Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeasti olemassa ihmisiä, jotka eivät "päästä" kumppaniaan yksikseen ulkomaille?

Vierailija
28.10.2024 |

Vai onko tuo vain urbaanilegenda? Eri asia tietysti, jos molemmat haluavat aina matkustaa yhdessä tai kumpikaan ei halua matkustaa ollenkaan, mutta luulisi aika harvassa olevan niiden parien, joilla matkustusmieltymykset osuvat 100% yhteen.

Kommentit (855)

Vierailija
381/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Sä tapaat ihmisen te alatte seurustella. Tää ihminen tuntuu kaikin puolin paremmalta kuin kukaan ikinä.. Teidän tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet on samanlaiset..

Kaikki on ihan älyttömän täydellistä.

olette jo seurustelleet pari vuotta ja sun kaveri ehdottaa et lähdetään etelään, kerrot puolisolle ja puolisosi sanoo että hän ei pidä ajatuksesta, eikä halua että lähdet. Tai haluaisi ainakin lähteä mukaan.

Mitäs sit, eikun ero vireille. Vai teetkö kompromissin.

Jos kyseessä ei ole rahaongelma, kyseessä on luottamuspula. Ja sellainen suhde on tuhoon tuomittu mun kohdalla. Mä olen aikuinen ihminen, ei meidän ole tarkoitus elää symbioosissa. Kumpikin on vapaa menemään myös omien kavereiden kanssa jos siltä joskus tuntuu

Vierailija
382/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Sä tapaat ihmisen te alatte seurustella. Tää ihminen tuntuu kaikin puolin paremmalta kuin kukaan ikinä.. Teidän tulevaisuuden suunnitelmat ja haaveet on samanlaiset..

olette jo seurustelleet pari vuotta ja sun kaveri ehdottaa et lähdetään etelään, kerrot puolisolle ja puolisosi sanoo että hän ei pidä ajatuksesta, eikä halua että lähdet. Tai haluaisi ainakin lähteä mukaan.

Sitten keskustellaan, että miksi puoliso ei pidä ajatuksesta, ja miksi hän ei halua että lähden. Onko kyseessä pelko, että minulle sattuu jotakin pahaa? Onko kyseessä pelko, että petän siellä. Ja sitten keskusteltaisiin niistä syistä ja tunteista. Jos minä haluaisin lähteä, minulla olisi varaa lähteä ja meillä ei olisi pieniä lapsia, minä lähtisin ja puolison olisi mentävä itseensä ja mietittävä, miksi hän ei luota minuun. Kompromissina tarjoasin yhteistä matkaa toisena ajankohtana paikkaan, josta puoliso pitää ja/tai on aina halunnut nähdä. 

Luulisi tietenkin, että siinä kahden vuoden aikana ei a) olisi mikään yllätys että minulla on kavereita jotka tykkää matkustaa ja b) olisi tullut jo ilmi mahdollinen oma epäluotettavuuteni tai puolison mustasukkaisuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä ketjussa on viestejä, joissa sanotaan että ystäviä nähdään puolison kanssa, kaikki vapaa-aika vietetään puolison kanssa. Niihin tässä on vastattukin, eikä edes oletettu että jokainen pari niin tekee. Voisiko kysymykset myös olla kohdistettu näille ihmisille, jotka vastaavat tähän ketjuun, että "ystävät tavataan pariskunnittain"?

Tämä on pitkä, rönsyilevä ketju jossa anonyymit vastaa toisille ja varmasti menee viestit sekaisin, mutta yrittäkää nyt edes tajuta että kaikki ei koske just sua."

Mahdotonta tietää kenelle kommentoit, kun et lainaa ko. viestiä. Mutta kirjoituksesi perusteella kommentoit esim. minulle. Olen kirjoittanut ketjuun että vietän kaiken mahdollisen vapaa-ajan mieheni kanssa erittäin mielelläni, ja että myös kavereita tavataan yhdessä. Me käydään ystäväni luona, hänen puolisonsa myös mukana tottakai, välillä he käyvät meillä, ja miehen kavereita poikkeaa usein ja erittäin mielellään meillä. Joten siksipä ajattelin että kirjoituksesi koskisi esim. juuri minua, mutta olin sitten väärässä, pahoittelen 😂

Vierailija
384/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi skenaario että sulla on kaveri joka asuu toisella puolella maailmaa.  Joka ei voi sietää sun puolisoa on kyl tosi yleinen. Jos en väärin muista niin toi oli yks yleisimmistä parisuhde ongelmien syystä..

" Viesti sisältää sarkasmia".

Ja mitäs, jos sille maailman toisella puolen asuvalle kaverille tupsahtaakin elämään puoliso? Eikö tämä hlö sitten voi enää mennä sinne lainkaan kylään, kaikki on pilalla?

Niinpä 😭. Vaiheeksi menee

No tarvitseeko sitä viikkoa sitten viettää symbioosissa sen ystävän ja tämän kumppanin kanssa? Vai voisiko silti mennä myös kahdestaan välillä? 

Vierailija
385/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, toi skenaario että sulla on kaveri joka asuu toisella puolella maailmaa.  Joka ei voi sietää sun puolisoa on kyl tosi yleinen. Jos en väärin muista niin toi oli yks yleisimmistä parisuhde ongelmien syystä..

Ei kyse ole sietämisestä vaan siitä, että haluaa nähdä ystävää jonka on tuntenut lapsesta lähtien, ihan kahdestaan. 

Ja ainakin meille tämä on rahajuttukin, on hieman edullisempaa ja helpompaa järjestää yhden aikuisen reilu viikon reissu kuin viisihenkisen perheen. Lennot jo maksaa yhdeltä vähintään sen 600€. 

Niin Nyt aletaan siirtelee tolppia. Jos se on rahajuttu aika itsekästä sit mennä yksin tuhlaamaan.

Tolpat siirtyy. Nyt se ei sit enää ollutkaan raha juttu. Hyvin sä vedät.

Mä en ole väittänyt että suhde jossa matkustellaan olisi huono tai jotain vastaavaa. Sä olet toistuvasti vihjannut/ sanonut suoraan että suhde jossa ei voi toimia niinkuin sinä olisi huono..

Joten se olet sinä joka toitottaa että kaikkien pitäisi elää tällä tavalla.

Vierailija
386/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Jos kyseessä ei ole rahaongelma, kyseessä on luottamuspula. Ja sellainen suhde on tuhoon tuomittu mun kohdalla. Mä olen aikuinen ihminen, ei meidän ole tarkoitus elää symbioosissa. Kumpikin on vapaa menemään myös omien kavereiden kanssa jos siltä joskus tuntuu

Jes. Eli se on sulle isoin kynnyskysymys ja olet valmis lopettamaan muuten täydellisen, parhaan suhteen ikinä ton takia.. Hyväksy kuitenkin se että jotkut arvostavat sen suhteen korkeammalle kuin oikeuden matkustaa yksin

Vierailija
387/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko minä jotenkin yksinkertainen ihminen, kun en ota erilaisia mielipiteitä tässäkään ketjussa siten, että ne olisi jotenkin vaatimuksia että kaikkien tulee elää näin? 

Joku ajattelee toisin kuin minä, no big deal. 

Joskus on kiva kysyä lisää ja yrittää ymmärtää. Joskus taas ei tee mieli vastata mitään. Se vain on niin, että ihmisillä on erilaisia suhteita ja erilaisia mielipiteitä. 

Vierailija
388/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Jos suhteessa ei ole luottamusta ja toista pyritään kontrolloimaan, niin kyllä. 

Vierailija
389/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Oikeus päättää omasta ajasta, omasta elämästä menee ohi puolison tunteiden, jos ne tunteet on irrationaalisia mustasukkaisuuden tunteita joista ei voi edes keskustella eikä niitä voi työstää, vaan puoliso vain sanoo "ei" ja sitten pitäisi mennä sen mukaan. Se ei ole tervettä. Se on kontrollointia. 

Näissäkin olisi hyvä eritellä vielä se, onko ihmisillä alaikäisiä huollettavia vai ei. Sekin vaikuttaa vahvasti siihen, miten aikaa käytetään. Mutta lapsiperheessäkin puolisoilla pitäisi olla oikeus toteuttaa myös itseään ja nähdä ystäviään, jos niin haluaa. Perheellisellä keskusteluun tulee mukaan aika, joka on myös arvokas resurssi. 

Vierailija
390/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Eiköhän ennen parin vuoden kulumista olis tämäkin asia otettu esille? Tai mitä nyt itseäni ajattelen, mulla täytyy olla ns. omaa aikaa ja omaa tekemistä, ihan yhtä oleellinen asia kuin esim se haluanko lapsia tai asua omakotitalossa, kyllä nää on otettu esiin hyvin varhaisessa vaiheessa. Ja jos jostain syystä joskus olis käynyt niin että olisi kielletty matkustamasta itsekseen niin katkeroituminen olis ollut sen verran kova että eiköhän se eroon olis päättynyt. 

Vierailija
391/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tässä keskustelussa on aikaisemmilla sivuilla sanottu, että ei käydä laivoilla "koska sen tietää mitä siellä tapahtuu". Ja että puoliso ei tee mitään, mistä voisi tulla toiselle paha mieli, eli ei käy illanvietoissa, keikoilla, baari-illoissa yms. koska toinen ei tykkää. 

Minä kirjoitin jälkimmäisestä asiasta, mutta siinäkin sinä nyt oikaisit jälleen hyvin mustavalkoisesti. Me käymme yhdessä keikoilla, illanvietoissa ym. Me käymme myös eriksemme esim.illanvietoissa, mutta emme sellaisissa, joista toisella ei ole täysin hyvät fiilikset. Taaskaan ei ole kyse siitä, ettei kumpikaan kävisi koskaan missään. Ei näitä jaksa teille enää vääntää, koska ette osaa lukea ja ymmärtää lukemaanne, vaan tarkoituksenne on vain ja ainoastaan nokkia.

Vierailija
392/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko minä jotenkin yksinkertainen ihminen, kun en ota erilaisia mielipiteitä tässäkään ketjussa siten, että ne olisi jotenkin vaatimuksia että kaikkien tulee elää näin? 

Joku ajattelee toisin kuin minä, no big deal. 

Joskus on kiva kysyä lisää ja yrittää ymmärtää. Joskus taas ei tee mieli vastata mitään. Se vain on niin, että ihmisillä on erilaisia suhteita ja erilaisia mielipiteitä. 

No just näin. Ja toisten suhteiden tuomitseminen kertoo vaan siitä että ihminen ei kykene ymmärtämään että on erilaisia ihmisiä, erilaisia suhteita jne..

Mulla on hyvin vapaa suhde vaimon kanssa.. Olen todella onnellinen, tää suhde on parasta mitä mulle on ikinä käynyt. Jos mun vaimo sanos et hän ei pidä ajatukdests että matkustan yksin tai kaverin kanssa. Mä en matkustais ikinä enää yksin. Ja silti mulla olisi hyvä suhde.erittäin yksinkertaista.

Vierailija
393/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Eiköhän ennen parin vuoden kulumista olis tämäkin asia otettu esille? Tai mitä nyt itseäni ajattelen, mulla täytyy olla ns. omaa aikaa ja omaa tekemistä, ihan yhtä oleellinen asia kuin esim se haluanko lapsia tai asua omakotitalossa, kyllä nää on otettu esiin hyvin varhaisessa vaiheessa. Ja jos jostain syystä joskus olis käynyt

Taas sä oletat että kaikille tämä matkustelu olisi tosi yleistä ja asiat ei vois muuttua.. mä kävin ekan kerran ulkomailla kun olin ollut naisen kanssa yhdessä jo 6v.

Vierailija
394/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso saa mennä minne haluaa. Mä en halua estää toista ihmistä menemästä. Mikä suhde se sellainen, jossa estetään menot, jotta toinen ei pettäisi?

Miksi oletat, että taustalla on pettämisen pelko? Voihan toista pyytää jättämään joku menonsa väliin ihan vaikka siksi, että olisi kiva viettää pitkästä aikaa kahdenkeskistä aikaa. Tai että olisi kiva mennä lasten kanssa paikkaan X. Tai olisi vaikka saatava joku remontti kotona valmiiksi. Tai ei oikein olisi nyt rahaa. Tai että on itse nyt niin väsynyt, ettei jaksaisi olla viikonloppua yksin vastuussa lapsista.

Kummallista ajatella että ainoa syy olisi pettäminen.

Vierailija
395/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan vietetty lomia ulkomailla muuten kuin kaksin tai yhdessä lasten kanssa silloin, kun olivat pieniä. Ei ole edes tullut mieleen lähteä yksin. Lomat töistä on ollut aina yhtä aikaa. Talvilomalla ollaan vuorovuosin oltu hiihtämässä tai Kanarialla/Madeiralla. Syksyllä ja keväällä vietetään nk.pitkä viikonloppu vaikka Kööpenhaminassa, jossa juuri käytiin. Kesät ollaan tiiviisti mökillä.

Vierailija
396/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole kyl sama tutkimus. Toi mihin viittasin oli yleisesti pettämisestä ja siellä näkyi todella selvästi se että tilaisuus tekee varkaan.. esim etäsuhteissa ja erillään asuvien suhteissa pettäminen oli 7* yleisempää.

Ja mitä tulee noissa reissuhommissa niin jokainen voi miettiä onko kivempi herätä kolmiosta 6 puolalaisen duunarin kanssa vai jonkun paikallisen mamman vierestä?"

Saisinko linkin uutiseen tai tutkimukseen missä noin sanotaan? Saattaahan noin hyvin ollakin, vaikka itselläni ei ole asiasta havaintoja, sillä voi olla niin, että matkatöihin hakeutuvat myös ne henkilöt, jotka haluavat viettää kaksoiselämää. 

Ja sitten ovat ne persoonallisuuden piirteet, jotka tutkitusti altistavat pettämiselle, ehkäpä ne ovat yleisempiä tietyillä aloilla, jossa ansaitaan vähemmän. Korkea koulutus ja pitkäjänteisyys nimittäin liittyvät yhteen ja ennustavat korkeampaa tulotasoa. Niihin piireihin kerskailu pettämisellä ja seksin ostamisella ei muutenkaan kuulu. Jo tavallinen salasuhde katsotaan isoksi miinukseksi, sillä yleensä ottaen ihmiset arvostavat rehellisyyttä ja luotettavuutta. (Toivottavasti tämä ei tullut sinulle yllätyksenä.)

Tässä ketjussa on toinenkin nainen, joka on tehnyt matkatöitä. Jotenkin tuntuu, että pettämisillään kerskailevista kertova joko keksii koko jutun (koska pettäminen on hänestä kovan jätkän merkki) tai sitten hän elää jossain hyvin alaluokkaisessa ympäristössä, jota en itse tunne. Palstallahan usein kerskaillaan seksin ostoilla ja vastaavilla. Ei sille mitään voi, että tuo kuuluu johonkin pisuaarimaailmaan, jollaisesta on vain yksi havainto. Kotiseutumatkalla Viipuriin oli kerran seurue, joka puhui tuollaisia. Alkoholisoitunutta, sovinistista ja vanhaa miesväkeä, joka lienee jo tänä päivänä mullan alla, mutta kaipa sellaisia edelleen on.

Vierailija
397/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys..

Ei tarvitsisi edes puolisolta kysyä, sillä en lähtisi reissuun.

Vierailija
398/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puoliso saa mennä minne haluaa. Mä en halua estää toista ihmistä menemästä. Mikä suhde se sellainen, jossa estetään menot, jotta toinen ei pettäisi?

Miksi oletat, että taustalla on pettämisen pelko? Voihan toista pyytää jättämään joku menonsa väliin ihan vaikka siksi, että olisi kiva viettää pitkästä aikaa kahdenkeskistä aikaa. Tai että olisi kiva mennä lasten kanssa paikkaan X. Tai olisi vaikka saatava joku remontti kotona valmiiksi. Tai ei oikein olisi nyt rahaa. Tai että on itse nyt niin väsynyt, ettei jaksaisi olla viikonloppua yksin vastuussa lapsista.

Kummallista ajatella että ainoa syy olisi pettäminen.

Niin tai vaikka se että toinen on ex holisti kuten aiemmin kirjoitin. Tai vaikka luottamuspula sen perusteella millainen puoliso on, esim vaikka elävästä elämästä. Kaverin vaimo ei juo "ikinä" mut sit kun juo niin on 5 shotin jälleen siinä kunnossa et kaatuilee/ kuka vaan voi raahata hyttiin ja harrastaa vaikka anaali seksiä hänen kanssaan.

Vierailija
399/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mitäs, jos sille maailman toisella puolen asuvalle kaverille tupsahtaakin elämään puoliso? Eikö tämä hlö sitten voi enää mennä sinne lainkaan kylään, kaikki on pilalla?

No tarvitseeko sitä viikkoa sitten viettää symbioosissa sen ystävän ja tämän kumppanin kanssa? Vai voisiko silti mennä myös kahdestaan välillä? 

Miksei näin voisi toimia sen omankin miehen kanssa? Voi tulla mukaan, mutta naiset lähtee välillä kaksistaan jonnekin? Ai niin, kun se ystävä ei suostu siihen että puoliso tulisi mukana.

Vierailija
400/855 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei näin voisi toimia sen

Kyllä just näin. Se kaveri voi päättää et vihaa sitä miestä niin paljon ettei se voi edes tulla hänen maahan jossa hän asuu. Eikä siinä nainen voi muuta kuin suostua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi