Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
341/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimo tykkää reissailla. Minua se taas ei kiinnosta pätkääkään. Pari kertaa vuodessa hän lähtee matkoille, joskus yksin, joskus ottaa jonkun lapsistamme mukaan ja minä hoidan loppuja kotona.

Siitä johtuen tai siitä huolimatta että osaamme olla parisuhteessa kaksi erillistä ihmistä, olemme olleet yhdessä yli 22 vuotta.

M42

Vierailija
342/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on ollut monta ketjua, joissa ihmiset on olleet ahdistuneita suhteessa siihen jatkuvaan läheisyyteen. Ilmeisesti samat henkilöt ei oo tässä ketjussa. 

Onhan niitä ketju täynnä, huutamassa kuinka heidän tapansa tehdä melkein kaikki asiat itsenäisesti, on ainoa oikea 😂

Mun mielestä ihmiset täällä vain kertoo miten itse ajattelee, eikä se ole sama asia kuin että kertoo miten asiat on. Se on vain eriävä mielipide. 

Lue tarkemmin, kyllä täällä tuomitaan läheisriippuvaisiksi ym, jos joku muka viihtyy puolisonsa kanssa parhaiten 😂

Tottakai puolison kanssa viihdytään parhaiten, mutta jos kymmeniä vuosia ollaan yhdessä,niin hetkittäin voi tehdä jotain kivaa jonkun muunkin kanssa. Ei se ole puolisolta pois. Ja esim meillä kun on koiria, se on helpoin tapa matkustaa. Lisäksi meillä on täysi luotto, pettäminen ei käy edes mielessä. 

Me ollaan 40. vuotta yhdessä 😄 ja entistä enemmän arvostetaan yhteistä aikaa. Koirien takia matkustellaan asuntoautolla. Kyllä, koko kuukausi kesäisin pienessä autossa kaksin, eikä edes seinät kaadu päälle 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asuntoautoilija lisää että tottakai muut saa matkustella kuten haluavat. Täysin ookoo, mutta me mennään mieluiten yhdessä. Pääasia että jokainen on omassa suhteessaan oma itsensä ja onnellinen 😊

Vierailija
344/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun mies suuttui kun ostin lentolipun ulkomaille kun aikani pyydettyä tämä ei lähtenyt mukaan päätin mennä itse. Miehelle tämä tuli yllätyksenä, ei kai uskonut että lähden ilman sitä.

Vierailija
345/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun olin ulkomaanmatkalla ilman miestäni, lensin toiselle puolelle maapalloa tapaamaan ystävääni. Vietimme aikaa paitsi hänen kotonaan, niin myös hänen ystäviensä kanssa. Ystäväni oli ensimmäiset päivät töissä, joten olin sen ajan yksin tutustumassa hänen kotikaupunkinsa nähtävyyksiin. Sitten kun tuli viikonloppu, lähdimme yhdessä patikoimaan kansallispuistoon. Lopun ajan vietimme rannalla löhöillen ja vuosien kuulumisia vaihtaen ja seuraavaa reissua suunnitellen. 

Tämän ajan mieheni oli täällä kotona lasten kanssa ja pyöritti arkea. 

Onko tällainen todella teidän joidenkin mielestä outoa ja väärin? 

Ei tietenkään ole mielestäni väärin. Mutta minä en tuollaiselle reissull

Mun mielestä se ei ole epäsosiaalista, että haluaa nähdä ystävää kahdestaan. 

Mun mielestä se että ilmoittaa ettei halua ystävän puolisoa ja perhettä paikalle, vaan odottaa ystävän tulevan yksin toiselle puolelle maapalloa koska "mä haluun", eikä ystävä saa yhdistää tätä reissua vaikka koko perheen lomamatkaan, ON omituista. En koskaan tekisi omille ystävilleni noin. Enkä ainakaan ihmettelisi jos he eivät tuollaisten ehtojen latelun jälkeen tulisi.

Vierailija
346/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään yksikään aikuinen ei voi kieltää toista aikuista matkustamasta yksin. Ihan pähkähullu ajatuskin. 

Meillä se menee niin että toiselta kysytään mielipidettä ja sen mielipiteen on oltava rehellinen. Jos toinen ei ole hyvillä mielin menosta niin silti jää itselle oikeus päättää mitä tekee. Käytännössä toisen mieltä ei halua pahoittaa, mikään ei ole sen arvoista.

Huom.ei silti tarkoita sitä että koskaan ei pääsisi mihinkään.

Vierailija
347/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä et pysty mitenkään tietämään, onko oikeasti mies pettänyt vai ei, niin jännä että noin varmana puhut. Jos on vienyt jonkun h u o r a n hotellihuoneeseen, niin ei se perään soittele eikä muutenkaan jätä jälkiä mistä saisi tietää. 

Ihan faktaa on, että reissutyössä olevat pettää useimmin, kun tilaisuuksia ja houkutuksia on koko ajan. Ja tulee se olo, että "mitä tapahtuu täällä jää tänne" jne.

Miten reissutyö eroaa poikien reissuista? Ihan faktaa on, että niissä järjestelmällisesti petetään vaimoja vuodesta toiseen. 

Joskus töissä on ollut pariskuntia, joissa on mustasukkaisuutta, joka voi olla ihan aiheellista. Jos mies tai nainen on taipuvainen dokaamaan paljon, niin silloin voi sattua ja tapahtua. Valitettavasti oma 20 vuoden kokemukseni reissutöistä on huomattavasti tylsempi. Näen reissutöitä tekevi

Ei ole kyl sama tutkimus. Toi mihin viittasin oli yleisesti pettämisestä ja siellä näkyi todella selvästi se että tilaisuus tekee varkaan.. esim etäsuhteissa ja erillään asuvien suhteissa pettäminen oli 7* yleisempää.

Ja mitä tulee noissa reissuhommissa niin jokainen voi miettiä onko kivempi herätä kolmiosta 6 puolalaisen duunarin kanssa vai jonkun paikallisen mamman vierestä?

Vierailija
348/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän sinä et pysty mitenkään tietämään, onko oikeasti mies pettänyt vai ei, niin jännä että noin varmana puhut. Jos on vienyt jonkun h u o r a n hotellihuoneeseen, niin ei se perään soittele eikä muutenkaan jätä jälkiä mistä saisi tietää. 

Ihan faktaa on, että reissutyössä olevat pettää useimmin, kun tilaisuuksia ja houkutuksia on koko ajan. Ja tulee se olo, että "mitä tapahtuu täällä jää tänne" jne.

Miten reissutyö eroaa poikien reissuista? Ihan faktaa on, että niissä järjestelmällisesti petetään vaimoja vuodesta toiseen. 

Joskus töissä on ollut pariskuntia, joissa on mustasukkaisuutta, joka voi olla ihan aiheellista. Jos mies tai nainen on taipuvainen dokaamaan paljon, niin silloin voi sattua ja tapahtua. Valitettavasti oma 20 vuoden kokemukseni reissutöistä o

No jaa, mieheni reissuissa ollaan kyllä hotelleissa. Ja olisi kyllä jotenkin outoa, että kaikessa muussa osaisi esittää niin rehellistä. Ei kaikki petä, vaikka sinä pettäisit. Eikä toisen pettämistä voi estää. 

Vierailija
349/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hassua jos tällainen aikuinen, lähes 50v ihminen joutuisi kysymään lupaa ja saisi vielä kieltävän vastauksen. Kyllä minä olen ihan yksilö edelleen; jos meistä jompikumpi haluaa jonkun reissun tehdä vaikka kaverinsa kanssa niin totta kai se on ok. Reissataan paljon myös yhdessä. Mutta en mä ole mieheni äiti, enkä haluaisi olla suhteessa, jossa tällainen olisi ongelma

Vierailija
350/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...

En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.

Täällä nainen, joka miesvaltaisella alalla reissaan paljon ulkomailla työkseni. En ole kertaakaan nähnyt mitään pettämistä. Kunhan juorutaan ja jauhetaan työjutuista syödessä ja juomaa menee jonkin verran. Vähän jotain yleistä juttelua. Joskus harvemmin ollaan jopa humalassa, mutten silloinkaan ole nähnyt kenenkään pettävän puolisoaan. Päin vastoin puhuvat kyllä perheistään jne., ihan niin kuin minäkin. 

Olisihan se nyt todella noloa tulla kansainvälisessä työyhteisössä leimatuksi joksikin kaikkia vikitteleväksi gigoloksi/sedäksi tai epätoivoiseksi huorissakävijäksi. Ei kukaan tee sellaista työyhteisössä. Ihan legendaa. 

Vierailija
351/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa sellainen suhde, että matkustetaan mieluiten yhdessä. Koen meidän suhteen olevan läheinen ja puhutaan ihan mistä tahansa keskenämme. Seinät ei kaadu päälle, kun ollaan yhdessä. Ollaan parhaita ystäviä myös, niin kliseiseltä kuin kuulostaakin. 

Vierailija
352/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä olen reissutyössä nähnyt ja kuullut karistaa kyllä turhat haihattelut itseltä. Tietty kavereiden kanssa voi matkoilla käydä, mutta pidempi työkomennus on ero. Yli 90% pettää siellä. Reissutyöläiseen luottaminen on vain harhaista typeryyttä. Paitsi, jos on saanut sen 1% helmen. Harmi vaan, että 90% muistakin reissutyöläisen puolisoista kuvittelee samaa, ja lähes kaikki heistä on väärässä...

En usko ihmiseen kykyyn tunnistaa luotettavasti olevansa poikkeuksellisen hyvä ihmistuntija. Vähän sama ilmiö kuin siinä, kun lähes kaikki luulevat olevansa keskivertoa parempia kuskeja. Ihmisillä on taipumus yliarvioida kykynsä tietyillä elämänalueilla. Kuten kyvyssä tunnistaa poikkeuksellisen rehellinen ja luotettava kumppani.

Täällä nainen, joka miesvaltaisella alalla reissaan paljon ulkomailla työkseni. En ole kertaakaan nähnyt mitään pettämistä. Kunhan ju

Miesvaltaiselta alalta terve. Nää pahimmat huor....pukit on ihan legendan maineessa.  Näillä hommilla elvistellään ja niitä rakastaji oikein esitellään.

Vierailija
353/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pettää voi jopa yhteisellä reissulla. Eräs tuttu mies ajoi 90-luvulla tilausajobussia ulkomaille. Sillä aikaa kun naiset meni pariksi tunniksi shoppailemaan, miehet vietiin baariin (=bordelliin). Ja 90% miehistä osti palveluita

Taas näitä eräs tuttu kertoo juttuja. Puolet ihmisistä ei petä. Puolet on pettänyt. Eikä siihen reissuja tarvita. Esim työkaverin kanssa voi pettää jos on peittääkseen. Matkat eivät ole mikään erityinen pettämiseen liittyvä asia. 

Matkat juuri ovat hyvä mahdollisuus tähän. Työ- tai huvireissulla, kaukana kotoa.

Kyllähän meitä monenlaisia ketaleita on.

Miehistä viis, voi ulkomailla käydä nähtävyyksien vuoksi jne

Naiset ovat myös ketaleita.

Vierailija
354/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen, joka miesvaltaisella alalla reissaan paljon ulkomailla työkseni. En ole kertaakaan nähnyt mitään pettämistä. Kunhan ju

Luuletko oikeasti, että ne huorissakäyvät ja puolisoa pettävät työkaverit sitä sulle mainostaa? Ei se sitä tarkoita, etteivät yöksi hommaa seuraa, vaikkeivät sitä siinä illallispöydässä kaikille kuulutakaan.

Vierailija
355/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen, joka miesvaltaisella alalla reissaan paljon ulkomailla työkseni. En ole

Aika myöhään jaksavat yleensä istua ihan työporukassa ja aamulla aikainen herätys ja skarppina ovat sitten. Tuskinpa siinä on keski-ikäiset miehet kovin myöhään mitään epäsovinnaista tehneet.

Varmaan on monenlaisia työyhteisöjä, mutta isot ja keskikokoiset kansainväliset firmat ei ainakaan ole niitä, joissa reissaavat ihmiset harrastaisi jotain kummaa reissatessaan. Ihan tavallisia, perheellisiä ihmisiä, ketkä eivät riskeeraisi mainettaan työkavereiden nähden.  

Vierailija
356/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä nainen, joka miesvaltaisella

Oletko koskaan ajatellut että sä et ehkä ihan kaikkea tiedä kun olet nainen? Voisiko olla että sulle ei näytetä niitä alastonkuvia " ilotytöistä" tai rakastajista ihan pelkästään sun sukupuolen takia?

Mä olen itse isossa firmassa jossa on satoja reppu ukkoja duunarista/ konsultteihin ja kaikkee siltä väliltä.  Kyl siellä juttuja kuulee ja näkee. 

Vierailija
357/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palaan tuohon ystävän kanssa kahdestaan olemiseen.

En saanut vastausta keltään, että mitä jos ystävän puolison kanssa ei kemiat kohtaa yhtään? Tai puoliso ei pidä minusta eikä miehestäni. Tällaistakin sattuu, ihmisiä kun ollaan. Mitä sitten tehdään?

Ja ylipäätään, tuntuu minusta tosi oudolta, että joku ei halua nähdä ketään ihmistä ilman puolisoaan. 

Vierailija
358/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut vastausta keltään, että mitä jos ystävän puolison kanssa ei kemiat kohtaa yhtään? Tai puoliso ei pidä minusta eikä miehestäni. Tällaistakin sattuu, ihmisiä kun ollaan. Mitä sitten tehdään?

Ja ylipäätään, tuntuu minusta tosi oudolta, että joku ei halua nähdä ketään ihmistä ilman puolisoaan. 

No toi on kyl varmaan aikuisilla ihmisillä melko harvinainen tilanne.. 

Sit sä mietit ketä sä haluat miellyttää enemmän. Ystävää vai puolisoa 

Vierailija
359/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei reissata kotimaassakaan ilman toista. Ei edes työreissuja, ellei ne ole aivan pakollisia, ja esimerkiksi työreissut laivaristeilylle eivät pakollisia ole. Ei myöskään käydä baarissa yksikseen tai kavereiden kanssa. Harvoin edes työpaikan illanvietoissa.

Avaatko vähän miksi näin on? 

Osaksi koska tykätään olla mahdollisimman paljon yhdessä, ja matkustella yhdessä. Risteilyt ym poissuljettuja ihan jo luottamuksenkin takia.

Mitä järkeä olla suhteessa, jossa ei luottamus riitä edes normaaliin elämään?

Paljonkin järkeä 😊 Sitä paitsi elämme ihan normaalia elämää.

Mutta aika säälittävä parisuhde, jos heti pienellä risteilyllä kun toinen ei olisi vahtimassa, tulisi tarve pettää toista, itselleni ei tulisi edes mieleen, on sen verran terve parisuhde että kestää risteilyt.

Vierailija
360/855 |
29.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään, tuntuu minusta tosi oudolta, että joku ei halua nähdä ketään ihmistä ilman puolisoaan

Luuletko että kukaan viitsii sulle vastata, tällaisiin ihmeellisiin ylireagointeihin? Ei halua nähdä ketään ihmistä ilman puolisoaan? Ethän sä oikeasti mitään vastauksia halua, vaan lisää aihetta nokkia ja vetää aivan överiksi. Joten ei, en vastaa kysymykseesi, vaikka siihen ekaan meinasinkin vastata ihan asiallisesti oman kokemukseni. Tämä uudelleen kysymisesi tarkensi hyvin asenteesi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi