Mistä minä voin tietää pitääkö se paikkansa, kun en tunne yhtäkään duunaria niin läheisesti, mutta itsehän ihmiset sitä täällä toitottavat. Matkatöitä tehneenä minulla ei ole asiasta omakohtaista havaintoa. Eli tämä reppumiesten pettämisistä kirjoittanut voi syyttää itseään, jos minulle tai jollekin muulle on syntynyt käsitys siitä, että duunaripiireissä petetään enemmän.
Asiaahan ei ole tutkittu, mutta sitä on tutkittu, että duunarit käyttävät enemmän alkoholia, eroavat todennäköisemmin ja molemmat voivat liittyä pettämiseen. Sitä kautta voi siis pitääkin paikkansa. Käsitykseni asiasta on siis muuttunut sitten ketjun alun. Näinhän tämä palsta vaikuttaa.
Mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö myös akateeminen mies voi pettää. Tietyntyyppiset miehet voivat pettää helpommin ja ehkäpä matkatyö tarjoaa siihen hyvät puitteet myös akateemiselle. Kuitenkaan narsistiset piirteet eivät ole miehissä niin yleisiä, että voisi sanoa kaikkien matkatyössä olevien pettävän, olivatpa sitten akateemisia tai duunareita. Luulen, että biseksuaalisuus tai homoseksuaalisuus on vielä houkuttelevampi vaihtoehto, kun he harrastavat enemmän anonyymiä seksiä. Se työkaveri voi olla myös vakituinen seksikumppani ja lisäksi vielä kruisailua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
753. Palstasta ei ole tutkittua faktaa, tuo oli havainto, jonka moni muukin on varmaan huomannut, jos täällä on käynyt. Toistuva teema, samat argumentit toistuvat.
Niin, ei ollut faktaa vaikka juuri niin väitit 🤣 mutta kyllä, sovit porukkaan oikein hyvin
Anna jo armoa, tuo on oikeasti typerää, vaikka kuvittelet olevasi nokkela? Keskustellaan mieluummin itse asiasta ja vaikka niistä faktoista. Voisihan palstan toistuvista teemoista tehdä tutkimuksenkin, jolloin havaittaisiin, että täällä toistuvat nuo tietyt asiat ja agendat. Kyllä ne jotain kertovat sekä yhteiskunnasta että jengistä, joka täällä majailee: siis minustakin. Ei tutkiminen sen kummempaa ole kuin etsiä asioiden välisiä yhteyksiä määrätyllä menetelmällä. Olen siis yhdeltä ammatiltani tutkija, vaikken tutkikaan keskustelupalstoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tää on se minkä ihmiset unohtaa, me ollaan kaikki ihmisiä. Me ei voida tietää sata% mitä toisen päässä liikkuu. Sit käydään terapiassa vuosia. Kun paljastuukin että miehen motiivi reissuhommiin oli viinaa ja vieraat naiset.
Olen eri, mutta eihän tuota kukaan ole kiistänytkään, että jonkun motiivi matkatyöhön voi olla viina ja vieraat naiset tai miehet. Täällä vain on väitetty, että lähes kaikki miehet pettävät, ostavat seksiä jne. Se on yhtä lailla vääristynyt väite kuin sekin, etteivät akateemiset miehet petä.
Kuka tahansa voi pettää, se lienee jokaiselle aikuiselle selvää ja osan kohdalla ei uskoisi. Mutta kaksoiselämän viettäjät eivät kuitenkaan ihan ketä tahansa miehiä ole. Eikä runsas alkoholinkäyttö jää huomaamatta. Huumeiden käyttö sen sijaan voi jäädä.
Jos mies sitten jää tuollaisesta kiinni, se on hänelle yhtä lailla elämän mullistus kuin naisellekin. Naiselta kuitenkin lähtee sinisilmäisyys kertaheitolla ja hänestä kenties tulee kontrolloiva seuraavaa puolisoaan kohtaan. Se "kova jätkä" panee lusikat jakoon ja muu maailma toteaa, että jätkä ryssi elämänsä. En tiedä kenen maailmaa se sitten on, että tällainen jantteri olisi jokin sankarihahmo, vaikka jotkut täällä antavat niin ymmärtää, koska heille seksin saaminen on niin hieno asia. Sellaistakin täällä paljon täältä saa lukea, ei niinkään tässä ketjussa kylläkään.